Gå til innhold

pedofil venn

Anbefalte innlegg

Jeg er enig at det må være lov å ha hvilke tanker og fantasier som helst. Men i dette tilfellet er det påfallende at en person som sier han forelsker seg i barn jobber i en barnehage. Hvem man forelsker seg i sier noe om seksuell legning, og har man en pedofil legning, bør man selvsagt ikke jobbe i barnehage. Det er ikke normalt at voksne mennesker er seksuelt tiltrukket av barn, og selv om denne personen aldri skulle komme til å forgripe seg på barn i juridisk forstand, så vil det unormale i hans legning kunne påvirke omgangen med barna. F.eks. kan han komme til å seksualisere relasjonene til barna han omgås (dette kan gå på subtile ting som blikk o.l.), eller han kan bli overengasjert i barna. Kanskje slår det motsatt ut, at han blir gjerrig med trøst og fysisk kontakt av frykt for å trå over grenser. I begge tilfeller vil dette være potensielt uheldig for barna han omgås.

At han ikke har innsikt nok til å trekke denne konklusjonen og slutte i jobben, er i seg selv urovekkende.

Du skriver: "At han ikke har innsikt nok til å trekke denne konklusjonen og slutte i jobben, er i seg selv urovekkende."

Nettopp.

Og at han IKKE trekker denne konklusjonen, viser jo også at han ikke er egnet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739246
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

62

• Goliath

40

• favn

10

• Grip

9

Mest aktive i denne tråden

Det lurer jeg på også. Jeg ivlle ikke uten videre gått ut fra at denne personen var pedofil.

Hei,

Jeg tror ikke en person som jobber i en barnehage vil uttrykke seg så flausete. Man "betror" tross alt ikke at man "er glad i barn" på vanlig måte.

Videre, når dette har pågått siden han ble kjønnsmoden, og han bruker ord som "forelske" og "tiltrukket", så er det neppe mye tvil.

Uansett, ingen her vil henrette fyren, men at hun skal ta en seriøs snakk med ham, og få ham til å forstå alvoret i situasjonen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739249
Del på andre sider

På ingen måte.Derimot har din systematisk tråkking, og ditt systematiske hån av offer for justismord har igjen blitt blottlagt og repetert.

Jeg ser intet "offer" for noe justismord i denne tråden - før du gravde opp en irrelevant link.

Derimot handler tråden om en pedofil som jobber i en barnehage, men det er visst helt OK for deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739262
Del på andre sider

Jeg ser intet "offer" for noe justismord i denne tråden - før du gravde opp en irrelevant link.

Derimot handler tråden om en pedofil som jobber i en barnehage, men det er visst helt OK for deg!

Tosk, lær deg å les før du skriver flere løgner. jeg har ikke gravd frem noen link, og var ikke den første som bragte det på bane her.

Noke et bevis på at du ljuger så det renner av deg, og "tar sjansen" på at det ikke blir oppdaget !

----------------------

Registrerer med avsky den nedlatende måte du omtaler et stort antall frikjente og renvaskede personer som"mistent pedofile" på TROSS av at du kjenner sannheten.

Det reiser spørsmålet om ikke DU er langt mer avstumpet enn de fleste pedofile.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739264
Del på andre sider

De fleste er enige i at en barnehage ikke er særlig egnet som arbeidsplass for pedofile.

Men det blir for mye svart/hvitt hos deg sør, og tråden viser at du har utviklede talenter for hekseprosesser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739272
Del på andre sider

Annonse

De fleste er enige i at en barnehage ikke er særlig egnet som arbeidsplass for pedofile.

Men det blir for mye svart/hvitt hos deg sør, og tråden viser at du har utviklede talenter for hekseprosesser.

Det er ikke mindre enn utrolig hvor mye fantasifullt tøv SØR har greid mane frem på grunnlag av en barnehagearbeiders fyllesnakk/fyllerør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739285
Del på andre sider

Inntil den dagen han plutselig IKKE "klarer seg finfint", og begår et overgrep mot ett eller flere barn.

Barnene får deres liv ødelagt.

Og han får også kanskje en liten fengselstraff.

Så for barnenes skyld, og også for hans egen skyld, bør han ikke "ta sjansen" på at det alltid skal "gå finfint".

Akkurat som man ikke ansetter tørrlagte alkoholikere på vinmonopolet, eller kleptomane i Norges Bank.

Med vennlig hilsen

Seksuelle avvik er ille for dem som har det. Jeg vil anta at pedofile er spesielt rammet i så måte. Det må være ille å ha slike forbudte følelser.

Det er noe som mangler i din argumentasjon.

For det første vil jeg tro at en slik legning ikke er noe enten eller, men at det finnes grader og alle slags avskygninger. Det som denne pedo-vennen har fortalt, sier ikke så mye om dette.

