Gå til innhold

Homeopat-piller


Gjest Imodus

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Sjarlatenene lever av at det stadig kommer nye som "vil prøve". Selv om de fleste finner ut at et ikke virker, vil alltid noen bli friske av seg selv og sjaraltanen tar selvsagt det til inntekt.

Hysteriet med for noen år siden med askeavkok er et godt eksempel, alle skjønte at det hele var en bløff til slutt, men mange rakk å tjene penger på det.

Jeg synes nå det er like bra eller like dumt å bruke noen tusen pr år på alternativmedisin som det er å kjøpe dyre merkeklær for trettitusen når du kan få samme mengde med samme utseende uten merke til fem tusen kroner.

Jeg synes også det er tull å spise for noen tusen på en restaurant som er 'in' når du kan spise for noenhudnringser på en 'vanlig' restaurant.

JEG synes det er like greit med en kopi på veggen, mens andre bruker hundre tusen på ekte kunst.

Selv så synes jeg det er helt greit å bruke noen hundretusen på en rå bil. Andre synes det er helt bak mål.

På alle disse feltene kjøper de som betaler mest noe annet enn en vare. Du kaller det en illusjon. Men slik ER det jo.

Hva er DIN illusjon. For du har sikkert et eller annet du bruker mer penger på enn nødvendig du også.

JEG mener at folk kan bruke sine surt opptjente penger på hva de vil, så lenge det er sine egne penger de bruker.

Merkeklær, dyre biler, gourmetmat, alternativmedisin, kunst og kultur, dyre ferier, møbler tilerstatning for andre som er helt fine osv osv. Hva har DU, Ulv, med hvordan andre innretter SITT liv?

Vi er faktisk ikke så interessert i hva DU personlig mener og tror. VI er ikke DEG. (Heldigvis holdt jeg på å si). Vi er voksne individer som kan tenke og ta vurderinger selv. Vi bruker våre penger på akkurat hva vi vil. Og noen ganger er vi helt klar over at det er dumt. Men det gir oss en følelse som vi er ute etter.

Kanskje hvis legene begynte å bruke en time på hver pasient, så hadde mange kommet tilbake fra det alternative. Skjønner ikke du det du da, at folk ikke alltid kjøper det som står på kvitteringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    71

  • Sør

    20

  • favn

    19

  • Dorthe

    16

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hva er det som har fått deg til å legge alternativmedisin for et slikt hat?

Kan du ikke bare sørge for å holde deg unna det selv da? Ikke plage alle andre som velger å bruke det.

Du prøver å få oss til å bli som deg. Det vil jeg helst slippe. Alle mennesker har forskjellige behov og ønsker. Det godtar ikke DU. Det er en dårlig egenskap.

Alle mennesker har selvsagt sin fulle frihet til å kaste bort penger på hva de vil, men de har også frihet til å avsløre svindel. Forumet heter ikke _For_ alternativ behandling.

Svindelmomentet er svært aktuelt, og alle svindlerne roper at svindlere må vekk, ingen av dem er svindlere i egne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg synes nå det er like bra eller like dumt å bruke noen tusen pr år på alternativmedisin som det er å kjøpe dyre merkeklær for trettitusen når du kan få samme mengde med samme utseende uten merke til fem tusen kroner.

Jeg synes også det er tull å spise for noen tusen på en restaurant som er 'in' når du kan spise for noenhudnringser på en 'vanlig' restaurant.

JEG synes det er like greit med en kopi på veggen, mens andre bruker hundre tusen på ekte kunst.

Selv så synes jeg det er helt greit å bruke noen hundretusen på en rå bil. Andre synes det er helt bak mål.

På alle disse feltene kjøper de som betaler mest noe annet enn en vare. Du kaller det en illusjon. Men slik ER det jo.

Hva er DIN illusjon. For du har sikkert et eller annet du bruker mer penger på enn nødvendig du også.

JEG mener at folk kan bruke sine surt opptjente penger på hva de vil, så lenge det er sine egne penger de bruker.

Merkeklær, dyre biler, gourmetmat, alternativmedisin, kunst og kultur, dyre ferier, møbler tilerstatning for andre som er helt fine osv osv. Hva har DU, Ulv, med hvordan andre innretter SITT liv?

