Gå til innhold

Homeopat-piller


Gjest Imodus

Anbefalte innlegg

Gjest ooooooooops

Alt du nevner er "vage" plager, dvs plager som kroppen _veldig_ ofte helbreder selv. Da er det fint å være homeopat og ta æren for helbredelsen og penger i lommeboka.

De fleste som blir "kurert" av alternativ behandling har et problem: hvordan hadde det vært om du ikke hade fått f eks homeoptamedisin ? Det kan man bare finne ut i svære doble blindtester. I alle slike seriøse kontrollerte tester har homeopatene kommet til kort. Det finnes ikke EN test som viser at homeopatmedisin virker det aller minste grann.

Men når du har vage plager som ikke skolemedisinen kurerer eller lindrer iløpet av et par år, og du oppsøker homeopati og så blir frisk - SÅ tyder det på at homeopatien virker, og at du ikke BARE ble frisk.

Mange har slike erfaringer. de fleste gir skolemedisinen førstesjansen til å kurere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    71

  • Sør

    20

  • favn

    19

  • Dorthe

    16

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Men når du har vage plager som ikke skolemedisinen kurerer eller lindrer iløpet av et par år, og du oppsøker homeopati og så blir frisk - SÅ tyder det på at homeopatien virker, og at du ikke BARE ble frisk.

Mange har slike erfaringer. de fleste gir skolemedisinen førstesjansen til å kurere dem.

Dette er illusjoner som det tar lang tid å forklare. Men jeg vil framheve som prinsipp at vi ikke vet hvilken bedring vi ville sett uten homeopatens innvirkning. Det er det som er interessant, kke om Per Olsen i Smøla ble frisk, heller ikke om 100 bestefedre tålte røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvis det var så at homeopatien IKKE hjalp, så beviser det hvor ubehjelpelige legevitenskapen er, som ville plage en liten unge med operasjon når ungen ikke var sykere enn at han ble frisk sånn helt uten videre. Da kan ikke legene ha mye greie på disse øreplagene.

Det samme skjedde forøvrig med min unge. Han slapp mer øreverk og han slapp operasjon.

Selv mente de hardnakka at han MÅTTE ha operasjon for han ville ALDRI bli bra uten. men når han BLE bra, da var det i alle fall ikke homeopatien, selv om det var de selv som tidligere hadde sagt (pga sin lange erfaring) at slikt helt umulig kunne skje. hehe.

Du lar deg lure trill rundt du også, Faarikaal, bare av andre lurendreiere enn de som lurer oss!

Øreverk er en s k vag sykdom som forsvinner av seg selv uten at vi vet hvorfor. Noen begynner å mistenke at det er vitaminmangel. Det er fristende for åndemanerne å få noen lapper i lommeboka før vi oppdager årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øreverk er en s k vag sykdom som forsvinner av seg selv uten at vi vet hvorfor. Noen begynner å mistenke at det er vitaminmangel. Det er fristende for åndemanerne å få noen lapper i lommeboka før vi oppdager årsaken.

Ikke vær så skepisk nå. Minstemann ble kvitt både øreverk og atopisk eksem hos en antroposofisk lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ikke vær så skepisk nå. Minstemann ble kvitt både øreverk og atopisk eksem hos en antroposofisk lege.

Det er vage sykdommer.... de alternatives svøpe og inntektskilde.

En kompis hadde podagra, urinsyregikt. Den plagen kom og gikk. Han betalte flere tusen til en ådemaner (homeopat) til ingen nytte. Svindleren sitter sikkert i syden og drekker opp penga og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vage sykdommer.... de alternatives svøpe og inntektskilde.

En kompis hadde podagra, urinsyregikt. Den plagen kom og gikk. Han betalte flere tusen til en ådemaner (homeopat) til ingen nytte. Svindleren sitter sikkert i syden og drekker opp penga og ler.

Men minstemann visste jo ikke hva som foregikk og hva han fikk. Eksemen forsvant på noen uker og hadde vart i flere år. Ikke har han hatt øreverk etterpå heller. Det er to vintre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Men minstemann visste jo ikke hva som foregikk og hva han fikk. Eksemen forsvant på noen uker og hadde vart i flere år. Ikke har han hatt øreverk etterpå heller. Det er to vintre siden.

Det er mulig, men du har et problem: hva hadde skjedd om han ikke hadde fått behandling ? Det vet vi ikke.

Slikt kan vi bare finne ut med hjelp av f eks store blindtester. Det er viktig for framtidige pasienter at samfunnet ikke satser ressurser på behandling som ikke virker. Tilfeldighetene kan spille oss store puss, og illusjoner kan lure oss. Blindtester kan eliminere disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, men du har et problem: hva hadde skjedd om han ikke hadde fått behandling ? Det vet vi ikke.

