Gå til innhold

Hvordan er det mulig? 7 dagers dietten


Gjest Shadow650

Anbefalte innlegg

Kan jeg be om oppskriften på suppa? Den dagen med grønne grønnsaker har jeg tenkt litt på. Man sier folk med høyt blodtrykk skal unngå det meste av grønne grønnsaker..... sikkert noe av grunnen til vekttapet også det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Shadow 650

    22

  • mariaflyfly

    12

  • candyqueen_83

    8

  • Lotte :o)

    5

Gjest Elextra

''Vanntap kan det ikke vært, siden eg har drukket MASSE disse dagene.''

Det er ikke mengden vann man drikker som avgjør vannmengden i kroppen. Spiser man mindre, og lite salt, blir mindre vann bundet i kroppen. Tror nok derfor dessverre mesteparten av vekttapet er nettopp vanntapet.

Det finnes mange slike dietter som påstås å være oppfunnet på sykehus (bl.a. den såkalte rikshospitaldietten), men de jeg kjenner som er tilknyttet sykehus kjenner ikke til at slike dietter brukes, dette skal vel gi dem troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadow 650

Kan jeg be om oppskriften på suppa? Den dagen med grønne grønnsaker har jeg tenkt litt på. Man sier folk med høyt blodtrykk skal unngå det meste av grønne grønnsaker..... sikkert noe av grunnen til vekttapet også det da.

SUPPE:

Det er viktig at grønnsaksbitene er smååååå

0,8kg gulrøtter

1 bunt selleri

1 stor løk

2 bokser tomater (eg tar 3 bokser)

2 grønne paprika

2 kjøttbuljongterninger

2 pk Mr Lee nudler (lurt å skjære til korte tråder, ha dem oppi etter koketiden er over, ellers så blir de altfor mye)

2 pk frosne brekkbønner (ha oppi i etter koketiden)

Krydre med det du vil.

(eg tar basilikum + MrLee-krydder)

Denne suppen skal du spise så myyye du orker. Frokost, lunsj, middag.. (når du er sulten)

På den første biff-dagen, skal suppen spises minimum en gang.

Husk:

Drikke mye. Minimum 6-8 glass om dagen.

Vann, vann, vann, skummet melk, kaffe, tranebær juice, juice som ikke er tilsatt vann.

Tror eg har med alle ingrediensene nå.

LYKKE TIL !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPPE:

Det er viktig at grønnsaksbitene er smååååå

0,8kg gulrøtter

1 bunt selleri

1 stor løk

2 bokser tomater (eg tar 3 bokser)

2 grønne paprika

2 kjøttbuljongterninger

2 pk Mr Lee nudler (lurt å skjære til korte tråder, ha dem oppi etter koketiden er over, ellers så blir de altfor mye)

2 pk frosne brekkbønner (ha oppi i etter koketiden)

Krydre med det du vil.

(eg tar basilikum + MrLee-krydder)

Denne suppen skal du spise så myyye du orker. Frokost, lunsj, middag.. (når du er sulten)

På den første biff-dagen, skal suppen spises minimum en gang.

Husk:

Drikke mye. Minimum 6-8 glass om dagen.

Vann, vann, vann, skummet melk, kaffe, tranebær juice, juice som ikke er tilsatt vann.

Tror eg har med alle ingrediensene nå.

LYKKE TIL !

Du er jo kjempesnill jo :) Tusen takk. Jeg vet ikke når eller om jeg begynner på den, men det er utrolig greit å ha den! Jeg skriver ut dette også jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadow 650

Du er jo kjempesnill jo :) Tusen takk. Jeg vet ikke når eller om jeg begynner på den, men det er utrolig greit å ha den! Jeg skriver ut dette også jeg :)

Bare hyggelig. Bon Apetitt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPPE:

Det er viktig at grønnsaksbitene er smååååå

0,8kg gulrøtter

1 bunt selleri

1 stor løk

2 bokser tomater (eg tar 3 bokser)

2 grønne paprika

2 kjøttbuljongterninger

2 pk Mr Lee nudler (lurt å skjære til korte tråder, ha dem oppi etter koketiden er over, ellers så blir de altfor mye)

2 pk frosne brekkbønner (ha oppi i etter koketiden)

Krydre med det du vil.

(eg tar basilikum + MrLee-krydder)

Denne suppen skal du spise så myyye du orker. Frokost, lunsj, middag.. (når du er sulten)

På den første biff-dagen, skal suppen spises minimum en gang.