Vi er faktisk ikke så interessert i hva DU personlig mener og tror. VI er ikke DEG. (Heldigvis holdt jeg på å si). Vi er voksne individer som kan tenke og ta vurderinger selv. Vi bruker våre penger på akkurat hva vi vil. Og noen ganger er vi helt klar over at det er dumt. Men det gir oss en følelse som vi er ute etter.

Kanskje hvis legene begynte å bruke en time på hver pasient, så hadde mange kommet tilbake fra det alternative. Skjønner ikke du det du da, at folk ikke alltid kjøper det som står på kvitteringa?

Mye bra her.

Å kaste bort penger gjør vi alle, men disse sjarlatanene er illusjonister og snylter på SYKE MENNESKER, og det er for simpelt. Hva du putter på en spilleautomat eller bruker på moteklær er noen annet, da vet du at du kaster bort penga.

En kompis døde av blodkreft og like før ga han bort kr 40.000, alle sparepnegene sine til en sekt som skulle be for han og gjøre han frisk. 14 dager før han døde fortalte han at han var kurert ved bønn, mens jeg snakket med han begynte han å blø neseblod. Selv ikke døende mennesker er hellige for disse. Sekten nektet for å ha fått penger. De fikk det kæsj, så det kan ikke bevises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Mange som bruker tradisjonell medisin og proppes fulle av kjemikalier (OG betaler i dyre dommer!!) kan også bli frisk uten behandling.

Gjelder f.eks. noen tilfeller av depresjon, høyt blodtrykk, løs avføring, forstoppelse, øreverk og andre betennelser osv. osv. I mange tilfeller får en medisiner som gir bivirkninger som en må ha nye medisiner mot. Jeg synes den tradisjonelle medisinen er mer betenkelig, fordi der behandles menneske stykkevis og delt, og fordi det å bli raskt frisk er viktigere enn å bygge opp kroppens eget immunforsvar.

Jeg vet at mange pasienter trenger hjelp av psykolog eller psykiater, og ville fått en langt kortere syketid, eller blitt friske uten medisin. Men vi har ikke kapasitet til å behandle med verdens dyreste og dårligeste helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Mye bra her.

Å kaste bort penger gjør vi alle, men disse sjarlatanene er illusjonister og snylter på SYKE MENNESKER, og det er for simpelt. Hva du putter på en spilleautomat eller bruker på moteklær er noen annet, da vet du at du kaster bort penga.

En kompis døde av blodkreft og like før ga han bort kr 40.000, alle sparepnegene sine til en sekt som skulle be for han og gjøre han frisk. 14 dager før han døde fortalte han at han var kurert ved bønn, mens jeg snakket med han begynte han å blø neseblod. Selv ikke døende mennesker er hellige for disse. Sekten nektet for å ha fått penger. De fikk det kæsj, så det kan ikke bevises.

Jeg kunne sagt mye mer, men det er helt tydelig bortkastet tid. For du VIL ikke høre på andre argumenter enn dine egne. Og da kommer du heller aldri til å oppdage nye elementer i diskusjonen. Du er et menneske som bare ser det du vil se. Da blir det ikke diskusjon, men bare enetale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også interessert i alternativ behandling, men da på en seriøse siden som kan dokuentere sine påstander om helbredelse for et eller annet. Altså noe som er verd penga. En massør jeg kjenner tar kr 300 pr time for å massere opp ømme muskler og garanterer at jeg vil føle meg mye bedre etter et par behandlinger. Det stemte, men det er ingen trolldom og kan dokumenteres. 80% av hans kunder er fornøyde, de vet hva de får. Seriøst og ryddig. Betaler skatt gjør han også.

Hei igjen Ulv

"En massør jeg kjenner tar kr 300 pr time for å massere opp ømme muskler og garanterer at jeg vil føle meg mye bedre etter et par behandlinger. Det stemte, men det er ingen trolldom og kan dokumenteres. 80% av hans kunder er fornøyde, de vet hva de får. Seriøst og ryddig. Betaler skatt gjør han også. "

Jeg har lest endel av disse innleggene dine angående alternativ medisin, og for meg virker det som om du blander alt, som ikke tilhører skolemedisinen i en eneste suppe - du klarer ikke å se forskjellen mellom homeopati, akupunktur, clairvoyance eller disse damene som sitter på 800 nummer og spår i kort. Dumt for deg, hvis du er så interessert i tema som du hevder.

