Gå til innhold

Homeopat-piller


Gjest Imodus

Anbefalte innlegg

Gjest fremdeles uenig med deg

Alle mennesker har selvsagt sin fulle frihet til å kaste bort penger på hva de vil, men de har også frihet til å avsløre svindel. Forumet heter ikke _For_ alternativ behandling.

Svindelmomentet er svært aktuelt, og alle svindlerne roper at svindlere må vekk, ingen av dem er svindlere i egne øyne.

Hva da med all den skolemedisinen som dreper, ødelegger og forsyker folk.

Hva da med alt legene gjør som ikke hjelper det spor.

Er ikke det svindel da?

Er det ikke bra at det finnes alternativer til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    71

  • Sør

    20

  • favn

    19

  • Dorthe

    16

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Men kan du dra alle over en kam fordi noen snyter på skatten da?

Det kan vel finnes ganske mange hederlige alternative utøvere også?

Dessuten, har du fått med deg den undersøkelsen skattedirektoratet har overfor leger i Oslo. Det er visst storstilt skattesnyting + trygdesnyting på gang. Men det gjør kanskje ingenting, for de er jo "vitenskapelig" anlagt...

All skattesnyting er forkastelig. At andre gjør det også er ingen unnskylding. 20 mrd går tapt i inntekt for staten hvert år. kr 5000 pr nordmann, små som store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martineus

Jeg har aldri nektet for at han ble frisk, men 80% av alle sykdommer blir kurert av kroppen selv uten hjelp fra heksedoktorer. Dette gjelder spesielt barn, og det vet disse luringene.

Mange har oppdaget at hvis de slutter å gå til homeopat, blir de friske likevel helt av seg selv. Det gjelder spesielt de som har sykdommer som dukker opp og forsvinner mange ganger. De smarte oppdager at de er syke og friske uavhengig av når de tar medisinen, og får mistanke om at den ikke virker.

Men kan det virkelig bare være tilfeldigheter at kroniske sykdommer som man har hatt i flere tiår, plutselig blir borte 3 dager etter at man begynte med en homeopati-medisin? Og som i tillegg forblir borte i foreløpig 8 år etterpå? Og når slikt skjer hos flere tusener rundt om i HELE VERDEN, helt uavhengig av den enkelte terapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fremdeles uenig med deg.

Vi begynner å nærme oss noe nå: en syk får omsorg, pleie og medfølelse og blir frisk. Slikt fungerer bra. Men medisinen er bare placebo. Å påstå det er som å banne i kjerka og har tydeligvis ikke mer virkning på folks tro, de vil tro.

En som blir kurert burde ikke påstå at behandlingen virker på alle. Alle blir ikke friske av slikt. Kanskje pasienten burde fått psykiatrisk behandling eller h*n burde kvitte seg med sin drittsekk av en partner og reise vekk en stund. Det hjelper å snakke med noen, men da burde behandleren kalle en spade for en spade og ikke lure folk med tryllepiller. Kalle seg trøstekonsulent eller noen sånt.

Men hva da med alle kyrene f.eks. som blir kvitt jurbetennelsen sin noen timer etter at homeopatimedisin ble gitt?

Tror du det var godsnakket fra homeopaten som gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvorfor kaller du homeopaten for åndemaner?

Hva vet du om homeopati?

Jeg kan ikke lsite opp lat jeg vet om homeopati, men jeg vet mer enn de fleste.

I gamle dager kunne leger ikke gjøre annet enn å sitte å se på at folk døde. Det ble funnet opp utallige vitenskaper for å flå livredde mennesker for penger.

Homeopatien kom med islett av Jesus, vievann, pavens vidundere og helbredende vann fra hellige kilder (derfor åndemaning). Til slutt fant de på dette med fortynning som nå ikke lar seg bevise at virker. Mye rart de fant på i gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men hva har dette med homeopati å gjøre?

Homeopater og deres pasienter er vel ikke med i noen sekt, vel!

Jeg vil ikke si sekt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hva da med all den skolemedisinen som dreper, ødelegger og forsyker folk.

Hva da med alt legene gjør som ikke hjelper det spor.

Er ikke det svindel da?

Er det ikke bra at det finnes alternativer til det?

