Gå til innhold

Til jenter som er pene


Gjest freak of nature

Anbefalte innlegg

Gjest freak of nature

Kan det tenkes at du ikke er så fantastisk pen som du tror? Eller at din personlighet ikke er så bra? Tror du virkelig at guttene holder seg unna deg fordi du er pen og grei? Hallo? Våkn opp da menneske, det er jo en mer opplagt grunn til det hvis du prøver å gå i deg selv...

Jeg forsvarer Svart Engel her. Det er vel bare folk som vet hvordan vi ser ting som vil forstå..Dessverre. That's life..

Ting er ikke så enkelt - og heller ikke så svart-hvitt, selv om det hadde vært veldig greit

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • maiken76

    2

  • avil

    2

  • karizza

    2

  • megvel

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ghanima

"Vel, jeg kjenner en del pene jenter som overhodet ikke

har snev av det du beskriver her, og som har bena godt

plantet på jorda.

Det gjelder også meg selv."

Det virker ikke som om du har bena spesielt godt plantet på jorden når du skriver innlegg av denne typen.

"Eller så kan de føle at de har behov for å sammenlikne

seg selv med andre jenter, for å finne ut hvordan de

egentlig ser ut. Om de virkelig ser bra ut."

... Noe som igjen fører til selvopptatthet. De peneste er de som er pene uten å vise at de vet at de er pene.

"Pene jenter får ofte mange onde blikk fra andre jenter, og

dette kan være tøft i lengden. Sjalusi er vondt, iallefall for

den som de andre er sjalu på. "

Kan du tenke deg hvordan det må være for en "stygg" person å møte et troll i speilet hver morgen? Hordan det er å høre fra (spesielt fulle) gutter at "du er faen meg det styggeste jeg har sett." Hvordan det er å stadig få høre at man bør slanke seg.

Jeg håper du kan begynne å fokusere på andre ting snart og komme deg over fjortisstadiet der utseendet betyr alt. Lykke til.

Jippii, jeg er helt enig med deg!!!!

det virker som om både freak of nature og svart engel vet ingenting om å være vakker og jeg syns synd på dem!

Hvis guttene har ikke lyst på dem det er bare fordi disse jenter har altfor overfladiske personligheter og ikke fordi de er så utrolig pene at de skremmer folk.

Ja, pass på , freak og engel dere tenker så mye at hjernen kommer til å smelte, ja, husk å ha på mer mascara, ja kjøpe mer sminke, woooo hooo dere er så pene, dere er modeller!!!! og ingen vil ha dere!!!

HAHAHAHAHAH!!!!!!! yeah right!

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Vel, jeg kjenner en del pene jenter som overhodet ikke har snev av det du beskriver her, og som har bena godt plantet på jorda.

Det gjelder også meg selv."

Det virker ikke som om du har bena spesielt godt plantet på jorden når du skriver innlegg av denne typen.

Hva mener du egentlig her? Du må være litt mer presis når du kommer med en såpass sterk påstand, som jeg for øvrig synes var ganske lam.

""Eller så kan de føle at de har behov for å sammenlikne seg selv med andre jenter, for å finne ut hvordan de egentlig ser ut. Om de virkelig ser bra ut."

"... Noe som igjen fører til selvopptatthet. De peneste er de som er pene uten å vise at de vet at de er pene."

Er du klar over hvor tøft det er å være pen uten å være pen?

(tenk litt på den der du)

"Jeg håper du kan begynne å fokusere på andre ting snart og komme deg over fjortisstadiet der utseendet betyr alt. Lykke til."

Hvis du ønsket å provosere med den siste kommentaren, vel gratulerer. Her har vi en diskusjon angående emnet utseende. Hvordan kan du da få deg til å si at en person er inne i et fjortis-stadium og fokuserer kun på utseendet, når det er nettopp det diskusjonen omhandler?

Du bør seriøst veie ordene dine før du rakker ned på folk på den måten. Skumle påstander du kommer med, ikke minst særdeles usaklige.

(...)

"Det virker ikke som om du har bena spesielt godt plantet

på jorden når du skriver innlegg av denne typen.

Hva mener du egentlig her? Du må være litt mer presis

når du kommer med en såpass sterk påstand, som jeg for

øvrig synes var ganske lam."

