Gå til innhold

Skal ned mye i vekt


jubalong70

Anbefalte innlegg

Gjest anonym på det

Tusen takk for tips. Jeg er også Fedon-fan. Og jeg går hos lege på hans klinikk og har begynt på Eurodiet. Dvs. nesten utelukkende proteiner i min diett for tiden.

Det hjelper veldig godt. Har gått ned 7,3 kg på snart 3 uker!!!

Jeg har veldig stor tro på det å kutte ned på karbohydratene. Det gjør godt for både psyke og fysikk!

Jeg har ikke helt fått til å trene noe særlig. Men jeg jobber med saken :)

Du er jo kjempeflink!

Har du prøvd Bakers Havrebrød? Det ser veldig fint ut, men er veldig grovt.

Ellers er jo Lindberg sitt brød veldig godt. Oppskrift på 2 typer er i bøkene hans.

Hva er det karbohydrater i? Brød osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 232
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    86

  • Gemini

    12

  • Osiris

    8

  • ylvali1365381015

    5

Så flinke dere er! Jeg kommer liksom ikke i gang......

Det er heller ikke lett :(

Jeg fant ut at jeg ikke kunne vente på motivasjonen, jeg måtte lete etter den ;)

Derfor tok jeg kontakt med Lindberg-klinikken før motivasjonen var på plass. Etterhvert som jeg så at dietten hadde effekt, så har motivasjonen kommet.

Men fremdeles har jeg veldig tunge dager (som når jeg skrev hovedinnlegget...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det karbohydrater i? Brød osv.?

Enkle karbohydrater er det du vil unngå. Det finner du i:

Fint og mellomgrovt brød.

Pasta

Ris

Alt med sukker i.

Det du ønsker å spise er mer proteiner. Det finner du i:

Kjøtt

Fisk

Kylling

Tunfisk

Nøtter

Linser

Bønner.

Grønnsaker er nam-nam. Frukt er bra, men i begrensede mengder.

Frukt bl.a. bør balanseres med noe med proteiner i.

Et godt mellommåltid kan være 1 eple og 1 sukkerfri yoghurt f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Enkle karbohydrater er det du vil unngå. Det finner du i:

Fint og mellomgrovt brød.

Pasta

Ris

Alt med sukker i.

Det du ønsker å spise er mer proteiner. Det finner du i:

Kjøtt

Fisk

Kylling

Tunfisk

Nøtter

Linser

Bønner.

Grønnsaker er nam-nam. Frukt er bra, men i begrensede mengder.

Frukt bl.a. bør balanseres med noe med proteiner i.

Et godt mellommåltid kan være 1 eple og 1 sukkerfri yoghurt f.eks.

Jeg spiser vanlig yoghurt, og det er mye frukt jeg ikke tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

OK, hvis du gjør det så skal jeg love å gå tur med bikkja TO ganger om dagen!

Avtale? ;-)

Har gått én tur i dag, sakte og rolig, for jeg har bronkitt akkurat nå da men. Blir svett og melkesur i beina bare av en liten tur for tiden.

Og til middag har vi spist vårruller med lite fett med masse grønnsaker, og på bordet står det et digert fruktfat. I dag har jeg begynt! Nemlig!

Hvordan går det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Det er heller ikke lett :(

Jeg fant ut at jeg ikke kunne vente på motivasjonen, jeg måtte lete etter den ;)

Derfor tok jeg kontakt med Lindberg-klinikken før motivasjonen var på plass. Etterhvert som jeg så at dietten hadde effekt, så har motivasjonen kommet.

Men fremdeles har jeg veldig tunge dager (som når jeg skrev hovedinnlegget...).

Lykke til!

Jeg MÅ komme i gang men det er ikke bare bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MiaMariaa

Hei! Du er kjempeflink!!! Du verden - 6 kg på 2½ uke - det vil jeg også!

