Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn, og selv om de arver etter hverandre, samt fra andre, må det regelmessig suppleres med ting; Ungene sliter jo klær forskjellig. Og jeg synes det blir dyrt! Passformen og kvaliteten har jo en viss betydning, men siden vi har arvet både Reimatec-dresser og andre dyre ting, er jeg ikke blitt imponert over kvaliteten på disse dyre klærne.

Derfor leste jeg en reportasje som stod i dagens Magasinet med store øyne: En guttunge på 1 år (ett år!) fikk seg dunjakke til ca 2300,-!!!!!!!!!!

Og det er da jeg må spørre: Er dette virkelig "vanlig"!? Jeans til 850,- til 1-åringer, himmel og hav! Det er da ikke utstillingsdukker det er snakk om å kle opp!

Det andre spørsmålet mitt er: Er så dyre klær virkelig bedre enn langt billigere ting!? Og er det etisk umoralskt å kjøpe H&M-klær!? Vet at produksjonen til H&M nok ikke er særlig etisk, den heller, men ærlig talt: Kjøper disse foreldrene dyre klær for å spare miljøet/medfølelse med de som faktisk syr klærne, eller er de rett og slett gruelig snobbete!?

Jeg spør av ren nysgjerrighet, for jeg driter da i om naboens unge har dunjakke til 2300,-, så lenge mine egne unger heller ikke fryser! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

!Helt enig med deg!

Mine barn er "voksne", og ingen av dem er opptatt av merkeklær..!

Jeg boikotter ikke H&M pga av barnearbeid. Alle barn i u-land må jobbe, enten det er på søppelhaugen eller fabrikker.

Til nå, har ikke Vesten brydd seg mye, fordi vi tjener masse penger! Og penger, bryr staten seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt ei så dyr jakke til 1åringen..

Den dyreste jakken jeg har kjøpt er ei Diesel jakke til 899..

Men den var veeeeldig fin! Og da var småtten 2år.. ;0)

Jeg har kjøpt bukser på forskjellige plasser til ungene,men den buksen som holder seg best,med tanke på passform,farge og slitasje,det er en Levis bukse til 600-800kr.

Den buksen har han hatt kjempe lenge!!!

Synes H&M har mye dritt tøy..

Bodyer som mister pass formen etter en vask..Tøyet blir fort "nuppete",og mister farge og evt.trykk..

For ikke snakke om sokker og strømpebukser...Holder en vask før de ser steingamle ut..

Så ja,jeg betaler heller litt ekstra for klær som holder lengre...

Da kan enkelte ting også gå i arv.

Og merketøy på unger,synes det er litt søtt jeg!! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skikkelig sprøtt

Så dyre plagg til små barn synes jeg er helt sprøtt jeg da.

Jeg handler også klær på "vanlige" butikker, men av erfaring så prøver jeg å handle litt i mellomsjiktet siden en del av det rimeligste kan ha noe slett kvalitet.

Det dyreste plagget noen av ungene mine har fått er en jeans til rundt kr. 500.- og da snakker vi om en tenåringsgutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke slik at merkeklær er noe bedre i forhold til barnearbeid og andre etiske spørsmål enn H&M, for eksempel. Min erfaring er at kvaliteten ikke er noe bedre heller, men det kan sikkert variere.

Jeg forstår ikke at noen gidder å bruke masse penger på merkeklær, verken til seg selv eller barna. Det blir selvfølgelig ekstra spesielt når man snakker om en jakke som varer i seks måneder før den er vokst fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt på jordet. Jeg har hatt noe merketøy til begge mine opp gjennom åra, men så og si alt har vært kjøpt på salg.

Og det kunne ikke ramle meg inn å sende unga i barnehagen med jeans til 800 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må rødmende innrømme att her i huset har barna dyre klær.. De går i Diesel, Gant, Jean paul, Bergans, Peak osv..

Joda de har nok jakker som bikker 2000.- men de jakkene holder godt altså. Jeans til 7-800 har de også begge to (kanskje dyrere også). Har alltid handlet klær p merkebutikk og kommer til å fortsette med det. Bedre med 3 dyre bukser, en en billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må rødmende innrømme att her i huset har barna dyre klær.. De går i Diesel, Gant, Jean paul, Bergans, Peak osv..

Joda de har nok jakker som bikker 2000.- men de jakkene holder godt altså. Jeans til 7-800 har de også begge to (kanskje dyrere også). Har alltid handlet klær p merkebutikk og kommer til å fortsette med det. Bedre med 3 dyre bukser, en en billig.

''Bedre med 3 dyre bukser, en en billig.

''

Hvorfor? Jeg kan forstå at det er hyggelig å ha klær til ungene som er litt annerledes, men bukser fra HM er da mer enn ok nok til barnehagebruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bedre med 3 dyre bukser, en en billig.

''

Hvorfor? Jeg kan forstå at det er hyggelig å ha klær til ungene som er litt annerledes, men bukser fra HM er da mer enn ok nok til barnehagebruk?

Her vi bor er det EN klesbutikk ( også bruker folk postordre kataloger). Det blir da til att ALLE barn på skolen har like klær.. Det liker ikke jeg, derfor handler jeg i byen, og handler da klær som er litt uvanlige. Selvfølgelig har de billige klær også, men disse har de fått i gaver til jul og bursdag.

