Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

Husker du hva som var trådstarters tema - den derre jakka til en 1-åring? Du drar'n litt vel langt i ditt forsvar av merkeslaveriet.

Vet veldig godt att det var snakk om jakke ja. Men hun lurte også på om det var vanlig å kjøpe merkeklær, og ja det er flere enn du tror som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

irriterer de deg virkelig sååå masse att noen handler merkeklær? Kan du fortelle meg hvor mange bukser barna dine har? Så skal jeg fortelle hvor mange mine har og prisen, tipper att det er mere økonomisk med 3 bukser enn 10 :-)

Er det ikke litt kjedelig å se barna med de samme klærne så ofte da? Jeg liker å variere litt, og det liker jentene her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''fremfor att mine barn skal gå i utvaska gensere som forlengst har mistet både farve og passform :-)''

Nå får du rulle inn litt ass! Selv om mine går i gensere fra H&M er ikke det ensbetydende med at de har klær som ser helt jævlige og sjuskete ut!

Du begynner å minne meg sterkt om min egen ungdomstid. De jentene som brukte merkeklær fra innerst til ytterst var ekstremt opptatt av utseende, de var snipete, overlegne og trodde de var mye bedre enn oss andre. Jeg var nok helt i den andre enden som yngstemann av 3 søsken med enslig mor som ikke hadde råd til å se på stativene med merkeklær engang.

" Jeg var nok helt i den andre enden som yngstemann av 3 søsken med enslig mor som ikke hadde råd til å se på stativene med merkeklær engang."

Er du bitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vekk fra tema da.. Er det vanlig å vokse så mye etter 12-årsalderen? Datteren min er 12 år, og hun håper å vokse masse enda. Hun vil så gjerne bli høyere enn sin mamma. Det ser ikke så lovende ut da.

Det skal jo ikke så mye til da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg var 1.74 som 12-åring, vokste 6 cm til etter det. 6 cm er jo ikke all verden, men når morsan kan vokse 20 cm ser det ut til å være store forskjeller.

Jeg har "alltid" hørt at når mensen kommer vil man maks vokse 10 cm til. Aner ikke hvor riktig det er.

Jeg tror jeg har hørt ca 6 cm etter mensen, men det varierer nok veldig. Jeg vokste 7-8 cm etter mensen. Er det så at jentene i den alderen plutselig vokser fort? Jeg ser ikke noe tegn til det her, det går tregt. Hun har ikke fått mensen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var også noe av grunnen til at jeg fikk så digre øyne da jeg leste reportasjen...

"Det må være en godt voksen 1.gangsmamma, med bare 1 unge!" tenkte jeg...

''"Det må være en godt voksen 1.gangsmamma, med bare 1 unge!" tenkte jeg...''

Jeg kunne passe inn i den beskrivelsen din, men det er absolutt uaktuelt for meg å ha et slikt klesbudsjett på barn (eller meg selv).

Jeg har ikke lest avisartikkelen, men det er et ikke ukjent fenomen at enkelte helst bruker penger på ting der det 'synes', slik som klær, solbriller etc. Mange av dem som sprader rundt i flotte dyre klær har kanskje ganske små og kjipe boliger?

Det var en avisartikkel tidligere i år om at formuesforskjellene økte fordi "spareadferden" er så ulik - en gruppe tenderer til å bruke mer penger på boligformue, noe som har hatt en markant økning de siste årene. Mens andre grupper tenderer heller mot å bruke masse penger på forbruk i form av klær, elektronikk etc, og dermed øker formuesforskjellene over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt kjedelig å se barna med de samme klærne så ofte da? Jeg liker å variere litt, og det liker jentene her også.

Viss du mener att man må ha forskjellige klær hele tiden for ikke å være kjedelig, så er nok mine barn kjedelige i klesveien ja. Men jeg tenker faktisk ikke over det, de har nok klær og trenger ikke klær i alle farger og fasonger.

Barna klager aldri og er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker vi om en 9-åring som insisterer på å gå i bursdager og andre selskaper i hvitskjorte og slips og som har pinlig orden i trusekurva i klesskapet... Så jeg tviler på at jeg kommer unna med det når han blir tenåring gitt.

Han skulle fått seg "Beckham" duft, og hårstylingsprodukter til jul, bare for å komplettere - hehe! Han kommer til å bli en seriøs, ordentlig ungdom! Og det er bra, han gjør som han er oppdratt til, av en fornuftig mor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sfo arbeider

Det er dyrt på en så liten unge ja!

å kjøpe ytterklær på cubus eller h&m o.l er litt å kjøpe katta i sekken, de drikker vann!

Det er barna som trenger ordentlige klær for det er dem som er ute i all slags vær å leker, det er det ikke alle foreldre som tenker på.

