Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Hedvig?


Gjest TheaAlice

Anbefalte innlegg

På 19.9.2019 den 14.44, mariaflyfly skrev:

Jeg synes Hedvig er et nydelig navn, men jeg er kanskje litt miljøskada etter å ha jobba som norsklærer noen år. ;)

Jeg har ingen assosiasjoner til navnet Hedvig....

*flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, mariaflyfly skrev:

Næmmen påskelilje! Har du ikke lest din Ibsen? 😱

Eh... nei... 😮

Leste Brand på vgs.

Så Et dukkehjem på fransk i Paris da jeg var 20 (og ble temmelig flau da jeg skjønte at mange franskmenn hadde lest mye Ibsen.. )

Så Peer Gynt i Fjæreheia for ca 20 år siden.

Så Et dukkehjem igjen på norsk her for 2-3 år siden. Har også sett En folkefiende og Gjengangere her i Kristiansand de siste 5-6 årene. 

Har likt alle teateroppsetningene jeg har sett av Ibsen,  og blitt imponert over hvor aktuelt de er i dag, alle sammen. Men har ikke lest dem, nei...

Har vel et vagt minne om Vildanden på TV da jeg var barn, men har ingen anelse om hva det handler om.

Sank jeg dypt nå 😮😃😮?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, påskelilje skrev:

Eh... nei... 😮

Leste Brand på vgs.

Så Et dukkehjem på fransk i Paris da jeg var 20 (og ble temmelig flau da jeg skjønte at mange franskmenn hadde lest mye Ibsen.. )

Så Peer Gynt i Fjæreheia for ca 20 år siden.

Så Et dukkehjem igjen på norsk her for 2-3 år siden. Har også sett En folkefiende og Gjengangere her i Kristiansand de siste 5-6 årene. 

Har likt alle teateroppsetningene jeg har sett av Ibsen,  og blitt imponert over hvor aktuelt de er i dag, alle sammen. Men har ikke lest dem, nei...

Har vel et vagt minne om Vildanden på TV da jeg var barn, men har ingen anelse om hva det handler om.

Sank jeg dypt nå 😮😃😮?

Du har nok mer oversikt enn gjennonsnittsmennesket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, påskelilje skrev:

Eh... nei... 😮

Leste Brand på vgs.

Så Et dukkehjem på fransk i Paris da jeg var 20 (og ble temmelig flau da jeg skjønte at mange franskmenn hadde lest mye Ibsen.. )

Så Peer Gynt i Fjæreheia for ca 20 år siden.

Så Et dukkehjem igjen på norsk her for 2-3 år siden. Har også sett En folkefiende og Gjengangere her i Kristiansand de siste 5-6 årene. 

Har likt alle teateroppsetningene jeg har sett av Ibsen,  og blitt imponert over hvor aktuelt de er i dag, alle sammen. Men har ikke lest dem, nei...

Har vel et vagt minne om Vildanden på TV da jeg var barn, men har ingen anelse om hva det handler om.

Sank jeg dypt nå 😮😃😮?

Du har grei oversikt. 😌

Spør kidsa dine om de har lest Ibsen på skolen. 😉 Vi leser og ser hele Et dukkehjem på 10.

trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2019 den 19.50, mariaflyfly skrev:

Du har grei oversikt. 😌

Spør kidsa dine om de har lest Ibsen på skolen. 😉 Vi leser og ser hele Et dukkehjem på 10.

trinn.

Hun på 18 holder på med En folkefiende nå. Glemte å spørre hun andre 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...