Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Hedvig?


Gjest TheaAlice

Anbefalte innlegg

:o) Man må bli vant til de fleste navn... Noen klarer man å like mens andre ikke.

Uansett skjemmer navnet ingen.

Hadde ei i klassen som het Hedvig. Ei flott jente, med et flott navn!!! ;o)

At navnet skjemmer ingen er jeg ikke enig med. :-) Heller ikke denne jenta:

http://lp.aftenposten.no/ego/F_HV_1-9b/http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2558612.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er fint, men av en eller annen grunn er det litt vanskelig å uttale. Kanskje fordi det blir for mye bløte konsonanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig synes jeg det er et kjempefint navn, men jeg greier ikke å la være å tenke på Villanden når jeg hører det. Jeg ville ikke valgt det til min datter selv om jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Jeg har en helt horribel tante som heter Hedvig, så jeg kan ikke si jeg har noen positive assosiasjoner til navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 11 år senere...

Det er kjempefint.  Haha, hvis dere hadde visst hva barnebarna mine heter så hadde dere antagelig ikke likt dem.  Bare oldemor/tippoldemor navn og veldig få som heter det.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det gått over 10 år. 

Hva synes dere om jentenavnet Hedvig i dag? 

Anonymkode: b2cde...bb1

Like vakkert i dag også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...