Det at noen dreper folk får du anmelde til politiet, for det er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men kan det virkelig bare være tilfeldigheter at kroniske sykdommer som man har hatt i flere tiår, plutselig blir borte 3 dager etter at man begynte med en homeopati-medisin? Og som i tillegg forblir borte i foreløpig 8 år etterpå? Og når slikt skjer hos flere tusener rundt om i HELE VERDEN, helt uavhengig av den enkelte terapeut.

Det du beskriver skjer også uten homeopati. Tilfeldig ? Ja det er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fremdeles uenig med deg.

Det var ikke no åndemaning da vet du. Det var en vanlig legeundersøkelse og så fikk vi antropologisk medisin på resept og så kostet det 500 raske :o)

Åjoda. Den antroposofiske legen satt nok og messet inni seg. Masse rare formler og forbannelser.

Se, dette vet Ulv alt om, skjønner du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men hva da med alle kyrene f.eks. som blir kvitt jurbetennelsen sin noen timer etter at homeopatimedisin ble gitt?

Tror du det var godsnakket fra homeopaten som gjorde det?

Det er heller ikke dokumentert, og flere dyre-homeopater har etterhvert måttet innrømme at de tok feil. DET skriker de ikke altfor høyt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fremdeles uenig med deg

Det er bedragersk å ta penger for noe som bare er en illusjon.

Er det altså illusjon å bli frisk?

I følge svensk synonymordbok (jeg har oversatt utdraget til norsk) betyr illusjon følgende:innbildning, inbnbildt forestilling, , luftslott, feilaktig oppfattning, ugrunnet forhåpning, falsk forhåpning, selvbedrageri.

Oj, oj, oj, det står dårlig til med mange mennesker rundt om i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Er det altså illusjon å bli frisk?

I følge svensk synonymordbok (jeg har oversatt utdraget til norsk) betyr illusjon følgende:innbildning, inbnbildt forestilling, , luftslott, feilaktig oppfattning, ugrunnet forhåpning, falsk forhåpning, selvbedrageri.

Oj, oj, oj, det står dårlig til med mange mennesker rundt om i verden.

Feilaktig oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du kan spise så mye du vil av alt sammen. Det er virkningsløst og dermed også bivirkningsløst. Jeg ville heller spist noe som smaker bedre, er billigere og/eller har mer næringverdi. Sukker tar på tenna da.

Du er så misunnelig at det renner av deg fordi disse folka tjener mer penger av deg!! Det er derfor du går på med sterkt skyts. Av pur misunnelse.

'Jeg har jobbet på regnskapskontor...' Herregud, jeg kunne fortalt deg det uten å ha jobbet på regnskapskontor jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du er så misunnelig at det renner av deg fordi disse folka tjener mer penger av deg!! Det er derfor du går på med sterkt skyts. Av pur misunnelse.

'Jeg har jobbet på regnskapskontor...' Herregud, jeg kunne fortalt deg det uten å ha jobbet på regnskapskontor jeg!

Jeg tjener mer enn dem !

Hehe.

Og uten å lure folk.

Takk for praten, nå er det middag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener mer enn dem !

Hehe.

Og uten å lure folk.

Takk for praten, nå er det middag !

Hvem blir lurt Ulv? De som har vært innom skolemedisinen uten å få hjelp for så å oppsøke en innenfor alternativ medisin og få hjelp?

Ja, de føler seg sikkert veldig lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvem blir lurt Ulv? De som har vært innom skolemedisinen uten å få hjelp for så å oppsøke en innenfor alternativ medisin og få hjelp?

Ja, de føler seg sikkert veldig lurt.

Det er veldig begrenset hvaen homeopat kan jøre med "vanlige" sykdommer, og det er veldig begrenset hva skolemedisin kan gjøre med "vage" sykdommer.

Jeg fortalte om den gamle damen som var gitt opp av legene og ble kurert av en liten grønn undulat ? Ingen trolldom med det, damen var ensom og nedbrutt. Da fuggern kom i hus med flaksing, skvaldring og et svare liv, så ble det liv i gamla. Da fikk hun noe å tenke på og bry seg om. Hun døde tre uker etter undulaten, av sorg. Men da var hun 88 år og hadde 8 år med livsglede i en liten fuggel.

Det viser kun hva kroppen selv og psyken vår har av makt over vår helse. Det var ingen trolldom. Slik kan muligens homeopaten virke på noen, muligens.

Noen trenger psyikater, ikke homeopat, disse jakter bare på noen å henge plagene sine når leger ikke har tid til å høre. Og så friske som de blir ! Sannheten er at det er hodet som er sykt, ikke resten av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig begrenset hvaen homeopat kan jøre med "vanlige" sykdommer, og det er veldig begrenset hva skolemedisin kan gjøre med "vage" sykdommer.

