Gå til innhold

Samfunnet vil ikke ha meg i full jobb.


Gjest Wita

Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje nyansert jeg føler at du ikke er:)

Enten er det sånn eller så er det slik. Ferdig med det! Sånn tenker du.

Nope, du har fortsatt ikke kommet vekk fra å velge å misforstå meg, og du er neppe noe mer nyansert i ditt syn... Men sånn er det, folk er uenige, og diskusjonen avsluttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 232
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    22

  • Bookworm

    17

  • PieLill

    11

  • ....AV

    7

Mest aktive i denne tråden

Nope, du har fortsatt ikke kommet vekk fra å velge å misforstå meg, og du er neppe noe mer nyansert i ditt syn... Men sånn er det, folk er uenige, og diskusjonen avsluttes.

Det du EGENTLIG sier er at åpningstidene IKKE skal utvides, fordi du prinsippfast står på at likestilling KUN skal utvikles i hjemmet.

Samfunnet skal IKKE tilrettelegge for at likestillstilling BLIR LETTERE for folk å gjennomføre.

Det må de jaggu ordne med selv!

Da lurer jeg på om du har skjønt hvorfor vi det hele tatt har politiske partier?

Jeg stemmer på AP og jeg vet veldig godt hva de står for i nettopp disse spørsmålene.

De ønsker kvinner og menn ut i jobb. Jada de vil ha likestilling på hjemmebane, men realiteten stemmer ikke alltid med ønskene, og DA kan det være mulig å se på flere løsninger.

Dette er du for lite nyansert til å skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at du har nevnt noe om dette, men har ikke skjønt at det gikk så langt.

Er det virkelig mulig?

Ja, det er det faktisk. Endte slett ikke bra heller, ungen burde ha vært hjemme hos mora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det faktisk. Endte slett ikke bra heller, ungen burde ha vært hjemme hos mora.

Og dette var det eneste som ble gjort "feil"

Ingen advarsler? Ingen rettledning?

De må ha hatt veldig lite å gjøre i barnevernet på den tiden.

Eldstejenta har også hentet minstemor i barnehagen. Barnehagen lå rett i nærheten av ungdomskolen.

Hadde barnevernet regaert på det, skulle jeg ha ønsket hjertelig velkommen hjem til oss og da hadde ikke Wita vært god å ha med å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du EGENTLIG sier er at åpningstidene IKKE skal utvides, fordi du prinsippfast står på at likestilling KUN skal utvikles i hjemmet.

Samfunnet skal IKKE tilrettelegge for at likestillstilling BLIR LETTERE for folk å gjennomføre.

Det må de jaggu ordne med selv!

Da lurer jeg på om du har skjønt hvorfor vi det hele tatt har politiske partier?

Jeg stemmer på AP og jeg vet veldig godt hva de står for i nettopp disse spørsmålene.

De ønsker kvinner og menn ut i jobb. Jada de vil ha likestilling på hjemmebane, men realiteten stemmer ikke alltid med ønskene, og DA kan det være mulig å se på flere løsninger.

Dette er du for lite nyansert til å skjønne.

Du beviser bare at du ikke forstår hva jeg mener, og som sagt - diskusjonen er avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette var det eneste som ble gjort "feil"

Ingen advarsler? Ingen rettledning?

De må ha hatt veldig lite å gjøre i barnevernet på den tiden.

Eldstejenta har også hentet minstemor i barnehagen. Barnehagen lå rett i nærheten av ungdomskolen.

Hadde barnevernet regaert på det, skulle jeg ha ønsket hjertelig velkommen hjem til oss og da hadde ikke Wita vært god å ha med å gjøre:)

Begge mine to store har hentet innimellom, men ikke fast hver dag. Det turte jeg ikke :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal begynne kl 8 blir det omtrent sånn.

Jeg leverer kl.7.30. Deretter må jeg gå til bussholdeplassen. jeg vil ikke ha mulighet til å rekke den bussen som går 7.41. Dermed må jeg vente til neste buss. Den går 7.56. Da vil jeg sette mine ben på kontoret ca. 8.27 he he.

Det samme når jeg skal hjem.

Men det blir bare en time redusert arbeidstid da, så det er ingen krise dette her.

Hva med å kjøpe en el-bil til deg, som du kan kjøre minstemor i og som kan parkeres omtrent overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi bodd litt utenfor Oslo hadde kabalen blitt verre gitt:)

Det er ikke utenfor Oslo de fleste jobbene er å finne:)

"Litt utenfor Oslo", f.eks. i pendlerkommuner som Nittedal, er åpningstidene annerledes, nettopp fordi man regner med at svært mange foreldre må rekke inn til Oslo før køen blir for lang.

Dette gjelder barnehagene, vet ikke om SFO har en liknende ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en er en del som nok skulle vært mer hjemme og ikke skjønner hvorfor det er nødvendig for meg å jobbe.

Jeg tror at de fleste her er småbarnsforeldre, mens jeg føler at livet begynner å roe seg. Jeg er ikke så sliten som jeg var da ungene var mindre.

