Gå til innhold

Til jenter som er pene


Gjest freak of nature

Anbefalte innlegg

Gjest freak of nature

Har du noen gang følt det sånn at gutter (eller for øvrig folk flest) dømmer deg?

I den grad at hvis du sier det ene, blir det feil - og pinadø blir det feil dersom du sier det andre også.

Greit nok at folk som ikke har utseendet med seg kan ha komplekser, men pene folk har det jommen ikke lett de heller.

Det er tøft å være pen og smart - ingen kan komme her og si noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • maiken76

    2

  • avil

    2

  • karizza

    2

  • megvel

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Svart engel

Ikke lett nei....

Hilsen pen , men ikke såå smart : )

Av og til tror jeg nesten det er vanskeligere å vere pen enn å vere mindre pen. De mindre pene blir ikke så fort dømt for hva de sier og hva de gjør. Mens de pene får gjennomgå fordi andre jenter elsker å finne på dritt i ren misunnelse. De mindre pene syntest folk synd på, mens de pene forventes og leve opp til sin perfekte fasade. Og har man noen talenter i tilleg, kanskje man rett og slett er ganske flink på skolen er man dømt til undergang. Dette var litt overdrevet, men i mine kretser er det litt sånn...av og til skulle jeg ønske jeg var den morsomme og rare jenta, eller den lille og søte, eller den store og superkoselige isteden for den høye, tynne alle kaller overlegen og bimbo. Det verste er at gutter ikke tør nærme seg deg eller.... *Sukk* livet er ikke lett nei....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til tror jeg nesten det er vanskeligere å vere pen enn å vere mindre pen. De mindre pene blir ikke så fort dømt for hva de sier og hva de gjør. Mens de pene får gjennomgå fordi andre jenter elsker å finne på dritt i ren misunnelse. De mindre pene syntest folk synd på, mens de pene forventes og leve opp til sin perfekte fasade. Og har man noen talenter i tilleg, kanskje man rett og slett er ganske flink på skolen er man dømt til undergang. Dette var litt overdrevet, men i mine kretser er det litt sånn...av og til skulle jeg ønske jeg var den morsomme og rare jenta, eller den lille og søte, eller den store og superkoselige isteden for den høye, tynne alle kaller overlegen og bimbo. Det verste er at gutter ikke tør nærme seg deg eller.... *Sukk* livet er ikke lett nei....=)

Ja det er tøft i toppen gitt. Blåser gjør det og!

;0D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Her jeg bor føler jeg det er slik at de pene blir mer respektert enn de stygge. De blir sett på som vellykkede, og jeg tror veien til karriere er lettere for pene jenter. I mannsdominerte yrker (som advokat,lege og aksjemegler) er det lettere å lykkes hvis man har utseendet med seg (dette mener jeg å huske at noen har dokumentert) Styggere jenter må bruke mer tid på å bevise overfor nye mennesker at de er mindre kjedelige enn de ser ut til å være. (Jeg har selv en tendens til å tro at stygge mennesker bare er interessert i sjakk og matte, eller rett og slett ingen ting)

Det er kanskje vanskelig for pene jenter å komme i kontakt med gutter, men jeg tror det er vanskeligere for stygge jenter. Utseendet er det første man legger merke til ved et annet menneske, personligheten blir man kjent med etterhvert. Jeg tror stygge mennesker blir lettere avvist enn pene. Noe av årsaken til at pene jenter selv synes de har det helt håpløst med tanke på å finne seg en kjæreste eller nye venner er at de ofte vet at de er pene og VISER at de vet at de er pene (ved å være veldig opptatt av bla. speilbildet sitt.) Slike folk holder jeg meg laaangt unna.

Selvom en person er både oppegående, sjarmerende og intelligent, kan selvopptatthet få folk til å snu ryggen til. En av grunnene til at syggere jenter har det mye "lettere" i forhold til gutter kan komme av at de er mye mer jordnære enn pene jenter.

