Gå til innhold

Er det mulig ? Ned 10 kg uten å vite det?


Norknight

Anbefalte innlegg

For 1 år siden bodde jeg på Hotel og kjørte mye bil og heis.Jeg spiste mye kinamat  , hamburgere og pizza.

Året etter har jeg gått ned fra 155 til 145 kg,men husker ikke hvordan? Har nesten bare spist små middagsretter fra Sverige type "frozen tv dinner".Har spist veldig mye musli og lettmelk,men har drukket det samme av cola og spist like mye skokolade. Kan bare volum,og mye mindre salt hatt virkning? Har også brukt en god del Burinex vanndrivende tabletter.Mulig jeg har spist vesentlig mindre brød og pasta.

Har spist lite fisk og grønnsaker.Har ikkespist etter kl 22,men tatt 3 dl  yogurt  og 5dlh-melk.Kan man sulte seg slank? Jeg mener at man legger seg mens man er sulten,og faktisk sovner.

Dette høres kanskje merkelig ut,men jeg har slitt med vekta de siste 30 årene og har aldri knekt koden.Mulig jeg har spist vesentlig mer hvitt kjøtt enn rødt.Vesentlig mer ris.Lite salt,men ganske mye soyasaus,vegetabilsk olje og mye mer vann.Kaffe og h-melk nivå har stort sett stått stille,dvs maks 3 krus per dag (ca 5 dl x 3)

Har virkelig mindre volum,mye hvitt kjøtt og mindre salt så mye å si at man går ned 10 kg? (eller 9,35%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du med "mindre volum" mener mindre porsjoner, har det selvfølgelig noe å si.  Generelt er det lurt å fordele mengden på flere måltider.  Tidligere spiste du kanskje sjelden, men mye? 

Mindre salt og bruk av vanndrivende kan være sterkt medvirkende dersom du har hatt vann i kroppen.

Erstatter du cola med noe uten sukker og sjokoladen med noe sunnere, vil du sikkert få økt effekt.  Ta det gradvis, så er det mer sannsynlig at du klarer det uten å kjenne så mye sug.  Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jeg 140 og begynner å bli redd jeg er syk.Hvilken virkning har B vitaminer?Jeg drikker fremdeles 1 liter vanlig cola per døgn og 50-100 gram melkesjokolade vanlig eller smil.Drikker 3x 5dl kaffe med h-melk og drikker noe elpejuice.Drikker bare lettmelk og aldri skummet.(Drikker bare h-melk til kaffen og når jeg er tom for lett.Drikker ca 5 dl melk per dag og 5 dl eplejuive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Meat Loff skrev:

Nå veier jeg 140 og begynner å bli redd jeg er syk.Hvilken virkning har B vitaminer?Jeg drikker fremdeles 1 liter vanlig cola per døgn og 50-100 gram melkesjokolade vanlig eller smil.Drikker 3x 5dl kaffe med h-melk og drikker noe elpejuice.Drikker bare lettmelk og aldri skummet.(Drikker bare h-melk til kaffen og når jeg er tom for lett.Drikker ca 5 dl melk per dag og 5 dl eplejuive.

Med det kostholdet der gir du ikke akkurat kroppen din næring til å holde seg frisk på... Om kiloene renner av deg uten at du har endret på kosthold eller aktivitetsvaner så er det kanskje på tide med en tur til legen? Du har bare godt av dette vekttapet, men jeg er enig med deg i at det er litt pussig om det sånn helt uten grunn har startet å forsvinne kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake til 145,så nå er jeg ikke bekymret lenger.Anser vel at +/- 10 kg på en kropp på 150 kg nok er normalt,hvis man først klarer å bevege seg noe,og kanskje trapper ned på salt.Har vel også funnet ut at jeg legger meg sulten og bare spiser om jeg ikke sovner,da med den sedvanelige 0,3 yogurt og 0,5 h-melk.Tror vel ikke at fettet i h-melk er det farligste når man er så sulten at man ikke sovner.Det er jo overskuddet av næring som lagrer seg som fett,og ikke det som forbrennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Meat Loff skrev:

Er tilbake til 145,så nå er jeg ikke bekymret lenger.Anser vel at +/- 10 kg på en kropp på 150 kg nok er normalt,hvis man først klarer å bevege seg noe,og kanskje trapper ned på salt.Har vel også funnet ut at jeg legger meg sulten og bare spiser om jeg ikke sovner,da med den sedvanelige 0,3 yogurt og 0,5 h-melk.Tror vel ikke at fettet i h-melk er det farligste når man er så sulten at man ikke sovner.Det er jo overskuddet av næring som lagrer seg som fett,og ikke det som forbrennes.

H-melk må du gjerne drikke, men kutt kraftig ned på, eller helst kutt ut!, all den sjokoladen og brusen - det er det du blir feit av. Og rør deg litt mer, begynn å gå turer, litt lengre for hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 26. november 2016 den 1.03, Meat Loff skrev:

Nå veier jeg 140 og begynner å bli redd jeg er syk.Hvilken virkning har B vitaminer?Jeg drikker fremdeles 1 liter vanlig cola per døgn og 50-100 gram melkesjokolade vanlig eller smil.Drikker 3x 5dl kaffe med h-melk og drikker noe elpejuice.Drikker bare lettmelk og aldri skummet.(Drikker bare h-melk til kaffen og når jeg er tom for lett.Drikker ca 5 dl melk per dag og 5 dl eplejuive.

Dra og mål blodsukkeret ditt!!! Høyt blodsukker gir vektnedgang og det er ikke bra for deg! Du er så absolutt i faresonen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eplejuicen ren frukt eller med tilsatt sukker?

Kan du kutte ut daglig sjokolade?

Mindre posjonet mat har mye å si for en med din vekt. Samt daglig gåturer.

 

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...