Husk:

Drikke mye. Minimum 6-8 glass om dagen.

Vann, vann, vann, skummet melk, kaffe, tranebær juice, juice som ikke er tilsatt vann.

Tror eg har med alle ingrediensene nå.

LYKKE TIL !

Hvor lenge er koketiden?

Vil man ikke gå ned like mye i vekt, ved kun å holde seg til Toros grønnsaksuppe? Det er 150 kcal pr liter suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenemor

''Vanntap kan det ikke vært, siden eg har drukket MASSE disse dagene.''

Det er ikke mengden vann man drikker som avgjør vannmengden i kroppen. Spiser man mindre, og lite salt, blir mindre vann bundet i kroppen. Tror nok derfor dessverre mesteparten av vekttapet er nettopp vanntapet.

Det finnes mange slike dietter som påstås å være oppfunnet på sykehus (bl.a. den såkalte rikshospitaldietten), men de jeg kjenner som er tilknyttet sykehus kjenner ikke til at slike dietter brukes, dette skal vel gi dem troverdighet.

Det er ikke sikkert det bare er vann. Jeg lå syk i 5 dager uten å spise noen ting. Tok da av meg 6 kg. Det tok meg 2 år før jeg fikk tilbake de 6 kiloene.

Tror nok på at man kan miste 4 kg fett på en slik diett i løpet av 7 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er ikke sikkert det bare er vann. Jeg lå syk i 5 dager uten å spise noen ting. Tok da av meg 6 kg. Det tok meg 2 år før jeg fikk tilbake de 6 kiloene.

Tror nok på at man kan miste 4 kg fett på en slik diett i løpet av 7 dager.

Javel?

Det tror ikke jeg. Husk at 1 kg. fett tilsvarer ca. 9000 kalorier. Da er det bare å begynne å regne hvor mange kalorier mindre enn ellers man må få i seg for å gå ned 4 kg. fett - det skulle bli 36.000 kalorier.

Med mindre du pleier å spise mat tilvsvarende over 5000 kalorier pr. dag, skal det vanskelig gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ung mamma!:)

Hvis man slutter helt å spise, så bremses forbrenningen.

Kroppen går over til sparefunksjon, når den oppfatter sult.

Det er påvist at når folk spiser hyppig, forbrenner de mer.

Jo men man slutter jo ikke å spise, kan jo spise så mye en orker av suppen og litt annet i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenemor

Javel?

Det tror ikke jeg. Husk at 1 kg. fett tilsvarer ca. 9000 kalorier. Da er det bare å begynne å regne hvor mange kalorier mindre enn ellers man må få i seg for å gå ned 4 kg. fett - det skulle bli 36.000 kalorier.

Med mindre du pleier å spise mat tilvsvarende over 5000 kalorier pr. dag, skal det vanskelig gjøres.

Men hvorfor tok det meg hele 2 år før jeg fikk tilbake kiloene mine?

Jeg var 19 år og kunne bruke klær jeg ikke hadde brukt siden ungdomskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men hvorfor tok det meg hele 2 år før jeg fikk tilbake kiloene mine?

Jeg var 19 år og kunne bruke klær jeg ikke hadde brukt siden ungdomskolen.

Det kan ha mange grunner, jeg tror det reelle vekttapet må ha skjedd over noe mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Det er ikke sikkert det bare er vann. Jeg lå syk i 5 dager uten å spise noen ting. Tok da av meg 6 kg. Det tok meg 2 år før jeg fikk tilbake de 6 kiloene.

Tror nok på at man kan miste 4 kg fett på en slik diett i løpet av 7 dager.

Dette har jeg ikke tenkt på før, trodde også det var vann man mistet gjennom sånne lyn-kurer..!

Men nøyaktig det samme skjedde meg for noen år siden. Jeg var på ferie i Asia og lå febersyk i litt over en uke, og gikk som deg ned 6 kilo. De kom gradvis på igjen, men det tok 3 år før alle kiloene var tilbake (Da ble jeg gravid.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1210185572' post='3869978]

Hvor lenge er koketiden?

Vil man ikke gå ned like mye i vekt, ved kun å holde seg til Toros grønnsaksuppe? Det er 150 kcal pr liter suppe.

Antar litt av formålet med nevnte suppe er at den er veldig sunn når den inneholder ferske grønnsaker. En posesuppe vil jo aldri bli det samme. Tror også posesuppe inneholder en del mer kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan ha mange grunner, jeg tror det reelle vekttapet må ha skjedd over noe mer tid.

