Gå til innhold

Nytt drap, nok engang utført av utlendinger..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

102

• Ulv I Faarikaal

57

• soleil

24

• favn

16

Mest aktive i denne tråden

Og BootBoys er blitt så jævlig mange på 50 år ? Det er bare en liten forhutla gjeng som alle skuler på.

Hehe, dette blir morsommere og morsommere.

Underlig at ikke nordmenn som folk tiltaler deg,

betyr Norge ingenting for deg ? Norsk kultur er bare dritt ?

Jeg er fullstendig enig i din karakteristikk av BootBoys, de skremmer ingen.

Det som derimot skremmer er den økende generaliseringen, fremmedfrykten, intolleransen og rasmismen fra tilsynelatende oppegående mennesker.

Det_ER_skremmende det!

Hei,

I prinsippet liker jeg ikke diskriminering, verken positiv eller negativ. Jeg tror heller ikke de fleste innvandrere i Norge ønsker positiv diskriminering.

Spesielle hjelpetilbud burde være åpne for alle som trenger hjelp (enten det er snakk om norsk-undervisning, eller krise-psykiatri), og ikke bare for "innvandrere" osv.

Med vennlig hilsen

Spesialbehandling kan virke stigmatsierende, ja.

Men feks. i psykiatriske institusjoner er det lite språk-kompetanse og få som har greie på krigs-traumer, og som i tillegg har den kulturelle forståelsen i bunn.

Jeg ble litt kjent med en bosnisk dame på et psykiatrisk sykehus og pga den manglende kompetansen og forståelsen + språkproblemer så ble hennes opphold veldig vondt.

Tror hun var schizofren og hun ble så og si dopet ned, for ingen hadde mulighet til å hjelpe henne nevneverdig på annen måte.

Kanskje hadde det vært bedre med annen type hjelp. Spesielt språk-problemer er et stort problem og hinder i en slik sammenheng.

Gjest Kurt Kubein

Hvorfor skulle "utlendinger" være kollektivt ansvarlige for kriminalitet?

Altså, José fra Chile (utlending) skal "gjøre noe med" at Peder fra Danmark er kriminell?

Eller????

Vi er, som et samfunn, ansvarlige for å "gjøre noe med" kriminalitet. Men man er ikke "mer" ansvarlig ovenfor mennesker som tilfeldigvis er født bestemte steder.

Med vennlig hilsen

Men diskuterer du ikke her primært begrepet?

Gjest mislykket

Det er mulig, men syns du ikke 88000 ledige er mye ? Trenger vi enda fler ?

Hei!

Vi trenger mennesker som vil utføre livsnødvendige arbeider. Det hjelper lite om vi ikke har arbeidsledighet (rent hypotetisk), om livsnødvendige oppgaver ikke blir utført.

Faktum er at et stort antall nordmenn vil være arbeidsledige så lenge de ikke vil utføre enkelte arbeidsoppgaver. Da MÅ vi ty til innvandring. Og dette er uproblematisk for alle anti-rasister.

Beste hilsen

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du er med på å hausse opp klimaet som lar slike grupper overleve.

Du spyr ut "hvor fælt vi nordmenn har det", og "det er innvandrerenes/muslimenes feil", på lik linje med at jødene fikk skylden for "hvor ille tyskerene hadde det" på 1930 tallet.

For å sitere Øverland: du "puster på hatet og ondskapens glør"

Ja sikkert, innfør sensur for å beskytte kriminelle, skjul fakta for allmenheten og sett i fengsel de som vil diskutere innvandringspolitikken og vanlige folks sikkerhet, så skal det nok gå så bra så. Ikke glem å gi alle offentlig ansatte sparken som våger å lage statistikk over den totalt mislykka politikken og problemene vi har. Og husk å beskylde alle som vil stille krav til våre nye landsmenn for medvirkning til mord, så går det så bra så. Det skal bli en salig suppe, og sikkert til god nytte for våre nye landsmenn. Jeg tenker de skal få det stritt når FrP kommer til makten på grunn av dette kaoset. Kanskje de til og med må lære seg norsk ?

Og her: typisk nordmenn! Køyrer i pillerus! Det er takka for at dei får køyra buss!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/15/371204.html

21500 (9%) straffereaksjoner i 2001 knyttet seg til personer uten norsk statsborgerskap. Fra før vet vi at gruppen "innvandrere" er overrepresentert i kriminalstatistikken.I denne gruppen er det også som kjent mange personer med norsk statsborgerskap. Man kan derfor anta at tallet blir enda "styggere" om man inkluderer denne gruppen i statestikken.

Det er to måter å lese statistikk på; Det ene er den Søriske måten - den andre er den signifikante måten.

Dersom vi for enkelhets skyld hevder at 10 prosent av alle grove kriminalsaker kan tilskrives personer med annen etnisk bakgrunn enn den norske, vil Sør hevde at 9 av 10 forbrytelser begås av nordmenn. En slik tolking kan forsvares rent matematisk, men den er dessverre pervertert siden den ikke korrigerer for den demografiske sammensetningen genrelt i den norske populasjonen. Dersom man gjør dette bør det være klart for alle og enhver, dvs alle som har vett nok til å ta problemet på alvor, at mennesker av ikke-norsk opprinnelse er overrepresentert i kriminalstatistikken. Din eksemplifisering med denne pillemissbrukeren av en buss-sjåfør er i beste fall en avart av sørisk retorikk som ikke bidrar til annet enn substansløst pjatt. (Jeg ser for ordens skyld at Sør blaffrer med Baneheiaeksemplet sitt lenger ned i tråden - som vanlig).

