Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197237426' post='3745140]

Jeg tenkte på en annen diskusjon om klær til små barn og babyer.

At vi liker t-skjorter med band navn og olabukser i stedet for sparkebukser? Det gjelder nok (dessverre?) fremdeles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

Eg og syns det, du kjøper ikkje ny ytterjakke eller sko så ofte til en som nesten er ferdig utvokst, derfor la eg i litt ekstra der.

Å kjøpe undertøy (boxere) til 300.- pr. stykk har eg rett og slett ikkje råd til, han har et sinnsjukt høgt forbruk og må snart ha 30stk. liggende.

Men kvalitet lønner seg som oftest!

Kvalitet lønner seg som oftest, i hvert fall når voksealderen er overstått, men boxere til 300 kr stykket er sjelden verdt pengene (kan jeg tenke meg). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er det det.=)

Synes det er en uting at man hele tiden skal rette på skrivefeil her inne. Bruk heller tiden/energien på å få med dere budskapet i innlegget og hjelp folk til det de vil ha råd/hjelp om!

Noen, som undertegnede, blir glade for å få påpekt skrivefeil. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye eller lite folk bruker på klær legger jeg meg sjelden opp i.

Men det jeg synes er noe å tenke på når man "gir ungene dyre vaner", er at de engang skal ut i verden og klare seg selv.

Som studenter på event. studielån o.l., som lærling e.l.

Da kan det være vanskelig å "senke krava" for de som alltid har vært godt vant. Kanskje det da heller hadde vært kjekt om de ekstra pengene som ble putta i ei bukse med dyrt merke, hadde vært kjekk å ha på en konto....

Dette er ingen kritikk til noen, bare noe å tenke på :o)

''Men det jeg synes er noe å tenke på når man "gir ungene dyre vaner", er at de engang skal ut i verden og klare seg selv. Som studenter på event. studielån o.l., som lærling e.l.

Da kan det være vanskelig å "senke krava" for de som alltid har vært godt vant. Kanskje det da heller hadde vært kjekt om de ekstra pengene som ble putta i ei bukse med dyrt merke, hadde vært kjekk å ha på en konto....''

Veldig godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du passerer 15-16 år så stiger prisen på klær noe voldsomt så det er ikkje helt sammelignbart, dessuten når du begynner på Videregående Skole så er "merkepresset" ganske stort, dessuten vil de fleste guttene ta seg best mulig ut for jentene og omvendt.

Og i vårt tilfelle (han har vokst voldsomt det siste året) så hadde mange av hans klær enten blitt for små, eller de hadde et guttepreg, T-skjorter med Harry Potter motiv er greit nok det men ikkje på Videregående...

Det var kun prisen på t-skjortene eg reagerte på, fra 149.- til 199.- (og eg kjøpte 3 stk. ikkje 2, så da blir det vel litt bedre), det syns eg er ganske overprisa for ei t-skjorte.

Men forhåpentligvis varer de lengre med tanke på passform, fargeekthet og slitesyrke.

''Det var kun prisen på t-skjortene eg reagerte på, fra 149.- til 199.-''

Vær glad du ikke er kvinner... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart forskjell på å kjøpe yttertøy og sko til en som ikke vokser fra det over vinteren og på å kjøpe til en 9-åring som vokser som ugress. :o)

Jeg kjøper da også dyrere yttertøy og sko til meg selv enn til ungene, jeg sliter det jo ut, jeg vokser ikke fra det.

Å slite ut klær tar heldigvis lang tid for voksne. Jeg har samme dunjakke som mamma kjøpte til meg på ungdomsskolen i forrige tiår. Jeg tviler på at den kostet i nærheten av 2300 kr. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener att de a) stormannsgalskap, B) dårlig selvtillit og c) minimalt med hjernekapasitet?

Du er bra dømmende i det du sier vil jeg påstå! Kanskje du kan gå i skuffene og skapet til dine barn og regne ut hvor mye de har i klær? Sikker på att mange av dere som dømmer bla. meg for å være bevist på hva jeg kjøper har klær for lie mye regnet om i penger. Som sagt har ikke mine i massevis av hverken gensere eller bukser.

Mener du att dette også gjelder viss jeg sier att jeg bruker mange tusen på sikkelig ull-undertøy og ullsokker til barna mine så de ikke skal fryse?

Kanskje jeg skal begynne å si att alle som handler billige klær har null hjernekapasitet? Kunne forøvrig aldri falt meg inn, jeg respekterer mennesker for hvem de er, og ikke for hvilkene klær de går i! Kanskje du kan tenke litt lenger før du slenger med leppa?

Man trenger da ikke bruke tusenvis av kroner på ulltøy for at ungene ikke skal fryse. Jeg vet det er kvalitetsforskjeller, men jeg tror neppe noen hadde kjøpt ull på H&M hvis det var lik med å fryse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta aldri å kjøpe Levi's jeg. Og nå får man stadig vekk 501 på OBS til ca 400,- glitrende! Løp og kjøp!

