Gå til innhold

Kverulering, gjentagelsens kunst, og resultatet

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Du setter deg opp som dommer over "muslimer", "jøder", "innvandrere" og andre du ikke engang kjenner.

Jeg fordømmer uttalelser fra noen enkeltindivider, basert på hva de har skrevet her.

Det bare virker som du er sjefen her og den eneste som har fullmakt fra høyeste hold.

Og så er du bare en fjert?

Fortsetter under...

• Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

66

• Ulv I Faarikaal

49

• Goliath

27

• Grip

24

Mest aktive i denne tråden

He-he.

Jeg skal til Màlaga på tirsdag, og vasker klær til turen. Ny koffert har jeg kjøpt og gleder meg til 14 dager med kompiser og en skokk unger.

Virker som en bra tid å reise bort på! Ser frem til vår og sommer, men jeg må nok vente enda noen måneder.

Da blir det Caribien og Florida på meg i noen uker:-)

Ulv I Faarikaal

Misslykket er et nick, tilhørende en skrulling som før har plaget livet av folk på psykiatrigruppa.

Sånn set er det like greit han\hun har flyttet hit.

Vi er flinke til å sysselsette skrullinger, så andre mer følsomme får fred?

Annonse

Du setter deg opp som dommer over "muslimer", "jøder", "innvandrere" og andre du ikke engang kjenner.

Jeg fordømmer uttalelser fra noen enkeltindivider, basert på hva de har skrevet her.

Det må være anledning til å uttrykke motstand mot at Norge skal bli et nazistisk regime, uten å kjenne hver eneste nazist personlig, ikke sant?

På samme måte må man kunne være negativ overfor enhver tendens til økt islamisk påvirkning av våre samfunn uten å kjenne hver eneste muslim personlig.

See?

Det første scenario er høyst hypotetisk. Det andre rykker stadig nærmere.

Gjest Flørten

Liker du uanstendigheter med biller? ;-)

Sør da!

Du må ikke ta deg nær av de søte vitsene mine, Pus, jeg tuller bare med deg!

Selvsagt vil jeg ha uanstendigheter fra deg! Jeg blir varm bare ved tanken på en så idealistisk mann.

Det må være anledning til å uttrykke motstand mot at Norge skal bli et nazistisk regime, uten å kjenne hver eneste nazist personlig, ikke sant?

På samme måte må man kunne være negativ overfor enhver tendens til økt islamisk påvirkning av våre samfunn uten å kjenne hver eneste muslim personlig.

See?

Det første scenario er høyst hypotetisk. Det andre rykker stadig nærmere.

Det er en stor forskjell:

det finnes ikke "gode" tolkninger av nazisme.

det finnes greie tolkninger av islam, akkurat slik det finnes greie tolkninger av kristendommen.

Å fremstille islam som om det kun finnes fundamentalistiske tolkninger er like idiotisk som å si at all kristendom er nazisme.

Gjest Flørten

Ingen benekter at kultur er betydningsfullt, men man dømmer ikke folk basert på hvilken kultur man antar de har, men på hvilke handlinger de har utført.

Det er like mange tolkninger av islam som det er av kristedom - begge skrifter *KAN* tolkes fundamentalistisk eller humanistisk. Ergo er du nødt til å være betydelig mer nøyaktig hvis du skal kritisere det ene eller det andre, og så kritisere individuelle tolkninger av hhv kristendom og islam.

Med vennlig hilsen

"Ingen benekter at kultur er betydningsfullt, men man dømmer ikke folk basert på hvilken kultur man antar de har, men på hvilke handlinger de har utført."

Men kultur er ofte geografisk basert, er du ikke enig?

La oss sette oss inn i følgende situasjon:

Religion støtter et visst grunnsyn, f.eks homofili er synd og homofile skal stenes.

Du og jeg er på ferie, og selv om vi har tilbragt mesteparten av tiden i sengen så kommer vi til sist over en landsby som praktiserer denne religionen. En av våre venner er homfil og dette kommer ut i landsbyen. Skal vi vente til vår venn er død, eller bør vi gjøre noe med saken før det skjer?

"Det er like mange tolkninger av islam som det er av kristedom - begge skrifter *KAN* tolkes fundamentalistisk eller humanistisk."

Majoriteten velger seg ut en tolkning og følger denne.

Vått og lystig fra din lille

Annonse

Ulv I Faarikaal

Sør da!

Du må ikke ta deg nær av de søte vitsene mine, Pus, jeg tuller bare med deg!

Selvsagt vil jeg ha uanstendigheter fra deg! Jeg blir varm bare ved tanken på en så idealistisk mann.

