Gå til innhold

Under 100 :)


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Jeg har full forståelse for det. Men så lenge du får i deg nok mat, ikke for mye, og er ok fornøyd med den maten du spiser er det jo det viktigste :)

Ja, men jeg burde nok spise mer varier og få i meg mer grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men jeg burde nok spise mer varier og få i meg mer grønnsaker.

Det skjønner jeg. Du kan kanskje få i deg litt mer grønnsaker uten at det trenger bli så vanskelig. Grønnsaker kan jo spises når som helst, og trenger jo ikke være til en planlagt middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Du kan kanskje få i deg litt mer grønnsaker uten at det trenger bli så vanskelig. Grønnsaker kan jo spises når som helst, og trenger jo ikke være til en planlagt middag :)

Jeg har nå lagt ut tips til hva du kan ha i en wok, fruktsalat og bærcoctail i "Vil du dele en oppskrifrt?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Du kan kanskje få i deg litt mer grønnsaker uten at det trenger bli så vanskelig. Grønnsaker kan jo spises når som helst, og trenger jo ikke være til en planlagt middag :)

Ja, det er sant. Også har jeg en pose med frossengrønnsaker i fryseren, men jeg glemmer jo det også :P Men jeg vet bare om gulrøtter og kålrabi som er godt uten å koke eller steke det først, om jeg skal spise det utenom middag tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Gratulerer!  Egentlig tenker jeg at du har knekt koden for sin egen del. Det viktigste er å ikke gi seg, men beholde de gode vanene livet ut, og gradvis legge til flere gode vaner om nødvendig. For min del har det fungert å ikke ta for store skritt, men sette alt inn på å gjennomføre det jeg har satt meg fore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Også har jeg en pose med frossengrønnsaker i fryseren, men jeg glemmer jo det også :P Men jeg vet bare om gulrøtter og kålrabi som er godt uten å koke eller steke det først, om jeg skal spise det utenom middag tenkte jeg.

Nå vet jeg at tomater egentlig ikke er en grønnsak, men jeg synes det er så godt som. Det er noe jeg prøver å ha på kjøkkenbenken slik at jeg kan spise når jeg får lyst på det. Ellers synes jeg stangselleri er nydelig rå (selv om jeg er klar over at mange er uenig med meg der...) Avokado er kjempegodt å spise, ellers er det mye salat som er godt som kan spises utenom middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!  Egentlig tenker jeg at du har knekt koden for sin egen del. Det viktigste er å ikke gi seg, men beholde de gode vanene livet ut, og gradvis legge til flere gode vaner om nødvendig. For min del har det fungert å ikke ta for store skritt, men sette alt inn på å gjennomføre det jeg har satt meg fore.

Jeg prøver å ikke bli for håpefull, men tusen takk :) Å spise måltider (frokost, lunsj og middag) er min prioritet nr. 1, for det har jeg ikke klart tidligere. Det ønsker jeg å fortsette med resten av livet... Ellers er det spennende å få nye opplevelser med mat. Jeg spiste en klementin på tur i dag som smakte helt himmelsk søtt :) 

Jeg håper virkelig du har en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skjønn du :) Det går ikke så jevnt, men gradvis fremover i alle fall. Prøver å ikke være for håpefull, men synes jeg lærer mye nytt :)

Jo det går jevnt og trutt med deg. Du snubler litt, faller litt (slik som alle oss andre), men du reiser deg hver gang og kjemper videre. Slikt står det respekt av.

 

Merker jeg er litt smånervøs for overgangen fra din behandler til intet eller en ny behandler, men jeg får forsøke å ta det med fatning ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos hjertesykepleier (forebyggene fordi det er så mye hjertesykdom på farssiden) og jeg ble overrasket over MYE grønnsaker du egentlig skal spise.

600 gram daglig inkl kanskje to frukt.

Jeg som pleide spise 100 gram grønt til middag.

Nå blir det store forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos hjertesykepleier (forebyggene fordi det er så mye hjertesykdom på farssiden) og jeg ble overrasket over MYE grønnsaker du egentlig skal spise.

600 gram daglig inkl kanskje to frukt.

Jeg som pleide spise 100 gram grønt til middag.

Nå blir det store forandringer.

Spennende :) Og mange grønnsaker er jo gode også.