I denne tråden diskuteres det homeopati, og jeg lurer på hvor mye du egentlig kjenner til dette. Du insinuerer at folk ikke får hjelp - og hvis de får hjelp så er det bare noe dem tror. Du insinuerer at homeopatene (også de som tilhører NHL) er kjeltringer som ikke betaler skatt og som overhode ikke har eller følger noen felles etiske retningslinjer i sin praksis.

Din tro og tillit til skolemedisinen er rørende, men også naiv. De som har vært i kontakt med skolemedisinen uttalige ganger uten å få hjelp, søker seg til alternativ medisin og FÅR hjelp er selv den dokumentasjonen de trenger. Det er ikke snakk om et par hundre mennesker - det er snakk om millioner av mennesker, Ulv - og at du insinuerer at alle disse tar feil og/eller er utsatt for manipulerende folk er direkte frekt men også vitner det om en uvitenhet i forhold til behandlingsformer som har eksistert i mange hundre år.

Personlig har jeg ikke fått hjelp hos homeopat for plager jeg hadde for mange år siden - men jeg fikk heller ikke hjelp hos skolemedisinen. Legen skrev ut salver på salver til hundrevis av kroner som ikke hjalp, homeoptaten foreskrev også medisin som ikke hjalp. I ettertid har jeg imidlertid hatt veldig stor nytte av de få timene jeg var hos homeopat - hun intervjuet meg i tre kvarter - sørget for å skaffe seg et overblikk i min helsesituasjon - både fysisk og psykisk, og det hun sa har jeg husket og hatt god nytte av i ettertid. Ikke noe hokus pokus, men slik er det ofte. Alternativ medisin holder frem viktigheten av å se helheten, legene i skolemedisinen er opptatt av å behandle - gi deg kremer, gi deg piller.

Legene (også de alternative) skal ikke kun fungere som medisindepot for oss - de skal være veiledere, hjelpe oss til å se helheten, hjelpe oss til å la kroppen helbrede seg selv. Pr. i dag er det de alternative legene som lykkes på DETTE område.

Du insinuerer at homeopati er trolldomsøvelser - det vitner bare om uvitenhet og en nesegrus beundring for skolemedisinen som eneste behandlingsform. Folk får hjelp, ikke alle - men slik er det også i skolemedisinen.

Og ja, de homeopatene betaler også skatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri nektet for at han ble frisk, men 80% av alle sykdommer blir kurert av kroppen selv uten hjelp fra heksedoktorer. Dette gjelder spesielt barn, og det vet disse luringene.

Mange har oppdaget at hvis de slutter å gå til homeopat, blir de friske likevel helt av seg selv. Det gjelder spesielt de som har sykdommer som dukker opp og forsvinner mange ganger. De smarte oppdager at de er syke og friske uavhengig av når de tar medisinen, og får mistanke om at den ikke virker.

Ja, men det er det da ingen som har benektet - at kroppen kan helbrede seg selv.

Man går til en lege, innenfor skolemedisin eller alternativ medisin, fordi man ønsker å bli frisk, bli kvitt en plage man har. Vi alle vet at mange plager er psykosomatisk fordi kroppen lever ikke sitt eget liv - den henger sammen med hodet vårt, psyken vår.

Hvis du går til en homeoptat, får veiledning, snakker, blir gjort oppmerksom på ting, evt. får noen piller - og blir frisk - vel, så har man oppnådd det man ønsker - å bli frisk.

Jeg fatter ikke hva som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg kunne sagt mye mer, men det er helt tydelig bortkastet tid. For du VIL ikke høre på andre argumenter enn dine egne. Og da kommer du heller aldri til å oppdage nye elementer i diskusjonen. Du er et menneske som bare ser det du vil se. Da blir det ikke diskusjon, men bare enetale.

