Gå til innhold

Hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jo være den gjør det selv om ingen har sagt det til deg.

For det første er det ikke alle som sier noe til rette vedkommende, de foretrekker alle andre. For det andre, er det ikke noe man sier på bakgrunn av å ha sett det en gang eller to kanskje. Og hvor ofte tar man pus på fersken? Inne er en ting, der må de på do selv om vi er der. Men ute?

Hatt noen sin kattedo i blomsterbedet, og det er IKKE hyggelig. Uansett - jeg så aldri katten der. Men at den var der ofte, det er sikkert ;-)

''Kan jo være den gjør det selv om ingen har sagt det til deg. ''

Ja, de gangene vi har funnet bæsj i hagen, aner vi jo ikke _hvilken_ katt som står bak ugjerningen.

Vi vet heller ikke hvem i nabolaget som eier katten som brukte å "bo" i garasjen vår.

Etter stadige funn av poteavtrykk på bilpanser, anklaget mannen min meg for å la garasjeporten stå åpen. Og han hadde rett i at jeg er/var mer sløv enn han på det området, men flere ganger protesterte jeg og sa at garasjen hadde vært lukket hele tiden.

En vakker dag tok vi katta "på fersken" i å komme seg inn: Den klatret opp på utsiden av veggen og presset seg inn i lufteglipa innunder taket! ;-) Da kjøpte vi hønsenetting og sperret igjen hullet, og siden den gang har vi verken hatt poteavtrykk på biler eller lukt av kattetiss i garasjen;-)

• Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

26

• Colette

22

• mil1365380270

12

• Katt-ja

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Etter loven må du sikre ditt eget basseng.

Hmmm - det har du rett i. Da får man finne på noe annet, med litt fantasi klarer man garantert å finne på noe som ikke omfattes av loven. :o)

Skrevet

Ja, de gangene vi har funnet bæsj i hagen, aner vi jo ikke _hvilken_ katt som står bak ugjerningen.

Vi vet heller ikke hvem i nabolaget som eier katten som brukte å "bo" i garasjen vår.

Etter stadige funn av poteavtrykk på bilpanser, anklaget mannen min meg for å la garasjeporten stå åpen. Og han hadde rett i at jeg er/var mer sløv enn han på det området, men flere ganger protesterte jeg og sa at garasjen hadde vært lukket hele tiden.

En vakker dag tok vi katta "på fersken" i å komme seg inn: Den klatret opp på utsiden av veggen og presset seg inn i lufteglipa innunder taket! ;-) Da kjøpte vi hønsenetting og sperret igjen hullet, og siden den gang har vi verken hatt poteavtrykk på biler eller lukt av kattetiss i garasjen;-)

''Ja, de gangene vi har funnet bæsj i hagen, aner vi jo ikke _hvilken_ katt som står bak ugjerningen.''

DNA-testing må til!!! Der ble forskeren sysselsatt også. Hah! Nå har vi snart gjort kål på all arbeidsledighet her.

mil1365380270
Skrevet

''En katt kan ikke styres hvor den går på do.''

Selvfølgelig kan man lære en katt å gjøre sitt fornødne et fast sted. Spør de som har innekatt om dette!

Om det hjelper særlig om nærmeste katteeier lærer katten sin hvor det er ok er en annen sak :-)

Tror ute og inne blir to helt forskjellige situasjoner.

Skrevet

''Kan jo være den gjør det selv om ingen har sagt det til deg.''

Selvfølgelig. Jeg har spurt flere, og når de da velger å si at de ikke har kattedritt rundt sitt hus, så er det jo deres valg å eventuelt lyve.

Jeg vet selvfølgelig ikke _alltid_ hvor pus gjør fra seg. Jeg vet om 3 steder, 2 på vår eiendom og 1 i skogkanten. Det kan selvfølgelig også være fler.

Som sagt, om naboene mine velger å lyve på direkte spørsmål, da kan jeg liksom ikke få gjort så mye mer.