Det er ikke synd på pene jenter, tvert imot, men man må lære seg å slutte å tenke "SÅ UTROLIG PEN JEG ER" til en hver tid. Observer hvordan stygge jenter oppfører seg. Det kan du lære mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svart engel

Her jeg bor føler jeg det er slik at de pene blir mer respektert enn de stygge. De blir sett på som vellykkede, og jeg tror veien til karriere er lettere for pene jenter. I mannsdominerte yrker (som advokat,lege og aksjemegler) er det lettere å lykkes hvis man har utseendet med seg (dette mener jeg å huske at noen har dokumentert) Styggere jenter må bruke mer tid på å bevise overfor nye mennesker at de er mindre kjedelige enn de ser ut til å være. (Jeg har selv en tendens til å tro at stygge mennesker bare er interessert i sjakk og matte, eller rett og slett ingen ting)

Det er kanskje vanskelig for pene jenter å komme i kontakt med gutter, men jeg tror det er vanskeligere for stygge jenter. Utseendet er det første man legger merke til ved et annet menneske, personligheten blir man kjent med etterhvert. Jeg tror stygge mennesker blir lettere avvist enn pene. Noe av årsaken til at pene jenter selv synes de har det helt håpløst med tanke på å finne seg en kjæreste eller nye venner er at de ofte vet at de er pene og VISER at de vet at de er pene (ved å være veldig opptatt av bla. speilbildet sitt.) Slike folk holder jeg meg laaangt unna.

Selvom en person er både oppegående, sjarmerende og intelligent, kan selvopptatthet få folk til å snu ryggen til. En av grunnene til at syggere jenter har det mye "lettere" i forhold til gutter kan komme av at de er mye mer jordnære enn pene jenter.

Det er ikke synd på pene jenter, tvert imot, men man må lære seg å slutte å tenke "SÅ UTROLIG PEN JEG ER" til en hver tid. Observer hvordan stygge jenter oppfører seg. Det kan du lære mye av.

Kom til å tenke på....kanskje jeg ikke er pen likevel. Jeg vet at jeg ikke er direkte stygg og jeg får høre at jeg er pen iblant. Men hvem får vel ikke det??

Rar tanke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest freak of nature

Her jeg bor føler jeg det er slik at de pene blir mer respektert enn de stygge. De blir sett på som vellykkede, og jeg tror veien til karriere er lettere for pene jenter. I mannsdominerte yrker (som advokat,lege og aksjemegler) er det lettere å lykkes hvis man har utseendet med seg (dette mener jeg å huske at noen har dokumentert) Styggere jenter må bruke mer tid på å bevise overfor nye mennesker at de er mindre kjedelige enn de ser ut til å være. (Jeg har selv en tendens til å tro at stygge mennesker bare er interessert i sjakk og matte, eller rett og slett ingen ting)

Det er kanskje vanskelig for pene jenter å komme i kontakt med gutter, men jeg tror det er vanskeligere for stygge jenter. Utseendet er det første man legger merke til ved et annet menneske, personligheten blir man kjent med etterhvert. Jeg tror stygge mennesker blir lettere avvist enn pene. Noe av årsaken til at pene jenter selv synes de har det helt håpløst med tanke på å finne seg en kjæreste eller nye venner er at de ofte vet at de er pene og VISER at de vet at de er pene (ved å være veldig opptatt av bla. speilbildet sitt.) Slike folk holder jeg meg laaangt unna.

Selvom en person er både oppegående, sjarmerende og intelligent, kan selvopptatthet få folk til å snu ryggen til. En av grunnene til at syggere jenter har det mye "lettere" i forhold til gutter kan komme av at de er mye mer jordnære enn pene jenter.

Det er ikke synd på pene jenter, tvert imot, men man må lære seg å slutte å tenke "SÅ UTROLIG PEN JEG ER" til en hver tid. Observer hvordan stygge jenter oppfører seg. Det kan du lære mye av.

Synes det der var relativt dømmende beskrevet..

Hva vet du om hva de pene tenker?

Du har kanskej ikke tenkt på det, men forestill deg hvilket press pene folk har på seg ift. mindre pene folk..

Folk forventer at pene folk skal være perfekte og te seg riktig til enhver tid.

Pene jenter har nok bra stor sjanse for å bli avvist de også. Gutta blir ofte betatt av utseendet først, deretter blir de å bedømme personligheten. Hvis den ikke faller i smak, har de jo like lett for å dumpe jenta for det, liksom..