Lykke til med alle forandringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt smånervøs for overgangen fra din behandler til intet eller en ny behandler, men jeg får forsøke å ta det med fatning ;-)

Jeg også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke bli for håpefull, men tusen takk :) Å spise måltider (frokost, lunsj og middag) er min prioritet nr. 1, for det har jeg ikke klart tidligere. Det ønsker jeg å fortsette med resten av livet... Ellers er det spennende å få nye opplevelser med mat. Jeg spiste en klementin på tur i dag som smakte helt himmelsk søtt :) 

Jeg håper virkelig du har en fin søndag!

Du gjør en kjempeinnsats :-)  Prøv å fortsette som du gjør nå, ikke bli for streng, ta deg god tid. Du legger et grunnlag nå for en mye bedre tilværelse i fremtiden, du har tid til å gjøre det i ditt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør en kjempeinnsats :-)  Prøv å fortsette som du gjør nå, ikke bli for streng, ta deg god tid. Du legger et grunnlag nå for en mye bedre tilværelse i fremtiden, du har tid til å gjøre det i ditt tempo.

Tusen takk for det :) Jeg håper jeg klarer å legge et grunnlag for en bedre tilværelse i fremtiden!

Jeg ofrer altfor mye ved å leve slik jeg har gjort. Jeg får ro i øyeblikket, men mister veldig mye annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg prøver å ikke bli for håpefull, men tusen takk :) Å spise måltider (frokost, lunsj og middag) er min prioritet nr. 1, for det har jeg ikke klart tidligere. Det ønsker jeg å fortsette med resten av livet... Ellers er det spennende å få nye opplevelser med mat. Jeg spiste en klementin på tur i dag som smakte helt himmelsk søtt :) 

Jeg håper virkelig du har en fin søndag!

Takk. Du er alltid så hyggelig :) Jeg har en fin søndag. Har lagd pepperkakehus med barna og spilt inn julesanger som skal bli hilsen til besteforeldre etc. Kona er på tur med noen andre damer i helgen. Ser at det blir en hektisk ryddesjau snart, for hun er vel hjemme om 4-5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Du er alltid så hyggelig :) Jeg har en fin søndag. Har lagd pepperkakehus med barna og spilt inn julesanger som skal bli hilsen til besteforeldre etc. Kona er på tur med noen andre damer i helgen. Ser at det blir en hektisk ryddesjau snart, for hun er vel hjemme om 4-5 timer.

Så trivelig det høres ut :) Jeg er imponert over at dere spiller inn julesanger, for en utrolig hyggelig hilsen! Jeg er sikker på at dere fikser den hektiske ryddesjauen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at tomater egentlig ikke er en grønnsak, men jeg synes det er så godt som. Det er noe jeg prøver å ha på kjøkkenbenken slik at jeg kan spise når jeg får lyst på det. Ellers synes jeg stangselleri er nydelig rå (selv om jeg er klar over at mange er uenig med meg der...) Avokado er kjempegodt å spise, ellers er det mye salat som er godt som kan spises utenom middag :)

Tomat må jeg være forsiktig med pga magen. Avocado er kjempe godt, men det kan jeg ikke spise. Paprika er godt da, det kan jeg jo spise mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomat må jeg være forsiktig med pga magen. Avocado er kjempe godt, men det kan jeg ikke spise. Paprika er godt da, det kan jeg jo spise mer av.

Så trist, jeg er veldig glad i tomater. Jeg lurer på om gallesteinen jeg har fått reagerer på avokado, får ofte smerter etter å ha spist mye av det, så er litt redd jeg ikke kan spise noe særlig av det fremover :(

Paprika har jeg ikke spist noe særlig av, det er veldig sterk smak etter det jeg husker, hvis den ikke er stekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist, jeg er veldig glad i tomater. Jeg lurer på om gallesteinen jeg har fått reagerer på avokado, får ofte smerter etter å ha spist mye av det, så er litt redd jeg ikke kan spise noe særlig av det fremover :(

Paprika har jeg ikke spist noe særlig av, det er veldig sterk smak etter det jeg husker, hvis den ikke er stekt...

Er kjedelig å ikke kunne spise avocado :( Paprika har mye smak, men jeg syns ikke det er sterkt. Har alltid vært veldig glad i paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...