Gå til innhold

Nå greier jeg ikke å mobilisere en rasjonell tanke


 cilie

Anbefalte innlegg

Kan det være mulig? Nå orker jeg ikke mer! Nå har jeg bare lyst til å legge meg ned å døøøøø...... Nå kom dråpen, nå tipper det over, signed, sealed, delivered.... Livet mitt er over... Nå er jeg totalt handlingslammet.

Jeg har utsatt og utsatt det. Ventet til jeg følte det hadde skjedd noe. Merket løpegleden og mer "drive."

Vinterferie: fjelltur. Har ikke stått på en stund. Skal kjøpe nytt utstyr. Prøver alpinklærne som var nye for 2 år siden. For to år siden!!! Forventet at de var trange, men IKKE ubrukelige.... Tar det likevel rolig.

Må kjøpe nye ski og støvler og vet det betyr at jeg må på vekta. MEN jeg trodde jeg hadde en viss peiling da!!! Til tross for små klær og at jeg har slitt med hele livet siste to årene, så ante jeg ikke at det kunne være så ILLE!!! Det er galt nok det jeg trodde, men nå veier jeg 6KG!!! mer enn jeg fryktet. DET er mer enn en hel klesstørrelse. Hvordan i H kunne dette skje??? Jeg har jo til og med krympet rundt livet i cm siste par uker. Jeg er 10 kg tyngre på to år. FAEN! Og alle de pengene jeg bruker på pt, treningstøy, ansiktsbehandlinger, sminke. WHAT a waste. Alle tenker vel bare på hvor tykk jeg har blitt likevel.

Og hvordan reagerer jeg på det. Jo, jeg ringer min bedre halvdel på jobb og raser ut at armageddon er her. Sitter i treningstøyet og gidder ikke trene. Vil ikke på fjellet og skal i hvert fall ikke fortelle en kul dude i alpinavdelingen vekta mi.... Det her er helt håpløst. Nå klarer jeg ikke å mobilisere. Jeg skjønner ikke at det er mulig heller, så mye jeg i snitt har trent siste to årene.

Nei, nå gikk jeg rett i kjelleren. Rykk til bake til start eller kanskje mer rett i fengsel. Alt av søvnproblemer, hjerteflimmer, negative tanker, bekymringer for framtiden, livsvalg eksploderer i størrelse når jeg nå åpenbart bokstavelig talt har fått ett stort problem i tillegg:(:(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    19

  • påskelilje

    5

  • Kayia

    5

  • AnonymBruker

    4

Kan det være mulig? Nå orker jeg ikke mer! Nå har jeg bare lyst til å legge meg ned å døøøøø...... Nå kom dråpen, nå tipper det over, signed, sealed, delivered.... Livet mitt er over... Nå er jeg totalt handlingslammet.

 

 

Ikke en liten smule overdramatisering, vel? ;)

 

Er du ikke sunn og frisk? Dette er definitivt ikke verdens undergang. Og det er ennå 4 måneder igjen til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være mulig? Nå orker jeg ikke mer! Nå har jeg bare lyst til å legge meg ned å døøøøø...... Nå kom dråpen, nå tipper det over, signed, sealed, delivered.... Livet mitt er over... Nå er jeg totalt handlingslammet.

Nei, nå gikk jeg rett i kjelleren. Rykk til bake til start eller kanskje mer rett i fengsel. Alt av søvnproblemer, hjerteflimmer, negative tanker, bekymringer for framtiden, livsvalg eksploderer i størrelse når jeg nå åpenbart bokstavelig talt har fått ett stort problem i tillegg:(:(:(:(

Ha nå ørlitegrann perspektiv på verden. Dette er det verste tilfellet I-landsproblematikk jeg har lest på lenge!

Ta deg sammen. Eller stikk hodet i sanden, det er du jo god til.

Anonymous poster hash: 4656a...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle all den frustrasjonen og gjør den om til et realt spark i baken. En ypperlig mulighet for motivasjon til å gjøre noe med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Må nesten le, sorry...

 

Fatt mot, som Xtra sier er det fire mnd til sommeren, bestem deg for å bli kvitt de seks kiloene til da.

 

Tiltak nr 1: Dra på skiferie, vær i aktivitet framfor å sitte hjemme og trøstespise ;)

Tiltak nr 2: Gjør en selvransaking av trøstespise-rutiner. Er det snop eller ekstra mat som er årsaken til de 10 kg? Bestem deg for å slutte med trøstespisingen - du vet at du har viljestyrke til dette!

Tiltak nr 3: Fortell hjernen din at noe av vekten sannsynligvis er muskler, du har tross alt trent hardt og godt en periode

 

Nyt ferien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt ut den der såkalte "bedre halvdelen din". Det rekker du fint denne uka. Voila, 80 kilo bekymringer borte, og ingen grunn til å trøstespise mer.

 

"Nå er jeg totalt handlingslammet" Ha, ha. Skulle ikke dere selge leilighet? Nå har du god tid til å gå på visninger.



