Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

Faktisk ikke...

Det er synd på noen av de som dømmer andre så hardt,

det bunner ofte i egne problemer..

Der sa du akkurat de jeg mente, og jeg er helt enig med deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du da, på mange måter.

Vi kjøpte konfirmasjonsdress til sønnen vår i fjor og eg er redd den allerede er begynt å bli liten...

Ps! Men vi fikk den lagt opp i buksebeina da dressen kosta ca. 4500.-, men det bør eg vel ikkje si høyt her no!? :-)

Haha, nei det burde du kanskje ikke nevnt i denne tråden. :P

Men min erfaring er hvertfall at gutter vokser mye mer i alderen 15-18 enn jenter generelt. Det virker som de i stor grad er ferdigvokst rundt 13-14. Eller sånn ca alder. Hvertfall at gutter vokser mer senere.

Ja, jeg er litt heldig fra naturens side, men har også jobba godt med å slippe voksing vannrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke merkeklær for att andre skal synes bra om meg! Jeg handler de for att jeg liker de, og for att jeg prioriterer god kvalitet, fremfor att mine barn skal gå i utvaska gensere som forlengst har mistet både farve og passform :-)

''fremfor att mine barn skal gå i utvaska gensere som forlengst har mistet både farve og passform :-)''

Nå får du rulle inn litt ass! Selv om mine går i gensere fra H&M er ikke det ensbetydende med at de har klær som ser helt jævlige og sjuskete ut!

Du begynner å minne meg sterkt om min egen ungdomstid. De jentene som brukte merkeklær fra innerst til ytterst var ekstremt opptatt av utseende, de var snipete, overlegne og trodde de var mye bedre enn oss andre. Jeg var nok helt i den andre enden som yngstemann av 3 søsken med enslig mor som ikke hadde råd til å se på stativene med merkeklær engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke merkeklær for att andre skal synes bra om meg! Jeg handler de for att jeg liker de, og for att jeg prioriterer god kvalitet, fremfor att mine barn skal gå i utvaska gensere som forlengst har mistet både farve og passform :-)

fint, det er opp til hver og en hva man prioriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe,godt vi er to her inne! ;0)

Ja, så kan vi støtte hverandre når vi får for mye pes! Nesten så jeg må trøsteshoppe litt merkeklær fra usa, siden så mange mener jeg har null hjernekapasitet, er stormannsgal osv. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg selv fikk merkeklær fra ca 10-12 års alder. Men da var jeg jo over flekkealderen og spratt ikke i været lengre. Ikke sliter jeg voldsomt på klærne heller. Og husker godt at det var levisbuksene som holdt, både i passform, farge og slitasje. Så de klærne jeg stort sett brukte var merkeklær, for de holdt seg fine lenge og hadde bra passform. Så da ble det etterhvert til at jeg ikke trengte klær like ofte som før, og når mamma engang da kjøpte klær til meg ble det gjerne merke (Levis) for det holdt lenge. Husker hun kjøpte et vintersett til meg da jeg var 12, og det har jeg og bruker enda.......(12 år siden...).

Tror sannelig ikke jeg har kjøpt ei levisbukse i voksen alder, og nå når jeg sitter her å skriver så lurer jeg sannelig på hvorfor....... Når jeg ser hvor fort stygge buksene jeg har kjøpt de siste årene blir.

Jeg har faktisk ennå ei ulltrøye jeg fikk da jeg var 12-13-14 år - og den er brukendes ennå!!!!! Og jeg er snart 37 år! Har vært fantastisk god, men er blitt litt kort i livet - det er det eneste, men jeg bruker den hver eneste vinter!

Husker at mamma var med da jeg kjøpte den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger man virkelig å rakke ned på de som prioriterer annerledes? Man må jo kunne tolerere att vi er forskjellige?

Jeg ser ikke behov for å rakke ned på noen jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere noe og irritere dere over! ;0)

Hvem dere? Jeg har ikke sagt noe som skal være negativt for dere som handler dyre klær. Det må være måten dere leser innlegget på tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tuller du med oss no? Har du ikkje vokst siden du var 12 år?''

Med unntak av litt mer hofter og adskillig mer pupper så har ikke jeg heller vokst noe særlig siden jeg var 12... Og jeg nærmer meg 40.

Jeg husker ikke helt hvor høy jeg var som 12-åring, men jeg har nok vokst ca 20 cm siden den gang, og det er vel kanskje også sånn cirka høydeforskjellen mellom deg og meg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''fremfor att mine barn skal gå i utvaska gensere som forlengst har mistet både farve og passform :-)''

Nå får du rulle inn litt ass! Selv om mine går i gensere fra H&M er ikke det ensbetydende med at de har klær som ser helt jævlige og sjuskete ut!

Du begynner å minne meg sterkt om min egen ungdomstid. De jentene som brukte merkeklær fra innerst til ytterst var ekstremt opptatt av utseende, de var snipete, overlegne og trodde de var mye bedre enn oss andre. Jeg var nok helt i den andre enden som yngstemann av 3 søsken med enslig mor som ikke hadde råd til å se på stativene med merkeklær engang.

