Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne gått på resturant, men det har vi ikke her :-) Dessuten liker jeg å lage mat, så siden vi er hjemmekjære alle sammen ber vi heller venner hit på mat.

Synes bare det er ufattelig att folk legger seg opp i sånt, og det provosere meg att "man skal tenke sitt om foreldrene"

Siden jeg er uføretrygdet regner jeg med att folk skjønner att jeg ikke har ræva full av penger"

Regnet med å få pes her inne, det er tydligvis ikke "lov" og kose seg med å handle klær man liker til ungene sine :-)

Sikker på att ingen hadde reagert om jeg fortalte att vi brukte 3000.- på en helaften, noe i aldri gjør.

Jeg synes ikke dette er noe å pese for. Det høres jo også ut som du handler -mindre- klær enn mange andre, og det er positivt for miljøet.

Det eneste jeg tenker er at ungene dine kan få dyre vaner eller oppfatte det slik at klær brukes som statussymboler i utstrakt grad. Men dette er jo helt opp til deg selv å vurdere, det er ikke noe jeg har noe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

Husker jeg selv fikk merkeklær fra ca 10-12 års alder. Men da var jeg jo over flekkealderen og spratt ikke i været lengre. Ikke sliter jeg voldsomt på klærne heller. Og husker godt at det var levisbuksene som holdt, både i passform, farge og slitasje. Så de klærne jeg stort sett brukte var merkeklær, for de holdt seg fine lenge og hadde bra passform. Så da ble det etterhvert til at jeg ikke trengte klær like ofte som før, og når mamma engang da kjøpte klær til meg ble det gjerne merke (Levis) for det holdt lenge. Husker hun kjøpte et vintersett til meg da jeg var 12, og det har jeg og bruker enda.......(12 år siden...).

Tror sannelig ikke jeg har kjøpt ei levisbukse i voksen alder, og nå når jeg sitter her å skriver så lurer jeg sannelig på hvorfor....... Når jeg ser hvor fort stygge buksene jeg har kjøpt de siste årene blir.

Slutta aldri å kjøpe Levi's jeg. Og nå får man stadig vekk 501 på OBS til ca 400,- glitrende! Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe slike klær til barn vitner om a) stormannsgalskap, B) dårlig selvtillit og c) minimalt med hjernekapasitet.

Så til de som tror vi har dårlig råd og dermed er misunnelige: Nei, vi har hatt råd til å kjøpe slike klær, men selvfølgelig ikke gjort det. Og vil aldri gjøre det i fremtiden heller.

Dette innlegget ditt ble bare patetisk.

Kjenner meg ikke igjen i noe,bortsett fra at jeg kjøper noe dyrt tøy til ungene.

Du dømmer ganske hardt må jeg si...

Om ikke du er misunnelig,er du kanskje gnien??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta aldri å kjøpe Levi's jeg. Og nå får man stadig vekk 501 på OBS til ca 400,- glitrende! Løp og kjøp!

Der har de faktisk levis til barn også!!

Som er mye billigere enn andre plasser!! :0)

Halv pris faktisk!!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres det vanvittig sprøtt ut med så dyr jakke. Men de som har penger må jo gjerne kjøpe dem. Men jeg vil også si at jeg ser ikke om det er en dyr eller billig jakke ungene har på seg. Hvordan se forskjellen da? Jeg sitter ikke inne med et lager av merkenavn i mitt hode :)

Det er vel ikke stort flere enn foreldrene til disse jakkebrukerene som vet hva det koster, så det kan vel ikke være for "å vise seg". De er nok bare ekstremt opptatt av merker vil jeg tro :)

Mine unger har kunnet arve rimelige jakker også de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fordommer mot uføretrygdede med god råd?

Skulle gjerne gått på resturant, men det har vi ikke her :-) Dessuten liker jeg å lage mat, så siden vi er hjemmekjære alle sammen ber vi heller venner hit på mat.

Synes bare det er ufattelig att folk legger seg opp i sånt, og det provosere meg att "man skal tenke sitt om foreldrene"

Siden jeg er uføretrygdet regner jeg med att folk skjønner att jeg ikke har ræva full av penger"

Regnet med å få pes her inne, det er tydligvis ikke "lov" og kose seg med å handle klær man liker til ungene sine :-)

Sikker på att ingen hadde reagert om jeg fortalte att vi brukte 3000.- på en helaften, noe i aldri gjør.