Anonymous poster hash: f35b8...447
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, nå får du roe litt ned her! :) Ok, så veier du litt for mye. Da må du kutte ned på matinntaket og komme deg opp av sofaen. Hvis det der var god nok grunn til å legge seg ned og dø hadde det vært tynt i rekkene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en liten smule overdramatisering, vel? ;)

 

Er du ikke sunn og frisk? Dette er definitivt ikke verdens undergang. Og det er ennå 4 måneder igjen til sommeren.

Joda, men det hjelper lite når jeg ikke skjønner hvordan dette har gått til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha nå ørlitegrann perspektiv på verden. Dette er det verste tilfellet I-landsproblematikk jeg har lest på lenge!

Ta deg sammen. Eller stikk hodet i sanden, det er du jo god til.Anonymous poster hash: 4656a...7f9

Svar gjerne m nick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle all den frustrasjonen og gjør den om til et realt spark i baken. En ypperlig mulighet for motivasjon til å gjøre noe med det! :)

Enig i det, hvis det var sånn at jeg ikke hadde hatt noe fokus på vekta de siste par årene... For det er jo nettopp det jeg har hatt. Jeg synes jeg tenker mat og trening 24/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, hvis det var sånn at jeg ikke hadde hatt noe fokus på vekta de siste par årene... For det er jo nettopp det jeg har hatt. Jeg synes jeg tenker mat og trening 24/7.

Men du pleier vel ofte å si etter helga at du har spist mye, gjør du ikke?

 

Det skal ikke mange kalorier for mye til pr uke for at vekten saaaakte men sikkert sniker seg oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh - ti kg er lett å bli kvitt igjen!  Slapp av og nyt skiferien:-)

Skulle ønske du hadde rett! Men jeg har prøvd å gå ned mens jeg har gått dem opp.... For meg synes dette nå klin umulig!! Så sant det ikke er bevist at faktisk søvnløshet og stress gjør at vi legger på oss. Greit nok at jeg med litt for mye trøstespising i helger ikke burde gått ned noe - det hadde vært helt greit, men å gå opp - krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske du hadde rett! Men jeg har prøvd å gå ned mens jeg har gått dem opp.... For meg synes dette nå klin umulig!! Så sant det ikke er bevist at faktisk søvnløshet og stress gjør at vi legger på oss. Greit nok at jeg med litt for mye trøstespising i helger ikke burde gått ned noe - det hadde vært helt greit, men å gå opp - krise.

Dårlig søvn og stress, er medvirkende faktor til vektoppgang.

 

Men løsningen - gitt du har den metabolismen du nå engang har - er å være strengere i forhold til kosthold. Tror jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du pleier vel ofte å si etter helga at du har spist mye, gjør du ikke?

 

Det skal ikke mange kalorier for mye til pr uke for at vekten saaaakte men sikkert sniker seg oppover.

Riktig det, men så mye? Og m all trening og mye sunn mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Må nesten le, sorry...

 

Fatt mot, som Xtra sier er det fire mnd til sommeren, bestem deg for å bli kvitt de seks kiloene til da.

 

Tiltak nr 1: Dra på skiferie, vær i aktivitet framfor å sitte hjemme og trøstespise ;)

Tiltak nr 2: Gjør en selvransaking av trøstespise-rutiner. Er det snop eller ekstra mat som er årsaken til de 10 kg? Bestem deg for å slutte med trøstespisingen - du vet at du har viljestyrke til dette!

Tiltak nr 3: Fortell hjernen din at noe av vekten sannsynligvis er muskler, du har tross alt trent hardt og godt en periode

 

Nyt ferien! :)

Ikke noe å le av dette da... Det er flaut utad og gjør meg enda mer handlingslammet og deprimert. I dag tidlig orket jeg ikke å trene en gang. Vet at nr.2 er løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det, men så mye? Og m all trening og mye sunn mat?

Sunn mat inneholder jo kalorier den også. 

 

Det kan være flere forhold som bidrar i negativ retning - inkl. økende alder - men det funker ikke noe særlig å synes vektøkningen er "urettferdig", det som funker er å begrense inntak. Du vil sannsynligvis se endring om du er totalavholdende i forhold til snop, kaker, fete innslag i kosten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, nå får du roe litt ned her! :) Ok, så veier du litt for mye. Da må du kutte ned på matinntaket og komme deg opp av sofaen. Hvis det der var god nok grunn til å legge seg ned og dø hadde det vært tynt i rekkene her.

Ja, vet at det ikke finnes andre løsninger. Opp av sofaen har jeg vært helt til i går, hvor tiltaksløsheten tok meg som gissel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut den der såkalte "bedre halvdelen din". Det rekker du fint denne uka. Voila, 80 kilo bekymringer borte, og ingen grunn til å trøstespise mer. "Nå er jeg totalt handlingslammet" Ha, ha. Skulle ikke dere selge leilighet? Nå har du god tid til å gå på visninger. Anonymous poster hash: f35b8...447

Det kan du mene. Svar gjerne m nick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, hvis det var sånn at jeg ikke hadde hatt noe fokus på vekta de siste par årene... For det er jo nettopp det jeg har hatt. Jeg synes jeg tenker mat og trening 24/7.

Jeg er ikke det spøtt overrasket over vektoppgangen din, snedig at du selv er det :) I over to år har du snakket om trøstespising og altfor-mye-av-det-gode i helgene her inne - går bare en veg for de fleste da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...