Gå til innhold

kalorier i eggehvite som er kokt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange kalorier er det i eggehvita i egget hvis man ikke skiller eggehvita og eggeplomma før man koker? 

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kalorier er det i eggehvita i egget hvis man ikke skiller eggehvita og eggeplomma før man koker? 

Anonymkode: 85381...345

lurer bare på om dere vet sånn cirka-

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det jo både store og små egg, men etter å ha søkt i ca. to minutter føler jeg meg nokså sikker på at det er ca.20 kalorier i en kokt eggehvite (hvis det var det du mente - dette er altså den hvite delen av et kokt egg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kalorier er det i eggehvita i egget hvis man ikke skiller eggehvita og eggeplomma før man koker? 

Anonymkode: 85381...345

Det er 42 kcal i 100 g rå eggehvite og det er vel ingen grunn til at det skulle endre seg i kokingen? Den tar jo ikke opp eller gir fra seg væske heller. Jeg tror Laban tar i for hardt når hun sier 20, men jeg lurer jo på hvorfor du vil vite det? Det lukter ikke helt sunt av dette her (selv om egg er det sunneste du kan spise)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er 42 kcal i 100 g rå eggehvite og det er vel ingen grunn til at det skulle endre seg i kokingen? Den tar jo ikke opp eller gir fra seg væske heller. Jeg tror Laban tar i for hardt når hun sier 20, men jeg lurerarrow-10x10.png jo på hvorfor du vil vite det? Det lukter ikke helt sunt av dette her (selv om egg er det sunneste du kan spise)....

Eggene er små btw. Ja, for det jeg trodde var at for at det skal være rundt 20 kalorier i eggehvita så måtte dette skilles fra eggeplomma før koking. At hvis man ikke gjør dette så går kalorie rfra eggeplomma over i eggehvita. Stemmer ikke det da? Jeg vil bare ha egg siden det metter, men føler jeg ikke trenger plomma da den gir så mange ekstra kcal.

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggene er små btw. Ja, for det jeg trodde var at for at det skal være rundt 20 kalorier i eggehvita så måtte dette skilles fra eggeplomma før koking. At hvis man ikke gjør dette så går kalorie rfra eggeplomma over i eggehvita. Stemmer ikke det da? Jeg vil bare ha egg siden det metter, men føler jeg ikke trenger plomma da den gir så mange ekstra kcal.

Anonymkode: 85381...345

Eggeplommen går ikke over i eggehvite om du koker hele egget. :) I alle fall er jo begge deler helt separate når du deler egget etter koking. Eggehviten inneholder stort sett proteiner, ellers er vel de fleste næringsstoffene i plommen - egg er både godt og sunt og du kan spise hele egget med god samvittighet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Eggeplommen går ikke over i eggehvite om du koker hele egget. :) I alle fall er jo begge deler helt separate når du deler egget etter koking. Eggehviten inneholder stort sett proteiner, ellers er vel de fleste næringsstoffene i plommen - egg er både godt og sunt og du kan spise hele egget med god samvittighet. :) 

Det virker som om du har greie på mye med trening og kosthold. Laget en tråd om hvor mye man forbrenner på å gå et par mil. 2 til tre ganger I utganspunkt av en normal kvinne, og jeg fikk svar at da trenger man rundt 1700-1800 om dagen. Kan dette stemme? Det høres lite ut, og har sjekket på kalorikalkulatorer at tallene som gis der er veldig forskjellige.

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det jeg trodde var at for at det skal være rundt 20 kalorier i eggehvita så måtte dette skilles fra eggeplomma før koking. At hvis man ikke gjør dette så går kalorier fra eggeplomma over i eggehvita. Stemmer ikke det da? Jeg vil bare ha egg siden det metter, men føler jeg ikke trenger plomma da den gir så mange ekstra kcal.

Anonymkode: 85381...345

Jeg skrev "ca", det er sikkert mindre i små egg. 

For meg (som ikke er ekspert eller slankefiksert) virker det helt ulogisk at kaloriene vandrer omkring ved koking. 

