Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Nei, det er neppe vanlig. Disse menneskene har antakelig god råd og prioriterer barneklær høyt.

Men om noen ønsker å bruke penger på den måten - gjerne for meg! Uansett bedre å kjøpe god kvalitet som kan gå i arv, enn å kjøpe billig for bruk og kast (selv om man nok får god kvalitet til en ganske annen pris enn 2300 for en jakke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

Nei, det er neppe vanlig. Disse menneskene har antakelig god råd og prioriterer barneklær høyt.

Men om noen ønsker å bruke penger på den måten - gjerne for meg! Uansett bedre å kjøpe god kvalitet som kan gå i arv, enn å kjøpe billig for bruk og kast (selv om man nok får god kvalitet til en ganske annen pris enn 2300 for en jakke).

Jeg vet om dem som ikke egentlig har råd til dyre merkeklær, men som handler det for å se bra ut utad. Hjemme er det totalt motsatt, der er det fretex møbler mm. Rake motsetningen. Rart at det er så viktig hva andre folk synes om en.........

Det må være slitsomt å ha det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke å ha dyrest klær!

Jeg kjøper de klærene jeg syns er fine jeg!

Og noen ganger er det merketøy,andre ganger ikke!

Men ja,jeg synes det er litt søtt når de små har merketøy!

Og det er ikke alt merketøy som er såå dyrt.

Om jeg liker en bukse til 800kr,og småtten passer den,kjøper jeg den,fremfor å absolutt lete etter en billigere,som gjerne passer dårligere..

Hver sin smak, hver sine interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Her snakker vi om en 9-åring som insisterer på å gå i bursdager og andre selskaper i hvitskjorte og slips og som har pinlig orden i trusekurva i klesskapet... Så jeg tviler på at jeg kommer unna med det når han blir tenåring gitt.

Er din 9-åring slik? Min er dessverre helt motsatt. Klær for han er kun en nødvendig greie som vi voksne maser om at han må ha på seg. Jeg tror han kun en gang har ønsket seg et plagg, og det var en trøye med et dødninghode på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rope opp om jante og misunnelse faller på sin egen urimelighet siden man dermed selv fordømmer andres meninger....

Litt morsomt nesten! :-)

Jeg bare observerer jeg. Folk får kjøpe det de vil for min del. Og mene det de vil mene. Skjønner bare ikke fuzz'en..

Mener selv også at misunnelses-aspektet ikke gjelder her, men tenker bare at vi alle har et eller annet vi bruker "litt for mye penger" på og på den måten sitter man kanskje i et lite glasshus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tuller du med oss no? Har du ikkje vokst siden du var 12 år?''

Med unntak av litt mer hofter og adskillig mer pupper så har ikke jeg heller vokst noe særlig siden jeg var 12... Og jeg nærmer meg 40.

Eg kunne aldri brukt samme klær som når eg var 12 år ihvertfall, men det er klart noen vokser mye i ung alder mens andre "fyker i lufta" når de er 15-18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver sin smak, hver sine interesser.

"Å kjøpe slike klær til barn vitner om a) stormannsgalskap, B) dårlig selvtillit og c) minimalt med hjernekapasitet"

Hørtes ikke så lett ut for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å kjøpe slike klær til barn vitner om a) stormannsgalskap, B) dårlig selvtillit og c) minimalt med hjernekapasitet"

Hørtes ikke så lett ut for deg...

Hvorfor skulle ikke dette være lett for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din 9-åring slik? Min er dessverre helt motsatt. Klær for han er kun en nødvendig greie som vi voksne maser om at han må ha på seg. Jeg tror han kun en gang har ønsket seg et plagg, og det var en trøye med et dødninghode på.

Han er veldig grei til daglig, men har sine favoritter ja - som "silkeboxer" og altså hvotskjorte og slips til selskap. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke dette være lett for meg?

"Hver sin smak, hver sine interesser"

Fint om respekterer andres smak også da.....

Og det virker ikke så lett for deg.

Var bare det jeg mente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe slike klær til barn vitner om a) stormannsgalskap, B) dårlig selvtillit og c) minimalt med hjernekapasitet.

Så til de som tror vi har dårlig råd og dermed er misunnelige: Nei, vi har hatt råd til å kjøpe slike klær, men selvfølgelig ikke gjort det. Og vil aldri gjøre det i fremtiden heller.