Slikt kan vi bare finne ut med hjelp av f eks store blindtester. Det er viktig for framtidige pasienter at samfunnet ikke satser ressurser på behandling som ikke virker. Tilfeldighetene kan spille oss store puss, og illusjoner kan lure oss. Blindtester kan eliminere disse.

Jeg er i utgangspunktet ganske skeptisk for jeg har vært hos homeopat selv flere ganger og ikke fått hjelp. Men egentlig kan man kanskje ikke sammenligne en antroposofisk lege og en homeopat. Legen er jo lege også men jeg tror at det var medisinen han fikk som hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg er i utgangspunktet ganske skeptisk for jeg har vært hos homeopat selv flere ganger og ikke fått hjelp. Men egentlig kan man kanskje ikke sammenligne en antroposofisk lege og en homeopat. Legen er jo lege også men jeg tror at det var medisinen han fikk som hjalp.

>>Jeg er i utgangspunktet ganske skeptisk for jeg har vært hos homeopat selv flere ganger og ikke fått hjelp.

Det er du ikke alene om.

>>Men egentlig kan man kanskje ikke sammenligne en antroposofisk lege og en homeopat.

Begge er åndemanere, men legen har funnet ut at det er mer penger i åndemaningen.

>>Legen er jo lege også men jeg tror at det var medisinen han fikk som hjalp.

Men hva vet du om helbredelsen uten åndemaning ? Kan hende han ble frisk uten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>Jeg er i utgangspunktet ganske skeptisk for jeg har vært hos homeopat selv flere ganger og ikke fått hjelp.

Det er du ikke alene om.

>>Men egentlig kan man kanskje ikke sammenligne en antroposofisk lege og en homeopat.

Begge er åndemanere, men legen har funnet ut at det er mer penger i åndemaningen.

>>Legen er jo lege også men jeg tror at det var medisinen han fikk som hjalp.

Men hva vet du om helbredelsen uten åndemaning ? Kan hende han ble frisk uten ?

Det var ikke no åndemaning da vet du. Det var en vanlig legeundersøkelse og så fikk vi antropologisk medisin på resept og så kostet det 500 raske :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Dette er illusjoner som det tar lang tid å forklare. Men jeg vil framheve som prinsipp at vi ikke vet hvilken bedring vi ville sett uten homeopatens innvirkning. Det er det som er interessant, kke om Per Olsen i Smøla ble frisk, heller ikke om 100 bestefedre tålte røyken.

Du mener det DU gjør! Men det er MANGE som synes dine meninger er håpløst stivbeinte. Det må du bare slå deg til ro med.

Det viktigste for den som er syk er SELVFØLGELIG å bli bra/bedre! Da blåser en i at det ikke finnes forskningsresultater som 'beviser' at en har blitt frisk. Hehe. Tenk å ikke VILLE skjønne det. Tenk litt psykologisk da og ikke bare klin utover alt du har lest i en eller annen antialternativ bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauri

Øreverk er en s k vag sykdom som forsvinner av seg selv uten at vi vet hvorfor. Noen begynner å mistenke at det er vitaminmangel. Det er fristende for åndemanerne å få noen lapper i lommeboka før vi oppdager årsaken.

Det er alt for mye melk som regel. Spør noen som har hatt ørebarn, så vil du forbausende ofte høre at den ungen elsket melk og slurpet i seg store mengder. Og det har jo alltid blitt fremelsket her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er mulig, men du har et problem: hva hadde skjedd om han ikke hadde fått behandling ? Det vet vi ikke.

Slikt kan vi bare finne ut med hjelp av f eks store blindtester. Det er viktig for framtidige pasienter at samfunnet ikke satser ressurser på behandling som ikke virker. Tilfeldighetene kan spille oss store puss, og illusjoner kan lure oss. Blindtester kan eliminere disse.

Hvorfor sier en da at skolemedisin virker. Det blir ofte gitt til vage lidelser for at pasienten skal slippe å vente på at det går over av seg selv.

Hvis en skal bruke dine argumenter så virker ikke skolemedisin, for en kan ikke vite at det var densom virket, lidelsen ville kanskje forsvunnet av seg selv. ULV mener pr definisjon at skolemedisin ikke virker.

Det er det som er problemet med sånne som deg. De bruker forskjellige diskusjonsteknikker avhenigig av om de skal bevise eller motbevise noe. Så det HØRES greit ut. For de som ikke gidder å legge sjela si i slikt. Herregud, gi deg nå da. Du oppnår ikke at de som tror på alternativ blir enig med deg allikevel. Vi lar oss ikke skremme av slik propaganda som du kommer med.

Vi prøver selv vi. Uavhengig av hva ulver og leger og andre sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Jeg er i utgangspunktet ganske skeptisk for jeg har vært hos homeopat selv flere ganger og ikke fått hjelp. Men egentlig kan man kanskje ikke sammenligne en antroposofisk lege og en homeopat. Legen er jo lege også men jeg tror at det var medisinen han fikk som hjalp.

