Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

Mange!? Jeg skjønner ikke hvordan dere kan ha så få.

Guttene mine har minst 10 langbukser hver (og har i tillegg minst 5-6 kortbukser), og det er ofte tomt, eller bare "ubrukbare" igjen (bukser som ikke passer, men som vi har i reserve). De må ha ren nesten hver dag, og dessuten skal de ha et par skift på SFO/i barnehage. Synes vi vasker klær i ett sett, men skittentøykurven er stadig full - og da særlig av barnkeklær :/.

Sånn er det her også. Begge har en haug bukser, men det hender jaggu at det er tomt for brukbare bukser i skapet alikevel. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

''Og hun kan ikke fordra lavt liv på buksene. På H&M har de ikke bukser med høyt liv - jeg burde egentlig spurt her etter butikker som selger det - hun er rett og slett nesten umulig å kjøpt bukser til......''

Da må du gå på Cubus. Var der for noen uker siden og alt den hadde av bukser til småskolejenter var low-waist...

Low-waist er vel lavt liv vel? Det er lavt liv hun IKKE vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg att man må ha mange bukser :-) Jeg vasker klær hver dag og som sagt 3 bukser holder, har de 5 har de plenty av bukser :-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Low-waist er vel lavt liv vel? Det er lavt liv hun IKKE vil ha!

Oj - jeg leste feil! Snuppa mi har 4 cordfløyelsbukser fra H&M (2 røde, en rosa, en lilla) som er gode i livet. 79,- stykket. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Low-waist er vel lavt liv vel? Det er lavt liv hun IKKE vil ha!

Buksene fra Elle er ganske høye i livet, og har en slank fasong, med rette litt vide bein. Det er min datters favorittbukse. Tror ikke disse er så dyre. *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har også en tynn gutt som jeg har problem med bukser, så lindex får nok ett besøk. Hvordan er størrelsene der? Han blir ikke med, så jeg får ikke prøvd bukser på han.

De buksene jeg har kjøpt passer fint i forhold til størrelsen. Både 134 og 140 passer fint. Han er sånn midt i mellom der. De har en type bukse som er ganske stygg, og det er den som er helt smal nede i beina. Ved et uhell havna en sånn bukse i hus her, og selv faren kommenterte at den var snodig på den slanke gutten ;)

Hvis gutten er slank bør du huske å lese på lappen om den er "slim" eller "regular".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Min gutt har også mange - ikke først og fremst fordi han skitner dem til så veldig, men fordi jeg lider av skippertaksyken når det gjelder vasking! ;-) Her går ikke vaskemaskina flere dager i uken, men mange ganger om dagen den ene dagen i uka den går;-)

Som sagt er vaskemaskinen stadig full her, til tross for at jeg har inntrykk av at jeg vasker klær i ett sett - dvs. hver gang jeg (ja, mest jeg) husker det _og_ har tid, og det er jo ikke så ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De buksene jeg har kjøpt passer fint i forhold til størrelsen. Både 134 og 140 passer fint. Han er sånn midt i mellom der. De har en type bukse som er ganske stygg, og det er den som er helt smal nede i beina. Ved et uhell havna en sånn bukse i hus her, og selv faren kommenterte at den var snodig på den slanke gutten ;)

Hvis gutten er slank bør du huske å lese på lappen om den er "slim" eller "regular".

Ja smal bukse nede er grusomt.. Skal sjekke lappen, skal skrive her om det blir kjøp. Takk for råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - jeg leste feil! Snuppa mi har 4 cordfløyelsbukser fra H&M (2 røde, en rosa, en lilla) som er gode i livet. 79,- stykket. :o)

De er for lave i livet. Kjøpte nemlig to sånne til henne i høst (pluss en til lillesøstera) - men de var for lave. Spurte i forrige uke om de hadde noen med høyt liv men da viste de bare til disse.

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo mange i forhold til piamias sine barns bukser. Men de min gutt har, er egentlig akkurat nok.