Konklusjon; pirko har en viss grunn til bekymring selv om innlegget ikke var av de mest nyanserte. Likevel; det er grunn til å ta pirko mer seriøst enn deg og Sør - i alle fall om vi vil kriminaliteten til livs.

21500 (9%) straffereaksjoner i 2001 knyttet seg til personer uten norsk statsborgerskap. Fra før vet vi at gruppen "innvandrere" er overrepresentert i kriminalstatistikken.I denne gruppen er det også som kjent mange personer med norsk statsborgerskap. Man kan derfor anta at tallet blir enda "styggere" om man inkluderer denne gruppen i statestikken.

Det er to måter å lese statistikk på; Det ene er den Søriske måten - den andre er den signifikante måten.

Dersom vi for enkelhets skyld hevder at 10 prosent av alle grove kriminalsaker kan tilskrives personer med annen etnisk bakgrunn enn den norske, vil Sør hevde at 9 av 10 forbrytelser begås av nordmenn. En slik tolking kan forsvares rent matematisk, men den er dessverre pervertert siden den ikke korrigerer for den demografiske sammensetningen genrelt i den norske populasjonen. Dersom man gjør dette bør det være klart for alle og enhver, dvs alle som har vett nok til å ta problemet på alvor, at mennesker av ikke-norsk opprinnelse er overrepresentert i kriminalstatistikken. Din eksemplifisering med denne pillemissbrukeren av en buss-sjåfør er i beste fall en avart av sørisk retorikk som ikke bidrar til annet enn substansløst pjatt. (Jeg ser for ordens skyld at Sør blaffrer med Baneheiaeksemplet sitt lenger ned i tråden - som vanlig).

Konklusjon; pirko har en viss grunn til bekymring selv om innlegget ikke var av de mest nyanserte. Likevel; det er grunn til å ta pirko mer seriøst enn deg og Sør - i alle fall om vi vil kriminaliteten til livs.

*gjesp*

Spesialbehandling kan virke stigmatsierende, ja.

Men feks. i psykiatriske institusjoner er det lite språk-kompetanse og få som har greie på krigs-traumer, og som i tillegg har den kulturelle forståelsen i bunn.

Jeg ble litt kjent med en bosnisk dame på et psykiatrisk sykehus og pga den manglende kompetansen og forståelsen + språkproblemer så ble hennes opphold veldig vondt.

Tror hun var schizofren og hun ble så og si dopet ned, for ingen hadde mulighet til å hjelpe henne nevneverdig på annen måte.

Kanskje hadde det vært bedre med annen type hjelp. Spesielt språk-problemer er et stort problem og hinder i en slik sammenheng.

Hei,

Jeg er selvsagt helt enig i at folk med språkproblemer skal ha hjelp. Det jeg mente var at "alle med språkproblemer" (enten det skyldes "utlendighet" ;-) eller at personen er døv) bør få kyndig og faglig hjelp. Jeg mener vi bør fokusere mer på individets behov, og ikke på "hvor foreldrene til individet er født".

Dog tror jeg vi er rimelig enige i dette.

Med vennlig hilsen

Er du trøtt - så kan du jo gå å legge deg.

Ulv I Faarikaal

Jeg er fullstendig enig i din karakteristikk av BootBoys, de skremmer ingen.

Det som derimot skremmer er den økende generaliseringen, fremmedfrykten, intolleransen og rasmismen fra tilsynelatende oppegående mennesker.

Det_ER_skremmende det!

Hvis det er renspikka rasisme det dreier seg om da skal jeg være med å jage dem, men bekymring for sikkerheten, den manglende integreringen og landets totale framtid er ikke rasisme, det må tas alvorlig. Hvis de bekymrede blir møtt med aggresjon vil vi få kamp, og vi vet ikke hva det kan føre til.

Annonse

Ja sikkert, innfør sensur for å beskytte kriminelle, skjul fakta for allmenheten og sett i fengsel de som vil diskutere innvandringspolitikken og vanlige folks sikkerhet, så skal det nok gå så bra så. Ikke glem å gi alle offentlig ansatte sparken som våger å lage statistikk over den totalt mislykka politikken og problemene vi har. Og husk å beskylde alle som vil stille krav til våre nye landsmenn for medvirkning til mord, så går det så bra så. Det skal bli en salig suppe, og sikkert til god nytte for våre nye landsmenn. Jeg tenker de skal få det stritt når FrP kommer til makten på grunn av dette kaoset. Kanskje de til og med må lære seg norsk ?

For noe vås du serverer...

Hvis det er renspikka rasisme det dreier seg om da skal jeg være med å jage dem, men bekymring for sikkerheten, den manglende integreringen og landets totale framtid er ikke rasisme, det må tas alvorlig. Hvis de bekymrede blir møtt med aggresjon vil vi få kamp, og vi vet ikke hva det kan føre til.

Foreløpig er det deg som møter verden med "aggresjon" mot innvandrere og muslimer.

De fleste innvandrere vil bare leve i fred, og slike som deg utgjør faktisk et større problem i hverdagen enn grupper som BootBoys!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...