''Sikker på att ingen hadde reagert om jeg fortalte att vi brukte 3000.- på en helaften, noe i aldri gjør.''

Tja... hvis jeg visste at du var uføretrygdet, og du likevel hadde råd til å bruke 3000.- på en helaften eller å kjøpe dunjakke til ettåringen for 2300.- hadde jeg nok reagert litt jo.

Jeg jobber og har ikke råd til å handle klær på Fru Lyng i hytt og pine, eller å bruke 3000.- på en helaften. Vi strekker oss til kino og mac'ern.

Det som irriterer meg er alle som bruker mye penger på en sånn måte at det skal vises at man bruker mye penger. Enten det er gutta som kjører dyre biler, ungdom som skal ha riktig merke på buksa eller mor som stasjer opp ungene i rådyre klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg selv fikk merkeklær fra ca 10-12 års alder. Men da var jeg jo over flekkealderen og spratt ikke i været lengre. Ikke sliter jeg voldsomt på klærne heller. Og husker godt at det var levisbuksene som holdt, både i passform, farge og slitasje. Så de klærne jeg stort sett brukte var merkeklær, for de holdt seg fine lenge og hadde bra passform. Så da ble det etterhvert til at jeg ikke trengte klær like ofte som før, og når mamma engang da kjøpte klær til meg ble det gjerne merke (Levis) for det holdt lenge. Husker hun kjøpte et vintersett til meg da jeg var 12, og det har jeg og bruker enda.......(12 år siden...).

Tror sannelig ikke jeg har kjøpt ei levisbukse i voksen alder, og nå når jeg sitter her å skriver så lurer jeg sannelig på hvorfor....... Når jeg ser hvor fort stygge buksene jeg har kjøpt de siste årene blir.

''Husker hun kjøpte et vintersett til meg da jeg var 12, og det har jeg og bruker enda.......(12 år siden...).''

Tuller du med oss no?

Har du ikkje vokst siden du var 12 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

For meg så høres det vanvittig sprøtt ut med så dyr jakke. Men de som har penger må jo gjerne kjøpe dem. Men jeg vil også si at jeg ser ikke om det er en dyr eller billig jakke ungene har på seg. Hvordan se forskjellen da? Jeg sitter ikke inne med et lager av merkenavn i mitt hode :)

Det er vel ikke stort flere enn foreldrene til disse jakkebrukerene som vet hva det koster, så det kan vel ikke være for "å vise seg". De er nok bare ekstremt opptatt av merker vil jeg tro :)

Mine unger har kunnet arve rimelige jakker også de.

Å jo, de som er verdt å imponere vet nok godt hvilke merker som koster ;-)

Vi andre er det uansett ikke så nøye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 16 åring vil absolutt ikke ha nye klær, vil ikke ha de klærne vi kjøper til ham, og vil ikke med i butikken for å velge selv.

Har vi endelig en gang fått slept ham med i butikken, så ser han seg bare om og går videre, det er ingenting han liker, sier at han trenger ingenting.

Hilsen

Her snakker vi om en 9-åring som insisterer på å gå i bursdager og andre selskaper i hvitskjorte og slips og som har pinlig orden i trusekurva i klesskapet... Så jeg tviler på at jeg kommer unna med det når han blir tenåring gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, som sagt jeg er ikke henne fra avisa, men jeg deler faktisk hennes syn på denne tingen, og derfor reagerer jeg på måten du snakker nedlatende om folk.

Det er ingen krise om barna mine har det samme som andre, men ja jeg liker att de har andre klær enn alle andre. Skjønner att folk her inne ikke synes noe om det, men jeg bryr meg svært lite om det, men synes det må gå ann å respektere de som ønsker å handle klær som er merkevare.

Jeg snakker ikke nedlatende til deg, med bakrunn av hvor du handler klær. Det er som sat temmelig barnslig, og jeg er nesten sikker på att det er misunnelse inn i bildet!

Mye pepper du har fått!!!

Jeg er faktisk enig med jeg!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Her snakker vi om en 9-åring som insisterer på å gå i bursdager og andre selskaper i hvitskjorte og slips og som har pinlig orden i trusekurva i klesskapet... Så jeg tviler på at jeg kommer unna med det når han blir tenåring gitt.

