Gå til innhold

Til jenter som er pene


Gjest freak of nature

Anbefalte innlegg

Ehm... Hallo? Kanskje er du pen og kanskje er du smart, men det har ikke falt deg inn at din personlighet kanskje ikke er den mest sjarmerende da? Det ER en grunn til at folk holder seg unna enkelte mennesker og det er IKKE fordi de er pene eller smarte. Jeg er både pen og smart selv, og ingen ungår meg, tvert i mot, så du har nok bare vært uheldig når personlighetene ble utdelt...

.. Jeg tiltreder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • maiken76

    2

  • avil

    2

  • karizza

    2

  • megvel

    1

Mest aktive i denne tråden

Hello Kitty

...generaliserer alle pene jenter i denne diskusjonen (det var mange av dere)

Tror dere at pene jenter går rundt og tenker på at de er pene? Tror dere de velger yrker fordi de vet de har et fortrinn som pene? Tror dere forresten at alle pene jenter VET at de er pene?

Jeg mister pusten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden hadde jeg en jobb hvor jeg svarte på ulike spørsmål om kropp og lignende.

Et av de første spørsmålene jeg fikk, var om nettopp dette temaet.

”Jeg synes det er så urettferdig at jeg blir dømt av alle, fordi jeg er så flink og pen. Ingen, verken unge eller litt eldre damer/jenter vil snakke til meg. De ser bare stygt på meg.” Osv.

Jeg er vel nokså pen selv, og har fått mye oppmerksomhet pga. det. Men denne kvelden, etter å ha blitt servert denne problemstillingen, fikk jeg noe å tenke på.

Det var sommer, og det var sen kveld. Jeg gikk nedover Karl Johan, så på folkene rundt meg og funderte.

Er vi mennesker virkelig så grunne, at vi ikke tåler at noen er penere enn oss? Blir vi (jenter) forbanna hvis vi ser en annen pen jente?

Det er klart, gjennom tenårene hendte det nok at nære venninner ikke inviterte meg med på vorspiel, hvis de var forelsket. Det såret meg at de trodde jeg på noen måte ville prøve å ”ødelegge” for dem. Men greit, det er lenge siden.

Denne kvelden så jeg alle slags mennesker løpe rundt meg, feststemte, fra pub til pub.

Plutselig kommer det tre jenter i 18-19 års alderen løpende bort til meg. Pene, smilende jenter, med øyne som viser at de allerede har rukket et par drinker. Men ikke fryktelig mange.

”Jeg måtte bare si, at jeg synes du er så utrolig pen!” Sa den ene. De andre nikket og smilte enige. Det var ikke måte på komplementer. Jeg rødmet sikkert, og takket forfjamset.

Det er det hyggeligste komplementet jeg noen gang har fått. Og et svar på problemstillingen.

Noen jenter oppfører seg slik, andre slik. At ”alle jenter” hater jenter som er penere enn dem er tull. Noen mennesker er dumme, noen mennesker tenker seg ikke om.

Men de aller fleste mennesker er snille, usikre, glade, triste og gode. Og slett ikke ute etter å skade andre.

Om du opplever at alle ser ned på deg, fordi du er pen og smart, så kan det hende at det er nettopp forventningen om at andre skal være slik, som gjør at du mener dette er riktig for deg.

Du sender også ut signaler, ut i fra hvordan du tenker. Kanskje er de små, men slikt merkes ofte. Selv om man ikke vet hva de betyr, så merker man det negative med en person.

Tenker: ”Huff, hun sender med stygge blikk”…

Det er tøft å være menneske. Uansett hvordan du ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmelig nå

nope, jeg er kjempeglad for at jeg er pen!!! :o)))

jeg er ikke så frampå bestanding, og er ikke så kul pg tøff og sjarmerende av meg.., så om jeg ikke hadde vært pen hadde jeg aldri klart å komme i kontakt med gutter. og om jeg kjeder meg kan jeg bare sminke meg og ordne håret og se meg i speilet og bare beundre meg og bli kjempeglad fordi jeg er så PEN! det er kjempeflott synes jeg:)))

får jo god selvtillitt av det! digging it! =)

hilsen anonym nå for sånt sier man ikke rett ut hehe... klems

ps, selvfølgelig blir jeg dømt av personlighet og oppførsel, men det blir alle!! enten man er pen eller ikke fullt så pen.. og dessuten:SMAKEN ER SOM BAKEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

nope, jeg er kjempeglad for at jeg er pen!!! :o)))

jeg er ikke så frampå bestanding, og er ikke så kul pg tøff og sjarmerende av meg.., så om jeg ikke hadde vært pen hadde jeg aldri klart å komme i kontakt med gutter. og om jeg kjeder meg kan jeg bare sminke meg og ordne håret og se meg i speilet og bare beundre meg og bli kjempeglad fordi jeg er så PEN! det er kjempeflott synes jeg:)))

får jo god selvtillitt av det! digging it! =)

hilsen anonym nå for sånt sier man ikke rett ut hehe... klems

ps, selvfølgelig blir jeg dømt av personlighet og oppførsel, men det blir alle!! enten man er pen eller ikke fullt så pen.. og dessuten:SMAKEN ER SOM BAKEN.

