Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

Så siden jeg liker att mine barn ikke har like klær som alle andre så er jeg dum? Og du mener det er idiotisk av meg å tenke sånn? Ja, det er en klesbutikk her i tillegg til sportsbutikk.

Lurer på om du enten er misunnelig, eller om det er noe annet? Synes ikke andre skal legge seg opp i hvor mye andre bruker på klær til barna, jeg svarte bare på hva jeg gjorde.

Ææ...Tror ikkje det var deg ho sikta til, om du ikkje er "Ho" fra magasinet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

Ææ...Tror ikkje det var deg ho sikta til, om du ikkje er "Ho" fra magasinet da?

Nei det er jeg ikke :-) Men jeg kjente meg veldig igjen med en butikk, og att jeg i hovedsak bruker den samme grunnen som henne om att ikke alle barn skal gå likt kledd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxer til gutter på den alder ligger gjerne på 300.- og holde en helt annen kvalitet enn andre. Mannen min bruker kun sånne boxere, og kunne ikke tenkt seg noe annet.

Kan gi deg ett tips att på match selger de nå 2-pack med bjørn borg boxere til 299.- De er kjempegode, finnes også til dame, og er mine favoritter :-)

''Boxer til gutter på den alder ligger gjerne på 300.- og holde en helt annen kvalitet enn andre.''

Ja, han har slike og (som mora har kjøpt) men han kan ikkje ha 30 slike, det blir 9000.- bare i boxere så det går ikkje.

''Mannen min bruker kun sånne boxere, og kunne ikke tenkt seg noe annet.''

Så langt det lar seg gjøre så kjøper eg også slike, eg kjøper "Punto Blanco" og er kjempefornøyd både med passform og slitestyrke.

Ps! Dessuten ser bollen dobbelt så stor ut i de, så det blir en rein bonus! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Boxer til gutter på den alder ligger gjerne på 300.- og holde en helt annen kvalitet enn andre.''

Ja, han har slike og (som mora har kjøpt) men han kan ikkje ha 30 slike, det blir 9000.- bare i boxere så det går ikkje.

''Mannen min bruker kun sånne boxere, og kunne ikke tenkt seg noe annet.''

Så langt det lar seg gjøre så kjøper eg også slike, eg kjøper "Punto Blanco" og er kjempefornøyd både med passform og slitestyrke.

Ps! Dessuten ser bollen dobbelt så stor ut i de, så det blir en rein bonus! :-)

He he, men trenger han virkelig 30 stk? Ser att mannen sin nå er like fine selv om noen faktisk begynner å nærme seg 4 år. Han får alltid til jul og bursdag fra ungene, og kanskje også på farsdag. Tror vel han har 15 stk, og det holder i masse vis! Vaskemaskina går jo hele døgnet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, men trenger han virkelig 30 stk? Ser att mannen sin nå er like fine selv om noen faktisk begynner å nærme seg 4 år. Han får alltid til jul og bursdag fra ungene, og kanskje også på farsdag. Tror vel han har 15 stk, og det holder i masse vis! Vaskemaskina går jo hele døgnet her.

Ja si det, men han kan finne på å bytte to ganger for dagen og de gamle ligger slengt rundt omkring, så de som ligger i skittentøyet eller i vaskemaskina har eg leita frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått høre at et konkret barn (under ungdomsalder i alle fall) hadde dunjakke til 2300,- så hadde jeg tenkt mitt om foreldrene....

Hvorfor hadde du tenkt ditt om det? Er det misunnelse eller hva er det som gjør att du tenker sånn? Du har sikkert dine laster du også. Jeg går da aldri rundt å tenker på hva klesplaggene til ungene i naboaget koster! Om barna er varme og skikkelig kledd etter årstid, må jo foreldrene selv få velge hva de kjøper.

Nei, gled deg heller over de små tingene i hverdagen, og blås i hva andre betaler for klær til ungene sin. Merkelig att folk skal være så negative stilt til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok! Da forstår eg deg bedre, og er faktisk helt enig med deg i dine prioriteringer (det kommer jo an på kor gamle barna er).

Dunjakke til 2300.- til en 1 åring har ikkje mye for seg, om en ikkje "vasser" i penger da.

Sønnen min (på 16 år) har og ca. 3 bukser i skapet.