Jeg beklager at jeg ikke utdypet den kommentaren litt mer. Det jeg mener er at man ikke har bena spesielt godt plantet på jorden når man går ut og klager over hvor utrolig pen man er og irriterer seg over alle de plagene det fører med seg (som for eksempel at folk er sjalu, at guttene skyr deg som ilden og at du opplever et stort press fra omverdenen fordi folk forventer så mye mer fra deg som er pen) Min definisjon på en person som har bena godt plantet på bakken er en person som er litt tilbakeholden og beskjeden og lite impulsiv i sine uttalelser (vedkommendes uttalelser virker vel overveide) Skryting og syting er ikke det jeg forbinder med å ha bena godt plantet på bakken. Det kan godt hende at du vanligvis er en jordnær person, det vet jeg ingen ting om, men jeg har oppfattet dine uttaleser som sytete, skrytete og lite overveiede.

(...)

"... Noe som igjen fører til selvopptatthet. De peneste er

de som er pene uten å vise at de vet at de er pene."

Er du klar over hvor tøft det er å være pen uten å være

pen? (tenk litt på den der du)"

Mener du "å være pen inne i hodet, men ikke utenpå" eller mener du "å være pen utenpå og ikke inni?" Eller mener du kanskje "å være pen (og vite det) men ikke vise at man vet at man er pen"? Det er overhodet ikke tøft å være pen og vite det, men ikke vise at man vet det. Man kan la være å tenke på det og rett og slett la tanken på at man er så pen ligge å hvile litt. Man kan istedet fokusere på andre kvaliteter ved seg selv.

" "Jeg håper du kan begynne å fokusere på andre ting

snart og komme deg over fjortisstadiet der utseendet

betyr alt. Lykke til."

Hvis du ønsket å provosere med den siste kommentaren,

vel gratulerer. Her har vi en diskusjon angående emnet

utseende. Hvordan kan du da få deg til å si at en person

er inne i et fjortis-stadium og fokuserer kun på utseendet,

når det er nettopp det diskusjonen omhandler?

Du bør seriøst veie ordene dine før du rakker ned på folk

på den måten. Skumle påstander du kommer med, ikke

minst særdeles usaklige."

Jeg er enig med deg i at denne kommentaren nok kom litt fort. Beklager. Det var feil av meg å uttale at du er fokusert på utseendet ditt, da diskusjonen omhandler hvorvidt det er en ulempe å være pen. Likevel mener jeg at temaet du tar opp bærer preg av en lite moden tankegang og jeg valgte derfor å benytte begrepet fjortis-stadium.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

Jippii, jeg er helt enig med deg!!!!

det virker som om både freak of nature og svart engel vet ingenting om å være vakker og jeg syns synd på dem!

Hvis guttene har ikke lyst på dem det er bare fordi disse jenter har altfor overfladiske personligheter og ikke fordi de er så utrolig pene at de skremmer folk.

Ja, pass på , freak og engel dere tenker så mye at hjernen kommer til å smelte, ja, husk å ha på mer mascara, ja kjøpe mer sminke, woooo hooo dere er så pene, dere er modeller!!!! og ingen vil ha dere!!!

HAHAHAHAHAH!!!!!!! yeah right!

*rister på hodet*

Jeg tror innlegget ditt her sier mer om deg selv enn om oss..

*klem til deg*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

Kom til å tenke på....kanskje jeg ikke er pen likevel. Jeg vet at jeg ikke er direkte stygg og jeg får høre at jeg er pen iblant. Men hvem får vel ikke det??

Rar tanke....

Tror jeg fatter tankegangen din her..

Hvor gammel er du?

*kos*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulle1365380345

Hæ?

Vis meg en person som sier at de overhodet ikke er opptatt av utseendet, og jeg vil kanskje kalle vedkommede fjortis.

Vis meg en person som er opptatt av utseendet, og jeg skal ikke kalle vedkommede en fjortis av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria

Dere har jo helt klart en fordel når det gjelder førsteinntrykk og hvis dere går på byen for bare en ting..., og slipper så mange frustrasjoner foran speilet osv... Dessuten må det vel være bra for selvtillitten, men ellers er det vel like greit å ikke være så veldig pen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Av og til tror jeg nesten det er vanskeligere å vere pen enn å vere mindre pen. De mindre pene blir ikke så fort dømt for hva de sier og hva de gjør. Mens de pene får gjennomgå fordi andre jenter elsker å finne på dritt i ren misunnelse. De mindre pene syntest folk synd på, mens de pene forventes og leve opp til sin perfekte fasade. Og har man noen talenter i tilleg, kanskje man rett og slett er ganske flink på skolen er man dømt til undergang. Dette var litt overdrevet, men i mine kretser er det litt sånn...av og til skulle jeg ønske jeg var den morsomme og rare jenta, eller den lille og søte, eller den store og superkoselige isteden for den høye, tynne alle kaller overlegen og bimbo. Det verste er at gutter ikke tør nærme seg deg eller.... *Sukk* livet er ikke lett nei....=)

