Gå til innhold

Innvandrerungdom frykter æresdrap

Anbefalte innlegg

Poenget er vel heller hvorfor du insisterer på å sverte "kurdere" for andres kurderes ugjerninger?

Med vennlig hilsen

Det skal jeg svare på når du kan vise meg hvor jeg har insisterer på å sverte "kurdere" for andres kurderes ugjerninger.

Men hvorfor insisterer du på at jeg har påstått noe jeg overhode ikke har gjort?

Er det bare et dårlig forsøk på å "sverte" meg?

Mvh

Fortsetter under...

• Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

80

• Goliath

47

• nick

19

• Ulv I Faarikaal

19

Mest aktive i denne tråden

Det eneste du gjør er å forsvare/bortforklare "norske æresdrap".

Meløy drapet er et "æresdrap", akkurat som andre "æresdrap". Hva familien måtte mene om drapet er selvsagt irrelevant - det blir ikke bedre/verre av den grunn.

Med vennlig hilsen

Nå blir jeg rimelig oppgitt over tankegangen din Sør...

Du som ellers er opptatt av holdninger og "ukultur" (spesielt når det gjelder Frp folk og rasister), forsøker å få oss til å tro at du ikke synes at holdninger og ukultur spiller noen rolle til eller fra når det gjelder æresdrap?

Og du som ikke gjør stort annet enn å forsvare/bortforklare et hvert overgrep eller grusom handling begått av våre "nye landsmenn", beskylder nick for å gjøre det samme når det gjelder hans kommentarer om det du kaller "norske æresdrap"....

Det du skriver i denne tråden henger overhode ikke på greip Sør - og det eneste du klarer er å kverulere på bagateller og definisjoner - fordi du ikke har relevante argumenter å bruke.

Litt vel patetisk Sør.

Mvh

Så da mener du formodentlig at andre nordmenn er "mer skyldige" i Viggo Kristiansens mord enn det han selv er?

Eller fungerer denne logikken kun når den som myrder har mørk hud, slik at man kan ramme alle rundt ham også?

Med vennlig hilsen

Unnskyld mitt kommende spørsmål nå Sør - men er du stokk dum?

Når mennesker i ditt miljø, den kulturen du kommer fra og de holdningene som eksisterer der gjør at du er nødt til å begå et drap for å forsvare familiens ære og for å unngå at du blir enh utstøtt - da er det flere en "deg" som er "skyldige" i det drapet du blir presset til å begå.

Hvordan du kan tolke det til å bli til at andre nordmenn er mer skyldige i Viggo Kristiansens mord enn det han selv er, er mer enn jeg kan forstå.

Og hvorfor du blander inn hudfarge i dette kan jeg heller ikke forstå.

Du får vise til hvor jeg har påstått noe som helst av det du forsøker å spre løgner om - eller rett og slett holde kjeft!

Har lest litt gjennom innleggene og vil bare rette opp en ting, er selv en jente fra Iran som har vokst opp her.

1. Det er forskjell på kulturen til en f.eks afrikaner og på kulturen til en Iraner, Bare fordi vi er mørk og kanskje har samme religion betyr ikke at vi har samme kultur. Det er akkurat det samme som å si at en nordmann har samme kultur som en kristen tyrker fordi de har samme religion.

Håper folk kan lære litt om den enkelte kulturen som de rakker ned på istedenfor å sette alle i en bås.

Og jeg håper noen her kan lese det som skrives uten å være så forutinntatte og fulle av fordommer som det de tydligvis er.

Mvh

Hvorfor skal miljøer forhåndsdefineres?

Dette vil jo være helt avhengig av den enkelte situasjon og så må man sette "kravene" deretter.

Som jeg gjentatte ganger har presisert i denne tråden, så snakker jeg ikke om å gjøre noen strafferettslig ansvarlig etter loven.

Jeg snakker om hvilket ansvar den enkelte person skal, eller i det minste bør, ha for holdninger og ukulturer i det miljøet han/hun tilhører.