Jeg har lest alt du skriver og svart pent og ordentlig, men jeg ser ikke noe som overbeviser meg til omvendelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei igjen Ulv

"En massør jeg kjenner tar kr 300 pr time for å massere opp ømme muskler og garanterer at jeg vil føle meg mye bedre etter et par behandlinger. Det stemte, men det er ingen trolldom og kan dokumenteres. 80% av hans kunder er fornøyde, de vet hva de får. Seriøst og ryddig. Betaler skatt gjør han også. "

Jeg har lest endel av disse innleggene dine angående alternativ medisin, og for meg virker det som om du blander alt, som ikke tilhører skolemedisinen i en eneste suppe - du klarer ikke å se forskjellen mellom homeopati, akupunktur, clairvoyance eller disse damene som sitter på 800 nummer og spår i kort. Dumt for deg, hvis du er så interessert i tema som du hevder.

I denne tråden diskuteres det homeopati, og jeg lurer på hvor mye du egentlig kjenner til dette. Du insinuerer at folk ikke får hjelp - og hvis de får hjelp så er det bare noe dem tror. Du insinuerer at homeopatene (også de som tilhører NHL) er kjeltringer som ikke betaler skatt og som overhode ikke har eller følger noen felles etiske retningslinjer i sin praksis.

Din tro og tillit til skolemedisinen er rørende, men også naiv. De som har vært i kontakt med skolemedisinen uttalige ganger uten å få hjelp, søker seg til alternativ medisin og FÅR hjelp er selv den dokumentasjonen de trenger. Det er ikke snakk om et par hundre mennesker - det er snakk om millioner av mennesker, Ulv - og at du insinuerer at alle disse tar feil og/eller er utsatt for manipulerende folk er direkte frekt men også vitner det om en uvitenhet i forhold til behandlingsformer som har eksistert i mange hundre år.

Personlig har jeg ikke fått hjelp hos homeopat for plager jeg hadde for mange år siden - men jeg fikk heller ikke hjelp hos skolemedisinen. Legen skrev ut salver på salver til hundrevis av kroner som ikke hjalp, homeoptaten foreskrev også medisin som ikke hjalp. I ettertid har jeg imidlertid hatt veldig stor nytte av de få timene jeg var hos homeopat - hun intervjuet meg i tre kvarter - sørget for å skaffe seg et overblikk i min helsesituasjon - både fysisk og psykisk, og det hun sa har jeg husket og hatt god nytte av i ettertid. Ikke noe hokus pokus, men slik er det ofte. Alternativ medisin holder frem viktigheten av å se helheten, legene i skolemedisinen er opptatt av å behandle - gi deg kremer, gi deg piller.

Legene (også de alternative) skal ikke kun fungere som medisindepot for oss - de skal være veiledere, hjelpe oss til å se helheten, hjelpe oss til å la kroppen helbrede seg selv. Pr. i dag er det de alternative legene som lykkes på DETTE område.

Du insinuerer at homeopati er trolldomsøvelser - det vitner bare om uvitenhet og en nesegrus beundring for skolemedisinen som eneste behandlingsform. Folk får hjelp, ikke alle - men slik er det også i skolemedisinen.

Og ja, de homeopatene betaler også skatt :)

Kritikk av skolemedisin i vårt dyre helsevesen får andre ta seg av og det gjør de.

Jeg har vært i regnskapsbyrå og hatt alternative som kunder. De snyter på skatten mer enn andre yrkesgrupper. Noen betaler ikke skatt i det hele tatt og andre putter 2/3 rett i lomma. Mange starter opp nettopp fordi de kan putte penger i lomma uten å bli tatt.

Det er riktig at man ofte i sykehus ikke får behandling for vage sykdommer, og det er riktig at slike veldig ofte går over av seg selv. Dermed er veien åpen for de alternative som høster frukter av fenomenet og tar betaling for helbredelse som ville kommet av seg selv likevel. Kroppen har en utrolig evne til selvheling over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, men det er det da ingen som har benektet - at kroppen kan helbrede seg selv.

Man går til en lege, innenfor skolemedisin eller alternativ medisin, fordi man ønsker å bli frisk, bli kvitt en plage man har. Vi alle vet at mange plager er psykosomatisk fordi kroppen lever ikke sitt eget liv - den henger sammen med hodet vårt, psyken vår.