Jeg veide meg før helga, gått ned 2 kg på 5 dager. Skal helst ned 12 kg til.

Fortell meg triks for en kickstart på vekttap, please! :o)

Hvordan har du klart å gå ned 2 kilo på 5 dager? Hva har du spist og har du trimmet? Trenger å komme i gang jeg også, og 2 kilo er jo en start. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vektnedgang gir opptur

Tusen takk for tips. Jeg er også Fedon-fan. Og jeg går hos lege på hans klinikk og har begynt på Eurodiet. Dvs. nesten utelukkende proteiner i min diett for tiden.

Det hjelper veldig godt. Har gått ned 7,3 kg på snart 3 uker!!!

Jeg har veldig stor tro på det å kutte ned på karbohydratene. Det gjør godt for både psyke og fysikk!

Jeg har ikke helt fått til å trene noe særlig. Men jeg jobber med saken :)

Du er jo kjempeflink!

Har du prøvd Bakers Havrebrød? Det ser veldig fint ut, men er veldig grovt.

Ellers er jo Lindberg sitt brød veldig godt. Oppskrift på 2 typer er i bøkene hans.

Du vil ikke vurdere å kutte brød fullstendig, og spise litt rugsprø og fiberknekkebrød i stedet?

Jeg synes det har fungert godt med en del "absolutte grensen" i stedet for å skulle spise to munnfuller rundstykke en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Hvordan har du klart å gå ned 2 kilo på 5 dager? Hva har du spist og har du trimmet? Trenger å komme i gang jeg også, og 2 kilo er jo en start. :-)

Trimmet, nja, har ikke vært særlig flink - men skal forbedre meg.

Har telt kalorier, sluttet med å ha godis liggende i skapet. Spist suppe til middag flere dager. 3 kg i minus nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiaMariaa

Trimmet, nja, har ikke vært særlig flink - men skal forbedre meg.

Har telt kalorier, sluttet med å ha godis liggende i skapet. Spist suppe til middag flere dager. 3 kg i minus nå :o)

Så flink du er! :-) Kan du gi meg et lite vink om hva du spiser til de andre måltidene? Supper er jo godt da, skal bli flinkere til å spise det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!!! Jeg er nok litt utålmodig tror jeg. Klarer ikke helt å slå meg til ro med at ting skal ta tid når det gjelder vektnedgangen. Selv om jeg vet at jeg må!

Du har vært kjempeflink som har gått ned 8 kilo. Det er 8 kilo mindre å gå ned! Jeg har nå gått ned 7,3 og er fornøyd med det også. BMI har sunket med 3 poeng! Det er ialle fall godt å se.

Jeg går på libra kurs, går den ca. et kg. i uka. Her spiser vi vanlig mat men i mindre mengder. Det er et mere realistisk opplegg å leve med i fremtiden også tror jeg fremfor Lindeberg. Følger man dietter så går det ofte kjempefint stund til man blir drittlei, det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Så flink du er! :-) Kan du gi meg et lite vink om hva du spiser til de andre måltidene? Supper er jo godt da, skal bli flinkere til å spise det. :-)

Det er langt færre kalorier i et knekkebrød, enn en brødskive. Egg på knekkebrød er godt. Pynt med agurk, tomat salatblad etc - det DU liker. Drikk ALLTID et stort glass vann før måltid. Spis alltid to knekkebrød (det metter lengre). Magert pålegg; lettere norvegia, kalukunpålegg, mager leverpostei etc.

Jeg spiser også vanlig middag, men teller kalorier, og begrenser med deretter.

PepsiMax _må_ jeg ha i huset. Hvis jeg har lyst på noe godt, så tar jeg en Tyrkisk pepper-kjærlighet. èn ja, ikke fem, som jeg gjorde før :)

Spis jevnt, hver 3-4 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske viktig at du trener ved siden av. Da får du også opp forbrenningen.

