Gå til innhold

Hmmfff...klær til tenåring


100%ull

Anbefalte innlegg

Tjaaa....jeg er temmelig irritert...

Gubben har en pode som bor annen hver uke hos oss...ellers bor han til mora. Det er mora som får barnetrygd...for to. Hun har gjort avtale om at det er hun som skal stå for innkjøp av klær til poden. Det blir sjelden gjort.

Nå må gubben ut å kjøpe bukser fordi poden ikke har noen. Poden vil bare ha dyre merkeklær ...og det får han av faren.

For det første er det mora som egentlig skal kjøpe klær til poden...og når det ikke skjer...så drar gubben og kjøper dyre klær...i stedet for å lære poden at en trenger ikke så dyre

merkeklær...

Mora bare mottar barnetrygd for to...og bruker disse på seg selv...

Ja...jeg er irritert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 100%ull

    18

  • zellica

    6

  • Katt-ja

    5

  • laban

    4

Mest aktive i denne tråden

Kan dere lage en avtale om at barnetrygden går inn på tenårings konto? Og så la han stå for alle klærne selv?

''Kan dere lage en avtale om at barnetrygden går inn på tenårings konto? Og så la han stå for alle klærne selv?''

Det er desverre helt umulig...Mora vil ha pengene selv...

...og faren orker ikke ta opp denne kampen mot mora...

Sånn har det vært i alle år...

Hmmfff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan dere lage en avtale om at barnetrygden går inn på tenårings konto? Og så la han stå for alle klærne selv?''

Det er desverre helt umulig...Mora vil ha pengene selv...

...og faren orker ikke ta opp denne kampen mot mora...

Sånn har det vært i alle år...

Hmmfff....

Da må du mok bare fortsette å irritere deg, siden det er uaktuelt å la gutten gå uten bukser ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan dere lage en avtale om at barnetrygden går inn på tenårings konto? Og så la han stå for alle klærne selv?''

Det er desverre helt umulig...Mora vil ha pengene selv...

...og faren orker ikke ta opp denne kampen mot mora...

Sånn har det vært i alle år...

Hmmfff....

1) Han har bare en særkullsunge?

2) Ungen er tenåring?

Det er sikkert irriterende,- men det går over om ikke så alt for mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Bor han halvparten av tida hos dere? Ingen bidrag noen vei?

I såfall er jeg litt enig med deg - spes hvis avtalen er at hun skal kjøpe alle klær.

Men det er nok dyrere å ha en tenåring i hus enn 2 barnetrygder. Det er jo ikke slik at barnetrygden dekker alle kostnadene. Men så er det noe med hvor mye han bor hos dere da - da er det jo dere som dekker mat etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du mok bare fortsette å irritere deg, siden det er uaktuelt å la gutten gå uten bukser ;-)

''...siden det er uaktuelt å la gutten gå uten bukser ;-)''

Det er jo det moren egentlig gjør med sin egen sønn...

Fnatt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tenåring og han koster mer enn den doble barnetrygden han får så jeg synes ikke det gjør noe om faren spytter i kassa innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere beholde buksene faren kjøper, hos dere. Så ender det vel før eller senere med at moren også kjøper noen. Det virker usannsynlig at en tenåringsgutt er villig til å gå uten bukser over tid.

Jeg er klar over at forslaget bare gjør striden verre, men jeg tviler litt på at "far må kjøpe bukser fordi poden ikke har noen". Han har kanskje ingen (store nok) bukser med seg til dere, men det er noe annet.

To barnetrygder er uansett ikke nok for å drifte en tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes problemet i stor grad ligger her:

''Poden vil bare ha dyre merkeklær ...og det får han av faren.

''

Du må snakke med faren om ikke å kjøpe slike dyre bukser. Klart gutten heller spør far enn mor om han vet han får finere klær hos far!? Om han virkelig ikke har bukser får dere kjøpe et lite lager på H&M. Kanskje slutter han da å be far, eller eventuelt blir ikke fars utlegg så store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Mora bare mottar barnetrygd for to...og bruker disse på seg selv.''

Hvordan vet du dette? Det er dyrt med tenåringer. Vi er gift, men det er jeg som får barnetrygden inn på min konto. Jeg kjøper klær, men barnetrygden holder ikke lenge når du skal kjøpe klær til tenåringer.

Jeg kan få mye klær for en tusenlapp til den yngste når jeg handler på H&M, men skal jeg handle til tenåringene får jeg knapt en bukse.

Skal de ha dyrere ting, er det som oftest faren som må punge ut.

Gutten har kanskje noen fritidsaktiviteter også som koster penger?

For alt vi vet, kan denne alenemoren streve for å få pengene til å holde og det kan godt være hun mener gutten har nok bukser, selv om sønnen selv vurderer det annerledes.

En alenemor jeg kjenner stevde hardt. Faren skulle ta sønnen med i en konfirmasjon, Handlet en rådyr skjorte til sønnen og presenterte regningen for alenemoren etterpå og ba henne betale. Hun selv ville ha kjøpt en billig skjorte fra H&M, for det var det hun hadde råd til.

