Gå til innhold

Homeopat-piller


Gjest Imodus

Anbefalte innlegg

Rott dere sammen :-)

Denne nøtten lar seg ikke knekke.

Bevar fatningen.

Ingen er ute etter å "knekke deg" eller å "nekte deg å ytre seg"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    71

  • Sør

    20

  • favn

    19

  • Dorthe

    16

Mest aktive i denne tråden

Kilden min er også mitt hode :-)

Jeg blir bare litt irritert når det kommer slikt høytflyvende greier, og lurer på hva du vil med det.

Javel, da kan det vel være greit i utgangspunktet å tenke seg at andres hoder også kan være kilder?

Glem hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Bevar fatningen.

Ingen er ute etter å "knekke deg" eller å "nekte deg å ytre seg"...

Med vennlig hilsen

Jeg har det bra, jeg føler meg mer truet av tresmaken i ræva mi.

Kvantefysikken/mekanikken:

Jeg legger ut en link her, uten at den helt deler min mening om ting. Lenge siden jeg leste den, men jeg fant den:

http://www.skepsis.no/tema/altmed/homgrunnlag1.html

Skepsis er et blad jeg syns er bra, men de kan bli for ekstreme i sin mistenksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Javel, da kan det vel være greit i utgangspunktet å tenke seg at andres hoder også kan være kilder?

Glem hele greia.

Sorry, noen ganger blir jeg bare for irritert. Den som blir sint taper alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklare kvantefysikk ?

Dette er DOL, ikke UIO eller NTH eller hvor faen de driver med slikt.

Hvis det er slik at kun den 'viten' du har aksepteres for at du skal kunne diskutere slenger jeg håndkleet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hvis det er slik at kun den 'viten' du har aksepteres for at du skal kunne diskutere slenger jeg håndkleet.

Nå spør jeg: hvorfor står ordet 'viten' i gåseøyne i ditt svar ?

forakt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, noen ganger blir jeg bare for irritert. Den som blir sint taper alltid.

Ok *labb*

For øvrig var det ikke min intensjon å dra i gang noen off topic-diskusjon om kvantefysikk. Det har jeg uansett ikke forutsetninger for.

Jeg prøvde heller å vise at en (stort sett) gjennomgående akseptert og gyldig naturvitenskapelig teori innehar elementer som vi ikke kan forklare eller bevise med de midler eller den tenkning vi opererer med. Og det var da for å kunne klaske dette i bordet som argument for at f.eks. homøopatiens manglende bevisbarhet ikke nødvendigvis forteller alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ok *labb*

For øvrig var det ikke min intensjon å dra i gang noen off topic-diskusjon om kvantefysikk. Det har jeg uansett ikke forutsetninger for.

Jeg prøvde heller å vise at en (stort sett) gjennomgående akseptert og gyldig naturvitenskapelig teori innehar elementer som vi ikke kan forklare eller bevise med de midler eller den tenkning vi opererer med. Og det var da for å kunne klaske dette i bordet som argument for at f.eks. homøopatiens manglende bevisbarhet ikke nødvendigvis forteller alt.

Les linken, gutta der har skikkelig peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du betaler 500 kroner hos din homeopat, så ville jeg bytta ;o)

Hos mine koster det vel 200 kroner, som er litt mer en jeg betaler hos legen, og dobbelt så lang tid. Desuten er telefonkonultasjoner gratis, selv om det skulle bli opptil tre i uka.

Det var hos en antroposofisk lege, ikke hos homeopat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hos en antroposofisk lege, ikke hos homeopat.

Har de forskjellige metoder de bruker til å lure folk med? ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de forskjellige metoder de bruker til å lure folk med? ;)

Med vennlig hilsen

Nemlig. Og man tar gjerne i mot hjelp så lenge skolemedisinen ikke kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er det ikke mange av, hvordan gikk det ?

Jeg er ute å kjøre, jeg vet ikke hvor i tråden du er.

Den har blitt for lang :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Og man tar gjerne i mot hjelp så lenge skolemedisinen ikke kan hjelpe.

"Problemet" er jo at "de alternative" åpenbart ikke kan hjelpe heller. Hvis de hadde kunnet hjelpe ville man kunne merke *resultatene* i dobbel-blind tester (selv om man ikke forstod hvorfor det virket).

Men de som får homeopatisk medisin blir ikke friskere enn kontroll-gruppen.

MEd vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er jo at "de alternative" åpenbart ikke kan hjelpe heller. Hvis de hadde kunnet hjelpe ville man kunne merke *resultatene* i dobbel-blind tester (selv om man ikke forstod hvorfor det virket).

Men de som får homeopatisk medisin blir ikke friskere enn kontroll-gruppen.

MEd vennlig hilsen

Nå fikk minstemann hjelp av denne legen, både øreverken og eksemen forsvant og vært borte i 3 år.

Jeg har selv vært hos homeopat og fått medisin mot bl.a urinveisinfeksjon som ikke hjalp men der kan jo ikke legene hjelpe meg heller.

Men jeg er veldig fornøyd med at øreverken og eksemen som hadde vart i nesten 3 år forsvant. Så det var verdt de 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk minstemann hjelp av denne legen, både øreverken og eksemen forsvant og vært borte i 3 år.

Jeg har selv vært hos homeopat og fått medisin mot bl.a urinveisinfeksjon som ikke hjalp men der kan jo ikke legene hjelpe meg heller.

Men jeg er veldig fornøyd med at øreverken og eksemen som hadde vart i nesten 3 år forsvant. Så det var verdt de 500.

Hei,

Men øreverk er en typisk ting som forsvinner av seg selv, også etter mange år.

Poenget er at HVIS det hadde fungert, så ville man kunne se det i tester, ikke sant?

Man kunne ta 1000 mennesker med øreverk. Så gir man 500 av dem homeopatisk medisin, og 500 av dem bare vann/sukker. Ingen av de 1000 vet hva de får, heller ikke legene.

Etter 2 uker sjekker man hvor mange som har blitt bedre.

Du finner at like mange friske pasienter i gruppen som fikk vann/sukker som i gruppen som fikk homeopatisk medisin.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men øreverk er en typisk ting som forsvinner av seg selv, også etter mange år.

Poenget er at HVIS det hadde fungert, så ville man kunne se det i tester, ikke sant?

Man kunne ta 1000 mennesker med øreverk. Så gir man 500 av dem homeopatisk medisin, og 500 av dem bare vann/sukker. Ingen av de 1000 vet hva de får, heller ikke legene.

Etter 2 uker sjekker man hvor mange som har blitt bedre.

Du finner at like mange friske pasienter i gruppen som fikk vann/sukker som i gruppen som fikk homeopatisk medisin.

Med vennlig hilsen

Men han hadde øreverk stadig vekk og han skrek og hadde vondt. Han har aldri fått antibiotika for det men blitt kurert hver gang med nesedråper og smertestillende.

Tror du virkelig at det var tilfeldig at han aldri har hatt antydning siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...