Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Hmmm jeg tror jeg blander litt og at det var etter ca 11-årsdagen at jeg har vokst ca 20 cm. Mener å huske at jeg var ca 156 da jeg fylte 11, og nå er jeg (eller ihvertfall var jeg *S*) 177 cm.

Jeg vokste de tre siste centimeterne etter at jeg ble konfirmert....

Så da kan hun godt vokse i 3 år til :o)

Noen av klasseveninnene hennes har vokst langt forbi meg. Det er så rart å se de småjentene som "nylig" begynte i 1. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

Gutten min på 8,5 har følgende bukser:

*brun cord-fløyel

*blå dongeri

*grå dongeri

*lys bomullsbukse

*svart dongeribukse

*svart joggebukse.

*svart penbukse/dressbukse

Samtlige bukser er fra H&M, KappAhl eller Cubus, bortsett fra penbuksa. Joggebuksa bruker han bare i nødsfall, hvis ingen andre er reine eller tørre. Han må faktisk ha såpass mange, fordi jeg ikke vasker mørk 40 graders vask hver dag, eller lys 40 graders vask hver dag. Han leker mye ute, og spiller mye fotball, og buksene blir som regel skitne i løpet av en dag.

Jenta mi på 10 år har 3 bukser. Tilsammen tipper jeg att de koster 2000.- disse fikk hun når hun var 9 år, og d holder ihvertfall ett år til. Siden de er tilpasset både jente og gutt, regner jeg med de går i arv. I tillegg har hun en jazzbukse hun har kjøpt selv. Vi er vel oppe i kanskje samme sum på bukser? Vet ikke hva de koster på kjedebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irriterer de deg virkelig sååå masse att noen handler merkeklær? Kan du fortelle meg hvor mange bukser barna dine har? Så skal jeg fortelle hvor mange mine har og prisen, tipper att det er mere økonomisk med 3 bukser enn 10 :-)

Litt upraktisk å bare ha 3 bukser da, men det kommer jo mye an på hvor gammelt barnet er også. En ett-åring kan ikke ha bare 3 bukser, med mindre du vasker klær hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg svarte lenger opp tror jeg at jeg bomma med ett år, og at det var fra jeg var 11 at jeg vokste ca 20 cm.

Ja, det skjer nok en del mellom 11 og 12.

Jeg vet ikke hvor høy jeg var som 11-åring, har alltid raget et hode over de fleste andre, og turte ikke måle meg. Før en gang i 6. klasse da jeg trodde jeg var alene på helsestasjonen, og våget meg inn under høydemåleren. Men rundt hjørnet sto bestevenninna mi og fikk det hele med seg. Husker jeg ble så vanvittig flau... Uff, det var virkelig ikke gøy å skille seg sånn ut. Men ble aldri mobbet, heldigvis :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du og barna synes det er greit, så er jo alt ok :)

Det hender jeg blir skikkelig lei av et antrekk, spesielt hvis småttisene har likt og lillesøster arver etter storesøster.

Jeg kjøper stort sett alltid klær som er ganske så nøytrale. Men jeg blir også lei viss minsten arver noe, og storesøster har brukt det masse først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Jeg var nok helt i den andre enden som yngstemann av 3 søsken med enslig mor som ikke hadde råd til å se på stativene med merkeklær engang."

Er du bitter?

Nei, jeg føler at jeg hadde en trygg og fin barndom og ungdom selv om jeg ikke hadde merkeklær. o) Men jeg husker utmerket godt hvor stolt jeg var da jeg fikk lysegule bomullsbukser slik som alle de andre jentene i klassen hadde, det var vel i 5. el. 6. klasse. Heldigvis er det ikke noe merkepress på skolen hos mine, alle ungene ser ut til å gå i klær fra H&M o.l. så mine stikker seg ikke ut på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sfo arbeider

Argumentene dine kan passe for å kjøpe et godt allværsplagg til et skolebarn, men ikke til en dunjakke til en 1-åring.

Sa jeg feil?

Jeg mente også at å kjøpe jakke til 2300 til en 1 åring var alt for mye.

En 1 åring er ikke så veldig lenge utenfor vogna så det er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en flott høyde. *Misunnelig*

Vet mange mener det :-)

Men for en som var grunnleggende usikker på seg selv var det ikke godt å skille seg så markant ut. Det gjelder jo selvsagt generelt, men flaggstang-høyde kan man liksom ikke sminke bort heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt spinnvillt.

Det beste er mamman som beklager seg over at det kun finnes én butikk med barneklær der hun kom fra. (Grue?) Dermed risikerer ungene å komme i barnehagen med samme parkdress..!!!

Og jeg lurer på om det virkelig er lov å være så dum. Det er for idiotisk til å le av engang.

Vet ikke hvilken 'ho' du sikter til, men piamia snakket om at ikke barna nødvendigvis skulle ha klin like klær som alle andre på skola, og det er jo litt annerledes enn motstand mot å ha lik parkdress i barnehagen.