Vi var på kleshandel for 2-3 uker siden og handla for 4 tusen, da fikk han to nye t-skjorter, ei ytterjakke, ei bukse, ett par sko, 2 hettegensere, 3 boxere og en 3 pack med strømper.

Vet ikkje om det var dyrt eller billig eg.

''Vi var på kleshandel for 2-3 uker siden og handla for 4 tusen, da fikk han to nye t-skjorter, ei ytterjakke, ei bukse, ett par sko, 2 hettegensere, 3 boxere og en 3 pack med strømper.''

Hm. Nå er min pode 9 år, men jeg vil tippe at om vi tar bort skoene og ytterjakka så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å få tak i resten til 900,-. Vinterskoene koster fort 600,- og da hadde jeg fremdeles hatt igjen 2500,- til ytterjakke... Men det er klart - klærne til en 9-åring koster jo ikke så mye som til en som er omtrent voksen i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det, men han kan finne på å bytte to ganger for dagen og de gamle ligger slengt rundt omkring, så de som ligger i skittentøyet eller i vaskemaskina har eg leita frem.

La han prøve de til bjørn borg viss han trenger nye. Det blir jo ikke mer en 150.- per stk, så det er jo en litt snillere pris. Men han liker kanskje best de i microfiber, de fra BB er i bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hadde du tenkt ditt om det? Er det misunnelse eller hva er det som gjør att du tenker sånn? Du har sikkert dine laster du også. Jeg går da aldri rundt å tenker på hva klesplaggene til ungene i naboaget koster! Om barna er varme og skikkelig kledd etter årstid, må jo foreldrene selv få velge hva de kjøper.

Nei, gled deg heller over de små tingene i hverdagen, og blås i hva andre betaler for klær til ungene sin. Merkelig att folk skal være så negative stilt til dette.

MIsunnelse? Overhode ikke. Jeg klarer bare ikke se for meg noen annen grunn til å kjøpe akkurat den typen jakke i den prisklassen til en unge som vokser ut av den fra en vinter til den neste, enn at man har jævlig mye penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et forbruk i min stil, for å si det sånn. Og selv om kvalitet og pris gjerne følges ad, så synes jeg ikke det følges ad i takt. En dobbelt så dyr bukse er sjelden dobbelt så bra.

Men. Jeg reagerer på moralismen her. Jeg tror ikke en eneste av oss med hånden på hjertet kan si at vi aldri har brukt penger på noe unødvendig. De som bruker mye penger på barnetøy, får vel noe ut av det. Jeg bruker unødvendige penger på andre ting. Mitt luksusforbruk er ikke mer moralsk enn andres, det bare følger mine prioriteringer.

Selvfølgelig har jeg brukt penger på unødvendige ting, men jeg har rett og slett ikke så mye penger som flere tusen kroner å bruke på ting som overhode ikke er nødvendig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIsunnelse? Overhode ikke. Jeg klarer bare ikke se for meg noen annen grunn til å kjøpe akkurat den typen jakke i den prisklassen til en unge som vokser ut av den fra en vinter til den neste, enn at man har jævlig mye penger...

Jeg har ikke jævlig mye penger, men en bergansjakke i størrelse xs til en på 10 koster faktisk godt over denne summen. Jakken holder da i lang tid, og er noe av det beste på markedet har jeg selv erfart.

Og for å forsvare pengebruken kan jeg si att jeg aldri drikker, er aldri på byen og spiser kun på resurant maks en gang i året.

Disse pengene jeg sparer går til klær. Synest bare det er rart att du "tenker ditt om foreldrene" Barnslig spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og syns det, du kjøper ikkje ny ytterjakke eller sko så ofte til en som nesten er ferdig utvokst, derfor la eg i litt ekstra der.

Å kjøpe undertøy (boxere) til 300.- pr. stykk har eg rett og slett ikkje råd til, han har et sinnsjukt høgt forbruk og må snart ha 30stk. liggende.

Men kvalitet lønner seg som oftest!

Det er helt klart forskjell på å kjøpe yttertøy og sko til en som ikke vokser fra det over vinteren og på å kjøpe til en 9-åring som vokser som ugress. :o)

Jeg kjøper da også dyrere yttertøy og sko til meg selv enn til ungene, jeg sliter det jo ut, jeg vokser ikke fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke jævlig mye penger, men en bergansjakke i størrelse xs til en på 10 koster faktisk godt over denne summen. Jakken holder da i lang tid, og er noe av det beste på markedet har jeg selv erfart.