Jeg gikk ned 4kg da jeg tok utgangspunkt i dietten til Valnøtt.. Dette skjedde over 5 dager. Helt nøyaktig, for jeg veide meg hver bidige dag.

Jeg vet mye av det jeg gikk ned var vann. For jeg var veldig hoven spes. i armene. Men, jeg kan ikke tro at jeg hadde 4kg vann for mye i kroppen, så noe må ha vært fett også..

Men, uansett.. Det var iallefall 4 kg totalt på 5 dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenemor

Det kan ha mange grunner, jeg tror det reelle vekttapet må ha skjedd over noe mer tid.

Det skjedde kun på 5 dager. Jeg veide meg noen dager før jeg ble syk.

Fikk også veldig mange komentarer på at jeg hadde blitt så tynn! Lår og rumpe mindre, mage nesten "borte", mindre pupper. Det kan ikke bare være vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

SUPPE:

Det er viktig at grønnsaksbitene er smååååå

0,8kg gulrøtter

1 bunt selleri

1 stor løk

2 bokser tomater (eg tar 3 bokser)

2 grønne paprika

2 kjøttbuljongterninger

2 pk Mr Lee nudler (lurt å skjære til korte tråder, ha dem oppi etter koketiden er over, ellers så blir de altfor mye)

2 pk frosne brekkbønner (ha oppi i etter koketiden)

Krydre med det du vil.

(eg tar basilikum + MrLee-krydder)

Denne suppen skal du spise så myyye du orker. Frokost, lunsj, middag.. (når du er sulten)

På den første biff-dagen, skal suppen spises minimum en gang.

Husk:

Drikke mye. Minimum 6-8 glass om dagen.

Vann, vann, vann, skummet melk, kaffe, tranebær juice, juice som ikke er tilsatt vann.

Tror eg har med alle ingrediensene nå.

LYKKE TIL !

Yummy, den suppen høres jo faktisk kjempegod ut!

Skulle fint klart å spise en del av den (resten av kuren hadde jeg hatt større problemer med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Dette kunne vært artig å prøve - men er det kanskje beregnet på dem som har en del kilo å gå ned?

Jeg har ikke sånn kjempemye vekt å ta av, men 5-6 kg skulle jeg gjerne bli kvitt.

Men kiloene vil kanskje rase på igjen med en gang jeg spiser mer..? Er i gang med jogging nå, men en lynkur ville virkelig vært til stor inspirasjon og hjelp!

Bare en ting - skal i bursdag i løpet av neste uke, spolerer man hele opplegget ved å drikke en halvliter øl..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg hadde garantert klart å gå ned så mye på en uke med denne dietten.... Når jeg kun spiser veldig sunn mat i et par dager, så går jeg lett ned en kilo eller to. Nå prøver ikke jeg å gå ned i vekt, så jeg sørger for å spise normalt + en stratos hver dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vært artig å prøve - men er det kanskje beregnet på dem som har en del kilo å gå ned?

Jeg har ikke sånn kjempemye vekt å ta av, men 5-6 kg skulle jeg gjerne bli kvitt.

Men kiloene vil kanskje rase på igjen med en gang jeg spiser mer..? Er i gang med jogging nå, men en lynkur ville virkelig vært til stor inspirasjon og hjelp!

Bare en ting - skal i bursdag i løpet av neste uke, spolerer man hele opplegget ved å drikke en halvliter øl..?

Om du følger tipsene du får på ED siden. Altså, går over i fase 3 og starter forsiktig med reinnføringen av karbo. når du har nådd målet ditt og fortsetter å holde faste måltider, da vil de ikke rase på igjen.. Men, selvfølgelig hvis du kjører rett over i usunn mat, brus, øl osv osv. så vil de nok rase på igjen.

Øl ødelegger nok, men du kan ta et glass vin kanskje?

Evt vente med oppstarten til alle festlighetene er ferdig.. =)

Du får masse nyttige tips på www.eurodiet.com

lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joda det er nok vann

Jeg har ikke lest alle svarene dine, så mulig du har fått mange like svar som mitt her.

Selvfølgelig er det vann :), om du drikker mye vann (he-he) så er det allikvel vannet i kroppen din som nå er blitt borte.

Forsøker du kuren en uke til, så skal du se at du ikke vil ha det samme vekttapet.

Alle slankekurer starter de første ukene med et "stort" vekttap, pga vannet i kroppen. Omtrent alle slankekurer skal en drikke mye vann, 2-3 l pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...