Jeg føler jeg har tid og overskudd og jeg liker meg veldig godt på jobb.

Men bevares, det er ingen krise for meg og fortsatt jobbe litt redusert. Det blir uansett mer enn det har vært før.

Men åpningstidene ville jeg tro var et problem for mange, men når jeg leser denne tråden så er det ikke slik. De fleste kvinner vil ha tid hjemme.

Trodde flere var avhengig av to fulle inntekter også, men slik er det ikke.

Hm, vi jobber fullt begge to og har ingen problemer med å levere 7:45, være på jobb før 8, jobbe til 15:30 og hente før 16:00.

Jentungen har 4 dagers uke i bhg også, ettersom jeg jobber to kvelder i uka har jeg vfi en dag.

-men vi bor i en by med under 30.000 innbyggere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har begge høy utdannelse og "krevende" jobber hvor det forventes å jobbe mye. Vi jobber begge mer enn 100 %, selv om vi gjerne skulle jobbet litt mindre, men det går ikke med typen jobber vi har nå (og det er ikke bare å velge seg en annen interessant jobb med passende arbeidstid).

Vi får fint til å både hente og bringe; det vi litt for sjelden får til er hverdagsmiddager sammen hele familien. Hos oss bytter vi på å hente og levere. Den dagen vi ikke leverer går vi gjerne veldig tidlig på jobb, og den dagen vi ikke henter, jobber vi gjerne litt lenger. I tillegg jobber vi litt etter at barna har lagt seg.

Synest totalt sett vi får til en god kombinasjon av jobb og tid med barna, men skulle gjerne hatt mer "kvalitetstid" sammen som familie.

Forskjellen fra din situasjon og min er at vi har omtrent samme type jogg og lønn, hos oss blir det derfor ikke et likestillingsspørsmål. Men merker meg jo at det ofte forventes at mannen min stiller i møter utover ettermiddagen på kort varsel. Ganske familiefientlig i grunn, og ganske tåpelig at det forventes at det er lett for menn å stille opp på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har begge høy utdannelse og "krevende" jobber hvor det forventes å jobbe mye. Vi jobber begge mer enn 100 %, selv om vi gjerne skulle jobbet litt mindre, men det går ikke med typen jobber vi har nå (og det er ikke bare å velge seg en annen interessant jobb med passende arbeidstid).

Vi får fint til å både hente og bringe; det vi litt for sjelden får til er hverdagsmiddager sammen hele familien. Hos oss bytter vi på å hente og levere. Den dagen vi ikke leverer går vi gjerne veldig tidlig på jobb, og den dagen vi ikke henter, jobber vi gjerne litt lenger. I tillegg jobber vi litt etter at barna har lagt seg.

Synest totalt sett vi får til en god kombinasjon av jobb og tid med barna, men skulle gjerne hatt mer "kvalitetstid" sammen som familie.

Forskjellen fra din situasjon og min er at vi har omtrent samme type jogg og lønn, hos oss blir det derfor ikke et likestillingsspørsmål. Men merker meg jo at det ofte forventes at mannen min stiller i møter utover ettermiddagen på kort varsel. Ganske familiefientlig i grunn, og ganske tåpelig at det forventes at det er lett for menn å stille opp på denne måten.

Glemte å nevne at vi ikke utnytter barnehage- og SFO-tiden maksimalt; våre er i barnehage og SFO "kun" fra ca. kl. 8.15-16.15 (lenge nok..).

Skjønner ellers at det kan bli vanskelig å få til full jobb om man både skal hente og bringe hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det du EGENTLIG sier er at åpningstidene IKKE skal utvides, fordi du prinsippfast står på at likestilling KUN skal utvikles i hjemmet.

Samfunnet skal IKKE tilrettelegge for at likestillstilling BLIR LETTERE for folk å gjennomføre.

Det må de jaggu ordne med selv!

Da lurer jeg på om du har skjønt hvorfor vi det hele tatt har politiske partier?

Jeg stemmer på AP og jeg vet veldig godt hva de står for i nettopp disse spørsmålene.

De ønsker kvinner og menn ut i jobb. Jada de vil ha likestilling på hjemmebane, men realiteten stemmer ikke alltid med ønskene, og DA kan det være mulig å se på flere løsninger.

Dette er du for lite nyansert til å skjønne.

Synes nok det er du som ser mest svart-hvitt her. Bookworm har et poeng i at en må få til likestilling både hjemme og ute.

Det høres jo ganske trist ut for en 6-åring å være på skole/SFO fra 7-17, om du synes det hadde vært passe.

Du må antakelig enten jobbe hardere med å få mannen din til å prioritere annerledes, eller avfinne deg med å ta hovedansvaret for barna selv, hvilket antakelig vil innebære redusert jobbing. Hvis ikke er det jo barna som blir salderingsposten.

Nå vet ikke jeg hva slags fleksibilitet det er i jobben din, men om mannen din f.eks. kunne tatt barna på morgenen, i tillegg til _enkelte_ ettermiddager, kunne du komme deg tidlig på jobb og enkelte ganger jobbe utover ettermiddagen/kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...