Å bruke betegnelsen "mange ekstra kcal" om en eggeplomme er for meg helt absurd.  Egg er godt, sunt og proteinrikt / magert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg skrev "ca", det er sikkert mindre i små egg. 

For meg (som ikke er ekspert eller slankefiksert) virker det helt ulogisk at kaloriene vandrerarrow-10x10.png omkring ved koking. 

Å bruke betegnelsen "mange ekstra kcal" om en eggeplomme er for meg helt absurd.  Egg er godt, sunt og proteinrikt /

 

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, laban skrev:

Jeg skrev "ca", det er sikkert mindre i små egg. 

For meg (som ikke er ekspert eller slankefiksert) virker det helt ulogisk at kaloriene vandrerarrow-10x10.png omkring ved koking. 

Å bruke betegnelsen "mange ekstra kcal" om en eggeplomme er for meg helt absurd.  Egg er godt, sunt og proteinrikt / magert. 

Fant ikke at det sto noe om dette noen steder, så da tenkte jeg at enten er jeg helt dum eller så er det noe alle vet, hehe. 

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om du har greie på mye med trening og kosthold. Laget en tråd om hvor mye man forbrenner på å gå et par mil. 2 til tre ganger I utganspunkt av en normal kvinne, og jeg fikk svar at da trenger man rundt 1700-1800 om dagen. Kan dette stemme? Det høres lite ut, og har sjekket på kalorikalkulatorer at tallene som gis der er veldig forskjellige.

Anonymkode: 85381...345

Det er vanskelig å regne ut - det kommer jo helt an på form, høyde og vekt, tempo, intensitet og flere andre småting. Ifølge treningsarmbåndet mitt (Polar loop) så forbrenner jeg tydeligvis rundt 17-1800 kcal på en dag hvor jeg også løper en tur på 3 km, men jeg er liten (152 cm / 58 kg), om man veier 90 kg forbrenner man selvfølgelig en god del mer. Det er ytterst sjeldent jeg forbrenner over 2000 kcal ser jeg, ligger ganske stabilt mellom 1600 - 1900.

Jeg synes ikke du skal henge deg så voldsomt opp i hvor mye du forbrenner på en tur - men kose deg med aktiviteten og du vil jo etter hvert kjenne at kroppen blir i bedre form og at det blir lettere å røre på seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenbekymra
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er vanskelig å regne ut - det kommer jo helt an på form, høyde og vekt, tempo, intensitet og flere andre småting. Ifølge treningsarmbåndet mitt (Polar loop) så forbrenner jeg tydeligvis rundt 17-1800 kcal på en dag hvor jeg også løper en tur på 3 km, men jeg er liten (152 cm / 58 kg), om man veier 90 kg forbrenner man selvfølgelig en god del mer. Det er ytterst sjeldent jeg forbrenner over 2000 kcal ser jeg, ligger ganske stabilt mellom 1600 - 1900.

Jeg synes ikke du skal henge deg så voldsomt opp i hvor mye du forbrenner på en tur - men kose deg med aktiviteten og du vil jo etter hvert kjenne at kroppen blir i bedre form og at det blir lettere å røre på seg. :) 

Jeg har også ei sånn klokke, er 164 cm og veier ca 60 kg. Hvis jeg trener ca 1 time i tillegg til en dag på jobb, har jeg forbrent mer enn 2000 kcal, men jeg har en aktiv jobb. Ligger vel vanligvis på 17 - 1900 kcal uten trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkenbekymra skrev:

Jeg har også ei sånn klokke, er 164 cm og veier ca 60 kg. Hvis jeg trener ca 1 time i tillegg til en dag på jobb, har jeg forbrent mer enn 2000 kcal, men jeg har en aktiv jobb. Ligger vel vanligvis på 17 - 1900 kcal uten trening

Da skjønner jeg i alle fall ikke hvorfor du stresser med kaloritelling og forbrenning, du er jo helt normalvektig og antagelig helt flott! :) Nyt livet og ikke kast det bort på å gruble på dette - tren og kos deg, gå turer og spis sunt! Når du ser på bilder av deg selv om 10 år vil du ikke skjønne hva du drev med, du så jo aldeles smashing ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, Lillemus skrev:

Da skjønner jeg i alle fall ikke hvorfor du stresser med kaloritelling og forbrenning, du er jo helt normalvektig og antagelig helt flott! :) Nyt livet og ikke kast det bort på å gruble på dette - tren og kos deg, gå turer og spis sunt! Når du ser på bilder av deg selv om 10 år vil du ikke skjønne hva du drev med, du så jo aldeles smashing ut!