Jeg synes vi vet for lite om situasjonen her til å vurdere hvor rettferdig/urettferdig dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mora bare mottar barnetrygd for to...og bruker disse på seg selv.''

Hvordan vet du dette? Det er dyrt med tenåringer. Vi er gift, men det er jeg som får barnetrygden inn på min konto. Jeg kjøper klær, men barnetrygden holder ikke lenge når du skal kjøpe klær til tenåringer.

Jeg kan få mye klær for en tusenlapp til den yngste når jeg handler på H&M, men skal jeg handle til tenåringene får jeg knapt en bukse.

Skal de ha dyrere ting, er det som oftest faren som må punge ut.

Gutten har kanskje noen fritidsaktiviteter også som koster penger?

For alt vi vet, kan denne alenemoren streve for å få pengene til å holde og det kan godt være hun mener gutten har nok bukser, selv om sønnen selv vurderer det annerledes.

En alenemor jeg kjenner stevde hardt. Faren skulle ta sønnen med i en konfirmasjon, Handlet en rådyr skjorte til sønnen og presenterte regningen for alenemoren etterpå og ba henne betale. Hun selv ville ha kjøpt en billig skjorte fra H&M, for det var det hun hadde råd til.

Jeg synes vi vet for lite om situasjonen her til å vurdere hvor rettferdig/urettferdig dette er.

''Hvordan vet du dette?''

Faren og sønnen sier det...Jeg jobber rett ved siden av mora...så jeg vet at dette er fakta...

'' Gutten har kanskje noen fritidsaktiviteter også som koster penger?''

Moren vil ikke betale fritidsaktiviteter...så det er det faren som gjør...

''...kan denne alenemoren streve for å få pengene til å holde''

Dette er ikke en alenemor...men bor sammen med en...Allikevel får hun barnetrygd for to... Og hun drar flere ganger til syden i året...og har siste skrik i klær...

''Jeg synes vi vet for lite om situasjonen her til å vurdere hvor rettferdig/urettferdig dette er.''

Jeg vet nok til at jeg syns dette er urettferdig...og temmelig irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

''Hvordan vet du dette?''

Faren og sønnen sier det...Jeg jobber rett ved siden av mora...så jeg vet at dette er fakta...

'' Gutten har kanskje noen fritidsaktiviteter også som koster penger?''

Moren vil ikke betale fritidsaktiviteter...så det er det faren som gjør...

''...kan denne alenemoren streve for å få pengene til å holde''

Dette er ikke en alenemor...men bor sammen med en...Allikevel får hun barnetrygd for to... Og hun drar flere ganger til syden i året...og har siste skrik i klær...

''Jeg synes vi vet for lite om situasjonen her til å vurdere hvor rettferdig/urettferdig dette er.''

Jeg vet nok til at jeg syns dette er urettferdig...og temmelig irriterende...

Ok, da kom det frem litt mer.

Hva sier faren? Er det et problem for han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes problemet i stor grad ligger her:

''Poden vil bare ha dyre merkeklær ...og det får han av faren.

''

Du må snakke med faren om ikke å kjøpe slike dyre bukser. Klart gutten heller spør far enn mor om han vet han får finere klær hos far!? Om han virkelig ikke har bukser får dere kjøpe et lite lager på H&M. Kanskje slutter han da å be far, eller eventuelt blir ikke fars utlegg så store.

''Du må snakke med faren om ikke å kjøpe slike dyre bukser.''

Jeg har sagt i fra...men han er for svak for poden...

Stort problem i forbindelse med andre settinger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kom det frem litt mer.

Hva sier faren? Er det et problem for han?

Det er et stort problem for faren...men han tør rett og slett ikke ta opp kampen med mora...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skap splid mellom foreldrene og la de ordne opp i dette selv.

''Ikke skap splid mellom foreldrene og la de ordne opp i dette selv.''

Jeg skaper ikke splid...men det irriterer voldsomt inni meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er et stort problem for faren...men han tør rett og slett ikke ta opp kampen med mora...

Han bestemmer selv hvor dyre bukser han vil gi til sønnen sin og guttens mor har vel ikke så mye med det å gjøre. Jeg kan ikke se at det er morens feil at han er svak for sønnen sin.

Tror du må la han ordne opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Du må snakke med faren om ikke å kjøpe slike dyre bukser.''

Jeg har sagt i fra...men han er for svak for poden...

Stort problem i forbindelse med andre settinger også...

Ok, men da ligger problemet mest hos ham og ikke hos mor.

Du har antakelig større innflytelse på ham enn på mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Ikke skap splid mellom foreldrene og la de ordne opp i dette selv.''

Jeg skaper ikke splid...men det irriterer voldsomt inni meg...

''Jeg skaper ikke splid...men det irriterer voldsomt inni meg..''

Det er forståelig, men hold det fortsatt inni deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...