Det er ikke lett -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

Av og til tror jeg nesten det er vanskeligere å vere pen enn å vere mindre pen. De mindre pene blir ikke så fort dømt for hva de sier og hva de gjør. Mens de pene får gjennomgå fordi andre jenter elsker å finne på dritt i ren misunnelse. De mindre pene syntest folk synd på, mens de pene forventes og leve opp til sin perfekte fasade. Og har man noen talenter i tilleg, kanskje man rett og slett er ganske flink på skolen er man dømt til undergang. Dette var litt overdrevet, men i mine kretser er det litt sånn...av og til skulle jeg ønske jeg var den morsomme og rare jenta, eller den lille og søte, eller den store og superkoselige isteden for den høye, tynne alle kaller overlegen og bimbo. Det verste er at gutter ikke tør nærme seg deg eller.... *Sukk* livet er ikke lett nei....=)

Been there...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Synes det der var relativt dømmende beskrevet..

Hva vet du om hva de pene tenker?

Du har kanskej ikke tenkt på det, men forestill deg hvilket press pene folk har på seg ift. mindre pene folk..

Folk forventer at pene folk skal være perfekte og te seg riktig til enhver tid.

Pene jenter har nok bra stor sjanse for å bli avvist de også. Gutta blir ofte betatt av utseendet først, deretter blir de å bedømme personligheten. Hvis den ikke faller i smak, har de jo like lett for å dumpe jenta for det, liksom..

Det er ikke lett -

"Pene jenter har nok bra stor sjanse for å bli avvist de

også. Gutta blir ofte betatt av utseendet først, deretter

blir de å bedømme personligheten. Hvis den ikke faller i

smak, har de jo like lett for å dumpe jenta for det, liksom.."

Det er vel i grunn det jeg prøvde å si. Det er ikke fordi guttene forventer at pene jenter har perfekt personlighet de dumper dem, men fordi de ikke holder ut med selvopptatte navlebeskuende jenter. (dette blir selvfølgelig litt generelt og bedømmende, men i mange tilfeller er det slik. Jeg snakket faktisk med noen guttevenner om temaet tidligere i dag, og de var enige med meg.)

Jeg tror jeg vet like godt som deg hvordan pene jenter tenker og føler. Jeg snakker av erfaring:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

"Pene jenter har nok bra stor sjanse for å bli avvist de

også. Gutta blir ofte betatt av utseendet først, deretter

blir de å bedømme personligheten. Hvis den ikke faller i

smak, har de jo like lett for å dumpe jenta for det, liksom.."

Det er vel i grunn det jeg prøvde å si. Det er ikke fordi guttene forventer at pene jenter har perfekt personlighet de dumper dem, men fordi de ikke holder ut med selvopptatte navlebeskuende jenter. (dette blir selvfølgelig litt generelt og bedømmende, men i mange tilfeller er det slik. Jeg snakket faktisk med noen guttevenner om temaet tidligere i dag, og de var enige med meg.)

Jeg tror jeg vet like godt som deg hvordan pene jenter tenker og føler. Jeg snakker av erfaring:o)

Vel, jeg kjenner en del pene jenter som overhodet ikke har snev av det du beskriver her, og som har bena godt plantet på jorda.

Det gjelder også meg selv.

Mange pene jenter har komplekser for hvordan de ser ut, da de ofte får mye oppmerksomhet rettet mot dem - som gjør at de kanskje kan tolke dette som negativ oppmerksomhet.

Eller så kan de føle at de har behov for å sammenlikne seg selv med andre jenter, for å finne ut hvordan de egentlig ser ut. Om de virkelig ser bra ut.

Pene jenter får ofte mange onde blikk fra andre jenter, og dette kan være tøft i lengden. Sjalusi er vondt, iallefall for den som de andre er sjalu på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Vel, jeg kjenner en del pene jenter som overhodet ikke har snev av det du beskriver her, og som har bena godt plantet på jorda.

Det gjelder også meg selv.

Mange pene jenter har komplekser for hvordan de ser ut, da de ofte får mye oppmerksomhet rettet mot dem - som gjør at de kanskje kan tolke dette som negativ oppmerksomhet.

Eller så kan de føle at de har behov for å sammenlikne seg selv med andre jenter, for å finne ut hvordan de egentlig ser ut. Om de virkelig ser bra ut.

Pene jenter får ofte mange onde blikk fra andre jenter, og dette kan være tøft i lengden. Sjalusi er vondt, iallefall for den som de andre er sjalu på.

