Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (15 timer siden):

Nei, du 🧌

Musikk skrev (1 time siden):

JEG ER FERDIG MED DETTE INNGEGGE MITT NÅ FERDIG DISKUTERT!! ALL INFO DERE HAR OM EMELY SKAL LINKS!! 🕯️

Du må linke alle din info om deg selv! 

Gjømme seg bak anonymkode hjelper lite her. Tør du ikke stå opp for deg selv? som sagt LINK. 

Usmakelig kommentar. 

Hva er det som skjer her?

Anonymkode: d4df1...bb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva utdannelse dere har og hvem du er.  0 i denne sammenligningen. Hva skal nå jeg vite dette for. Vi kan alle her lyve på oss utdannelser og hvem vi er. Gjømme oss bak anonyme koder. Derfor LINK info. 

Jeg kan jo ikke linke til informasjon fordi jeg sitter på informasjon som ikke er skrevet så mye om i avisene. Det er kun du som kan linke fordi du støtter deg alene til informasjon fra aviser.

Men du. Det er vel ikke nødvendig å bli så provosert. Det er ingen som sier at mobbing er greit? Alle er jo enig i at mobbing har konsekvenser og er veldig vanskelig.

Poenget mitt er at det ikke er så enkelt å løse som mange tenker det er.

Eksempel fra mitt liv:

Jeg jobbet med en klasse hvor nærmere halvparten av elevene rapporterte at de ble mobbet. Det var kritisk. Flere av elevene hadde fysiske symptomer i tillegg til psykiske. Hver av barna pekte ut hvem som var mobberne og foreldrene krevde at jeg skulle ta ut mobberen fra klassen. Problemet var at alle pekte på hverandre. Jeg så det samme. Alle elevene krenket hverandre. Alle var både mobbere og mobbeoffer. Foreldrene hadde hver sin oppfatning om hvem som var mobberne. I sannhet var det alle.

Hvem skulle jeg tatt ut? Den som jeg likte minst? Den som jeg trodde var mest ødelagt? Skulle jeg tatt halvparten av elevene på skolen og spre dem rundt i kommunen?

Anonymkode: 84b76...90d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kan jo ikke linke til informasjon fordi jeg sitter på informasjon som ikke er skrevet så mye om i avisene. Det er kun du som kan linke fordi du støtter deg alene til informasjon fra aviser.

Men du. Det er vel ikke nødvendig å bli så provosert. Det er ingen som sier at mobbing er greit? Alle er jo enig i at mobbing har konsekvenser og er veldig vanskelig.

Poenget mitt er at det ikke er så enkelt å løse som mange tenker det er.

Eksempel fra mitt liv:

Jeg jobbet med en klasse hvor nærmere halvparten av elevene rapporterte at de ble mobbet. Det var kritisk. Flere av elevene hadde fysiske symptomer i tillegg til psykiske. Hver av barna pekte ut hvem som var mobberne og foreldrene krevde at jeg skulle ta ut mobberen fra klassen. Problemet var at alle pekte på hverandre. Jeg så det samme. Alle elevene krenket hverandre. Alle var både mobbere og mobbeoffer. Foreldrene hadde hver sin oppfatning om hvem som var mobberne. I sannhet var det alle.

Hvem skulle jeg tatt ut? Den som jeg likte minst? Den som jeg trodde var mest ødelagt? Skulle jeg tatt halvparten av elevene på skolen og spre dem rundt i kommunen?

Tror ikke du kommer noen vei her.. 

Ingen tvil om at mobbing er komplisert. I hvertfall i noen tilfeller. 

psykedeliker
Skrevet
Musikk skrev (15 timer siden):

Jeg er barne og ungdomsarbeider.  

I så fall bør du finne deg en annen jobb, for du fremstår ikke som et godt forbilde med dine reaksjoner her.

Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det som skjer her?

Anonymkode: d4df1...bb7

Noen trenger å beskyttes mot seg selv tror jeg.

Skrevet

Jeg rapporterer inn alle usmakelige kommentarer rett mott meg! sitte lyve på et åpent forum? utlevere denne jenta sin info på åpent forum hva feiler det deg? alle forstår dette er deg. 

Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Tror ikke du kommer noen vei her.. 

Ingen tvil om at mobbing er komplisert. I hvertfall i noen tilfeller. 

Du har så rett Glitter🙂

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (56 minutter siden):

Noen trenger å beskyttes mot seg selv tror jeg.

Hvem trenger dette mest💭

Skrevet
Musikk skrev (6 minutter siden):

utlevere denne jenta sin info på åpent forum hva feiler det deg?

Nå var det vel du som skrek at 

Musikk skrev (4 timer siden):

ALL INFO DERE HAR OM EMELY SKAL LINKS!!