Man kan vel være søt morsom og rar selv om man er pen....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

Dere har jo helt klart en fordel når det gjelder førsteinntrykk og hvis dere går på byen for bare en ting..., og slipper så mange frustrasjoner foran speilet osv... Dessuten må det vel være bra for selvtillitten, men ellers er det vel like greit å ikke være så veldig pen...

You'd wish -

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Synes det der var relativt dømmende beskrevet..

Hva vet du om hva de pene tenker?

Du har kanskej ikke tenkt på det, men forestill deg hvilket press pene folk har på seg ift. mindre pene folk..

Folk forventer at pene folk skal være perfekte og te seg riktig til enhver tid.

Pene jenter har nok bra stor sjanse for å bli avvist de også. Gutta blir ofte betatt av utseendet først, deretter blir de å bedømme personligheten. Hvis den ikke faller i smak, har de jo like lett for å dumpe jenta for det, liksom..

Det er ikke lett -

Pene jenter får oppmerksomhet først uansett. Du kan si hva du vil, men sånn er det bare.Tenk på den stygge jenta som har en kjempeflott personlighet, men som aldri blir kjent med gutta fordi de ikke vil pga at hun er så stygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Pene folk har ialle fall muligheter for å bli rik på penger.

De kan jo tjene seg rik på utseende sitt.

Og det vil jeg si er lett-tjente penger også.

Hvis du er å pen at du f.eks kan være modell da..

Så enkelte fordeler har de,trenge ikke utdannelse en gang,men respekt for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer Svart Engel her. Det er vel bare folk som vet hvordan vi ser ting som vil forstå..Dessverre. That's life..

Ting er ikke så enkelt - og heller ikke så svart-hvitt, selv om det hadde vært veldig greit

:-)

Hva er dette for en generalisering? Jenter som er pene: De som ser i speilet at de er pene? De som er inne på det lokale tettstedet / bydelen sin topp 10 liste? De som er mest populære blant guttene? De som har størst mulighet til å få jobb som fotomodell?

Sorry, jeg skjønner bare ikke helt hvilken gruppe du snakker om!

Da jeg var yngre, syns jeg at jeg var grusomt stygg. Alle guttene som la seg etter meg, de trodde sikkert bare jeg var billig, lett å få i seng fordi jeg var så stygg.

Så ble jeg eldre og sikkert ikke objektivt sett penere. La på meg, fikk rynker, tyngdekraften og erfaringene har satt sine spor. Når jeg ser i speilet, ser jeg et vakkert ansikt. Ikke sånn "vakker fordi hun har erfaring", men vakker fordi jeg syns jeg har pene øyne, pent ansikt, kvinnelig kropp. Når jeg ser ungdomsbilder, særlig fra jeg var på mitt tynneste, tenker jeg "gud så pen jeg var". Men det syns jeg jo ikke da.

Har jeg noensinne tilhørt "din gruppe"? Sikkert ikke, for jeg har aldri tenkt sånn som du uttrykker i denne tråden, kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Har nok aldri vært pen jente, og blir det heller aldri, etter din definisjon?

Kan du forklare nærmere hvordan du definerer "pene jenter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det der var relativt dømmende beskrevet..

Hva vet du om hva de pene tenker?

Du har kanskej ikke tenkt på det, men forestill deg hvilket press pene folk har på seg ift. mindre pene folk..

Folk forventer at pene folk skal være perfekte og te seg riktig til enhver tid.

Pene jenter har nok bra stor sjanse for å bli avvist de også. Gutta blir ofte betatt av utseendet først, deretter blir de å bedømme personligheten. Hvis den ikke faller i smak, har de jo like lett for å dumpe jenta for det, liksom..

Det er ikke lett -

Du skriver til jippiii "Hva vet du om hva pene jenter tenker".

Hvordan vet du egentlig at jippiii IKKE er pen?