Jeg vokste også opp på et lite sted, med dårlig utvalg i klær. Jeg husker godt hvor stas det var å dra inn til en større by og handle klær som 'ikke alle andre' hadde. Men dette var uansett ikke merkeklær, da, eller dyre klær, bare annerledes.

Og desuten var jeg vel 12-13 år og oppover, og det synes jeg er en annen sak enn barnehagebarn.

Og det er også forskjell på hva slags type plagg det er. En parkdress skal jo først og fremst være et _bruksplagg_, og da burde man jo velge et godt merke selv om flere andre har maken.

Jeg husker en gang de hadde karneval i min sønns barnehage. Han hadde kledd seg ut som spider man, og så viste det seg at det var to andre gutter der som også hadde slikt kostyme. Det syntes min da 5 år gamle gutt var kjempestas!! Tenk så morsomt med flere med likt kostyme!! *S*

Og fortsatt synes han det er stas å ha lik genser som en god kompis! :-) Vet ikke om det skyldes alder eller kjønn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg feil?

Jeg mente også at å kjøpe jakke til 2300 til en 1 åring var alt for mye.

En 1 åring er ikke så veldig lenge utenfor vogna så det er unødvendig.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 10 år har 3 bukser. Tilsammen tipper jeg att de koster 2000.- disse fikk hun når hun var 9 år, og d holder ihvertfall ett år til. Siden de er tilpasset både jente og gutt, regner jeg med de går i arv. I tillegg har hun en jazzbukse hun har kjøpt selv. Vi er vel oppe i kanskje samme sum på bukser? Vet ikke hva de koster på kjedebutikk.

Tipper de buksene hns har kostet ca 150 kr i gjennomsnitt, kanskje 170 - med unntak av penbuksa - den kostet vel 400 tror jeg, følte virkelig jeg "flesket til" i fjor med nytt juletøy til alle tre i en litt dyrere butikk enn de vanlige. Kommer da til 1300-1400 kr for hans bukser.

Søstera på 6 år har vel 3-4 bukser hun bruker innimellom, og 2-3 som hun ikke liker. Alle de har vel kostet i gjennomsnitt 150 kr. Hun vil helst gå i strømpebukse og kjole/skjørt. Altså ca 900 kr i bukser.

Lillesøstera på 3,5 har 3-4 bukser - gjennomsnittspris på 100 kr kanskje? Hun vil også helst gå i kjole/skjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg føler at jeg hadde en trygg og fin barndom og ungdom selv om jeg ikke hadde merkeklær. o) Men jeg husker utmerket godt hvor stolt jeg var da jeg fikk lysegule bomullsbukser slik som alle de andre jentene i klassen hadde, det var vel i 5. el. 6. klasse. Heldigvis er det ikke noe merkepress på skolen hos mine, alle ungene ser ut til å gå i klær fra H&M o.l. så mine stikker seg ikke ut på noen måte.

hehe,lyse gule faktisk!

Jeg var sååå kry over en mint grønn jogge dress...Grusomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det er grunnen til att mine har bergans. De er alltid tørre, bruker jakken nesten hele året men med ull og flecce på de kalde dagene.

Det blir litt annerledes enn en dunjakke som du ikke orker ha på annet enn på kalde vinterdager da. Jeg kan garantert, når ungene blir større og kan ha jakkene lengre, helt sikkert finne på å legge en del kroner i yttertøy da. Men ikke nå som de vokser ut av tøyet på en vinter omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Vet mange mener det :-)

Men for en som var grunnleggende usikker på seg selv var det ikke godt å skille seg så markant ut. Det gjelder jo selvsagt generelt, men flaggstang-høyde kan man liksom ikke sminke bort heller ;-)

Det flotteste er jo når man bærer høyden sin med stolthet. Jeg har sett noen som er enda høyere enn deg med litt lut holdning. Det er ikke pent. Jeg som er langt kortere enn deg må ofte minne meg på å rette opp ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt kjedelig å se barna med de samme klærne så ofte da? Jeg liker å variere litt, og det liker jentene her også.

Barn er jo så ulike også, da. Søsteren min må nesten sloss med sønnen for å få han til å hive favorittbuksa tul vask! ;-) Hun har til og med kjøpt en ekstra maken bukse, men selv den er ikke 'bra' nok - den er ikke tilstrekkelig 'inngått' med knær og slikt....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de buksene hns har kostet ca 150 kr i gjennomsnitt, kanskje 170 - med unntak av penbuksa - den kostet vel 400 tror jeg, følte virkelig jeg "flesket til" i fjor med nytt juletøy til alle tre i en litt dyrere butikk enn de vanlige. Kommer da til 1300-1400 kr for hans bukser.

Søstera på 6 år har vel 3-4 bukser hun bruker innimellom, og 2-3 som hun ikke liker. Alle de har vel kostet i gjennomsnitt 150 kr. Hun vil helst gå i strømpebukse og kjole/skjørt. Altså ca 900 kr i bukser.