"Vel, jeg kjenner en del pene jenter som overhodet ikke

har snev av det du beskriver her, og som har bena godt

plantet på jorda.

Det gjelder også meg selv."

Det virker ikke som om du har bena spesielt godt plantet på jorden når du skriver innlegg av denne typen.

"Eller så kan de føle at de har behov for å sammenlikne

seg selv med andre jenter, for å finne ut hvordan de

egentlig ser ut. Om de virkelig ser bra ut."

... Noe som igjen fører til selvopptatthet. De peneste er de som er pene uten å vise at de vet at de er pene.

"Pene jenter får ofte mange onde blikk fra andre jenter, og

dette kan være tøft i lengden. Sjalusi er vondt, iallefall for

den som de andre er sjalu på. "

Kan du tenke deg hvordan det må være for en "stygg" person å møte et troll i speilet hver morgen? Hordan det er å høre fra (spesielt fulle) gutter at "du er faen meg det styggeste jeg har sett." Hvordan det er å stadig få høre at man bør slanke seg.

Jeg håper du kan begynne å fokusere på andre ting snart og komme deg over fjortisstadiet der utseendet betyr alt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest freak of nature

"Vel, jeg kjenner en del pene jenter som overhodet ikke

har snev av det du beskriver her, og som har bena godt

plantet på jorda.

Det gjelder også meg selv."

Det virker ikke som om du har bena spesielt godt plantet på jorden når du skriver innlegg av denne typen.

"Eller så kan de føle at de har behov for å sammenlikne

seg selv med andre jenter, for å finne ut hvordan de

egentlig ser ut. Om de virkelig ser bra ut."

... Noe som igjen fører til selvopptatthet. De peneste er de som er pene uten å vise at de vet at de er pene.

"Pene jenter får ofte mange onde blikk fra andre jenter, og

dette kan være tøft i lengden. Sjalusi er vondt, iallefall for

den som de andre er sjalu på. "

Kan du tenke deg hvordan det må være for en "stygg" person å møte et troll i speilet hver morgen? Hordan det er å høre fra (spesielt fulle) gutter at "du er faen meg det styggeste jeg har sett." Hvordan det er å stadig få høre at man bør slanke seg.

Jeg håper du kan begynne å fokusere på andre ting snart og komme deg over fjortisstadiet der utseendet betyr alt. Lykke til.

Vel, jeg kjenner en del pene jenter som overhodet ikke har snev av det du beskriver her, og som har bena godt plantet på jorda.

Det gjelder også meg selv."

Det virker ikke som om du har bena spesielt godt plantet på jorden når du skriver innlegg av denne typen.

Hva mener du egentlig her? Du må være litt mer presis når du kommer med en såpass sterk påstand, som jeg for øvrig synes var ganske lam.

""Eller så kan de føle at de har behov for å sammenlikne seg selv med andre jenter, for å finne ut hvordan de egentlig ser ut. Om de virkelig ser bra ut."

"... Noe som igjen fører til selvopptatthet. De peneste er de som er pene uten å vise at de vet at de er pene."

Er du klar over hvor tøft det er å være pen uten å være pen?

(tenk litt på den der du)

"Jeg håper du kan begynne å fokusere på andre ting snart og komme deg over fjortisstadiet der utseendet betyr alt. Lykke til."

Hvis du ønsket å provosere med den siste kommentaren, vel gratulerer. Her har vi en diskusjon angående emnet utseende. Hvordan kan du da få deg til å si at en person er inne i et fjortis-stadium og fokuserer kun på utseendet, når det er nettopp det diskusjonen omhandler?

Du bør seriøst veie ordene dine før du rakker ned på folk på den måten. Skumle påstander du kommer med, ikke minst særdeles usaklige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

"Vel, jeg kjenner en del pene jenter som overhodet ikke

har snev av det du beskriver her, og som har bena godt

plantet på jorda.

Det gjelder også meg selv."

Det virker ikke som om du har bena spesielt godt plantet på jorden når du skriver innlegg av denne typen.

"Eller så kan de føle at de har behov for å sammenlikne

seg selv med andre jenter, for å finne ut hvordan de

egentlig ser ut. Om de virkelig ser bra ut."

