Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

''Hadde jeg bare hatt ei jente som ville gå i kjole og skjørt :-) Hun trives best i jeans og hettegensere, men jeg håper enda. ''

Helt ulik min jente som vil slippe jeans og hettegensere, men hun er ikke 5 år enda da :)

Min datter får helt motsatt frem til skolealder. Da var det bare skjørt og kjoler og være prinsesse hele tiden.

Det kan fort snu hos deg, så gled deg over hver dag hun synesdet er stas :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

hehe,lyse gule faktisk!

Jeg var sååå kry over en mint grønn jogge dress...Grusomt..

*Hihi* Den våre hadde _alle_ lysegule bomullsbukser. :o) Vinteren før (eller etter?) var det grønn-skotskrutete ullbukser som var tingen. Det fikk jeg ikke for de var for dyre. Kanskje like greit når jeg ser det i ettertid... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare hatt ei jente som ville gå i kjole og skjørt :-) Hun trives best i jeans og hettegensere, men jeg håper enda.

Er jo ikke så stor forskjell på 1400.- og 2000.- i bukser da :-) Vet ikke kvaliteten på de du handler, men de her i huset går alltidi årv, og blir brukt i snitt i 3 år. Men jeg skal innom en kjedebutikk til fredag, og mulig jeg handler ett par ekstra bukser. Noen butikk å anbefale? Skal til ett stort senter med det meste av butikker.

Jeg synes Lindex har best klær til småbarn, i hvert fall, selv om gutteavdelingen deres er grusomt kjedelig. Cubus liker jeg slettes ikke, H&M har en del fint, men dårlig kvalitet på trøyer og slikt.

Egentlig foretrekker jeg å handle klær i/fra England/Frankrike, om jeg først skal ha en del. Bedre utvalg og design hos kjedebutikkene der, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente hater hettegenser og dongeribukser :-)

Og hun kan ikke fordra lavt liv på buksene. På H&M har de ikke bukser med høyt liv - jeg burde egentlig spurt her etter butikker som selger det - hun er rett og slett nesten umulig å kjøpt bukser til......

Nei - det var ikke så veldig stor forskjell på prisen. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du hele tiden klarer å ha tøyet rent og tørt til ungene når de bare har tre bukser og i tillegg ikke vil gå i kjole/skjørt?

Jeg er hjemmeværende, og vaskemaskinen går i ett :-) Stort sett blir en bukse brukt i 2 dager, såsant den ikke har blitt møkkete på skolen. Siden hun er veldig nøye på å ikke søle ( det har hun alltid vært i motsetning til broren) går dette veldig bra. Tro om hun ikke skal få ett kult skjørt med tøffe strømper til jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Min datter får helt motsatt frem til skolealder. Da var det bare skjørt og kjoler og være prinsesse hele tiden.

Det kan fort snu hos deg, så gled deg over hver dag hun synesdet er stas :-)

Du sier noe der, ja. Hun er husets prinsesse, selvoppnevnte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hihi* Den våre hadde _alle_ lysegule bomullsbukser. :o) Vinteren før (eller etter?) var det grønn-skotskrutete ullbukser som var tingen. Det fikk jeg ikke for de var for dyre. Kanskje like greit når jeg ser det i ettertid... ;o)

Jeg synes også jeg husker noen lysegule bomullsbukser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Lindex har best klær til småbarn, i hvert fall, selv om gutteavdelingen deres er grusomt kjedelig. Cubus liker jeg slettes ikke, H&M har en del fint, men dårlig kvalitet på trøyer og slikt.

Egentlig foretrekker jeg å handle klær i/fra England/Frankrike, om jeg først skal ha en del. Bedre utvalg og design hos kjedebutikkene der, synes jeg.