Det er mye du kan gjøre hjemme - store treningsballer som du gjør styrkeøvelser på. Du kan kjøpe små håndvekter - evnt. rett og slett fylle brusflasker med vann. Du kan trene pilates osv.

Kjøp ellipsemaskin/ergometersykkel e.l. - og/eller gå turer ute. Så kan du begynne med svømming senere når du blir mer komfortabel med å vise kroppen. Om sommeren kan du sykle ute - om vinteren langrenn.

Cluet er kombinasjon av litt kondisjons og styrke - har du muskler øker det forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjerne minus 30

Hvordan går det nå?

Takk som spør, det går tregt... Har nok ikke klart å holde avtalen er jeg redd ;-)

Hvis jeg skal på butikken og handle er det liksom nok for den dagen, alt tar så fryktelig tid og er et ork. Gikk til butikken med hunden i går da :-)

Skal prøve å gå en tur i dag også, men været er helt for j, så vi får se.

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Takk som spør, det går tregt... Har nok ikke klart å holde avtalen er jeg redd ;-)

Hvis jeg skal på butikken og handle er det liksom nok for den dagen, alt tar så fryktelig tid og er et ork. Gikk til butikken med hunden i går da :-)

Skal prøve å gå en tur i dag også, men været er helt for j, så vi får se.

Du da?

Jeg har vært syk og drukket mye cola..... Men jeg må prøve å kutte ned på brusen.

Jeg må prøve å gå noen turer i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser vanlig yoghurt, og det er mye frukt jeg ikke tåler.

Vanlig Tine yoghurt har veldig mye sukker i seg. Så mye at det vil slå negativt ut på vekta.

Yoplait sin 1% yoghurt er god og en flott proteinkilde. Tåler du ikke frukt gjør jo ikke det noe. Da bare spiser du grønnsaker i stedet. Gulrøtter, kålrot, blomkål, sukkererter massevis av dette er jo bare snadder!!!! Og så med en liten neven mandler til - nam, nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke vurdere å kutte brød fullstendig, og spise litt rugsprø og fiberknekkebrød i stedet?

Jeg synes det har fungert godt med en del "absolutte grensen" i stedet for å skulle spise to munnfuller rundstykke en gang i blandt.

For tiden går jeg på en diett helt uten karbohydrater (Fedon sin Eurodiet). Det er lenge til jeg kan begynne å spise brød igjen.

Jeg vet ikke om jeg klarer å gå resten av livet uten å spise brød. Jeg synes det er så utrolig godt med brød. Heldigvis liker jeg beste skikkelig grovt brød da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på libra kurs, går den ca. et kg. i uka. Her spiser vi vanlig mat men i mindre mengder. Det er et mere realistisk opplegg å leve med i fremtiden også tror jeg fremfor Lindeberg. Følger man dietter så går det ofte kjempefint stund til man blir drittlei, det er min erfaring.

Jeg har også stor tro på Libra. Heller det en GR.

Men jeg er så redd at jeg ikke hadde klart å holde meg likevel. Nå går jeg fortere ned i begynnelsen, og etterhvert endrer dietten seg til å bli slik mat man kan leve med resten av livet- og man går ned mindre.

For meg med insulinresistens tror jeg absolutt at Fedon-mat er veldig gunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske viktig at du trener ved siden av. Da får du også opp forbrenningen.

Det er mye du kan gjøre hjemme - store treningsballer som du gjør styrkeøvelser på. Du kan kjøpe små håndvekter - evnt. rett og slett fylle brusflasker med vann. Du kan trene pilates osv.

Kjøp ellipsemaskin/ergometersykkel e.l. - og/eller gå turer ute. Så kan du begynne med svømming senere når du blir mer komfortabel med å vise kroppen. Om sommeren kan du sykle ute - om vinteren langrenn.

Cluet er kombinasjon av litt kondisjons og styrke - har du muskler øker det forbrenningen.

Du har så rett, så rett. Så må jeg bare får gjort det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...