Og for å forsvare pengebruken kan jeg si att jeg aldri drikker, er aldri på byen og spiser kun på resurant maks en gang i året.

Disse pengene jeg sparer går til klær. Synest bare det er rart att du "tenker ditt om foreldrene" Barnslig spør du meg!

Nå synes jeg du får litt mye pes... :)

Men hadde det ikke vært hyggeligere å ta en tur på restaurant i stedet for å kjøpe merkejeans til ungene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå synes jeg du får litt mye pes... :)

Men hadde det ikke vært hyggeligere å ta en tur på restaurant i stedet for å kjøpe merkejeans til ungene? :)

Skulle gjerne gått på resturant, men det har vi ikke her :-) Dessuten liker jeg å lage mat, så siden vi er hjemmekjære alle sammen ber vi heller venner hit på mat.

Synes bare det er ufattelig att folk legger seg opp i sånt, og det provosere meg att "man skal tenke sitt om foreldrene"

Siden jeg er uføretrygdet regner jeg med att folk skjønner att jeg ikke har ræva full av penger"

Regnet med å få pes her inne, det er tydligvis ikke "lov" og kose seg med å handle klær man liker til ungene sine :-)

Sikker på att ingen hadde reagert om jeg fortalte att vi brukte 3000.- på en helaften, noe i aldri gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På norsk

Hvorfor hadde du tenkt ditt om det? Er det misunnelse eller hva er det som gjør att du tenker sånn? Du har sikkert dine laster du også. Jeg går da aldri rundt å tenker på hva klesplaggene til ungene i naboaget koster! Om barna er varme og skikkelig kledd etter årstid, må jo foreldrene selv få velge hva de kjøper.

Nei, gled deg heller over de små tingene i hverdagen, og blås i hva andre betaler for klær til ungene sin. Merkelig att folk skal være så negative stilt til dette.

På norsk staves at med en t, ikke to.

Bare sånn til opplysning.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke jævlig mye penger, men en bergansjakke i størrelse xs til en på 10 koster faktisk godt over denne summen. Jakken holder da i lang tid, og er noe av det beste på markedet har jeg selv erfart.

Og for å forsvare pengebruken kan jeg si att jeg aldri drikker, er aldri på byen og spiser kun på resurant maks en gang i året.

Disse pengene jeg sparer går til klær. Synest bare det er rart att du "tenker ditt om foreldrene" Barnslig spør du meg!

Men du må da være enig i at det er helt på trynet å kjøpe dunjakke til 2300,- til en 1-åring?!

En Bergansjakke (om vi tenker på samme typen jakke) er da også mye mer anvendelig enn en dunjakke... Vi har vel alle våre prioriteringer. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norsk staves at med en t, ikke to.

Bare sånn til opplysning.

;)

Beklager, sliter med dysleksi, så endel skrivefeil blir det nok. Håper det er rom for meg her inne til tross for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må da være enig i at det er helt på trynet å kjøpe dunjakke til 2300,- til en 1-åring?!

En Bergansjakke (om vi tenker på samme typen jakke) er da også mye mer anvendelig enn en dunjakke... Vi har vel alle våre prioriteringer. :o)

Nei, om noen ønsker å kjøpe en dunjakke til 2300.- er de deres sak. Er en grunn til att sånne butikker overlever, det er faktisk endel som handler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, sliter med dysleksi, så endel skrivefeil blir det nok. Håper det er rom for meg her inne til tross for det :-)

Ja, selvfølgelig er det det.=)

Synes det er en uting at man hele tiden skal rette på skrivefeil her inne. Bruk heller tiden/energien på å få med dere budskapet i innlegget og hjelp folk til det de vil ha råd/hjelp om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er det det.=)

Synes det er en uting at man hele tiden skal rette på skrivefeil her inne. Bruk heller tiden/energien på å få med dere budskapet i innlegget og hjelp folk til det de vil ha råd/hjelp om!

Ja, det er leit at noen henger seg opp i skrivefeil. Jeg har kommet meg mye med dysleksien etter at jeg begynte å skrive på forum, men det er mye som gjenstår.

Takk for støtten, man føler seg litt teit når man hele tiden skal bli rettet på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...