Er det fast pris på Levis 501 der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du da, på mange måter.

Vi kjøpte konfirmasjonsdress til sønnen vår i fjor og eg er redd den allerede er begynt å bli liten...

Ps! Men vi fikk den lagt opp i buksebeina da dressen kosta ca. 4500.-, men det bør eg vel ikkje si høyt her no!? :-)

Gutter vokser lenger enn jenter. Mange jenter får jo bunad til konfirmasjonen, det går sjelden med gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen, som undertegnede, blir glade for å få påpekt skrivefeil. :-)

Ja, hvis skrivefeil blir svært systematiske og omfattende kan det faktisk skygge for budskapet i innlegget, nesten på linje med lange innlegg uten avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis skrivefeil blir svært systematiske og omfattende kan det faktisk skygge for budskapet i innlegget, nesten på linje med lange innlegg uten avsnitt.

Det er sant, og i de tilfellene er jeg enig. Men når det bare er for å flisespikke på et ord eller to, da blir jeg lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, og i de tilfellene er jeg enig. Men når det bare er for å flisespikke på et ord eller to, da blir jeg lei.

Ja, man bør være litt var med å påpeke skrivefeil. Det er jo en del tastefeil ute og går også, og man må legge godvilja til.

Men jeg kan godt se for meg tilfeler der én enkelt, iøyenfallende feil som gjentas gang på gang kan bli nokså irriterende når man leser mange innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å lete på nettet, men finner den ikke!

Det er ikke alt fra Dagbladets lørdagsmagasin som ligger på nett. Tror ikke den aktuelle artikkelen er lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har hørt ca 6 cm etter mensen, men det varierer nok veldig. Jeg vokste 7-8 cm etter mensen. Er det så at jentene i den alderen plutselig vokser fort? Jeg ser ikke noe tegn til det her, det går tregt. Hun har ikke fått mensen enda.

Det vanligste er at de vokser mye i høyden rett FØR de får mensen, og at det så stopper opp. Men jeg skrev "det vanligste", ikke at det gjelder for alle. Noen vokser jevnere og fortsetter selv om de får mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alt fra Dagbladets lørdagsmagasin som ligger på nett. Tror ikke den aktuelle artikkelen er lagt ut.

Skjønte nesten det! ;-) Takk for svar lell. Har vel i grunnen fått med meg poenget, selv om det hade vært artig å lese. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte nesten det! ;-) Takk for svar lell. Har vel i grunnen fått med meg poenget, selv om det hade vært artig å lese. :-)

Jeg har akkurat lest gjennom papirutgaven. Hjelpe meg. Her er det snakk om en 1-åring hvis far sier at buksene til ungen kjøper de bare ikke på H&M altså! Og t-skjortene (til en 1-åring!) bestiller de kun på nettet...! Jaja, kom bare ikke og klag om avkommet blir vanvittig kravstort som tenåring, men disse folka har vel penger til det...

Og ungen driter vel i hva skjorta koster, den er like fin å gulpe på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme i reportasjen var en uttalelse om at "men så holder den et par år, da"...

Grunnen til at det er morsomt (for meg) er følgende:

1) Unger vokser ut av klærne fort. Få klær varer mer enn ett år, til nød to, før ungen er vokst ut av dem.

2) Selv H&M jakker varer i "to år"... Lillepoden bruker storepodens avlagte jakker og bukser - og ennå ser de ikke slitne ut...

I min omgangskrets kjenner jeg ingen som handler så dyre klær til vanlig til ungene sine. Sikkert noen som handler et plagg eller to i løpet av årenes løp, men ikke noe vanlig, nei.

Enig. Hvis de skal kjøpe en dunjakke til en ettåring (og det var i den forbindelse at replikken falt) som holder i etpar år, må han da se temmelig overlesset ut med den i starten.

Mine ville blitt kokt levende i en for stor dunjakke. Vel - ikke at jeg vet hvordan det kjennes ut å ha dunjakke på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lest gjennom papirutgaven. Hjelpe meg. Her er det snakk om en 1-åring hvis far sier at buksene til ungen kjøper de bare ikke på H&M altså! Og t-skjortene (til en 1-åring!) bestiller de kun på nettet...! Jaja, kom bare ikke og klag om avkommet blir vanvittig kravstort som tenåring, men disse folka har vel penger til det...

Og ungen driter vel i hva skjorta koster, den er like fin å gulpe på uansett.

''Jaja, kom bare ikke og klag om avkommet blir vanvittig kravstort som tenåring, men disse folka har vel penger til det...

Og ungen driter vel i hva skjorta koster, den er like fin å gulpe på uansett.''

He he, ja ja!! Lurer på om jeg fortsatt kan få tak i artikkelen - dette hørtes jo artig ut;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...