At du ikke er i stand til å diskutere dette etter de forutsetningene kan jeg ikke ta ansvaret for - spesielt siden du neppe tilhører noen av "mine" miljøer :-)

Synes du det er "rart" at du blir oppfattet som en stor kverulant Sør?

Mvh

Du skriver: "Synes du det er "rart" at du blir oppfattet som en stor kverulant Sør?"

Spar deg, Goliath.

==

Du skriver: "Hvorfor skal miljøer forhåndsdefineres?"

Det er du som forhåndsdefinerer miljøer (etter påstått "kultur" eller hudfarge), og derfor du som bør svare på slikt.

Med vennlig hilsen

Det skal jeg svare på når du kan vise meg hvor jeg har insisterer på å sverte "kurdere" for andres kurderes ugjerninger.

Men hvorfor insisterer du på at jeg har påstått noe jeg overhode ikke har gjort?

Er det bare et dårlig forsøk på å "sverte" meg?

Mvh

Du forfekter at en tilfeldig kurder har mer ansvar / skyld for et "æresdrap" som skjer i det DU definerer som "hans miljø" enn det ansvaret du har for samme "æresdrap". (Forutsatt at ingen av dere kjente gjerningsmannen personlig.)

Hans påståtte "ansvar" (selv om det ikke er snakk om straffe-rettslig ansvar) skyldes at du finner på å stappe ham inn i samme bås som andre som er født i samme land eller har samme hudfarge.

Med vennlig hilsen

Annonse

Nå blir jeg rimelig oppgitt over tankegangen din Sør...

Du som ellers er opptatt av holdninger og "ukultur" (spesielt når det gjelder Frp folk og rasister), forsøker å få oss til å tro at du ikke synes at holdninger og ukultur spiller noen rolle til eller fra når det gjelder æresdrap?

Og du som ikke gjør stort annet enn å forsvare/bortforklare et hvert overgrep eller grusom handling begått av våre "nye landsmenn", beskylder nick for å gjøre det samme når det gjelder hans kommentarer om det du kaller "norske æresdrap"....

Det du skriver i denne tråden henger overhode ikke på greip Sør - og det eneste du klarer er å kverulere på bagateller og definisjoner - fordi du ikke har relevante argumenter å bruke.

Litt vel patetisk Sør.

Mvh

Kom heller med argumenter, istedet for betraktninger.

Din tolkning av det jeg skriver er like tåpelig som om jeg skulle beskylde deg for å støtte "voldtekt og mord" pga Viggo Kristiansen.

Med vennlig hilsen

Unnskyld mitt kommende spørsmål nå Sør - men er du stokk dum?

Når mennesker i ditt miljø, den kulturen du kommer fra og de holdningene som eksisterer der gjør at du er nødt til å begå et drap for å forsvare familiens ære og for å unngå at du blir enh utstøtt - da er det flere en "deg" som er "skyldige" i det drapet du blir presset til å begå.

Hvordan du kan tolke det til å bli til at andre nordmenn er mer skyldige i Viggo Kristiansens mord enn det han selv er, er mer enn jeg kan forstå.

Og hvorfor du blander inn hudfarge i dette kan jeg heller ikke forstå.

Du får vise til hvor jeg har påstått noe som helst av det du forsøker å spre løgner om - eller rett og slett holde kjeft!

Forsøk å holde deg på matten:

Det du påstår, med andre ord, er:

Når en kurder dreper er alle kurdere skyldige.

Når en nordmann dreper er kun han skyldig.

????

Med vennlig hilsen

Har lest litt gjennom innleggene og vil bare rette opp en ting, er selv en jente fra Iran som har vokst opp her.

1. Det er forskjell på kulturen til en f.eks afrikaner og på kulturen til en Iraner, Bare fordi vi er mørk og kanskje har samme religion betyr ikke at vi har samme kultur. Det er akkurat det samme som å si at en nordmann har samme kultur som en kristen tyrker fordi de har samme religion.