Vi har en nabo som har hatt katt i ca ett år. Før det måtte du flere hus bort i hver retning før man fant noen som eide en katt, men likevel har vi stadig vekk hatt kattebesøk i hagen. Jeg tviler på at katteeiere som bor 10 hus bortenfor oss spør om vi har funnet kattebæsj;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Hvis du har spurt de direkte, så svarer de sant, får man tro. Imidlertid litt rart at INGEN har kattdritt rundt huset sitt når det er flere katter i nabolaget, er det ikke? Samme det, jeg har hund og det løser problemet for min del.

Også syns jeg man må tåle litt, men grensen er passert ved de katteeierne som tar det som en selvfølge at de kan skaffe seg katt, og at andre skal syns det er helt greit at de får plagene med den. Da forsvinner gleden ved å være fleksibel fort, he-he!

''Imidlertid litt rart at INGEN har kattdritt rundt huset sitt når det er flere katter i nabolaget, er det ikke?''

Egentlig ikke, for det er så mye friareal inntil husene (enda), at jeg tipper de fleste kattene bruker disse områdene. Det er heller ikke noe særlig med blomsterbed her enda, vi er nybyggere. :-)

Katter foretrekker løs jord når den skal drite, så den søker helst slike steder. Og rundt her er det masse oppgravd jord i hauger, så som sagt - jeg tipper de er der (også).

Hund er forresten en kjekk kattejager. Men også hunder kan være plagsomme, særlig de som står og lager lyd hele tiden. :-(

Gjest Elextra
Skrevet

Tror ute og inne blir to helt forskjellige situasjoner.

Antakelig, men antar man kan lære katten å bæsje et fast sted i hagen _om_ det skulle være aktuelt og ønskelig. Men det gidder man selvfølgelig ikke.

Gjest ViViola
Skrevet

''En katt kan ikke styres hvor den går på do.''

Selvfølgelig kan man lære en katt å gjøre sitt fornødne et fast sted. Spør de som har innekatt om dette!

Om det hjelper særlig om nærmeste katteeier lærer katten sin hvor det er ok er en annen sak :-)

Inne og ute er veldig forskjellig for en katt, men man kan legge forholdene til rette for katten også ute.

Det er viktig for katten å ha noe å grave i når den skal drite, så sørger man for å ha et sandområde i nærheten og gjerne heller litt brukt innesand der, så kan mye være gjort. Men full kontroll greier man ikke å ha på katter som får være frie ute.

Skrevet

''Ja, de gangene vi har funnet bæsj i hagen, aner vi jo ikke _hvilken_ katt som står bak ugjerningen.''

DNA-testing må til!!! Der ble forskeren sysselsatt også. Hah! Nå har vi snart gjort kål på all arbeidsledighet her.

JA! Da synes jeg dem som blir avkrevd penger for sandkasselokk kan svare med å si at sandkasseeierene må betale for dna-testing av kattebæsjen først, for å forsikre seg om at det virkelig ER ders katt som bæsjer der!

Skrevet

''Man må først foreta en avskrivning av lokkets opprinnelige pris, da den nye familien som "kjøper seg inn" i lokket jo ikke gjør det i et nytt lokk! :-)''

Selvfølgelig! Ergo har vi sysselsatt en arbeidsledig revisor også! ;o)

Hele finanskrisa løses pga et sandkasselokk! :-)

Hva koster slike lokk, forresten? 299?

mil1365380270
Skrevet

Den koste seg sikkert på det varme panseret. Og markerte varmestua si, he-he!

Jeg syns ikke vi skal få et hysterisk samfunn hvor katter er bannlyst. Det er ikke bra for oss. Men at katter kan være til ganske stor plage for naboene, det må det være lov å si uten at noen (og da sikter jeg ikke til noen i denne tråden!) med katt blir hysteriske og går til angrep.

Kanskje mer der saken ligger; de anser det som motangrep fordi de vet deres elskede katt kan være det store hatobjektet i nabolaget, og er litt på tå hev i utganspunktet? ;-)

Skrevet

De som skal ha sandkasse bør betale for dette lokket selv, dersom de ikke ønsker å stå fram som en gjeng usannsynlig gjerrige særlinger.

Dog kan jeg forstå deres irritasjon over at naboens katt finner det for godt å bruke sandkassa til toalett.

''dersom de ikke ønsker å stå fram som en gjeng usannsynlig gjerrige særlinger.''

Hehe:-)

Skrevet

Hele finanskrisa løses pga et sandkasselokk! :-)

Hva koster slike lokk, forresten? 299?