For det andre definerer du implisitt pedofili på en annen måte enn andre seksuelle avvik. Jeg kan jo ikke (i et hypotetisk tilfelle) gi meg til å sparke et par homser i egen avdeling, fordi de er i stand til å rævpule meg under de rette omstendigheter.

Menneseker er seksuelle vesen, men ikke utelukkende. De fleste er i stand til å holde tilbake, i alle fall i jobbsituasjoner.

.....

Nåvel; Jeg er fortsatt enig i at en med pedofil legning burde fokusere på andre jobber enn i barnehage. Poenget mitt er at det er vanskelige saker, og at pedofile er mennesker som sikkert sliter noe jævli.

Jeg synes du virker veldig aggressiv mot denne type seksuelle avvik. Jeg tror vi skal være aggressive mot handlingene først og fremst. Mot legningen hjelper neppe annet enn bistand og veiledning, slik at de blir i stand til å takle hverdagen...uten å påføre barn alvorlig skade.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739292
Del på andre sider

Jeg er enig at det må være lov å ha hvilke tanker og fantasier som helst. Men i dette tilfellet er det påfallende at en person som sier han forelsker seg i barn jobber i en barnehage. Hvem man forelsker seg i sier noe om seksuell legning, og har man en pedofil legning, bør man selvsagt ikke jobbe i barnehage. Det er ikke normalt at voksne mennesker er seksuelt tiltrukket av barn, og selv om denne personen aldri skulle komme til å forgripe seg på barn i juridisk forstand, så vil det unormale i hans legning kunne påvirke omgangen med barna. F.eks. kan han komme til å seksualisere relasjonene til barna han omgås (dette kan gå på subtile ting som blikk o.l.), eller han kan bli overengasjert i barna. Kanskje slår det motsatt ut, at han blir gjerrig med trøst og fysisk kontakt av frykt for å trå over grenser. I begge tilfeller vil dette være potensielt uheldig for barna han omgås.

At han ikke har innsikt nok til å trekke denne konklusjonen og slutte i jobben, er i seg selv urovekkende.

Tiltredes, tod!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739565
Del på andre sider

Seksuelle avvik er ille for dem som har det. Jeg vil anta at pedofile er spesielt rammet i så måte. Det må være ille å ha slike forbudte følelser.

Det er noe som mangler i din argumentasjon.

For det første vil jeg tro at en slik legning ikke er noe enten eller, men at det finnes grader og alle slags avskygninger. Det som denne pedo-vennen har fortalt, sier ikke så mye om dette.

For det andre definerer du implisitt pedofili på en annen måte enn andre seksuelle avvik. Jeg kan jo ikke (i et hypotetisk tilfelle) gi meg til å sparke et par homser i egen avdeling, fordi de er i stand til å rævpule meg under de rette omstendigheter.

Menneseker er seksuelle vesen, men ikke utelukkende. De fleste er i stand til å holde tilbake, i alle fall i jobbsituasjoner.

.....

Nåvel; Jeg er fortsatt enig i at en med pedofil legning burde fokusere på andre jobber enn i barnehage. Poenget mitt er at det er vanskelige saker, og at pedofile er mennesker som sikkert sliter noe jævli.

Jeg synes du virker veldig aggressiv mot denne type seksuelle avvik. Jeg tror vi skal være aggressive mot handlingene først og fremst. Mot legningen hjelper neppe annet enn bistand og veiledning, slik at de blir i stand til å takle hverdagen...uten å påføre barn alvorlig skade.

Er du enig eller uenig i at det er påfallende at en pedofil jobber i en barnehage, et sted der minst halvparten av barna må skiftes bleie på flere ganger om dagen samt koses og klemmes på de trenger trøst?

Denne pedofile mannen 'forelsker seg' (!)i barnehagebarn han er i intim kontakt med store deler av dagen. Han har sogar 'forelsket seg' i barn i 17 år.

Er en barnehage rett arbeidsplass for ham?

Med hånda på hjertet, var dette rette mannen til å stelle dine barn i stumpen, ha dem på fanget og kose med dem da de var 0-6 år?

Heldigvis er det i dag slik at mennesker som tilsettes i pedagogiske yrker må ha rulleblad uten seksuelle pletter.

Sammenligninen din med homofile er for øvrig meningsløs. Du er voksen, de andre gutta er voksne. Sånn sett kan du like gjerne frykte å bli antastet av voksne kvinner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739572
Del på andre sider

Er du enig eller uenig i at det er påfallende at en pedofil jobber i en barnehage, et sted der minst halvparten av barna må skiftes bleie på flere ganger om dagen samt koses og klemmes på de trenger trøst?