Hvis du går til en homeoptat, får veiledning, snakker, blir gjort oppmerksom på ting, evt. får noen piller - og blir frisk - vel, så har man oppnådd det man ønsker - å bli frisk.

Jeg fatter ikke hva som er problemet.

Vi begynner å nærme oss noe nå: en syk får omsorg, pleie og medfølelse og blir frisk. Slikt fungerer bra. Men medisinen er bare placebo. Å påstå det er som å banne i kjerka og har tydeligvis ikke mer virkning på folks tro, de vil tro.

En som blir kurert burde ikke påstå at behandlingen virker på alle. Alle blir ikke friske av slikt. Kanskje pasienten burde fått psykiatrisk behandling eller h*n burde kvitte seg med sin drittsekk av en partner og reise vekk en stund. Det hjelper å snakke med noen, men da burde behandleren kalle en spade for en spade og ikke lure folk med tryllepiller. Kalle seg trøstekonsulent eller noen sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å nærme oss noe nå: en syk får omsorg, pleie og medfølelse og blir frisk. Slikt fungerer bra. Men medisinen er bare placebo. Å påstå det er som å banne i kjerka og har tydeligvis ikke mer virkning på folks tro, de vil tro.

En som blir kurert burde ikke påstå at behandlingen virker på alle. Alle blir ikke friske av slikt. Kanskje pasienten burde fått psykiatrisk behandling eller h*n burde kvitte seg med sin drittsekk av en partner og reise vekk en stund. Det hjelper å snakke med noen, men da burde behandleren kalle en spade for en spade og ikke lure folk med tryllepiller. Kalle seg trøstekonsulent eller noen sånt.

Hvor har du fått det for deg at homeopater IKKE henviser videre til skolemedisin eller psykolog, der hvor det er behov for det??

Se forøvrig mitt andre innlegg til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk av skolemedisin i vårt dyre helsevesen får andre ta seg av og det gjør de.

Jeg har vært i regnskapsbyrå og hatt alternative som kunder. De snyter på skatten mer enn andre yrkesgrupper. Noen betaler ikke skatt i det hele tatt og andre putter 2/3 rett i lomma. Mange starter opp nettopp fordi de kan putte penger i lomma uten å bli tatt.

Det er riktig at man ofte i sykehus ikke får behandling for vage sykdommer, og det er riktig at slike veldig ofte går over av seg selv. Dermed er veien åpen for de alternative som høster frukter av fenomenet og tar betaling for helbredelse som ville kommet av seg selv likevel. Kroppen har en utrolig evne til selvheling over tid.

"Jeg har vært i regnskapsbyrå og hatt alternative som kunder. De snyter på skatten mer enn andre yrkesgrupper. Noen betaler ikke skatt i det hele tatt og andre putter 2/3 rett i lomma. Mange starter opp nettopp fordi de kan putte penger i lomma uten å bli tatt."

Nå må du bestemme deg. Er du imot alternativ behandling fordi noen aktører ikke betaler skatt eller fordi du ikke har tro på behandlingen?

Du har sikkert jobbet på regnskapskontor og sett homeopater snyte på skatten. Vel - oppegående folk vet at folk fra mange bransjer snyter på skatten. Din påstand om at folk innenfor alternativ medisin snyter på skatten mye mer enn andre grupper i samfunnet, blir for dumt. Du får enten dokumentere det, eller trekke tilbake de påstandene. Uansett - vi vet, som sagt, at det finnes folk som snyter på skatten - overalt. Vi vet også at det gjøres mange andre ting som er betenkelig - leger som mottar vederlag fra legemiddelbransjen for å bruke ulike legemiddel. Altså - det er triksing og miksing i stort sett alle bransjer, men at det skal brukes som et argument for at alternativ behandling ikke funker - det blir helt søkt.

