Gå til innhold

Henting og graviditet - krise


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai

Jeg antar at hovedpersonen bak denne tråden har vært klok nok til å skjule sin identitet gjennom å omskrive litt, - både barnets kjønn, hentetidspunkt, og kanskje til og med land. (Det er jo flere land enn Thailand der adopsjonen fullføres senere, feks India).

Alle som skriver her vet jo at internett kan leses av alle.

Så jeg tror ikke man skal ta alle detaljer her som rene fakta.

Så den personen som prøvde å "sladre" ved å skrive til VB's nettside, er ikke sikkert klarer å oppnå så veldig mye...

Ser tidligere i tråden her at det har vært stilt spørsmål omkring temaet på VBs oss-side. Hvordan vet du at noen har _sladret_ for å _ta_ noen? Er ikke litt av vitsen med spørresida til VB å ta opp viktige spørsmål på generell basis? At noen eventuelt velger å bruke eksempler herfra for å illustrere burde være greit selv om man selvfølgelig skal være seg bevisst grensene mellom angiveri og dagsaktuelle problemstillinger.

Enhver bruker her er jo nødt til å verne om egen identitet og må ta ansvar for hva de skriver her. Håper jo som deg at når man tar opp slike temaer så anonymiserer man problemet slik at man ikke kan bli gjenkjent RL.

Dette er uansett en prinsippielt viktig debatt, og det kan være greit for nye adoptanter å vite formidlers og giverlands holdninger til slike saker. Samme gjelder for den andre diskusjonen i denne tråden, det kan være greit å få avklart selv om jeg personlig mener VB er krystallklare på begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • sibadulla

    7

  • grot

    6

  • Mamta

    4

  • thaimor

    2

Mest aktive i denne tråden

Jeg er helt enig med deg. Mitt innlegg var skrevet som et alterntiv å tenke på; absolutt ikke som noen anbefaling. Selv ville jeg aldri klart å ta abort, så heldigvis kom jeg aldri i den sitasjonen at jeg måtte ta et så vanskelig valg. Jeg ville uansett aldri glemt det barnet jeg hadde blitt tildelt, så situasjonen hadde blitt en stor belastning for meg er jeg redd. Men, tiden leger jo alle sår, og lykken over å få barn, egenfødt eller adoptert, ville nok etterhvert overskygge tapet over det barnet man ikke fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rødmer lett* Nei, men... tenk at jeg kunne skrive så FEIL! Skjønner det er lenge siden jeg har vært her inne :o)

Fint navn dere har valgt forresten!

*Ler og tenker på storesøsters herlige utsagn* Håper virkelig dere får reise snart! Hvor lenge har dere ventet nå?

Neste fredag har vi ventet nøyaktig 3 mnd., ikke halvparten av ventetiden engang...*sukk*

P.S. Jeg skjønte hvorfor du skrev storesøster, må vel begynne å kalle henne det selv etterhvert. Og navnet på misntegullet er bare en forenkling av det indiske, det riktige navnet kan du få ved en senere anledning.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Skjønner at dette er vanskelig for dere. Det er vanskelig å gi råd i en slik sak også. Dere vil jo tråkke over en grense som giverlandet har satt om dere velger å reise med barn i magen. Men det å føle seg litt ubekvem ved å gjøre noe slikt, er kanskje bare "peanuts" i forhold til hva dere må gjennomgå om dere skal oppgi adoptivbarnet deres. Er sikker på at hjertet ditt er stort nok for begge to, og du vil jo faktisk få muligheten til å gå hjemme ekstra lenge med adoptivbarnet ditt, dersom du starter en ny permisjon etter 6 måneder. Er dere nok innstilte på dette så går det nok fint. Men om thailandske myndigheter er så strenge at de ville kreve barnet tilbake om de senere fikk høre at du var tidlig-gravid på hente-tidspunktet (høres helt utrolig ut om de kan gjøre det) så vil kanskje dere måtte kjempe en lang og tung kamp for å beholde sønnen deres. En kamp dere faktisk risikerer å tape. Jeg husker godt min egen tilstand en måned før henting og ville nok helt sikkert tatt denne sjansen, selv om jeg faktisk vet at det ikke er lov..

Jeg ser at andre her har fått mange kvasse svar. Derfor velger jeg å være en av de anonyme i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...