Jeg ser utrolig mye dårlige klær jeg som jobber blandt barn.

før helga elsket jeg bergans for det var de eneste klærne som var tørre innvendig av totalt 70 barn sine klær!!

Det er dyre klær ja, men du verden så greit det er å ha tørre varme barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har hørt ca 6 cm etter mensen, men det varierer nok veldig. Jeg vokste 7-8 cm etter mensen. Er det så at jentene i den alderen plutselig vokser fort? Jeg ser ikke noe tegn til det her, det går tregt. Hun har ikke fått mensen enda.

"Er det så at jentene i den alderen plutselig vokser fort?"

Ikke i mine øyne, siden jeg raste i været forbi absolutt alle andre..... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vekk fra tema da.. Er det vanlig å vokse så mye etter 12-årsalderen? Datteren min er 12 år, og hun håper å vokse masse enda. Hun vil så gjerne bli høyere enn sin mamma. Det ser ikke så lovende ut da.

Hmmm jeg tror jeg blander litt og at det var etter ca 11-årsdagen at jeg har vokst ca 20 cm. Mener å huske at jeg var ca 156 da jeg fylte 11, og nå er jeg (eller ihvertfall var jeg *S*) 177 cm.

Jeg vokste de tre siste centimeterne etter at jeg ble konfirmert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dyrt på en så liten unge ja!

å kjøpe ytterklær på cubus eller h&m o.l er litt å kjøpe katta i sekken, de drikker vann!

Det er barna som trenger ordentlige klær for det er dem som er ute i all slags vær å leker, det er det ikke alle foreldre som tenker på.

Jeg ser utrolig mye dårlige klær jeg som jobber blandt barn.

før helga elsket jeg bergans for det var de eneste klærne som var tørre innvendig av totalt 70 barn sine klær!!

Det er dyre klær ja, men du verden så greit det er å ha tørre varme barn.

Nettopp det er grunnen til att mine har bergans. De er alltid tørre, bruker jakken nesten hele året men med ull og flecce på de kalde dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Viss du mener att man må ha forskjellige klær hele tiden for ikke å være kjedelig, så er nok mine barn kjedelige i klesveien ja. Men jeg tenker faktisk ikke over det, de har nok klær og trenger ikke klær i alle farger og fasonger.

Barna klager aldri og er fornøyde.

Hvis du og barna synes det er greit, så er jo alt ok :)

Det hender jeg blir skikkelig lei av et antrekk, spesielt hvis småttisene har likt og lillesøster arver etter storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 1.74 som 12-åring, vokste 6 cm til etter det. 6 cm er jo ikke all verden, men når morsan kan vokse 20 cm ser det ut til å være store forskjeller.

Jeg har "alltid" hørt at når mensen kommer vil man maks vokse 10 cm til. Aner ikke hvor riktig det er.

Som jeg svarte lenger opp tror jeg at jeg bomma med ett år, og at det var fra jeg var 11 at jeg vokste ca 20 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

"Er det så at jentene i den alderen plutselig vokser fort?"

Ikke i mine øyne, siden jeg raste i været forbi absolutt alle andre..... :-P

Du har en flott høyde. *Misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irriterer de deg virkelig sååå masse att noen handler merkeklær? Kan du fortelle meg hvor mange bukser barna dine har? Så skal jeg fortelle hvor mange mine har og prisen, tipper att det er mere økonomisk med 3 bukser enn 10 :-)

Gutten min på 8,5 har følgende bukser:

*brun cord-fløyel

*blå dongeri

*grå dongeri

*lys bomullsbukse

*svart dongeribukse

*svart joggebukse.

*svart penbukse/dressbukse

Samtlige bukser er fra H&M, KappAhl eller Cubus, bortsett fra penbuksa. Joggebuksa bruker han bare i nødsfall, hvis ingen andre er reine eller tørre. Han må faktisk ha såpass mange, fordi jeg ikke vasker mørk 40 graders vask hver dag, eller lys 40 graders vask hver dag. Han leker mye ute, og spiller mye fotball, og buksene blir som regel skitne i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt på en så liten unge ja!

å kjøpe ytterklær på cubus eller h&m o.l er litt å kjøpe katta i sekken, de drikker vann!

Det er barna som trenger ordentlige klær for det er dem som er ute i all slags vær å leker, det er det ikke alle foreldre som tenker på.

Jeg ser utrolig mye dårlige klær jeg som jobber blandt barn.

før helga elsket jeg bergans for det var de eneste klærne som var tørre innvendig av totalt 70 barn sine klær!!

Det er dyre klær ja, men du verden så greit det er å ha tørre varme barn.

Argumentene dine kan passe for å kjøpe et godt allværsplagg til et skolebarn, men ikke til en dunjakke til en 1-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...