Herregud!Er du innbilsk og sjøldigger eller?Det høres i allefall sånn ut.Dessuten så er det ikke utseendet som teller hos mennesker.Det er det indre.Hvis du ikke vet det,så er du ikke mye å samle på selv om du er pen.Husk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmelig nå

Herregud!Er du innbilsk og sjøldigger eller?Det høres i allefall sånn ut.Dessuten så er det ikke utseendet som teller hos mennesker.Det er det indre.Hvis du ikke vet det,så er du ikke mye å samle på selv om du er pen.Husk det!

skaff deg litt humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Z@pvir

Jeg har egentlig aldri oppfattet meg selv som pen siden jeg bestandig har hatt lav selvfølelse (dessverre).

Men jeg har jo nytt lagt merke til at jeg har hatt bra draget på guttene opp i mellom årene.

Det har jo vært hyggelig selvfølgelig.

Da jeg var rundt 40 la jeg på meg 30 kg pga at jeg måtte begynne på medisiner. Da skal jeg si at oppmerksomheten ble betydelig mindre ja! Siden jeg ikke er på sjekker'n så var det i og for seg greit, men jeg begynner å savnde de lange blikka litt etterhvert. Men det er en forgangen tid har jeg innsett. Vekta går ikke ned.

Men en postitiv effekt av dette - som nesten er verdt det jeg tapte av oppmerksomhet fra det annet kjønn - er at jeg har blitt godtatt hos jenter som før skydde meg. jeg skjønte aldri hvorfor, men har nå skjønt at de rett og slett var 'redde' eller misunnelige på meg siden JEG fikk så stor del av oppmerksomheten. jeg var lei meg fordi jeg trodde de ikke likte meg og jeg skjønte ikke hvorfor. Jeg var så hyggelig og grei jeg maktet.

Og så var det bare det at det var guttene som likte meg fior godt som var problemet.

Denne aha-opplevelsen fikk meg til å synes virkelig synd på jenter som er virkelig vakre eller virkelig sexy. Gode venninneforhold blir så godt som umulig. For skal jeg være ærlig, så vet jeg ikke om jeg ville bytte tilbake igjen. All oppmerksomheten gav meg ikke bedre selvfølelse, men det har faktisk venninne-fellesskapet gjort.

men noe dritt er det at utseendet skal ha så mye og si for hvordan du blir oppfattet.

Har en smellvakker bekjent som er kjempehyggelig som person. En dag jeg hadde stått og snakket med henne en stund, spurte en venninne etterpå: Kjenner du henne? Er ikke hun veldig overlegen da? De tar for gitt at vakre mennesker er voerlegne vet du! Sykt! Mange gidder ikke prøve å snakke med dem engang. De må jo bli ensomme i verste tilfelle. Det er vel ikke for ingenting at de menger eg med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Z@pvir

Herregud!Er du innbilsk og sjøldigger eller?Det høres i allefall sånn ut.Dessuten så er det ikke utseendet som teller hos mennesker.Det er det indre.Hvis du ikke vet det,så er du ikke mye å samle på selv om du er pen.Husk det!

DU er ihvertfall misunnelig!!

Har du levd noen år så skjønner du at utseendet har veldig mye og si - for hvordan du blir BEHANDLET. Du får mer igjen fra omgivelsene. Personligheten ser de første etter en stund. Du får flere sjanser til å bli kjent med folk når de ser bra ut. Rett og slett. Trist - men sant!

Slik er det med mennesker, biler, bikkjer, kunst og alt annet. Folk nyter synet av pene ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

DU er ihvertfall misunnelig!!

Har du levd noen år så skjønner du at utseendet har veldig mye og si - for hvordan du blir BEHANDLET. Du får mer igjen fra omgivelsene. Personligheten ser de første etter en stund. Du får flere sjanser til å bli kjent med folk når de ser bra ut. Rett og slett. Trist - men sant!

Slik er det med mennesker, biler, bikkjer, kunst og alt annet. Folk nyter synet av pene ting.

HVORFOR skal jeg være misunnelig på pene mennesker.De fleste av dem er jo selvgodtroende egoister likevel.Jeg er nemlig glad for den jeg er og synes ikke utseendet til andre folk teller mer enn personligheten selv om man ser på utseendet den første gangen man treffer en person som man ikke har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Z@pvir

HVORFOR skal jeg være misunnelig på pene mennesker.De fleste av dem er jo selvgodtroende egoister likevel.Jeg er nemlig glad for den jeg er og synes ikke utseendet til andre folk teller mer enn personligheten selv om man ser på utseendet den første gangen man treffer en person som man ikke har sett før.

'De fleste' pene mennesker er slik og slik. Og det kan DU uttale deg om? Pene mennesker er like forskjellige som stygge mennesker. Eller mener du at alle pene er selvgode og alle stygge er selvoppofrende. Nei, kyss meg bak!

Jeg har bekjente som bent fram er vakre. Det var det første jeg la merke til ved dem - første gangen. Men nå som jeg kjenner dem, tenker jeg ikke over det engang! Nå forbinder jeg dem med den personen de er INNI.

Men fortsatt så er det slik at et godt utseende fører fordeler med seg. En god økonomi fører fordeler med seg. En ganske høy intelligens fører fordeler med seg. Bra sosial intelligens fører fordeler med seg. En god helse fører fordeler med seg. En stor og trygg familie fører fordeler med seg. osv osv.

Og når noen ikke har det andre har, men ønsker seg det, fører det misunnelse med seg...

Sånn er det med den saken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...