Her i går hadde han plutselig bare joggebuksa igjen, fordi den blå dongerbuksa hadde han slengt under sofaen i loftstua og den brune under senga si, så dermed hadde de ikke kommet med i mørk-40-graders-vasken før helga - og de andre var skitne. Det ble til at han måtte bruke den brune, som riktignok ikke var skitten, bare støvete *s*

Det er liksom bare 5 minutter med fotballspilling på våt asfatlt eller vått gress som skal til før buksa nå vaskes....

Mine unger har "leke klær" og "fin klær".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksene fra Elle er ganske høye i livet, og har en slank fasong, med rette litt vide bein. Det er min datters favorittbukse. Tror ikke disse er så dyre. *rødme*

Hvor kjøper du Elle-bukser? Mi jente bruker str 122. Synes det hadde vært litt ok om hun kunne hatt ei dongeribukse eller to. Har kjøpt to dongeribukser det siste året - men hun synes de er for stramme i livet, for "hovne" i rompa, og for stive i stoffet :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*Hihi* Den våre hadde _alle_ lysegule bomullsbukser. :o) Vinteren før (eller etter?) var det grønn-skotskrutete ullbukser som var tingen. Det fikk jeg ikke for de var for dyre. Kanskje like greit når jeg ser det i ettertid... ;o)

Jeg må ha hatt en tøff barndom, for jeg har hverken noen gang hatt lysegule bukser eller skotskrutete ullbukser - og ikke har jeg savnet dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er for lave i livet. Kjøpte nemlig to sånne til henne i høst (pluss en til lillesøstera) - men de var for lave. Spurte i forrige uke om de hadde noen med høyt liv men da viste de bare til disse.

:-(

Hvis de cord-buksene er for lave i livet så vet ikke jeg. :o) Går de lenger opp i livet så rekker de jo til armhulen?! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jeg tror jeg blander litt og at det var etter ca 11-årsdagen at jeg har vokst ca 20 cm. Mener å huske at jeg var ca 156 da jeg fylte 11, og nå er jeg (eller ihvertfall var jeg *S*) 177 cm.

Jeg vokste de tre siste centimeterne etter at jeg ble konfirmert....

Da var vi like høye som 11 åringer, dvs jeg var vel 155 cm. Men jeg har vokst bare to-tre cm til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger har "leke klær" og "fin klær".

Har ikke de fleste både barn og voksne det? Mine leker i de klærene de bruker til daglig, og har penklær til andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi like høye som 11 åringer, dvs jeg var vel 155 cm. Men jeg har vokst bare to-tre cm til....

;-)

Ja det er vel gjerne slik at dem som ikke er spesielt høye slutter tidligere å vokse;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de cord-buksene er for lave i livet så vet ikke jeg. :o) Går de lenger opp i livet så rekker de jo til armhulen?! ;o)

Hm. Det er kanskje ikke de samme? De kostet 79 i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svart samvittighet

Det er galskap. Galskap på linje med:

- at man synes synd på søsken som må dele en pakkekalender

- at søsken ikke kan arve ski, fordi de har feil farge.

- at man må kjøpe nytt antrekk når en skal på fest, for noen kan ha sett deg i det du har.

- at man hvert år i mangel på å finne den ”rette” gaven kompenserer med en dyr gave, så får det heller være at det kanskje ikke er noe de trenger/ønsker seg.

- at shopping er en fritidsaktivitet

- at vi nærmest definerer fattiggrensa i Norge mellom de som har råd til å dra på utlandsferie og de som ikke har råd.

Nei, nå tror jeg at jeg har sett for mye på disse innsamlingsaksjonene på TV. Det tar liksom litt piffen av fråtsinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha hatt en tøff barndom, for jeg har hverken noen gang hatt lysegule bukser eller skotskrutete ullbukser - og ikke har jeg savnet dem heller.

Åååååå - jeg husker noen knebusker i cordfløyel som var så veldig populære!!!!! De fineste var i knallrødt, med tykke cord-fløyelsstriper. Jeg fikk ikke dem (de var sikkert for dyre), men fikk noen med smale striper som var veldig lyse.

Følte meg fin, men ikke så fin som de andre i klassen med røde knebukser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...