Faktisk er dette noe av de dummeste jeg har lest idag. Kall det hva du vil, men jeg er ikke opptatt av hvordan jeg ser. Bruker hverken sminke eller flyr ned døra hos frisøren. Er vel en av de mødrene som stiller opp på masse på skolen, drar ungene ut i søla for å hoppe i vannpytter sammen med dem osv. Skal love deg att det er godt å ha skikkelige klær da ;-) Men jeg sparer penger for å kunne nyte godt av merkeklær, flotte ting til hjemmet osv. Her er det faktisk snakk om hvordan man prioriterer, og alt som har med sydenferier og uteliv er nedprioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener att de a) stormannsgalskap, B) dårlig selvtillit og c) minimalt med hjernekapasitet?

Du er bra dømmende i det du sier vil jeg påstå! Kanskje du kan gå i skuffene og skapet til dine barn og regne ut hvor mye de har i klær? Sikker på att mange av dere som dømmer bla. meg for å være bevist på hva jeg kjøper har klær for lie mye regnet om i penger. Som sagt har ikke mine i massevis av hverken gensere eller bukser.

Mener du att dette også gjelder viss jeg sier att jeg bruker mange tusen på sikkelig ull-undertøy og ullsokker til barna mine så de ikke skal fryse?

Kanskje jeg skal begynne å si att alle som handler billige klær har null hjernekapasitet? Kunne forøvrig aldri falt meg inn, jeg respekterer mennesker for hvem de er, og ikke for hvilkene klær de går i! Kanskje du kan tenke litt lenger før du slenger med leppa?

Du får mene hva du vil, jeg mener hva jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her snakker vi om en 9-åring som insisterer på å gå i bursdager og andre selskaper i hvitskjorte og slips og som har pinlig orden i trusekurva i klesskapet... Så jeg tviler på at jeg kommer unna med det når han blir tenåring gitt.

Omtrent sånn er min 8,5-åring også (gutt) :-) Han elsker å kle seg pent, ha gelé i håret, sniklåne farens deodorant og ha på seg ei tøff jakke (forresten kjøpt på H&M til 129,- i forrige uke *s*)....

Men han har ikke orden i truseskuffen - men det har ingen av oss her i huset - trusene ligger stappet oppi i en haug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så kan vi støtte hverandre når vi får for mye pes! Nesten så jeg må trøsteshoppe litt merkeklær fra usa, siden så mange mener jeg har null hjernekapasitet, er stormannsgal osv. He he

Dere to snakker jo akkurat som dere har vett til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg husker ikke helt hvor høy jeg var som 12-åring, men jeg har nok vokst ca 20 cm siden den gang, og det er vel kanskje også sånn cirka høydeforskjellen mellom deg og meg! ;-)

Litt vekk fra tema da.. Er det vanlig å vokse så mye etter 12-årsalderen? Datteren min er 12 år, og hun håper å vokse masse enda. Hun vil så gjerne bli høyere enn sin mamma. Det ser ikke så lovende ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere to snakker jo akkurat som dere har vett til også.

irriterer de deg virkelig sååå masse att noen handler merkeklær? Kan du fortelle meg hvor mange bukser barna dine har? Så skal jeg fortelle hvor mange mine har og prisen, tipper att det er mere økonomisk med 3 bukser enn 10 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Omtrent sånn er min 8,5-åring også (gutt) :-) Han elsker å kle seg pent, ha gelé i håret, sniklåne farens deodorant og ha på seg ei tøff jakke (forresten kjøpt på H&M til 129,- i forrige uke *s*)....

Men han har ikke orden i truseskuffen - men det har ingen av oss her i huset - trusene ligger stappet oppi i en haug.

Heldige dere som har gutter som liker å stelle seg :) Håper det vil komme seg her siden han ønsker seg "mannalukt" til jul. Han har også begynt å bruke hårgele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vekk fra tema da.. Er det vanlig å vokse så mye etter 12-årsalderen? Datteren min er 12 år, og hun håper å vokse masse enda. Hun vil så gjerne bli høyere enn sin mamma. Det ser ikke så lovende ut da.

Jeg var 1.74 som 12-åring, vokste 6 cm til etter det. 6 cm er jo ikke all verden, men når morsan kan vokse 20 cm ser det ut til å være store forskjeller.

Jeg har "alltid" hørt at når mensen kommer vil man maks vokse 10 cm til. Aner ikke hvor riktig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irriterer de deg virkelig sååå masse att noen handler merkeklær? Kan du fortelle meg hvor mange bukser barna dine har? Så skal jeg fortelle hvor mange mine har og prisen, tipper att det er mere økonomisk med 3 bukser enn 10 :-)

Husker du hva som var trådstarters tema - den derre jakka til en 1-åring? Du drar'n litt vel langt i ditt forsvar av merkeslaveriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...