Jeg fortalte om den gamle damen som var gitt opp av legene og ble kurert av en liten grønn undulat ? Ingen trolldom med det, damen var ensom og nedbrutt. Da fuggern kom i hus med flaksing, skvaldring og et svare liv, så ble det liv i gamla. Da fikk hun noe å tenke på og bry seg om. Hun døde tre uker etter undulaten, av sorg. Men da var hun 88 år og hadde 8 år med livsglede i en liten fuggel.

Det viser kun hva kroppen selv og psyken vår har av makt over vår helse. Det var ingen trolldom. Slik kan muligens homeopaten virke på noen, muligens.

Noen trenger psyikater, ikke homeopat, disse jakter bare på noen å henge plagene sine når leger ikke har tid til å høre. Og så friske som de blir ! Sannheten er at det er hodet som er sykt, ikke resten av kroppen.

Her var det mye synsing og "jeg kjenner ei som ...."

Naturmedisin er alle medisiners mor. Brukt i tusener av år, og ikke no hokus pokus. At folk er ensomme og trenger selskap er ikke no argument for at homeopati ikke funker. Det beviser bare at folk trenger selskap - det er ikke godt for noen å være ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Her var det mye synsing og "jeg kjenner ei som ...."

Naturmedisin er alle medisiners mor. Brukt i tusener av år, og ikke no hokus pokus. At folk er ensomme og trenger selskap er ikke no argument for at homeopati ikke funker. Det beviser bare at folk trenger selskap - det er ikke godt for noen å være ensom.

Det var et eksempel på at kroppen er avhengig av at vi har det godt, i tillegg til at vi er friske. Hvis du ikke liker eksempelet så kan jeg finne andre.

Homeopater og andre alternative er ikke bundet av legeforskrifter og kan "jatte" med en person som egentlig har et psykisk problem, forstå dem, trøste, f eks råde i kosthold og ha tid til å prate med dem. Bare de kunne la disse hersens lurepillene være og kalle en spade for en spade. Leger kan ikke gi piller til alle, kan ikke være ubetinget enig med en som ikke er syk på kroppen, har ikke tid til å prate i evigheter, som kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et eksempel på at kroppen er avhengig av at vi har det godt, i tillegg til at vi er friske. Hvis du ikke liker eksempelet så kan jeg finne andre.

Homeopater og andre alternative er ikke bundet av legeforskrifter og kan "jatte" med en person som egentlig har et psykisk problem, forstå dem, trøste, f eks råde i kosthold og ha tid til å prate med dem. Bare de kunne la disse hersens lurepillene være og kalle en spade for en spade. Leger kan ikke gi piller til alle, kan ikke være ubetinget enig med en som ikke er syk på kroppen, har ikke tid til å prate i evigheter, som kjent.

Jeg foreslår at du tar deg en tur til en homeopat, evt. tilegner deg litt kunnskaper om emnet, du har tydeligvis ingen anelse om hvordan homeopater jobber.

Mye av det du sier i innleggene er forsåvidt greit, men det har ingenting med homeopati å gjøre. Du synser og du drar frem påstander som er helt irrelevante for saken. Alle ser det, bare ikke deg.

Normalt er du en fornuftig fyr. Det du har prestert så langt i diskusjonen er langt under din verdighet. Jeg vet du kan bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg foreslår at du tar deg en tur til en homeopat, evt. tilegner deg litt kunnskaper om emnet, du har tydeligvis ingen anelse om hvordan homeopater jobber.

Mye av det du sier i innleggene er forsåvidt greit, men det har ingenting med homeopati å gjøre. Du synser og du drar frem påstander som er helt irrelevante for saken. Alle ser det, bare ikke deg.

Normalt er du en fornuftig fyr. Det du har prestert så langt i diskusjonen er langt under din verdighet. Jeg vet du kan bedre.

Når medisinen er virkningsløs har vi bare en helsefaglig samtalepartner igjen. Noe annet får du ikke meg til å tro. Men at noen har nytte av å snakke med en slik, tror jeg på.

Medisinen er bivirkningsfri fordi den også er virkningsløs. Når noen er bekymret for å blande "ulike" virningsløse medisiner og er redd det kan ha noen konsekvenser, da må jeg få svare nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...