Denne pedofile mannen 'forelsker seg' (!)i barnehagebarn han er i intim kontakt med store deler av dagen. Han har sogar 'forelsket seg' i barn i 17 år.

Er en barnehage rett arbeidsplass for ham?

Med hånda på hjertet, var dette rette mannen til å stelle dine barn i stumpen, ha dem på fanget og kose med dem da de var 0-6 år?

Heldigvis er det i dag slik at mennesker som tilsettes i pedagogiske yrker må ha rulleblad uten seksuelle pletter.

Sammenligninen din med homofile er for øvrig meningsløs. Du er voksen, de andre gutta er voksne. Sånn sett kan du like gjerne frykte å bli antastet av voksne kvinner.

Som det fremgår av det jeg skrev, burde vedkommende ha funnet seg et annet sted å jobbe, både for barnas del og for egen del.

Mitt beskjedne bidrag i denne tråden, er å minne om at også "udyret" er et menneske som sikkert sliter med sin legning.

Det er vel opplest og vedtatt at slike legninger er noe som er medfødt, og som man ikke kan gjøre så mye med.

Det man kan gjøre noe med er å hjelpe vedkommende til å leve som et normalt menneske, til tross for sitt handicap. Da ville valg av annen arbeidsplass være et naturlig første tiltak.

Det ville nok vært mitt innspill hvis jeg ble stilt overfor en venn med slike tilbøyeligheter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739580
Del på andre sider

Som det fremgår av det jeg skrev, burde vedkommende ha funnet seg et annet sted å jobbe, både for barnas del og for egen del.

Mitt beskjedne bidrag i denne tråden, er å minne om at også "udyret" er et menneske som sikkert sliter med sin legning.

Det er vel opplest og vedtatt at slike legninger er noe som er medfødt, og som man ikke kan gjøre så mye med.

Det man kan gjøre noe med er å hjelpe vedkommende til å leve som et normalt menneske, til tross for sitt handicap. Da ville valg av annen arbeidsplass være et naturlig første tiltak.

Det ville nok vært mitt innspill hvis jeg ble stilt overfor en venn med slike tilbøyeligheter.

Bra, det er nettopp det majoriteten her råder innskriveren til, nemlig på sin side å råde sin venn til å finne seg et annet yrke. At noen ikke oppfatter et slikt råd overfor en pedofil som smart er meg en gåte.

Og... jeg ville bare forsikre meg om at du har gangsynet i behold, kjære.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739583
Del på andre sider

Annonse

Bra, det er nettopp det majoriteten her råder innskriveren til, nemlig på sin side å råde sin venn til å finne seg et annet yrke. At noen ikke oppfatter et slikt råd overfor en pedofil som smart er meg en gåte.

Og... jeg ville bare forsikre meg om at du har gangsynet i behold, kjære.

Jeg er da alltid fornuftig og balansert vel? Hvordan kunne du tvile på det da, vennen?

Meeen...mine reflekser går ofte i retning forsvar av den som "alle" andre skal hakke på og forulempe mest mulig.

I denne tråden ble det litt for mye hekseprosess etter mitt syn. Det er mange svake parter i en slik sak, både barna som utsettes for en slik og vedkommende som har slike følelser. En annen jobb ville avgjort være det beste for alle parter.

Jeg sier som favn; det må gå an å ha to tanker i hodet samtidig :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739594
Del på andre sider

mil1365380270

"At han ikke har innsikt nok til å trekke denne konklusjonen og slutte i jobben, er i seg selv urovekkende. "

Du traff spikeren på hodet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739602
Del på andre sider

Jeg er da alltid fornuftig og balansert vel? Hvordan kunne du tvile på det da, vennen?

Meeen...mine reflekser går ofte i retning forsvar av den som "alle" andre skal hakke på og forulempe mest mulig.

I denne tråden ble det litt for mye hekseprosess etter mitt syn. Det er mange svake parter i en slik sak, både barna som utsettes for en slik og vedkommende som har slike følelser. En annen jobb ville avgjort være det beste for alle parter.

Jeg sier som favn; det må gå an å ha to tanker i hodet samtidig :-)

Greit, en pedofil kan neppe beskyldes for å være særlig ressurssterk.

Men i lys av den pedofiles kosing, pusling og vasking av halvnakne to-åringer store deler av dagen er det overhodet ikke vanskelig å forstå hvem som bør ha prioritert beskyttelse.

Og hvorfor i herrens navn søker en pedofil seg til en barnehage i utgangspunktet? Det tyder på mer enn alminnelig dårlig dømmekraft - eeeeller... den pedofile søker seg til små barn fordi han er 'forelsket i dem'.

