Gå til innhold

Hva er du mest redd for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker ikke akkurat hva det var. Bare at det var skummelt.

Det var også en episode i Brødrene Dahl hvor det var et gjenferd.

Jepp. Det var automatspøkelset tenker jeg. Stygg sak!

Brødrene Dal var kjempeskummelt. Den gamle damen som var gjenferd og så ut gjennom et maleri. Som jeg sier. NRK skulle skamme seg!

• Svar 323
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

31

• Angelica :o)

25

• Mary Poppins

17

• Sofline

16

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det jeg er mest redd for er ikke irrasjonelt, men det er at tragiske ting skal skje med barna mine.

Irrasjonelle redsler tror jeg at jeg er forskånet fra å ha. Kommer ikke på noe i alle fall.

Da er du heldig. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Helt sant!

En gang jeg var hjemme hos mine foreldre ble jeg bedt om å gå ned i kjelleren og hente noe (dette er en innredet kjeller, så den er ikke av de verste. men det var jo mørkt likevel da).

Siden sist jeg var hjemme hadde mamma bytta ut speilet i gangen (helfigursspeil), og satt det gamle innenfor døren på gjesterommet (som er det første rommet man går forbi i kjelleren). Døra til gjesterommet stod på gløtt.

Så i det jeg kom ned trappen og gikk innover gangen, så jeg silhuetten av meg selv (bortsett fra at jeg selvsagt ikke visste at det var meg) som "gikk forbi" døråpningen inne på det mørke gjesterommet...!

HERREGUD så redd jeg ble.

Av ovennente episode lærte jeg følgende om meg selv:

I situasjoner hvor jeg blir skremt fra sans og samlng, ramler jeg sammen i en forsvarsløs haug på bakken og klarer etter alt og dømme ikke å rope på hjelp engang.

Kjekt å vite... *slår seg på panna*

;-)

Å HERREGUD! Jeg hadde nok reagert akkurat som deg. For en aldeles ufyselig ting å gjøre! Blir aldeles mo i knærne bare av å lese dette her, hihi.

Skrevet

jeg deler også den frykten. opplevde en gang at en mann satte noe i halsen og vi måtte ha et grep for å få det opp.

Siden har jeg vært skitredd for at noe tilsvarende skulle skje og at jeg måtte gjøre noe, da alle andre ble handlingslammet. Ville helst ikke hatt ansvaret for en person alene.

Jeg kjenner en som har satt sukkertøy i halsen tre ganger (kanskje fler som jeg ikke har hørt om). Søstra kunne var der to av gangene og kunne heimlich-grepet. Den tredje gangen måtte hun ta det på seg selv. Huff og huff.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp. Det var automatspøkelset tenker jeg. Stygg sak!

Brødrene Dal var kjempeskummelt. Den gamle damen som var gjenferd og så ut gjennom et maleri. Som jeg sier. NRK skulle skamme seg!

Er det rart mange i min generasjon havnet på kjøret?

Pompel og Pilt. Hufsa. Brødrene Dahl. Pelle Parafin. Den svære jævla bikkja med en naken Geir Børresen inni og Flode.

Herregud!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har klaustrofobi også.

Det er heldigvis en av de fobiene jeg ikke har. :)

Angelica :o)
Skrevet

Ja, heldigvis bor jeg ikke i noen storby, så sjansen for at jeg blir utsatt for noe sånt er heldigvis lav. Jeg er jo skitredd når jeg er i Oslo, hehe.

"Jeg er jo skitredd når jeg er i Oslo, hehe."

He he..det er jeg og!!

Tror alle er ustabil og at jeg kan bli nedslått, kidnappet og voldtatt når som helst!

Gjest Princess Peach
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148591786' post='3131739]

He he..det er jeg og!!

Tror alle er ustabil og at jeg kan bli nedslått, kidnappet og voldtatt når som helst!

Ja! Skjønner ikke at noen tør å bo der i det hele tatt. :)

Skrevet

Men det å vite at man aldri våkner og igjen er en uutholdelig tanke.

Jeg klarer ikke å forestille meg en verden uten MEG - hva er poenget da liksom? ;D

Skrevet

Hadde ALDRI turt å være på en hytte i skogen helt alene. Søsteren min pleier av og til å dra på hytta si alene, og jeg er sikker på jeg hadde dødd av skrekk den første natta.

Å dæven.. Jeg hadde nok dødd på veien til hytta, jeg.

:s

Skrevet

Er det rart mange i min generasjon havnet på kjøret?

Pompel og Pilt. Hufsa. Brødrene Dahl. Pelle Parafin. Den svære jævla bikkja med en naken Geir Børresen inni og Flode.

Herregud!

Å himmel...mener du å ha bevis for at han var naken? :-o

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg er redd for å få hjerneslag og ikke dø. Det er ikke så ille å tenke seg å bare bli borte fra alt, men å leve sterkt redusert resten av mitt liv er uutholdelig tanke. Jeg er i risiko for hjerneslag og må følge godt med.

Det må også være fryktelig å få Alzheimers og være klar over at du begynner å bli syk. :/

Skrevet

Det må også være fryktelig å få Alzheimers og være klar over at du begynner å bli syk. :/

Uff ja... Det må være ille. Ikke irrasjonelt heller...

Skrevet

Ja! Skjønner ikke at noen tør å bo der i det hele tatt. :)

Enig!

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148591786' post='3131739]

He he..det er jeg og!!

Jeg er også redd i Oslo. Merkelig, for da jeg bodde der var jeg ikke redd.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Å himmel...mener du å ha bevis for at han var naken? :-o

Har du ikke sett Nissene på Låven?

Han påstår så. Asbjørn Brekke ramler jo nesten av stolen i ren forfjamselse da han hører galskapen.

Gjest Princess Peach
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148591864' post='3131748]

Å dæven.. Jeg hadde nok dødd på veien til hytta, jeg.

:s

Det er jo kjempehyggelig å være der om dagen, da! :)

Skrevet

Det er jo kjempehyggelig å være der om dagen, da! :)

Men tanken på mørket! :S

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...