Har du noen linker til butikker du handler fra? Jeg handler mye på ebay, men moro å se noe nytt. Tips om lindex er notert, tenker jeg blir å se etter gutteklær i størrelse 134-140.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg synes Lindex har best klær til småbarn, i hvert fall, selv om gutteavdelingen deres er grusomt kjedelig. Cubus liker jeg slettes ikke, H&M har en del fint, men dårlig kvalitet på trøyer og slikt.

Egentlig foretrekker jeg å handle klær i/fra England/Frankrike, om jeg først skal ha en del. Bedre utvalg og design hos kjedebutikkene der, synes jeg.

Jeg liker godt dongeribuksene til gutter på Lindex, for de er i "slim size" også, noe som passer perfekt til min streken-sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken 'ho' du sikter til, men piamia snakket om at ikke barna nødvendigvis skulle ha klin like klær som alle andre på skola, og det er jo litt annerledes enn motstand mot å ha lik parkdress i barnehagen.

Jeg vokste også opp på et lite sted, med dårlig utvalg i klær. Jeg husker godt hvor stas det var å dra inn til en større by og handle klær som 'ikke alle andre' hadde. Men dette var uansett ikke merkeklær, da, eller dyre klær, bare annerledes.

Og desuten var jeg vel 12-13 år og oppover, og det synes jeg er en annen sak enn barnehagebarn.

Og det er også forskjell på hva slags type plagg det er. En parkdress skal jo først og fremst være et _bruksplagg_, og da burde man jo velge et godt merke selv om flere andre har maken.

Jeg husker en gang de hadde karneval i min sønns barnehage. Han hadde kledd seg ut som spider man, og så viste det seg at det var to andre gutter der som også hadde slikt kostyme. Det syntes min da 5 år gamle gutt var kjempestas!! Tenk så morsomt med flere med likt kostyme!! *S*

Og fortsatt synes han det er stas å ha lik genser som en god kompis! :-) Vet ikke om det skyldes alder eller kjønn....

"piamia snakket om at ikke barna nødvendigvis skulle ha klin like klær som alle andre på skola, og det er jo litt annerledes enn motstand mot å ha lik parkdress i barnehagen."

Jeg hadde ikke lest noen av svarene i tråden før jeg skrev det første innlegget mitt. Så det var kun basert på denne mammaen i artikkelen, og hadde ingentign med piamia å gjøre. Og jeg mener fremdeles at det er komplett idiotisk å handle dyre merkeklær *kun for at ungen i bhg ikke skal ha lik parkdress som de andre*. That's me. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken 'ho' du sikter til, men piamia snakket om at ikke barna nødvendigvis skulle ha klin like klær som alle andre på skola, og det er jo litt annerledes enn motstand mot å ha lik parkdress i barnehagen.

Jeg vokste også opp på et lite sted, med dårlig utvalg i klær. Jeg husker godt hvor stas det var å dra inn til en større by og handle klær som 'ikke alle andre' hadde. Men dette var uansett ikke merkeklær, da, eller dyre klær, bare annerledes.

Og desuten var jeg vel 12-13 år og oppover, og det synes jeg er en annen sak enn barnehagebarn.

Og det er også forskjell på hva slags type plagg det er. En parkdress skal jo først og fremst være et _bruksplagg_, og da burde man jo velge et godt merke selv om flere andre har maken.

Jeg husker en gang de hadde karneval i min sønns barnehage. Han hadde kledd seg ut som spider man, og så viste det seg at det var to andre gutter der som også hadde slikt kostyme. Det syntes min da 5 år gamle gutt var kjempestas!! Tenk så morsomt med flere med likt kostyme!! *S*

Og fortsatt synes han det er stas å ha lik genser som en god kompis! :-) Vet ikke om det skyldes alder eller kjønn....

"piamia snakket om at ikke barna nødvendigvis skulle ha klin like klær som alle andre på skola, og det er jo litt annerledes enn motstand mot å ha lik parkdress i barnehagen."

