Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

137

• Dorthe

45

• morsan

11

• BobbyPeru

10

Mest aktive i denne tråden

Du bruker faktisk ordet "fordom" helt feil her.

Fordom betyr at du har forhåndsbestemte oppfatninger. Det at andre bedømmer dine direkte uttalelser og tar avstand fra dem er ikke å ha fordommer mot deg.

Men dersom din meningsmotstander antar at du på grunn av dine uttalelser "sikkert stemmer Frp" eller "sikkert har lavere eller ingen utdannelse", så har vedkommende fordommer mot deg, altså forhåndsbestemte oppfatninger uten at man vet om dette medfører riktighet.

Takk!

Og tenk hvis nazistene drepte alle som kalte seg for Dorthe på lat... Da skal du jammen være glad for at du ikke levde under krigen.

(Dette var selvsagt like dumt å si som ditt sleivete utsagn om bergensere og gassing).

Jeg hadde blitt sendt i gasskammer jeg hvis jeg hadde bodd i Tyskland under Hitler, det er jeg helt klar over.

Gjest solfryd

Du bruker faktisk ordet "fordom" helt feil her.

Fordom betyr at du har forhåndsbestemte oppfatninger. Det at andre bedømmer dine direkte uttalelser og tar avstand fra dem er ikke å ha fordommer mot deg.

Men dersom din meningsmotstander antar at du på grunn av dine uttalelser "sikkert stemmer Frp" eller "sikkert har lavere eller ingen utdannelse", så har vedkommende fordommer mot deg, altså forhåndsbestemte oppfatninger uten at man vet om dette medfører riktighet.

Og da var det ikke fordomsfullt å påstå (utfra bergenserens innlegg) at han var "befengt"?

haha

Annonse

Dessuten tror jeg det ikke er så mange barn som sitter og leser slike diskusjoner som dette på dol.

Jeg regner med at du ikke har andre meninger i RL som du har på nett.

Du diskuterer kanskje kun for diskusjonen sin skyld og kanskje du til og med er lesbisk og har barn?

Ikke skriv "du", men bruk "en" eller "man". For jeg diskriminerer verken jøder, kvinner eller homofile.

Selvsagt gjør du det - du diskriminerer homofile når du ikke vil at eventyr med homofile skal leses for barn i barnehagen.

Det er diskriminering (forskjellsbehandling)!

Og da var det ikke fordomsfullt å påstå (utfra bergenserens innlegg) at han var "befengt"?

haha

Nei, det var ikke fordomsfullt.

Befengt er et ord som betyr plaget av, smittet med, angrepet av. Og i denne sammenheng bare et sterkere verb enn å si at man "har" fordommer.

Uansett hvilke verb man setter foran substantivet her, er det ikke fordomsfullt.

Annonse

Gjest solfryd

Selvsagt gjør du det - du diskriminerer homofile når du ikke vil at eventyr med homofile skal leses for barn i barnehagen.

Det er diskriminering (forskjellsbehandling)!

''Det er diskriminering (forskjellsbehandling)!''

Nei, det er det ikke. Aksepter det.

Gjest solfryd

Nei, det var ikke fordomsfullt.

Befengt er et ord som betyr plaget av, smittet med, angrepet av. Og i denne sammenheng bare et sterkere verb enn å si at man "har" fordommer.

Uansett hvilke verb man setter foran substantivet her, er det ikke fordomsfullt.

Ja, det er din mening. Jeg har min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...