Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 En ny "Hitler" som fikk sine idéer etter å ha overnattet (uten å få sove) på samme hotell som en gjeng fulle bergensere! ;-) Med vennlig hilsen Det er stygt å harselere med bergensere på den måten. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Selvfølgelig får du pepper for det, du går foran som et dårlig eksempel for unger som skal lære seg at man ikke mobber de som ikke her A4 Dessuten tror jeg det ikke er så mange barn som sitter og leser slike diskusjoner som dette på dol. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Du bruker faktisk ordet "fordom" helt feil her. Fordom betyr at du har forhåndsbestemte oppfatninger. Det at andre bedømmer dine direkte uttalelser og tar avstand fra dem er ikke å ha fordommer mot deg. Men dersom din meningsmotstander antar at du på grunn av dine uttalelser "sikkert stemmer Frp" eller "sikkert har lavere eller ingen utdannelse", så har vedkommende fordommer mot deg, altså forhåndsbestemte oppfatninger uten at man vet om dette medfører riktighet. Takk! 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Dessuten tror jeg det ikke er så mange barn som sitter og leser slike diskusjoner som dette på dol. Det gjør det da ikke bedre at du trakasserer jøder, homofile, kvinner eller andre. bare fordi de ikke leser her. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Og tenk hvis nazistene drepte alle som kalte seg for Dorthe på lat... Da skal du jammen være glad for at du ikke levde under krigen. (Dette var selvsagt like dumt å si som ditt sleivete utsagn om bergensere og gassing). Jeg hadde blitt sendt i gasskammer jeg hvis jeg hadde bodd i Tyskland under Hitler, det er jeg helt klar over. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Du bruker faktisk ordet "fordom" helt feil her. Fordom betyr at du har forhåndsbestemte oppfatninger. Det at andre bedømmer dine direkte uttalelser og tar avstand fra dem er ikke å ha fordommer mot deg. Men dersom din meningsmotstander antar at du på grunn av dine uttalelser "sikkert stemmer Frp" eller "sikkert har lavere eller ingen utdannelse", så har vedkommende fordommer mot deg, altså forhåndsbestemte oppfatninger uten at man vet om dette medfører riktighet. Og da var det ikke fordomsfullt å påstå (utfra bergenserens innlegg) at han var "befengt"? haha 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Fra leksikon: "for sin avvisning av kristendomme". Han var altså ikke kristen. Ja, det var nok derfor han skrev "Gott mit uns" på "arbeidsleirene". 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Det gjør det da ikke bedre at du trakasserer jøder, homofile, kvinner eller andre. bare fordi de ikke leser her. Ikke skriv "du", men bruk "en" eller "man". For jeg diskriminerer verken jøder, kvinner eller homofile. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Og da var det ikke fordomsfullt å påstå (utfra bergenserens innlegg) at han var "befengt"? haha Slå opp "befengt" i ordboken. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Dessuten tror jeg det ikke er så mange barn som sitter og leser slike diskusjoner som dette på dol. Jeg regner med at du ikke har andre meninger i RL som du har på nett. Du diskuterer kanskje kun for diskusjonen sin skyld og kanskje du til og med er lesbisk og har barn? 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Ikke skriv "du", men bruk "en" eller "man". For jeg diskriminerer verken jøder, kvinner eller homofile. Selvsagt gjør du det - du diskriminerer homofile når du ikke vil at eventyr med homofile skal leses for barn i barnehagen. Det er diskriminering (forskjellsbehandling)! 0 Siter
morsan Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Og da var det ikke fordomsfullt å påstå (utfra bergenserens innlegg) at han var "befengt"? haha Nei, det var ikke fordomsfullt. Befengt er et ord som betyr plaget av, smittet med, angrepet av. Og i denne sammenheng bare et sterkere verb enn å si at man "har" fordommer. Uansett hvilke verb man setter foran substantivet her, er det ikke fordomsfullt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Jeg er selv ikke A4, og jeg har et barn som heller ikke er A4. Men likevel kan jeg være imot at eventyr i barnehagen skal handle om homofile- Så da er det greit å mobbe deg eller barnet ditt? 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Ja, det var nok derfor han skrev "Gott mit uns" på "arbeidsleirene". Det var nok bare for å tekkes Himmmler. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Ja, det vet jeg - det er en god beskrivelse av det du skriver. Nei, det var rettet mot de De skriver. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Selvsagt gjør du det - du diskriminerer homofile når du ikke vil at eventyr med homofile skal leses for barn i barnehagen. Det er diskriminering (forskjellsbehandling)! ''Det er diskriminering (forskjellsbehandling)!'' Nei, det er det ikke. Aksepter det. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Så da er det greit å mobbe deg eller barnet ditt? Det er ikke snakk om mobbing her. Hvor har du det fra? 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Det er stygt å harselere med bergensere på den måten. Akkurat like stygt som å harselere med homofile, jøder, sigøynere, funksjonshemmede og folk med psykiske problem. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Nei, det var ikke fordomsfullt. Befengt er et ord som betyr plaget av, smittet med, angrepet av. Og i denne sammenheng bare et sterkere verb enn å si at man "har" fordommer. Uansett hvilke verb man setter foran substantivet her, er det ikke fordomsfullt. Ja, det er din mening. Jeg har min. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 ''Det er diskriminering (forskjellsbehandling)!'' Nei, det er det ikke. Aksepter det. Så at man kan lese eventyr om heterofile, men ikke eventyr om homofile, er ikke forskjellsbehandling? Hva er det da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.