... Noe som igjen fører til selvopptatthet. De peneste er de som er pene uten å vise at de vet at de er pene.

"Pene jenter får ofte mange onde blikk fra andre jenter, og

dette kan være tøft i lengden. Sjalusi er vondt, iallefall for

den som de andre er sjalu på. "

Kan du tenke deg hvordan det må være for en "stygg" person å møte et troll i speilet hver morgen? Hordan det er å høre fra (spesielt fulle) gutter at "du er faen meg det styggeste jeg har sett." Hvordan det er å stadig få høre at man bør slanke seg.

Jeg håper du kan begynne å fokusere på andre ting snart og komme deg over fjortisstadiet der utseendet betyr alt. Lykke til.

Der er jeg helt enig med det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hvis du tror du er pen selv,så høres du ganske innbilsk ut.Tror at du er noe.Typisk 14tisser å henge seg opp i hvordan en selv ser ut og andre ser ut av utseende.Når man blir eldre,forstår man at det er de indre verdiene som teller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dfhdh

Av og til tror jeg nesten det er vanskeligere å vere pen enn å vere mindre pen. De mindre pene blir ikke så fort dømt for hva de sier og hva de gjør. Mens de pene får gjennomgå fordi andre jenter elsker å finne på dritt i ren misunnelse. De mindre pene syntest folk synd på, mens de pene forventes og leve opp til sin perfekte fasade. Og har man noen talenter i tilleg, kanskje man rett og slett er ganske flink på skolen er man dømt til undergang. Dette var litt overdrevet, men i mine kretser er det litt sånn...av og til skulle jeg ønske jeg var den morsomme og rare jenta, eller den lille og søte, eller den store og superkoselige isteden for den høye, tynne alle kaller overlegen og bimbo. Det verste er at gutter ikke tør nærme seg deg eller.... *Sukk* livet er ikke lett nei....=)

Kan det tenkes at du ikke er så fantastisk pen som du tror? Eller at din personlighet ikke er så bra? Tror du virkelig at guttene holder seg unna deg fordi du er pen og grei? Hallo? Våkn opp da menneske, det er jo en mer opplagt grunn til det hvis du prøver å gå i deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miriam g

Kan det tenkes at du ikke er så fantastisk pen som du tror? Eller at din personlighet ikke er så bra? Tror du virkelig at guttene holder seg unna deg fordi du er pen og grei? Hallo? Våkn opp da menneske, det er jo en mer opplagt grunn til det hvis du prøver å gå i deg selv...

.....Og hva har du opplevd i dag, som gjør at du måtte skrive et slikt innlegg?

Hva får deg til å tro og mene at gutter holder seg unna pene jenter? Er det din erfaring?

Vel, det er ikke min. Gutter liker pene jenter. Holder de seg unna pene jenter, så ja, da liker de vel ikke vedkommendes personlighet, da. Det samme gjelder da for litt mindre pene jenter? Liker man dem, så holder man seg med dem, liker man dem ikke, så holder man seg ikke med dem.

Et utrolig merkelig innlegg! *rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dfhdh

.....Og hva har du opplevd i dag, som gjør at du måtte skrive et slikt innlegg?

Hva får deg til å tro og mene at gutter holder seg unna pene jenter? Er det din erfaring?

Vel, det er ikke min. Gutter liker pene jenter. Holder de seg unna pene jenter, så ja, da liker de vel ikke vedkommendes personlighet, da. Det samme gjelder da for litt mindre pene jenter? Liker man dem, så holder man seg med dem, liker man dem ikke, så holder man seg ikke med dem.

Et utrolig merkelig innlegg! *rister på hodet*

Det var svart engel jeg svarte, fordi hun mente at guttene holdt seg borte fra henne fordi hun var pen. Noe jeg mente var feil. Jeg mener det er noe gutter tiltrekkes av dersom ikke personligheten stinker da selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

Hvis du tror du er pen selv,så høres du ganske innbilsk ut.Tror at du er noe.Typisk 14tisser å henge seg opp i hvordan en selv ser ut og andre ser ut av utseende.Når man blir eldre,forstår man at det er de indre verdiene som teller mest.

*rister på hodet*

Ting er nok ikke så enkelt, liile venn..Selv om det hadde vært en fordel. Og du snakker ikke til en fjortis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...