Gjest Hymla Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Spar deg. Det gjelder ikke meg. Særlig 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Men er ikke kyr dyr da? Jeg syns ikke det er noen som helst sammenheng i det du prøver å presentere som logisk tenking nei nei.. det mener du.. ferdig med denne diskusjonen nå.. alle mener forskjellige ting her, så ikke vits i å fortsette.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 nei nei.. det mener du.. ferdig med denne diskusjonen nå.. alle mener forskjellige ting her, så ikke vits i å fortsette.. Vet du, det er faktisk interessant å vite hva du mener. Om ikke annet for at du selv skal tenke deg om. Er det greit å drepe dyr for matens skyld? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Særlig Pass deg ellers kommer jeg med pentobarbitalen. 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Vet du, det er faktisk interessant å vite hva du mener. Om ikke annet for at du selv skal tenke deg om. Er det greit å drepe dyr for matens skyld? det er selvfølgelig trist at man skal drepe dyr for at vi skal spise de. men det er ikke jeg som velger å drepe de. men jeg har ikke noe forhold til kuer, kyllinger osv heller. katter og hunder er noe helt annet.. mener JEG. skjønt at dere mener noe helt annet. men jeg gidder ikke å bruke mer av tiden min på å diskutere noe som vi aldri blir enige i.. alle får mene hva de vil... 0 Siter
AAA Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 det er selvfølgelig trist at man skal drepe dyr for at vi skal spise de. men det er ikke jeg som velger å drepe de. men jeg har ikke noe forhold til kuer, kyllinger osv heller. katter og hunder er noe helt annet.. mener JEG. skjønt at dere mener noe helt annet. men jeg gidder ikke å bruke mer av tiden min på å diskutere noe som vi aldri blir enige i.. alle får mene hva de vil... Du er søren ikke sann....! ) Det er altså greitt å drepe kyr og sauer fordi _du_ ikke kjenner dem personlig og vet hva de føler. Når det er søte myke dyr med pen pels som du har blitt glad i, så teller altså dyrenes følelser mer? Så da er det altså _deg_ det handler om, ikke dyrene. Jaja, du om det. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 det er selvfølgelig trist at man skal drepe dyr for at vi skal spise de. men det er ikke jeg som velger å drepe de. men jeg har ikke noe forhold til kuer, kyllinger osv heller. katter og hunder er noe helt annet.. mener JEG. skjønt at dere mener noe helt annet. men jeg gidder ikke å bruke mer av tiden min på å diskutere noe som vi aldri blir enige i.. alle får mene hva de vil... Så det du sier om at _alle dyr_ har rett på et liv gjelder egentlig bare de dyrene du _liker_ best? Det gjelder ikke kuer og sauer, fordi du ikke har noe forhold til dem? Og så lenge det ikke er ditt valg å drepe dem så kan du like gjerne spise dem også? Vet du at de i Kina spiser hund? Er det verre enn å spise gris? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Du er søren ikke sann....! ) Det er altså greitt å drepe kyr og sauer fordi _du_ ikke kjenner dem personlig og vet hva de føler. Når det er søte myke dyr med pen pels som du har blitt glad i, så teller altså dyrenes følelser mer? Så da er det altså _deg_ det handler om, ikke dyrene. Jaja, du om det. Jeg kan egentlig forstå henne, jeg var akkurat sånn selv før jeg ble litt eldre og fikk på meg realitetsbrillene ;-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Du er søren ikke sann....! ) Det er altså greitt å drepe kyr og sauer fordi _du_ ikke kjenner dem personlig og vet hva de føler. Når det er søte myke dyr med pen pels som du har blitt glad i, så teller altså dyrenes følelser mer? Så da er det altså _deg_ det handler om, ikke dyrene. Jaja, du om det. er det virkelig mulig...! det det hele begynte med var at katten skulle avlives pga at hun ikke tåler den.. snakker ikke om kuer eller sauer eller noenting. jeg synes det er latterlig det dere prater om, og det syns dere også. sier meg ferdig med denne diskusjonen.