Jeg hadde ikke lest noen av svarene i tråden før jeg skrev det første innlegget mitt. Så det var kun basert på denne mammaen i artikkelen, og hadde ingentign med piamia å gjøre. Og jeg mener fremdeles at det er komplett idiotisk å handle dyre merkeklær *kun for at ungen i bhg ikke skal ha lik parkdress som de andre*. That's me. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hihi* Den våre hadde _alle_ lysegule bomullsbukser. :o) Vinteren før (eller etter?) var det grønn-skotskrutete ullbukser som var tingen. Det fikk jeg ikke for de var for dyre. Kanskje like greit når jeg ser det i ettertid... ;o)

Hahaha,ikke sant!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken 'ho' du sikter til, men piamia snakket om at ikke barna nødvendigvis skulle ha klin like klær som alle andre på skola, og det er jo litt annerledes enn motstand mot å ha lik parkdress i barnehagen.

Jeg vokste også opp på et lite sted, med dårlig utvalg i klær. Jeg husker godt hvor stas det var å dra inn til en større by og handle klær som 'ikke alle andre' hadde. Men dette var uansett ikke merkeklær, da, eller dyre klær, bare annerledes.

Og desuten var jeg vel 12-13 år og oppover, og det synes jeg er en annen sak enn barnehagebarn.

Og det er også forskjell på hva slags type plagg det er. En parkdress skal jo først og fremst være et _bruksplagg_, og da burde man jo velge et godt merke selv om flere andre har maken.

Jeg husker en gang de hadde karneval i min sønns barnehage. Han hadde kledd seg ut som spider man, og så viste det seg at det var to andre gutter der som også hadde slikt kostyme. Det syntes min da 5 år gamle gutt var kjempestas!! Tenk så morsomt med flere med likt kostyme!! *S*

Og fortsatt synes han det er stas å ha lik genser som en god kompis! :-) Vet ikke om det skyldes alder eller kjønn....

Ja, alle mine tre synes det er helt supert dersom noen de kjenner har samme plagg som dem på seg :-)

Gutten min hadde en periode da han avtalte med en kamerat hvilkenn genser de skulle ha på seg på skolen dagen etter. Og en gang var det jo skikkelig krise fordi genseren hans ikke var vasket!!!! De hadde jo avtalt!!!! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der, ja. Hun er husets prinsesse, selvoppnevnte..

Den perioden var det jo også bare rosa som var tingen, nå kan hun ikke fordra rosa. Nå går det i turkis,sort,blå litt rødt og er jeg heldig en og annen flerfarga genser :-)

Moro å se hvordan de forandrer smak osv. Jeg måtte male over de flotte rosa prinsesserommet, for det nektet hun å sove på når hun passerte skolealder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Gutten min på 8,5 har følgende bukser:

*brun cord-fløyel

*blå dongeri

*grå dongeri

*lys bomullsbukse

*svart dongeribukse

*svart joggebukse.

*svart penbukse/dressbukse

Samtlige bukser er fra H&M, KappAhl eller Cubus, bortsett fra penbuksa. Joggebuksa bruker han bare i nødsfall, hvis ingen andre er reine eller tørre. Han må faktisk ha såpass mange, fordi jeg ikke vasker mørk 40 graders vask hver dag, eller lys 40 graders vask hver dag. Han leker mye ute, og spiller mye fotball, og buksene blir som regel skitne i løpet av en dag.

Mange!? Jeg skjønner ikke hvordan dere kan ha så få.

Guttene mine har minst 10 langbukser hver (og har i tillegg minst 5-6 kortbukser), og det er ofte tomt, eller bare "ubrukbare" igjen (bukser som ikke passer, men som vi har i reserve). De må ha ren nesten hver dag, og dessuten skal de ha et par skift på SFO/i barnehage. Synes vi vasker klær i ett sett, men skittentøykurven er stadig full - og da særlig av barnkeklær :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"piamia snakket om at ikke barna nødvendigvis skulle ha klin like klær som alle andre på skola, og det er jo litt annerledes enn motstand mot å ha lik parkdress i barnehagen."