Ofrene spretter han rundt og klemmer på, så hvis du får en klem er du en underlegen stakkar.

"Ingen benekter at kultur er betydningsfullt, men man dømmer ikke folk basert på hvilken kultur man antar de har, men på hvilke handlinger de har utført."

Men kultur er ofte geografisk basert, er du ikke enig?

La oss sette oss inn i følgende situasjon:

Religion støtter et visst grunnsyn, f.eks homofili er synd og homofile skal stenes.

Du og jeg er på ferie, og selv om vi har tilbragt mesteparten av tiden i sengen så kommer vi til sist over en landsby som praktiserer denne religionen. En av våre venner er homfil og dette kommer ut i landsbyen. Skal vi vente til vår venn er død, eller bør vi gjøre noe med saken før det skjer?

"Det er like mange tolkninger av islam som det er av kristedom - begge skrifter *KAN* tolkes fundamentalistisk eller humanistisk."

Majoriteten velger seg ut en tolkning og følger denne.

Vått og lystig fra din lille

Hva mener du vi skal gjøre med de som er tilhengere av religionen - stene dem?

===

Du skriver: "Majoriteten velger seg ut en tolkning og følger denne."

Mulig - men vi dømmer ikke mennesker utifra hva *andre* gjør, men utifra hva de (som individ) har gjort.

La oss si at du bodde i en by med masse mordere, men du hadde aldri myrdet noen (tvertimot hadde du måtte flykte for å redde livet mange ganger). Ville det være korrekt å dømme deg som morder, basert på hva flertallet i din by hadde gjort?

Med uanstendigheter! :-)

Gjest Flørten

Hva mener du vi skal gjøre med de som er tilhengere av religionen - stene dem?

===

Du skriver: "Majoriteten velger seg ut en tolkning og følger denne."

Mulig - men vi dømmer ikke mennesker utifra hva *andre* gjør, men utifra hva de (som individ) har gjort.

La oss si at du bodde i en by med masse mordere, men du hadde aldri myrdet noen (tvertimot hadde du måtte flykte for å redde livet mange ganger). Ville det være korrekt å dømme deg som morder, basert på hva flertallet i din by hadde gjort?

Med uanstendigheter! :-)

Jeg hadde aldri oppholdt meg i en slik by!

De som følger Islam finner den rette tro i Islam.

Enhver fornuftig person ville tatt avstand fra de ulogiske, vanvittige påstandene i denne (og de andre) religionen.

Sør.. jeg vet jeg beveger meg vekk fra temaet nå pus (tilkempet anstendig smil som du bare MÅ gjennomskue) men som ateist må jeg snakke litt om religion også.

Religiøse mennesker er delvis gale!

Hvem ellers ville gått rundt og trodd eventyr etter fylte åtte år?

"Han sa lys og det ble lys"

At det går an!

Er du ikke enig, Tiger?

Dyrisk berøring

Jeg hadde aldri oppholdt meg i en slik by!

De som følger Islam finner den rette tro i Islam.

Enhver fornuftig person ville tatt avstand fra de ulogiske, vanvittige påstandene i denne (og de andre) religionen.

Sør.. jeg vet jeg beveger meg vekk fra temaet nå pus (tilkempet anstendig smil som du bare MÅ gjennomskue) men som ateist må jeg snakke litt om religion også.

Religiøse mennesker er delvis gale!

Hvem ellers ville gått rundt og trodd eventyr etter fylte åtte år?

"Han sa lys og det ble lys"

At det går an!

Er du ikke enig, Tiger?

Dyrisk berøring

Jo, jeg er enig i at religion er tull, vås og at verden ville blitt et bedre sted uten.

Men faktum er at store deler av verdens befolkning faktisk tror på vrøvlet, og det må vi forholde oss til.

Så istedet for å bli like galne selv, må vi holde oss til humanistiske prinsipper som "likhet for loven" og "uskyldig til det motsatte er bevist". Og det gjelder for ALLE - enten de er religiøse eller ei.

masse uanstendighet,

Gjest Flørten

Jo, jeg er enig i at religion er tull, vås og at verden ville blitt et bedre sted uten.

Men faktum er at store deler av verdens befolkning faktisk tror på vrøvlet, og det må vi forholde oss til.

Så istedet for å bli like galne selv, må vi holde oss til humanistiske prinsipper som "likhet for loven" og "uskyldig til det motsatte er bevist". Og det gjelder for ALLE - enten de er religiøse eller ei.

masse uanstendighet,

Så du de stygge tingene som Tristamento skrev til meg om humanisme, Sør?

Han burde bankes!

Jeg synes at du bør be ham være mye snillere mot meg ettersom du liker meg så godt!

Villt og hemningsløst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...