Jeg veier omtrent som dere jeg og Ble derfor litt skuffa. Trodde at jeg forbrente rundt 2000 jeg med vablig aktivitet, og at hvis jeg plusssa på med litt trening så ble det kanskje noe sånt rundt 2500. Men jeg skal få meg en sånn kaloriteller jeg ;)

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lillemus skrev:

Da skjønner jeg i alle fall ikke hvorfor du stresser med kaloritelling og forbrenning, du er jo helt normalvektig og antagelig helt flott! :) Nyt livet og ikke kast det bort på å gruble på dette - tren og kos deg, gå turer og spis sunt! Når du ser på bilder av deg selv om 10 år vil du ikke skjønne hva du drev med, du så jo aldeles smashing ut!

Det der er veldig sant! Husker at jeg syntes jeg hadde så feite lår som tenåring... Når jeg ser på bilder av meg selv, ser jeg DEN flotte ungdomsjenta, absolutt ikke overvektig i det hele tatt. Tenk om jeg kunne ha vært fornøyd med meg selv da....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenbekymra
1 time siden, Lillemus skrev:

Da skjønner jeg i alle fall ikke hvorfor du stresser med kaloritelling og forbrenning, du er jo helt normalvektig og antagelig helt flott! :) Nyt livet og ikke kast det bort på å gruble på dette - tren og kos deg, gå turer og spis sunt! Når du ser på bilder av deg selv om 10 år vil du ikke skjønne hva du drev med, du så jo aldeles smashing ut!

Jeg stresser da ikke med dette. Loggfører bare aktivitet og  trening

 

1 time siden, Lillemus skrev:

Da skjønner jeg i alle fall ikke hvorfor du stresser med kaloritelling og forbrenning, du er jo helt normalvektig og antagelig helt flott! :) Nyt livet og ikke kast det bort på å gruble på dette - tren og kos deg, gå turer og spis sunt! Når du ser på bilder av deg selv om 10 år vil du ikke skjønne hva du drev med, du så jo aldeles smashing ut!

 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier omtrent som dere jeg og Ble derfor litt skuffa. Trodde at jeg forbrente rundt 2000 jeg med vablig aktivitet, og at hvis jeg plusssa på med litt trening så ble det kanskje noe sånt rundt 2500. Men jeg skal få meg en sånn kaloriteller jeg ;)

Anonymkode: 85381...345

Mente du at det var trådstarter eller jeg som stresset med kaloritelling og forbrenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Frøkenbekymra skrev:

Jeg stresser da ikke med dette. Loggfører bare aktivitet og  trening

 

 

Mente du at det var trådstarter eller jeg som stresset med kaloritelling og forbrenning?

Hei. Jeg er trådstarter jeg. Lillemus mente at det var du som gjorde det ;)

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Frøkenbekymra skrev:

Mente du at det var trådstarter eller jeg som stresset med kaloritelling og forbrenning?

Det kan se ut som om Lillemus forvekslet deg med trådstarter i farten - evt. trodde at du hadde startet tråden som anonym og fortsatte med nick når temaet gikk fra egg til trening.  Det er fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Frøkenbekymra skrev:

Jeg stresser da ikke med dette. Loggfører bare aktivitet og  trening

 

 

Mente du at det var trådstarter eller jeg som stresset med kaloritelling og forbrenning?

Jeg trodde du var trådstarter. :) Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg trodde du var trådstarter. :) Sorry.

Ts: glemmer å skrive ts skjønner du, sorry :)

Anonymkode: 85381...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...