"Det er riktig at man ofte i sykehus ikke får behandling for vage sykdommer, og det er riktig at slike veldig ofte går over av seg selv. Dermed er veien åpen for de alternative som høster frukter av fenomenet og tar betaling for helbredelse som ville kommet av seg selv likevel. Kroppen har en utrolig evne til selvheling over tid. "

Det er her jeg mener du viser en manglende forståelse for hva homeopater holder på med. Javisst kan kroppen helbrede seg selv, ikke for alle sykdommer, men noen. Det betyr ikke at man kan sitte hjemme og bli frisk. For å hjelpe kroppen til å helbrede seg selv, så må man gjøre noen grep - man må ofte endre på vaner/uvaner i hverdagen, man må spise anderledes, man må endre på livsførsel, sitt tankesett, man må ta noen beslutninger - eller man forsøker homeopatmedisin. I noen tilfeller kan det være nok å kartlegge et spisemønster, for så å oppdage at kvalme/luft i magen etc skyldes allergi for ulike matvarer. Derfor er det ikke riktig å si at problemet går over av seg selv - for mange gjør det ikke det, det kreves aktiv handling og/eller i kombinasjon med alternativ medisin.

Å se sin kropp og psyke - som en helhet - trenger mange av oss hjelp til, og det er her skolemedisinen svikter så det synger. Er du plaget med eksem, kløende blemmer, som kommer fra intet - får du en salve hos primærlegen din. Legen ser på eksemet ditt - ikke på deg. Men et eksem kan like ofte være et symptom på noe i våre liv - som de fleste av de plagene vi har.

Jeg sier ikke at homeopati funker for alle, men det funker for mange millioner av mennesker. Hvorfor er det så viktig for deg å messe om at alle disse millioner av mennesker tar feil? Vi er alle selvstendige mennesker - la folk få lov til å bruke pengene sine på det de vil og det de synes hjelper for dem selv. Den enkeltes opplevelse rundt behandlingen samt det å bli frisk, er dokumentasjon nok for de det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvor har du fått det for deg at homeopater IKKE henviser videre til skolemedisin eller psykolog, der hvor det er behov for det??

Se forøvrig mitt andre innlegg til deg.

Jeg har ikke skrevet at de ikke gjør det, de vurderer helt sikkert hvert tilfelle for seg og finner ut om det går an å tjene penger uten at noen dør. De fleste har vel tilsvarende syepleierutdannelse, og er sikkert i stand ti å skille beinbrudd fra muskelstrekk. Beinbruddet blir sendt videre og muskelstrekken går over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke skrevet at de ikke gjør det, de vurderer helt sikkert hvert tilfelle for seg og finner ut om det går an å tjene penger uten at noen dør. De fleste har vel tilsvarende syepleierutdannelse, og er sikkert i stand ti å skille beinbrudd fra muskelstrekk. Beinbruddet blir sendt videre og muskelstrekken går over av seg selv.

"Jeg har ikke skrevet at de ikke gjør det, de vurderer helt sikkert hvert tilfelle for seg og finner ut om det går an å tjene penger uten at noen dør. "

Hva med å skaffe deg litt kunnskap før du spyr ut av deg frekke påstander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Kritikk av skolemedisin i vårt dyre helsevesen får andre ta seg av og det gjør de.

Jeg har vært i regnskapsbyrå og hatt alternative som kunder. De snyter på skatten mer enn andre yrkesgrupper. Noen betaler ikke skatt i det hele tatt og andre putter 2/3 rett i lomma. Mange starter opp nettopp fordi de kan putte penger i lomma uten å bli tatt.

Det er riktig at man ofte i sykehus ikke får behandling for vage sykdommer, og det er riktig at slike veldig ofte går over av seg selv. Dermed er veien åpen for de alternative som høster frukter av fenomenet og tar betaling for helbredelse som ville kommet av seg selv likevel. Kroppen har en utrolig evne til selvheling over tid.

Jeg går hos en fysioterapeut. Godkjent og alt i orden. Brukt og anerkjent ved henvisning fra Trygdekontoret.

Der får jeg ikke kvittering. Lett å lure unna litt da. Samtidig holder vedkommende kurs. Da blir hver kursdeltager bedt om å betale kontant. Klart det blir undnratt beskatning.

I henhold til din virkelighetsoppfatning og argumentasjon vil det da måtte tas som bevis for at fysioterapi ikke virker!

Slutt og fjås! Svarte penger er det i alle bransjer. Det går bare på om du har anledning. Det har med det menneskelige vesen å gjøre, ikke det faglige. Tror ikke du er lur nok til å tenke slik jeg. Hvorfor blander du inn dette i det hele tatt? Fordi du ikke har gode nok argumenter. Da må usaklighet tas i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg vet at mange pasienter trenger hjelp av psykolog eller psykiater, og ville fått en langt kortere syketid, eller blitt friske uten medisin. Men vi har ikke kapasitet til å behandle med verdens dyreste og dårligeste helsevesen.