Så du mener att de a) stormannsgalskap, B) dårlig selvtillit og c) minimalt med hjernekapasitet?

Du er bra dømmende i det du sier vil jeg påstå! Kanskje du kan gå i skuffene og skapet til dine barn og regne ut hvor mye de har i klær? Sikker på att mange av dere som dømmer bla. meg for å være bevist på hva jeg kjøper har klær for lie mye regnet om i penger. Som sagt har ikke mine i massevis av hverken gensere eller bukser.

Mener du att dette også gjelder viss jeg sier att jeg bruker mange tusen på sikkelig ull-undertøy og ullsokker til barna mine så de ikke skal fryse?

Kanskje jeg skal begynne å si att alle som handler billige klær har null hjernekapasitet? Kunne forøvrig aldri falt meg inn, jeg respekterer mennesker for hvem de er, og ikke for hvilkene klær de går i! Kanskje du kan tenke litt lenger før du slenger med leppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om dem som ikke egentlig har råd til dyre merkeklær, men som handler det for å se bra ut utad. Hjemme er det totalt motsatt, der er det fretex møbler mm. Rake motsetningen. Rart at det er så viktig hva andre folk synes om en.........

Det må være slitsomt å ha det slik...

Jeg handler ikke merkeklær for att andre skal synes bra om meg! Jeg handler de for att jeg liker de, og for att jeg prioriterer god kvalitet, fremfor att mine barn skal gå i utvaska gensere som forlengst har mistet både farve og passform :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hver sin smak, hver sine interesser"

Fint om respekterer andres smak også da.....

Og det virker ikke så lett for deg.

Var bare det jeg mente..

He-he... Festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, det er jo godt at de har noe å glede seg over :)

Men trenger man virkelig å rakke ned på de som prioriterer annerledes? Man må jo kunne tolerere att vi er forskjellige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husker hun kjøpte et vintersett til meg da jeg var 12, og det har jeg og bruker enda.......(12 år siden...).''

Tuller du med oss no?

Har du ikkje vokst siden du var 12 år?

Heheh, nei. Har tydeligvis ikke vokst mange cm oppover siden da. Nok fått litt mer på kroppen siden da, mener jeg har lagt på meg ca 10 kg siden jeg var 12, og kanskje vokst noen få cm.

Men det begynner å bli noe slitt nå da, jakka er fryktelig blass så det brukes bare ute på landet når jeg jobber med noe eller er ute med familieungene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Han er veldig grei til daglig, men har sine favoritter ja - som "silkeboxer" og altså hvotskjorte og slips til selskap. :o)

Da blir han kanskje glad over å få klær i presang også.. Jeg skulle ønske min sønn var litt mer opptatt av klær. Da hadde han kanskje behandlet det penere. Det er ikke så veldig lenge siden jeg fant han høyt oppe i tre med dressen på. Når jeg kjøper klær i gave til han har jeg alltid noe annet interessant i samme pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta aldri å kjøpe Levi's jeg. Og nå får man stadig vekk 501 på OBS til ca 400,- glitrende! Løp og kjøp!

Okey, nice. Da blir det obs til uka da! :D Takker! Selv om jeg vet det er kvalitet så har det avskrekka litt å kjøpt til 1200,- som feks på JC el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, nei. Har tydeligvis ikke vokst mange cm oppover siden da. Nok fått litt mer på kroppen siden da, mener jeg har lagt på meg ca 10 kg siden jeg var 12, og kanskje vokst noen få cm.

Men det begynner å bli noe slitt nå da, jakka er fryktelig blass så det brukes bare ute på landet når jeg jobber med noe eller er ute med familieungene!

Heldig du da, på mange måter.

Vi kjøpte konfirmasjonsdress til sønnen vår i fjor og eg er redd den allerede er begynt å bli liten...

Ps! Men vi fikk den lagt opp i buksebeina da dressen kosta ca. 4500.-, men det bør eg vel ikkje si høyt her no!? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har de faktisk levis til barn også!!

Som er mye billigere enn andre plasser!! :0)

Halv pris faktisk!!! :0)

Nice! Det blir bra til attpåklatt-bror i gave når han blir littegranne eldre. Han er ennå ikke over "skifte klær hver dag" alderen enda, men snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...