Det slår meg ganske ofte at common sense er totalt fraværende blant kreti og pleti på dol. Her skal det ris besynderlige 'prinsipper', absurde forsvarstaler holdes og ditto kritikker øses kritikkløst ut.

Folkens, det holder ofte og lenge med sunt vett!

Alltid i balanse? Hmmm... jeg lurer nå litt :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739607
Del på andre sider

Greit, en pedofil kan neppe beskyldes for å være særlig ressurssterk.

Men i lys av den pedofiles kosing, pusling og vasking av halvnakne to-åringer store deler av dagen er det overhodet ikke vanskelig å forstå hvem som bør ha prioritert beskyttelse.

Og hvorfor i herrens navn søker en pedofil seg til en barnehage i utgangspunktet? Det tyder på mer enn alminnelig dårlig dømmekraft - eeeeller... den pedofile søker seg til små barn fordi han er 'forelsket i dem'.

Det slår meg ganske ofte at common sense er totalt fraværende blant kreti og pleti på dol. Her skal det ris besynderlige 'prinsipper', absurde forsvarstaler holdes og ditto kritikker øses kritikkløst ut.

Folkens, det holder ofte og lenge med sunt vett!

Alltid i balanse? Hmmm... jeg lurer nå litt :)

Jeg tror vi er enige, jeg :-)

Den riktige løsning kan man lett resonnere seg frem til ved å ha på seg "to par sko"; det ene par sko tilhører barna/dem som har barn i barnehagen, og det andre par sko tilhører f.eks. foreldre/venner til vedkommende pedofile.

Barna må for enhver pris skånes for overgrep fra pedofile av helt åpenbare årsaker, men den pedofile selv for enhver pris må unngå å uføre pedofile handlinger, også av hensyn til han selv og egen fremtid.

Resultatet gir da seg selv; inntrengende råd om å finne seg en annen jobb.

....

Har du noen gode tema til krangel og kverulering? Det er litt tørke her inne for tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739614
Del på andre sider

Jeg tror vi er enige, jeg :-)

Den riktige løsning kan man lett resonnere seg frem til ved å ha på seg "to par sko"; det ene par sko tilhører barna/dem som har barn i barnehagen, og det andre par sko tilhører f.eks. foreldre/venner til vedkommende pedofile.

Barna må for enhver pris skånes for overgrep fra pedofile av helt åpenbare årsaker, men den pedofile selv for enhver pris må unngå å uføre pedofile handlinger, også av hensyn til han selv og egen fremtid.

Resultatet gir da seg selv; inntrengende råd om å finne seg en annen jobb.

....

Har du noen gode tema til krangel og kverulering? Det er litt tørke her inne for tiden.

Menmen... ferdig allerede?

Jeg er tom for ideer. For øvrig er jeg ikke den rette å spørre, har aldri noe spennende å presentere, enten går det i leppestift eller emnet blir for spesielt interesserte.

A propos... til helga ser det ut som om årets siste litt lengre skvulp går av stabelen, en frisk heisatur for en håndfull pene mennesker. Har du pakket sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739860
Del på andre sider

Menmen... ferdig allerede?

Jeg er tom for ideer. For øvrig er jeg ikke den rette å spørre, har aldri noe spennende å presentere, enten går det i leppestift eller emnet blir for spesielt interesserte.

A propos... til helga ser det ut som om årets siste litt lengre skvulp går av stabelen, en frisk heisatur for en håndfull pene mennesker. Har du pakket sammen?

Ja, det er slutt for i år. Det har vært en fin sesong, og jeg gleder meg allerede til våren. Gnikke og gnu litt, flikke, justere, service, fersk olje osv osv. Herlig.

Det kan ligge an til bra vær til helga. Det er jo flott med høstturer også, men jeg orker ikke bale med å få skuta i opplag med snø om beina. Bygger inn litt sikkerhetsmargin for å unngå det. Kunne selvsagt la sakene ligge ute hele vinteren, men det er sorgløst å ha fått henne i hus.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739877
Del på andre sider

Ja, det er slutt for i år. Det har vært en fin sesong, og jeg gleder meg allerede til våren. Gnikke og gnu litt, flikke, justere, service, fersk olje osv osv. Herlig.

Det kan ligge an til bra vær til helga. Det er jo flott med høstturer også, men jeg orker ikke bale med å få skuta i opplag med snø om beina. Bygger inn litt sikkerhetsmargin for å unngå det. Kunne selvsagt la sakene ligge ute hele vinteren, men det er sorgløst å ha fått henne i hus.

Janei, uvisst hvorfor... men 'hun' og 'henne' faller ikke lett over mine lepper i denne forbindelsen. Det er og blir en verden av 'hanner' - på tvers av tradisjonen, jeg vet det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121875-pedofil-venn/page/6/#findComment-739961
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...