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Så det du sier om at _alle dyr_ har rett på et liv gjelder egentlig bare de dyrene du _liker_ best? Det gjelder ikke kuer og sauer, fordi du ikke har noe forhold til dem? Og så lenge det ikke er ditt valg å drepe dem så kan du like gjerne spise dem også? Vet du at de i Kina spiser hund? Er det verre enn å spise gris? jeg er ikke for at dyr skal slaktes for at vi skal spise de. men jeg velger ikke å bli vegeterianer for det.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg kan egentlig forstå henne, jeg var akkurat sånn selv før jeg ble litt eldre og fikk på meg realitetsbrillene ;-) ja det er jo fint... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 jeg er ikke for at dyr skal slaktes for at vi skal spise de. men jeg velger ikke å bli vegeterianer for det.. Da synes jeg du skal slutte å påstå at du mener _alle dyr har rett på et liv_. For du rangerer dyrs verdi etter om du liker dem eller ikke. Og det er vanvittig mye mer respektløst enn å ta ansvar når man ikke lenger har alternativer som gagner katten. Ser du forskjellen? 0 Siter
AAA Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 jeg er ikke for at dyr skal slaktes for at vi skal spise de. men jeg velger ikke å bli vegeterianer for det.. Så du er ikke vegetarianer, du vil bare ikke at dyrene skal slaktes først. Ku-sushi på en måte altså. Si fra hordan det smaker da. For ikke å si hvordan du får det ned halsen. ;-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Da synes jeg du skal slutte å påstå at du mener _alle dyr har rett på et liv_. For du rangerer dyrs verdi etter om du liker dem eller ikke. Og det er vanvittig mye mer respektløst enn å ta ansvar når man ikke lenger har alternativer som gagner katten. Ser du forskjellen? jeg ser ikke på ei ku som et kjæledyr heller da.. så tror ikke du skal snakke så mye om det egentlig.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 er det virkelig mulig...! det det hele begynte med var at katten skulle avlives pga at hun ikke tåler den.. snakker ikke om kuer eller sauer eller noenting. jeg synes det er latterlig det dere prater om, og det syns dere også. sier meg ferdig med denne diskusjonen.. Jo, dette er et tema, fordi igjennom hele denne tråden hyler opp om at dyr har like mye rett til å leve som mennesker. Men du mener jo ikke det. Det gjelder bare katter og hunder, fordi de er søte. Dyr du ikke liker, kan godt avlives selv om de er friske, det spiller ingen rolle for deg. 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Jo, dette er et tema, fordi igjennom hele denne tråden hyler opp om at dyr har like mye rett til å leve som mennesker. Men du mener jo ikke det. Det gjelder bare katter og hunder, fordi de er søte. Dyr du ikke liker, kan godt avlives selv om de er friske, det spiller ingen rolle for deg. kjæledyr!! kan du ikke lese?? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 jeg ser ikke på ei ku som et kjæledyr heller da.. så tror ikke du skal snakke så mye om det egentlig.. Så det du egentlig mener er at "alle kjæledyr som jeg liker og er søte, har like mye rett på et liv som mennesker. Resten driter jeg i"? 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Så det du egentlig mener er at "alle kjæledyr som jeg liker og er søte, har like mye rett på et liv som mennesker. Resten driter jeg i"? nei driter ikke i de. men et kjæledyr betyr mere for meg.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 kjæledyr!! kan du ikke lese?? Det er ikke det du har skrevet ellers i tråden. Men det gjør ikke saken bedre at det nå plutselig kun gjelder kjæledyr. Hva skal man med dyrevernere som deg, når du kun vil beskytte kjæledyra. 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Det er ikke det du har skrevet ellers i tråden. Men det gjør ikke saken bedre at det nå plutselig kun gjelder kjæledyr. Hva skal man med dyrevernere som deg, når du kun vil beskytte kjæledyra. jaja.. jeg mener hvertfall det jeg har sagt.. samme for meg om du er uenig.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.