Der sa du det - verdens dyreste og dårligste helsevesen!!!

Det er jo selve GRUNNEN til at alternativmedisin har blitt så populært.

Skolemedisinen var ikke flinke nok. Flinke til å tjene penger var de riktignok. De også. Siden du er så opptatt av den siden av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg går hos en fysioterapeut. Godkjent og alt i orden. Brukt og anerkjent ved henvisning fra Trygdekontoret.

Der får jeg ikke kvittering. Lett å lure unna litt da. Samtidig holder vedkommende kurs. Da blir hver kursdeltager bedt om å betale kontant. Klart det blir undnratt beskatning.

I henhold til din virkelighetsoppfatning og argumentasjon vil det da måtte tas som bevis for at fysioterapi ikke virker!

Slutt og fjås! Svarte penger er det i alle bransjer. Det går bare på om du har anledning. Det har med det menneskelige vesen å gjøre, ikke det faglige. Tror ikke du er lur nok til å tenke slik jeg. Hvorfor blander du inn dette i det hele tatt? Fordi du ikke har gode nok argumenter. Da må usaklighet tas i bruk.

Jeg vil vise at ikke heller de alternative er seriøse når det gjelder skatt, men verre enn de fleste.

Trikse med åpningstider er utbredt, da ligningskontoret kan regne seg fram til hva de tjener ved å se på kontortida og antallet avtaler, derfor opereres det med to avtalebøker og pasienter utenom kontortid. Få som går så systematisk til verks.

Snekkere og rørleggere har andre metoder, og er like lite lojale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppelura

Kritikk av skolemedisin i vårt dyre helsevesen får andre ta seg av og det gjør de.

Jeg har vært i regnskapsbyrå og hatt alternative som kunder. De snyter på skatten mer enn andre yrkesgrupper. Noen betaler ikke skatt i det hele tatt og andre putter 2/3 rett i lomma. Mange starter opp nettopp fordi de kan putte penger i lomma uten å bli tatt.

Det er riktig at man ofte i sykehus ikke får behandling for vage sykdommer, og det er riktig at slike veldig ofte går over av seg selv. Dermed er veien åpen for de alternative som høster frukter av fenomenet og tar betaling for helbredelse som ville kommet av seg selv likevel. Kroppen har en utrolig evne til selvheling over tid.

Men kan du dra alle over en kam fordi noen snyter på skatten da?

Det kan vel finnes ganske mange hederlige alternative utøvere også?

Dessuten, har du fått med deg den undersøkelsen skattedirektoratet har overfor leger i Oslo. Det er visst storstilt skattesnyting + trygdesnyting på gang. Men det gjør kanskje ingenting, for de er jo "vitenskapelig" anlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer litt på det

Det er vage sykdommer.... de alternatives svøpe og inntektskilde.

En kompis hadde podagra, urinsyregikt. Den plagen kom og gikk. Han betalte flere tusen til en ådemaner (homeopat) til ingen nytte. Svindleren sitter sikkert i syden og drekker opp penga og ler.

Hvorfor kaller du homeopaten for åndemaner?

Hva vet du om homeopati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martineus

Mye bra her.

Å kaste bort penger gjør vi alle, men disse sjarlatanene er illusjonister og snylter på SYKE MENNESKER, og det er for simpelt. Hva du putter på en spilleautomat eller bruker på moteklær er noen annet, da vet du at du kaster bort penga.

En kompis døde av blodkreft og like før ga han bort kr 40.000, alle sparepnegene sine til en sekt som skulle be for han og gjøre han frisk. 14 dager før han døde fortalte han at han var kurert ved bønn, mens jeg snakket med han begynte han å blø neseblod. Selv ikke døende mennesker er hellige for disse. Sekten nektet for å ha fått penger. De fikk det kæsj, så det kan ikke bevises.

Men hva har dette med homeopati å gjøre?

Homeopater og deres pasienter er vel ikke med i noen sekt, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...