Jeg hadde ikke lest noen av svarene i tråden før jeg skrev det første innlegget mitt. Så det var kun basert på denne mammaen i artikkelen, og hadde ingentign med piamia å gjøre. Og jeg mener fremdeles at det er komplett idiotisk å handle dyre merkeklær *kun for at ungen i bhg ikke skal ha lik parkdress som de andre*. That's me. :-)

OK, jeg får se om jeg finner artikkelen - var jo ingen link i hovedinnlegget! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt dongeribuksene til gutter på Lindex, for de er i "slim size" også, noe som passer perfekt til min streken-sønn.

Jeg har også en tynn gutt som jeg har problem med bukser, så lindex får nok ett besøk. Hvordan er størrelsene der? Han blir ikke med, så jeg får ikke prøvd bukser på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente hater hettegenser og dongeribukser :-)

Og hun kan ikke fordra lavt liv på buksene. På H&M har de ikke bukser med høyt liv - jeg burde egentlig spurt her etter butikker som selger det - hun er rett og slett nesten umulig å kjøpt bukser til......

Nei - det var ikke så veldig stor forskjell på prisen. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du hele tiden klarer å ha tøyet rent og tørt til ungene når de bare har tre bukser og i tillegg ikke vil gå i kjole/skjørt?

''Og hun kan ikke fordra lavt liv på buksene. På H&M har de ikke bukser med høyt liv - jeg burde egentlig spurt her etter butikker som selger det - hun er rett og slett nesten umulig å kjøpt bukser til......''

Da må du gå på Cubus. Var der for noen uker siden og alt den hadde av bukser til småskolejenter var low-waist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange!? Jeg skjønner ikke hvordan dere kan ha så få.

Guttene mine har minst 10 langbukser hver (og har i tillegg minst 5-6 kortbukser), og det er ofte tomt, eller bare "ubrukbare" igjen (bukser som ikke passer, men som vi har i reserve). De må ha ren nesten hver dag, og dessuten skal de ha et par skift på SFO/i barnehage. Synes vi vasker klær i ett sett, men skittentøykurven er stadig full - og da særlig av barnkeklær :/.

Min gutt har også mange - ikke først og fremst fordi han skitner dem til så veldig, men fordi jeg lider av skippertaksyken når det gjelder vasking! ;-) Her går ikke vaskemaskina flere dager i uken, men mange ganger om dagen den ene dagen i uka den går;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange!? Jeg skjønner ikke hvordan dere kan ha så få.

Guttene mine har minst 10 langbukser hver (og har i tillegg minst 5-6 kortbukser), og det er ofte tomt, eller bare "ubrukbare" igjen (bukser som ikke passer, men som vi har i reserve). De må ha ren nesten hver dag, og dessuten skal de ha et par skift på SFO/i barnehage. Synes vi vasker klær i ett sett, men skittentøykurven er stadig full - og da særlig av barnkeklær :/.

Det var jo mange i forhold til piamias sine barns bukser. Men de min gutt har, er egentlig akkurat nok.

Her i går hadde han plutselig bare joggebuksa igjen, fordi den blå dongerbuksa hadde han slengt under sofaen i loftstua og den brune under senga si, så dermed hadde de ikke kommet med i mørk-40-graders-vasken før helga - og de andre var skitne. Det ble til at han måtte bruke den brune, som riktignok ikke var skitten, bare støvete *s*

Det er liksom bare 5 minutter med fotballspilling på våt asfatlt eller vått gress som skal til før buksa nå vaskes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har også mange - ikke først og fremst fordi han skitner dem til så veldig, men fordi jeg lider av skippertaksyken når det gjelder vasking! ;-) Her går ikke vaskemaskina flere dager i uken, men mange ganger om dagen den ene dagen i uka den går;-)

Da skjønner jeg att man må ha mange bukser :-) Jeg vasker klær hver dag og som sagt 3 bukser holder, har de 5 har de plenty av bukser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...