Gutten min tar også på seg dress, hvit skjorte og slips om situasjonen krever det, men han vil ikke kjøpe nye klær, bruker de til de omtrent faller fra hverandre. I dag fikk han penger med seg for å kjøpe to nye t-skjorter i morgen, så vi får se m han greier det.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette innlegget ditt ble bare patetisk.

Kjenner meg ikke igjen i noe,bortsett fra at jeg kjøper noe dyrt tøy til ungene.

Du dømmer ganske hardt må jeg si...

Om ikke du er misunnelig,er du kanskje gnien??

Kall det hva du vil.

Hvorfor skal ungene dine ha så dyre klær, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sikker på att ingen hadde reagert om jeg fortalte att vi brukte 3000.- på en helaften, noe i aldri gjør.''

Tja... hvis jeg visste at du var uføretrygdet, og du likevel hadde råd til å bruke 3000.- på en helaften eller å kjøpe dunjakke til ettåringen for 2300.- hadde jeg nok reagert litt jo.

Jeg jobber og har ikke råd til å handle klær på Fru Lyng i hytt og pine, eller å bruke 3000.- på en helaften. Vi strekker oss til kino og mac'ern.

Det som irriterer meg er alle som bruker mye penger på en sånn måte at det skal vises at man bruker mye penger. Enten det er gutta som kjører dyre biler, ungdom som skal ha riktig merke på buksa eller mor som stasjer opp ungene i rådyre klær.

''Tja... hvis jeg visste at du var uføretrygdet, og du likevel hadde råd til å bruke 3000.- på en helaften eller å kjøpe dunjakke til ettåringen for 2300.- hadde jeg nok reagert litt jo.''

*Hehe* Samme her. Jeg er deltids-alenemor til to, jobber 80% og aldri i verden om jeg har råd til slike klespriser som enkelte i denne tråden opererer med. Ungene har klær nok, Snuppa trenger adskillig mer enn Poden ser jeg og jeg må innrømme at jeg foretrekker at de har litt å velge i av vanlig kvalitet enn få plagg i veldig god kvalitet. Mye av det de har hatt er så fint at det går i arv til andre unger i slekta så det kan ikke være sååå elendeig kvalitet på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husker hun kjøpte et vintersett til meg da jeg var 12, og det har jeg og bruker enda.......(12 år siden...).''

Tuller du med oss no?

Har du ikkje vokst siden du var 12 år?

''Tuller du med oss no? Har du ikkje vokst siden du var 12 år?''

Med unntak av litt mer hofter og adskillig mer pupper så har ikke jeg heller vokst noe særlig siden jeg var 12... Og jeg nærmer meg 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo, de som er verdt å imponere vet nok godt hvilke merker som koster ;-)

Vi andre er det uansett ikke så nøye med.

Jaja, det er jo godt at de har noe å glede seg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner lukta av janteloven her i kveld,gitt...

Å rope opp om jante og misunnelse faller på sin egen urimelighet siden man dermed selv fordømmer andres meninger....

Litt morsomt nesten! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det hva du vil.

Hvorfor skal ungene dine ha så dyre klær, da?

Poenget er ikke å ha dyrest klær!

Jeg kjøper de klærene jeg syns er fine jeg!

Og noen ganger er det merketøy,andre ganger ikke!

Men ja,jeg synes det er litt søtt når de små har merketøy!

Og det er ikke alt merketøy som er såå dyrt.

Om jeg liker en bukse til 800kr,og småtten passer den,kjøper jeg den,fremfor å absolutt lete etter en billigere,som gjerne passer dårligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Slutta aldri å kjøpe Levi's jeg. Og nå får man stadig vekk 501 på OBS til ca 400,- glitrende! Løp og kjøp!

Jeg fikk aldri Levis da jeg var i den alderen, så nå tar jeg igjen det tapte. Greit å vite at de finnes på Obs til 400 kr :o). De siste 10 år har jeg nesten bare brukt Levisbukser. Jeg var så heldig en gang å komme over opphørssalg. Buksene ble solgt for 100 kr stk, og jeg kjøpte mange :) Det var nesten bare min str igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...