Har du sett henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ghanima

Jeg tror innlegget ditt her sier mer om deg selv enn om oss..

*klem til deg*

:-)

"Jeg tror innlegget ditt her sier mer om deg selv enn om oss.."

look.. du vet ikke engang hvordan jeg ser ut.

Jeg tyder at du er ikke pen i de fleste delene av verden, men kanskje du fikk en som egotrip av¨å være pen i din lille vennekretset på klasseromet eller på bygda. Du har ikke peiling hvem jeg er og hvordan jeg ser ut, så hold kjeft og prøv å se rund omkring deg at kanskje du faktisk trenger speil og en super dose av virkeligheten, jeg tror at du tror at du er mye penere enn du egentlig er.

Jeg vet selv at de som folk mener er pene, faktisk er ikke så fornøyde med utsende og syns heller ikke at folk ikke respektere de kun fordi de er pene. Nei.

Vis et bildet ditt kanskje jeg skifte mening om det du vil diskutere om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svart engel

"Jeg tror innlegget ditt her sier mer om deg selv enn om oss.."

look.. du vet ikke engang hvordan jeg ser ut.

Jeg tyder at du er ikke pen i de fleste delene av verden, men kanskje du fikk en som egotrip av¨å være pen i din lille vennekretset på klasseromet eller på bygda. Du har ikke peiling hvem jeg er og hvordan jeg ser ut, så hold kjeft og prøv å se rund omkring deg at kanskje du faktisk trenger speil og en super dose av virkeligheten, jeg tror at du tror at du er mye penere enn du egentlig er.

Jeg vet selv at de som folk mener er pene, faktisk er ikke så fornøyde med utsende og syns heller ikke at folk ikke respektere de kun fordi de er pene. Nei.

Vis et bildet ditt kanskje jeg skifte mening om det du vil diskutere om.

Jeg tror feilen med meg er at jeg har for dårlig selvtillit, Da jeg gikk på barneskolen og ungdomskolen ble jeg faktisk mobbet for utseendet mitt! Det holdt på å knekke meg, selv hjemme sa de at jeg var stygg. Så ble jeg større og penere. I dag er jeg ganske fornøygd med utseendet mitt, og det tror jeg andre også er. Men sliter ennå med komplekser og dårlig selvtillit, noe som har gjort meg veldig sjenert.

Det jeg vil si er at hadde jeg vært stygg, ville foreksempel jentene i klassen min se på meg som sjenert og ikke overlegen. For det er det de tror. Har også fått beskyldninger, alt fra å få ropt "der er hun som vrikker så på fuhullet" til bimbo. Det sårer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Jeg tror feilen med meg er at jeg har for dårlig selvtillit, Da jeg gikk på barneskolen og ungdomskolen ble jeg faktisk mobbet for utseendet mitt! Det holdt på å knekke meg, selv hjemme sa de at jeg var stygg. Så ble jeg større og penere. I dag er jeg ganske fornøygd med utseendet mitt, og det tror jeg andre også er. Men sliter ennå med komplekser og dårlig selvtillit, noe som har gjort meg veldig sjenert.

Det jeg vil si er at hadde jeg vært stygg, ville foreksempel jentene i klassen min se på meg som sjenert og ikke overlegen. For det er det de tror. Har også fått beskyldninger, alt fra å få ropt "der er hun som vrikker så på fuhullet" til bimbo. Det sårer......

Når man ser det slik, er jeg helt enig med deg. I sånne sammenhenger hadde det kanskje vært enklere å være "stygg," men tror du det hadde hjulpet DEG noe? Tror du virkelig du hadde fått bedre selvtillitt og hatt enklere for å ta kontakt med folk hvis du var stygg? Man kan bearbeide de aller fleste dårlige sider ved seg selv, men utseendet er det vanskelig å gjøre noe med. Jeg vet at det er sårende å bli kalt overlegen når man bare er sjenert, men det er kanskje værre å bli kalt sjenert bare fordi folk ikke vil være sammen med deg fordi du er stygg? I klassen min går det en jente som alle dømte som "sjenert"det første halve året, bare fordi hun ikke har utseendet med seg. Nesten ingen snakket med henne eller inkluderte henne, og mange avviste henne med en gang hun prøvde å ta kontakt.