Det ble tolket som om du mente at hvis noen hadde info utover mediastoffet, burde det lenkes til. 

Musikk skrev (7 minutter siden):

alle forstår dette er deg. 

I dette tilfellet tror jeg "ingen forstår noe som helst" er nærmere sannheten. 

Hvis du skal svare noen direkte, selv om det er en anonym, bør du sitere. Ellers er det nesten umulig å vite hvem du sikter til. 

Skrevet (endret)
laban skrev (24 minutter siden):

Det ble tolket som om du mente at hvis noen hadde info utover mediastoffet, burde det lenkes til. 

Hvis du skal svare noen direkte, selv om det er en anonym, bør du sitere. Ellers er det nesten umulig å vite hvem du sikter til. 

Ikke oss her🙂hennes/hans kollegaer og venner vis de henger her inne🙂de legger sammen to og to forstår🙂hvem denne bruker/navne på vedkommende er. Jeg ville aldri delt slikt info om noen jeg kjenner/barn på et åpent forum🙂noen kjenner alltid noen i en sakk som blir omtales i media som denne jenta gjør. Navne på kommunen (Sola) som denne jenta gikk på skolen/hjemstedet er ikke så stort i forhold til eks: Oslo. 

Endret av Musikk
Skrevet
Musikk skrev (1 minutt siden):

Ikke oss her🙂hennes/hans kollegaer og venner vis de henger her inne🙂de legger sammen to og to forstår🙂hvem denne bruker/navne på vedkommende er. Jeg ville aldri delt slikt info om noen jeg kjenner/barn på et åpent forum🙂noen kjenner alltid noen i en sakk som blir omtales i media som denne jenta gjør. Navne på kommunen (Sola) som denne jenta gikk på skolen/hjemstedet er ikke så stort i forhold til eks: Oslo. 

Info: Jeg kjenner ingen som kjenner denne jenta og familien hennes jeg bare deler høgt noen tanker🙂 

Skrevet
Musikk skrev (7 minutter siden):

Ikke oss her🙂hennes/hans kollegaer og venner vis de henger her inne🙂de legger sammen to og to forstår🙂hvem denne bruker/navne på vedkommende er. Jeg ville aldri delt slikt info om noen jeg kjenner/barn på et åpent forum

Det ble ikke delt noe om Emely, bare at noen kjenner saken fra flere sider.

Selv om Sola kommune ikke er landets største, er det nok mer enn én fagperson som har vært inne i bildet i løpet av Emelys skoleår. 

Men alle brukerne her har ansvar for at reglene følges. De inkluderer både personvern/utlevering og en høflig tone.

Skrevet
laban skrev (25 minutter siden):

Info: Folk må holde seg til media/linker og ikke dele privat info om folk/jenta🙂dette skal ikke deles her mener jeg og utleveres. Alle som leser denne tråden/innlegget da eks: mitt om denne jenta. Kan forstå dette er deg/vi om du er anonym eller har et nick her. Holde oss til manus. 

Skrevet

Dere må dele hva dere vil så klart her dette styrer ikke jeg🙂jeg bare tenker høgt noe tanker ikke mer🙂i dagens teknologi kan en få til så mye spore opp mennesker og info som deles. Vi alle leger igjen spor etter oss på nette. 

Skrevet
laban skrev (47 minutter siden):

Folk kan forstå hva de selv vil og ikke her🙂↕️to sider igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (2 minutter siden):

Folk kan forstå hva de selv vil og ikke her🙂↕️to sider igjen. 

Det jeg ikke forstår er hvorfor er du så sint på oss andre og kanskje meg spesielt? Tenker du at vi er for mobbing? At vi ikke ville gjort alt i vår makt for å stoppe mobbing? Hvorfor er du så provosert? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det jeg ikke forstår er hvorfor er du så sint på oss andre og kanskje meg spesielt? Tenker du at vi er for mobbing? At vi ikke ville gjort alt i vår makt for å stoppe mobbing? Hvorfor er du så provosert? 

Dere gjorde tydelig ikke nok for Emely😢foreldre og advokaten kommer nok til å ta saken videre! 

AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (52 minutter siden):

Ps: Jeg har ikke delt noe om Emely. Jeg har delt generelt om mobbing og min erfaring fra andre saker. Jeg har delt at denne saken er kompleks. Det er saker hvor noen tar livet sitt alltid. Når et barn dør så rammes et helt lokalsamfunn. Derfor er det mange i lokalsamfunnet som vet noe og noen vet mye. 

Jeg har ingen taushetsplikt i denne saken. Men om jeg hadde hatt det så ville den ikke vært brutt. Jeg har ikke delt noe som ikke er allment kjent. Jeg diskuterer generelt om mobbing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...