Men ikke misforstå meg, jeg rakker ikke ned på de som ikke kjøper dyre klær :-) Her er det vær sin lyst, og selvfølgelig spiller penger også inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nissekjerringa

''Bedre med 3 dyre bukser, en en billig.

''

Hvorfor? Jeg kan forstå at det er hyggelig å ha klær til ungene som er litt annerledes, men bukser fra HM er da mer enn ok nok til barnehagebruk?

Helt enig.

Ser heller ikke poenget med å kjøpe så forferdelig dyre klær når barna er små.

(PS mariaflyfly, hvordan klarer du å kopiere inn tekst fra andre på den måten du har gjort det på, at det blir gult og markert ? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det EN klesbutikk ( også bruker folk postordre kataloger). Det blir da til att ALLE barn på skolen har like klær.. Det liker ikke jeg, derfor handler jeg i byen, og handler da klær som er litt uvanlige. Selvfølgelig har de billige klær også, men disse har de fått i gaver til jul og bursdag.

Men ikke misforstå meg, jeg rakker ikke ned på de som ikke kjøper dyre klær :-) Her er det vær sin lyst, og selvfølgelig spiller penger også inn.

Men hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Ser heller ikke poenget med å kjøpe så forferdelig dyre klær når barna er små.

(PS mariaflyfly, hvordan klarer du å kopiere inn tekst fra andre på den måten du har gjort det på, at det blir gult og markert ? )

Mine går begge på småskolen, så jeg anser de ikke som såå små. Den minste arver også alt fra den største, og siden kvaliteten er stort sett bra varer klær i opptil 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor?

Hvorfor jeg ikke liker att alle har like klær? Enkelt å greit for att jeg alltid har likt å skille meg ut selv, det være med fretex klær, eller merkeklær. Jeg kan gjerne finne frem en kjole fra 70 tallet, sy den om og bruke den :-)

Har desverre ikke noe mer fornuftig svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nissekjerringa

Her vi bor er det EN klesbutikk ( også bruker folk postordre kataloger). Det blir da til att ALLE barn på skolen har like klær.. Det liker ikke jeg, derfor handler jeg i byen, og handler da klær som er litt uvanlige. Selvfølgelig har de billige klær også, men disse har de fått i gaver til jul og bursdag.

Men ikke misforstå meg, jeg rakker ikke ned på de som ikke kjøper dyre klær :-) Her er det vær sin lyst, og selvfølgelig spiller penger også inn.

Hva er den store forskjellen på olabuksa ditt barn har mot for en bukse kjøpt billig på H&M ?

De er vel blå begge to .....

PS Gjør ikke meg noen ting at dere har dyre klær til barna altså :), bare koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den store forskjellen på olabuksa ditt barn har mot for en bukse kjøpt billig på H&M ?

De er vel blå begge to .....

PS Gjør ikke meg noen ting at dere har dyre klær til barna altså :), bare koselig det.

Vet ikke om det er noe forskjell. Men jeg opplever att endel bukser har veldig god passform av de merkene som er gjengangere her i huset. Dessuten er det unisex bukser som passer begge kjønn. Kjekt her som minste arver av største.

Huff var jo ikke meningen å lage ett ormebol her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Ser heller ikke poenget med å kjøpe så forferdelig dyre klær når barna er små.

(PS mariaflyfly, hvordan klarer du å kopiere inn tekst fra andre på den måten du har gjort det på, at det blir gult og markert ? )

Marker det du skal kopiere inn og tryll ctrl+c, gå inn der du skal svare og bruk ' -tegnet to ganger (altså den knappen som er ved siden av æ), lim inn det du kopierte (ctrl+v) og sett på to ' -tegn igjen. Så kan du poste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nissekjerringa

Marker det du skal kopiere inn og tryll ctrl+c, gå inn der du skal svare og bruk ' -tegnet to ganger (altså den knappen som er ved siden av æ), lim inn det du kopierte (ctrl+v) og sett på to ' -tegn igjen. Så kan du poste. :)

''Marker det du skal kopiere inn og tryll ctrl+c, gå inn der du skal svare og bruk ' -tegnet to ganger (altså den knappen som er ved siden av æ), lim inn det du kopierte (ctrl+v) og sett på to ' -tegn igjen. Så kan du poste. :)''

Jeg tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nissekjerringa

Vet ikke om det er noe forskjell. Men jeg opplever att endel bukser har veldig god passform av de merkene som er gjengangere her i huset. Dessuten er det unisex bukser som passer begge kjønn. Kjekt her som minste arver av største.

Huff var jo ikke meningen å lage ett ormebol her inne:-)

Stakkars deg, jeg skal ikke spørre noe mer jeg :)

Fortsatt god førjulstid !!!!

Idag skal vi tenne to lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Marker det du skal kopiere inn og tryll ctrl+c, gå inn der du skal svare og bruk ' -tegnet to ganger (altså den knappen som er ved siden av æ), lim inn det du kopierte (ctrl+v) og sett på to ' -tegn igjen. Så kan du poste. :)''

Jeg tester :)

""Marker det du skal kopiere inn og tryll ctrl+c, gå inn der du skal svare og bruk ' -tegnet to ganger (altså den knappen som er ved siden av æ), lim inn det du kopierte (ctrl+v) og sett på to ' -tegn igjen. Så kan du poste. :)""

Jeg også tester :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...