*Knegg* Ikke verst å sanere all arbeidsledighet for et sandkasselokk til 299,-! *Hehehehe*

mil1365380270
Skrevet

''Imidlertid litt rart at INGEN har kattdritt rundt huset sitt når det er flere katter i nabolaget, er det ikke?''

Egentlig ikke, for det er så mye friareal inntil husene (enda), at jeg tipper de fleste kattene bruker disse områdene. Det er heller ikke noe særlig med blomsterbed her enda, vi er nybyggere. :-)

Katter foretrekker løs jord når den skal drite, så den søker helst slike steder. Og rundt her er det masse oppgravd jord i hauger, så som sagt - jeg tipper de er der (også).

Hund er forresten en kjekk kattejager. Men også hunder kan være plagsomme, særlig de som står og lager lyd hele tiden. :-(

Ja, hunder kan også være plagsomme. Men med hunder, så er det gjerne eierne som får skylden, og det er helt legitimt. I motsetning til enkelte katteeiere (ikke deg!), som fraskriver seg alt ansvar og bregrunner det med "sånn er katter".

Skrevet

Den koste seg sikkert på det varme panseret. Og markerte varmestua si, he-he!

Jeg syns ikke vi skal få et hysterisk samfunn hvor katter er bannlyst. Det er ikke bra for oss. Men at katter kan være til ganske stor plage for naboene, det må det være lov å si uten at noen (og da sikter jeg ikke til noen i denne tråden!) med katt blir hysteriske og går til angrep.

Kanskje mer der saken ligger; de anser det som motangrep fordi de vet deres elskede katt kan være det store hatobjektet i nabolaget, og er litt på tå hev i utganspunktet? ;-)

''Jeg syns ikke vi skal få et hysterisk samfunn hvor katter er bannlyst. Det er ikke bra for oss. Men at katter kan være til ganske stor plage for naboene, det må det være lov å si uten at noen (og da sikter jeg ikke til noen i denne tråden!) med katt blir hysteriske og går til angrep.''

Det er jeg forsåvidt enig i! :-)

Men det går samtidig an å si på en pen måte at kattene kan være en plage, uten å spy ut edder og galle om disse uansvarlige katteierne:-) (Jeg sikter heller ikke til noen i denne tråden)

Jeg har forresten ikke katt selv, bare for å ha nevnt det. :-)

mil1365380270
Skrevet

Antakelig, men antar man kan lære katten å bæsje et fast sted i hagen _om_ det skulle være aktuelt og ønskelig. Men det gidder man selvfølgelig ikke.

Tror ikke det går. Kan sikkert lage en superduper kattedo i hagen, for så å oppleve at drømmedoen for pus har kommet på andre siden av gjerdet. Neppe mulig å få katten til å velge nest beste sted fordi du sier det.

mil1365380270
Skrevet

''Jeg syns ikke vi skal få et hysterisk samfunn hvor katter er bannlyst. Det er ikke bra for oss. Men at katter kan være til ganske stor plage for naboene, det må det være lov å si uten at noen (og da sikter jeg ikke til noen i denne tråden!) med katt blir hysteriske og går til angrep.''

Det er jeg forsåvidt enig i! :-)

Men det går samtidig an å si på en pen måte at kattene kan være en plage, uten å spy ut edder og galle om disse uansvarlige katteierne:-) (Jeg sikter heller ikke til noen i denne tråden)

Jeg har forresten ikke katt selv, bare for å ha nevnt det. :-)

Enig!

Så noe usaklig: "spy ut edder og galle ". Trodde det var "eder" og galle, som i banneord... Hva er edder da?

Gjest Elextra
Skrevet

Tror ikke det går. Kan sikkert lage en superduper kattedo i hagen, for så å oppleve at drømmedoen for pus har kommet på andre siden av gjerdet. Neppe mulig å få katten til å velge nest beste sted fordi du sier det.

Antakelig har du helt rett - jeg har egentlig ikke veldig peiling på dette *S*

mil1365380270
Skrevet

Antakelig har du helt rett - jeg har egentlig ikke veldig peiling på dette *S*

Ganske sikker på jeg har rett, bodd med en katt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...