Lillesøstera på 3,5 har 3-4 bukser - gjennomsnittspris på 100 kr kanskje? Hun vil også helst gå i kjole/skjørt.

Hadde jeg bare hatt ei jente som ville gå i kjole og skjørt :-) Hun trives best i jeans og hettegensere, men jeg håper enda.

Er jo ikke så stor forskjell på 1400.- og 2000.- i bukser da :-) Vet ikke kvaliteten på de du handler, men de her i huset går alltidi årv, og blir brukt i snitt i 3 år. Men jeg skal innom en kjedebutikk til fredag, og mulig jeg handler ett par ekstra bukser. Noen butikk å anbefale? Skal til ett stort senter med det meste av butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken 'ho' du sikter til, men piamia snakket om at ikke barna nødvendigvis skulle ha klin like klær som alle andre på skola, og det er jo litt annerledes enn motstand mot å ha lik parkdress i barnehagen.

Jeg vokste også opp på et lite sted, med dårlig utvalg i klær. Jeg husker godt hvor stas det var å dra inn til en større by og handle klær som 'ikke alle andre' hadde. Men dette var uansett ikke merkeklær, da, eller dyre klær, bare annerledes.

Og desuten var jeg vel 12-13 år og oppover, og det synes jeg er en annen sak enn barnehagebarn.

Og det er også forskjell på hva slags type plagg det er. En parkdress skal jo først og fremst være et _bruksplagg_, og da burde man jo velge et godt merke selv om flere andre har maken.

Jeg husker en gang de hadde karneval i min sønns barnehage. Han hadde kledd seg ut som spider man, og så viste det seg at det var to andre gutter der som også hadde slikt kostyme. Det syntes min da 5 år gamle gutt var kjempestas!! Tenk så morsomt med flere med likt kostyme!! *S*

Og fortsatt synes han det er stas å ha lik genser som en god kompis! :-) Vet ikke om det skyldes alder eller kjønn....

''Og fortsatt synes han det er stas å ha lik genser som en god kompis! :-) Vet ikke om det skyldes alder eller kjønn....''

Snuppa mi på 7 år er likedan. :o) Heldigvis går hun i en klasse der de alle fleste jentene går med H&M-klær o.l. så nesten hver gang hun får noe nytt så får jeg høre:"Ja, sånn har XXX også!" og det er stooor stas hver gang. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela25

Jeg synes det er horribelt aa bruke 2300,- paa en jakke til en 1 aaring, ogsaa om barnet er storre . Aldri om jeg hadde hatt samvittighet til aa bruke saa mye penger, hverken paa meg selv eller dattera mi. Jeg tenker da at det finnes plenty av gode klaer til en mye rimeligere penge.

Her i sommer kjopte vi noen klaer til jenta, det var Tommy Hilfiger. Vi kjopte ikke mange plaggene, men jeg synes de kosta flesk! Og helt unodvendig. Klaerne var ikke bedre enn "Kiddys class" , eller H&M... Men dette er min oppfatning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hadde jeg bare hatt ei jente som ville gå i kjole og skjørt :-) Hun trives best i jeans og hettegensere, men jeg håper enda.

Er jo ikke så stor forskjell på 1400.- og 2000.- i bukser da :-) Vet ikke kvaliteten på de du handler, men de her i huset går alltidi årv, og blir brukt i snitt i 3 år. Men jeg skal innom en kjedebutikk til fredag, og mulig jeg handler ett par ekstra bukser. Noen butikk å anbefale? Skal til ett stort senter med det meste av butikker.

''Hadde jeg bare hatt ei jente som ville gå i kjole og skjørt :-) Hun trives best i jeans og hettegensere, men jeg håper enda. ''

Helt ulik min jente som vil slippe jeans og hettegensere, men hun er ikke 5 år enda da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare hatt ei jente som ville gå i kjole og skjørt :-) Hun trives best i jeans og hettegensere, men jeg håper enda.

Er jo ikke så stor forskjell på 1400.- og 2000.- i bukser da :-) Vet ikke kvaliteten på de du handler, men de her i huset går alltidi årv, og blir brukt i snitt i 3 år. Men jeg skal innom en kjedebutikk til fredag, og mulig jeg handler ett par ekstra bukser. Noen butikk å anbefale? Skal til ett stort senter med det meste av butikker.

Mi jente hater hettegenser og dongeribukser :-)

Og hun kan ikke fordra lavt liv på buksene. På H&M har de ikke bukser med høyt liv - jeg burde egentlig spurt her etter butikker som selger det - hun er rett og slett nesten umulig å kjøpt bukser til......

Nei - det var ikke så veldig stor forskjell på prisen. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du hele tiden klarer å ha tøyet rent og tørt til ungene når de bare har tre bukser og i tillegg ikke vil gå i kjole/skjørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...