Håper folk kan lære litt om den enkelte kulturen som de rakker ned på istedenfor å sette alle i en bås.

Hei Pasa,

Velkommen hit!

Ikke bare er det forskjeller i "kulturen" - det er jo også stor forskjell mellom individene. Du er jo ikke lik "alle andre fra Iran"...

Og akkurat som jeg ikke vil holdes ansvarlig for det en annen nordmann måtte finne på, så er selvsagt ikke du ansvarlig for det en annen iraner måtte finne på.

Alt godt.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Synes du det er "rart" at du blir oppfattet som en stor kverulant Sør?"

Spar deg, Goliath.

==

Du skriver: "Hvorfor skal miljøer forhåndsdefineres?"

Det er du som forhåndsdefinerer miljøer (etter påstått "kultur" eller hudfarge), og derfor du som bør svare på slikt.

Med vennlig hilsen

"Det er du som forhåndsdefinerer miljøer (etter påstått "kultur" eller hudfarge), og derfor du som bør svare på slikt."

Hvis meg hvor jeg konkret har gjort det, og jeg skal svare deg konkret på den saken.

Mvh

Du forfekter at en tilfeldig kurder har mer ansvar / skyld for et "æresdrap" som skjer i det DU definerer som "hans miljø" enn det ansvaret du har for samme "æresdrap". (Forutsatt at ingen av dere kjente gjerningsmannen personlig.)

Hans påståtte "ansvar" (selv om det ikke er snakk om straffe-rettslig ansvar) skyldes at du finner på å stappe ham inn i samme bås som andre som er født i samme land eller har samme hudfarge.

Med vennlig hilsen

Hvis meg hvor jeg konkret har gjort det, og jeg skal svare deg konkret på den saken.

Mvh

Kom heller med argumenter, istedet for betraktninger.

Din tolkning av det jeg skriver er like tåpelig som om jeg skulle beskylde deg for å støtte "voldtekt og mord" pga Viggo Kristiansen.

Med vennlig hilsen

"Din tolkning av det jeg skriver er like tåpelig som om jeg skulle beskylde deg for å støtte "voldtekt og mord" pga Viggo Kristiansen."

Gjennom et av dine spørsmål her så gjorde du jo indirekte det.

Mener du å si at du er tåpelig Sør?

Eller stiller du bare tåpelige spørsmål? (din definisjon....)

Mvh

"Det er du som forhåndsdefinerer miljøer (etter påstått "kultur" eller hudfarge), og derfor du som bør svare på slikt."

Mvh

Forklar da heller hvilke "miljøer" det er du snakker om...

Med vennlig hilsen

Annonse

"Din tolkning av det jeg skriver er like tåpelig som om jeg skulle beskylde deg for å støtte "voldtekt og mord" pga Viggo Kristiansen."

Gjennom et av dine spørsmål her så gjorde du jo indirekte det.

Mener du å si at du er tåpelig Sør?

Eller stiller du bare tåpelige spørsmål? (din definisjon....)

Mvh

Selvsagt er du like lite ansvarlig for et mord begått av en annen nordmann, som en kurder er for et mord begått av en annen kurder.

I den grad vi kan snakke om "felles ansvar", så gjelder det selvsagt alle personer i et samfunn, og for mord begått av alle, uavhengig av påstått hudfarge/kultur.

Med vennlig hilsen

Så nå mener du plutselig ikke at det er slik.

Greit.

Med vennlig hilsen

Plutselig?

Det du påstår her har jeg aldri påstått.

Kan du ikke innestå for, og dokumentere, dine påstander om andre her, så er du intet annet enn en løgner Sør.

Mvh

Det er din påstand - og du får dokumentere den.

Mvh

Du skrev: "Jeg snakker om hvilket ansvar den enkelte person skal, eller i det minste bør, ha for holdninger og ukulturer i det miljøet han/hun tilhører."

Så får du definere hva du mener med "det miljøet han/hun tilhører"...

Både "miljøet" og på hvilken måte du mener de "tilhører".

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...