Nei,men Dorthe, nå må du ikke være så sta. Ulv vet jo mye bedre hvordan din sønn har vært og er og hva som gjorde eller ikke gjorde han frisk enn det DU gjør. DET må du jo forstå.

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du mener det DU gjør! Men det er MANGE som synes dine meninger er håpløst stivbeinte. Det må du bare slå deg til ro med.

Det viktigste for den som er syk er SELVFØLGELIG å bli bra/bedre! Da blåser en i at det ikke finnes forskningsresultater som 'beviser' at en har blitt frisk. Hehe. Tenk å ikke VILLE skjønne det. Tenk litt psykologisk da og ikke bare klin utover alt du har lest i en eller annen antialternativ bok.

Det er bedragersk å ta penger for noe som bare er en illusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er alt for mye melk som regel. Spør noen som har hatt ørebarn, så vil du forbausende ofte høre at den ungen elsket melk og slurpet i seg store mengder. Og det har jo alltid blitt fremelsket her i landet...

Eller e-vitaminmnagel og litt arv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvorfor sier en da at skolemedisin virker. Det blir ofte gitt til vage lidelser for at pasienten skal slippe å vente på at det går over av seg selv.

Hvis en skal bruke dine argumenter så virker ikke skolemedisin, for en kan ikke vite at det var densom virket, lidelsen ville kanskje forsvunnet av seg selv. ULV mener pr definisjon at skolemedisin ikke virker.

Det er det som er problemet med sånne som deg. De bruker forskjellige diskusjonsteknikker avhenigig av om de skal bevise eller motbevise noe. Så det HØRES greit ut. For de som ikke gidder å legge sjela si i slikt. Herregud, gi deg nå da. Du oppnår ikke at de som tror på alternativ blir enig med deg allikevel. Vi lar oss ikke skremme av slik propaganda som du kommer med.

Vi prøver selv vi. Uavhengig av hva ulver og leger og andre sier.

Sjarlatenene lever av at det stadig kommer nye som "vil prøve". Selv om de fleste finner ut at et ikke virker, vil alltid noen bli friske av seg selv og sjaraltanen tar selvsagt det til inntekt.

Hysteriet med for noen år siden med askeavkok er et godt eksempel, alle skjønte at det hele var en bløff til slutt, men mange rakk å tjene penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei,men Dorthe, nå må du ikke være så sta. Ulv vet jo mye bedre hvordan din sønn har vært og er og hva som gjorde eller ikke gjorde han frisk enn det DU gjør. DET må du jo forstå.

*LOL*

Jeg har aldri nektet for at han ble frisk, men 80% av alle sykdommer blir kurert av kroppen selv uten hjelp fra heksedoktorer. Dette gjelder spesielt barn, og det vet disse luringene.

Mange har oppdaget at hvis de slutter å gå til homeopat, blir de friske likevel helt av seg selv. Det gjelder spesielt de som har sykdommer som dukker opp og forsvinner mange ganger. De smarte oppdager at de er syke og friske uavhengig av når de tar medisinen, og får mistanke om at den ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Sjarlatenene lever av at det stadig kommer nye som "vil prøve". Selv om de fleste finner ut at et ikke virker, vil alltid noen bli friske av seg selv og sjaraltanen tar selvsagt det til inntekt.

Hysteriet med for noen år siden med askeavkok er et godt eksempel, alle skjønte at det hele var en bløff til slutt, men mange rakk å tjene penger på det.

Hva er det som har fått deg til å legge alternativmedisin for et slikt hat?

Kan du ikke bare sørge for å holde deg unna det selv da? Ikke plage alle andre som velger å bruke det.

Du prøver å få oss til å bli som deg. Det vil jeg helst slippe. Alle mennesker har forskjellige behov og ønsker. Det godtar ikke DU. Det er en dårlig egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musti

Jeg har aldri nektet for at han ble frisk, men 80% av alle sykdommer blir kurert av kroppen selv uten hjelp fra heksedoktorer. Dette gjelder spesielt barn, og det vet disse luringene.

Mange har oppdaget at hvis de slutter å gå til homeopat, blir de friske likevel helt av seg selv. Det gjelder spesielt de som har sykdommer som dukker opp og forsvinner mange ganger. De smarte oppdager at de er syke og friske uavhengig av når de tar medisinen, og får mistanke om at den ikke virker.

Mange som bruker tradisjonell medisin og proppes fulle av kjemikalier (OG betaler i dyre dommer!!) kan også bli frisk uten behandling.

Gjelder f.eks. noen tilfeller av depresjon, høyt blodtrykk, løs avføring, forstoppelse, øreverk og andre betennelser osv. osv. I mange tilfeller får en medisiner som gir bivirkninger som en må ha nye medisiner mot. Jeg synes den tradisjonelle medisinen er mer betenkelig, fordi der behandles menneske stykkevis og delt, og fordi det å bli raskt frisk er viktigere enn å bygge opp kroppens eget immunforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...