Da jeg begynte i ny klasse i høst, ble jeg også kalt overlegen. Grunnen var at jeg ikke tok kontakt med folk, rett og slett fordi jeg var usikker og redd for å bli avvist. Den eneste måten man kan være sikker på å ikke bli avvist på, er å ikke ta kontakt. For meg ble det en litt "ond sirkel". Jeg fikk dårligere selvtillit fordi jeg ikke klarte å komme i kontakt med de andre, noe som førte til at jeg heller ikke turte å ta kontakt. Jeg vet ikke om dette er tilfellet for deg, men tenk litt over det. Det er lett å virke overlegen når man er usikker, og det er faktisk en ganske vanlig og menneskelig reaksjon. Man vil helst ikke vise at man er usikker, og det gjør man lettest ved å ikke slippe folk innpå seg. Man virker altså overlegen.

Og så til slutt: Det er ikke deg jeg har kritisert i denne diskusjonen, men en viss miss naturfrik=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Hallo? Kanskje er du pen og kanskje er du smart, men det har ikke falt deg inn at din personlighet kanskje ikke er den mest sjarmerende da? Det ER en grunn til at folk holder seg unna enkelte mennesker og det er IKKE fordi de er pene eller smarte. Jeg er både pen og smart selv, og ingen ungår meg, tvert i mot, så du har nok bare vært uheldig når personlighetene ble utdelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på....kanskje jeg ikke er pen likevel. Jeg vet at jeg ikke er direkte stygg og jeg får høre at jeg er pen iblant. Men hvem får vel ikke det??

Rar tanke....

Hvis gutta snur seg etter deg på gata, hvis de plystrer etter deg. Hvis folk som kjører forbi tuter og setter den farten, hvis du får lange blikk av guttene du går forbi, og sure blikk av dama dems, hvis folk stadig sier rosende ord om deg, ja da er du nok pen. Hyggelig med oppmerksomhet da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig pen, men kan ikke si jeg syns utseendet mitt har bremset så mye(hittil ihvertfall...).

Men det var ikke det jeg var ute etter å fortelle om nå.

Jeg kjenner en jente som er noe av det herligste jeg noen gang har vært borti..

Ansiktet hennes er ikke blant de aller flotteste som er laget her, men for en personlighet.

Hun smiler og er i godt humør hele tiden, smiler og utstråler så utrolig mye. Men samtidig er hun ikke så urolig og overflistrende.

Personligheten hennes er så nydelig. Hun hjelper alle, stiller opp så langt hun kan. Utallige ganger har hun feks stått opp i 20 kuldegrader og storm for å hente en kompis som sitter fast 4 mil unna.

Personligheten hennes veier opp utseendet hennes. Hennes herlige indre lager et utrolig flott utseende på henne. Naturligvis må du jo bli kjent med henne først(det er ikke noe problem), men når du blir kjent med henne, da er hun virkelig en herlig jente.

Hun har masse venner, venner som forguder henne, som virkelig er glad i henne som den hun er. Hun har en flott kjæreste som er glad i HENNE! Ikke ansiktet eller kroppen hennes.

Personligheten kan faktisk lage et veldig pent ytre på en jente som kanskje ikke er verdens peneste..

Tenk over det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

Jeg er ikke særlig pen, men kan ikke si jeg syns utseendet mitt har bremset så mye(hittil ihvertfall...).

Men det var ikke det jeg var ute etter å fortelle om nå.

Jeg kjenner en jente som er noe av det herligste jeg noen gang har vært borti..

Ansiktet hennes er ikke blant de aller flotteste som er laget her, men for en personlighet.

Hun smiler og er i godt humør hele tiden, smiler og utstråler så utrolig mye. Men samtidig er hun ikke så urolig og overflistrende.

Personligheten hennes er så nydelig. Hun hjelper alle, stiller opp så langt hun kan. Utallige ganger har hun feks stått opp i 20 kuldegrader og storm for å hente en kompis som sitter fast 4 mil unna.

Personligheten hennes veier opp utseendet hennes. Hennes herlige indre lager et utrolig flott utseende på henne. Naturligvis må du jo bli kjent med henne først(det er ikke noe problem), men når du blir kjent med henne, da er hun virkelig en herlig jente.

Hun har masse venner, venner som forguder henne, som virkelig er glad i henne som den hun er. Hun har en flott kjæreste som er glad i HENNE! Ikke ansiktet eller kroppen hennes.

Personligheten kan faktisk lage et veldig pent ytre på en jente som kanskje ikke er verdens peneste..

Tenk over det..

Er det noen som har benekta det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...