Gå til innhold

Hmmfff...klær til tenåring


100%ull

Anbefalte innlegg

Jeg har en tenåring og han koster mer enn den doble barnetrygden han får så jeg synes ikke det gjør noe om faren spytter i kassa innimellom.

''han får så jeg synes ikke det gjør noe om faren spytter i kassa innimellom.''

Faren...dvs vi...har spyttet mest i kassa gjennom det meste av oppveksten til poden...

Er det så rart at jeg blir irritert når mora drar på sydenturer...og bruker barnetrygda på seg selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 100%ull

    18

  • zellica

    6

  • Katt-ja

    5

  • laban

    4

Mest aktive i denne tråden

Ok, men da ligger problemet mest hos ham og ikke hos mor.

Du har antakelig større innflytelse på ham enn på mor.

''Du har antakelig større innflytelse på ham enn på mor.''

Nei...mora har makt over han i de fleste settinger...

Jeg har tatt opp dette flere ganger med han...

Jeg blir sjelden inkludert...er stort sett det femte hjul på vogna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Du har antakelig større innflytelse på ham enn på mor.''

Nei...mora har makt over han i de fleste settinger...

Jeg har tatt opp dette flere ganger med han...

Jeg blir sjelden inkludert...er stort sett det femte hjul på vogna...

''Du har antakelig større innflytelse på ham enn på mor.''

''Nei...mora har makt over han i de fleste settinger...

''

Les det jeg skrev en gang til; jeg sier at du har større innflytelse på ham enn du har på moren. Med andre ord er det ham du bør bearbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''han får så jeg synes ikke det gjør noe om faren spytter i kassa innimellom.''

Faren...dvs vi...har spyttet mest i kassa gjennom det meste av oppveksten til poden...

Er det så rart at jeg blir irritert når mora drar på sydenturer...og bruker barnetrygda på seg selv...?

''Er det så rart at jeg blir irritert når mora drar på sydenturer...og bruker barnetrygda på seg selv...?''

Drar dere på sydentur? Har dere dårlig økonomi?

Kanskje det beste hadde vært om dere delte barnetrygden og utover brukte det dere mente hadde råd til å gi gutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det så rart at jeg blir irritert når mora drar på sydenturer...og bruker barnetrygda på seg selv...?''

Drar dere på sydentur? Har dere dårlig økonomi?

Kanskje det beste hadde vært om dere delte barnetrygden og utover brukte det dere mente hadde råd til å gi gutten?

''Kanskje det beste hadde vært om dere delte barnetrygden''

Det nekter mora på...

''...og utover brukte det dere mente hadde råd til å gi gutten?''

Det er det vi gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere beholde buksene faren kjøper, hos dere. Så ender det vel før eller senere med at moren også kjøper noen. Det virker usannsynlig at en tenåringsgutt er villig til å gå uten bukser over tid.

Jeg er klar over at forslaget bare gjør striden verre, men jeg tviler litt på at "far må kjøpe bukser fordi poden ikke har noen". Han har kanskje ingen (store nok) bukser med seg til dere, men det er noe annet.

To barnetrygder er uansett ikke nok for å drifte en tenåring.

''Da får dere beholde buksene faren kjøper, hos dere. Så ender det vel før eller senere med at moren også kjøper noen'' Mener du det? Hvorfor skal tenåringen betale for uenighet på voksennivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

''Kanskje det beste hadde vært om dere delte barnetrygden''

Det nekter mora på...

''...og utover brukte det dere mente hadde råd til å gi gutten?''

Det er det vi gjør...

Men drar dere på sydenturer og hvordan er farens lønning i forhold til morens lønning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke i dag nei

Jeg får ikke helt taket på hva du er irritert for jeg?

At gutten får merkeklær av faren?

At far (din husstand) må betale for disse?

At mor slipper å betale for dette og dermed kan bruke de pengene på noe annet?

At du ikke har innflytelse på far?

At mor har innflytelse på far?

At tenåringen kommer lett til ting?

--

Om jeg var deg ville jeg satt meg ned og kjent på hva som virkelig wer problemet. Er det fars forhold til eksen må du ta det opp med han. Er det oppdragelse av hans jr må du snakke med han om dette, men samtidig være forberedt på at han kan mene at dette er hans og barnets mors område. Er det sjalusi i forhold til hans eks må du selv bearbeide dette.

I forhold til det du har fortalt her kan jeg ikke annet enn aplaudere at far er far for sin tenåringssønn, og gjør som han selv syns er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da får dere beholde buksene faren kjøper, hos dere. Så ender det vel før eller senere med at moren også kjøper noen'' Mener du det? Hvorfor skal tenåringen betale for uenighet på voksennivå?

Jeg tror ikke noe på at han er fullstendig bukseløs. I så fall er han en sjelden tenåring. Det handler antakelig mer om å få dyre merkebukser - evt. om en "krig" mellom foreldrene. Gutten er stor nok til å skjønne tegninga hvis det er sistnevnte som stemmer.

Hvis det er avtalt at moren skal stå for kleskjøp slik trådstarter påstår, burde det være greit at klær som likevel kjøpes hos far, blir der. Bortsett fra at hvis han virkelig ankom uten bukse, eller den var så ille at den måtte gå i søpla, kan han selvsagt ha en av dem på seg når han drar tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke helt taket på hva du er irritert for jeg?

At gutten får merkeklær av faren?

At far (din husstand) må betale for disse?

At mor slipper å betale for dette og dermed kan bruke de pengene på noe annet?

At du ikke har innflytelse på far?

At mor har innflytelse på far?

At tenåringen kommer lett til ting?

--

Om jeg var deg ville jeg satt meg ned og kjent på hva som virkelig wer problemet. Er det fars forhold til eksen må du ta det opp med han. Er det oppdragelse av hans jr må du snakke med han om dette, men samtidig være forberedt på at han kan mene at dette er hans og barnets mors område. Er det sjalusi i forhold til hans eks må du selv bearbeide dette.

I forhold til det du har fortalt her kan jeg ikke annet enn aplaudere at far er far for sin tenåringssønn, og gjør som han selv syns er riktig.

''At gutten får merkeklær av faren? ''

Ja...jeg har selv hatt barn i tenårene som ikke fikk eller krevde merkeklær...

''At far (din husstand) må betale for disse? ''

Ja...det er mora som egentlig har ansvaret for klærne til poden...

''At mor slipper å betale for dette og dermed kan bruke de pengene på noe annet?''

Irriterer meg grenseløst!!!

''At du ikke har innflytelse på far? ''

Ja

''At mor har innflytelse på far?''

Ja

''At tenåringen kommer lett til ting?''

Ja...jeg har selv hatt tenåringer...men denne poden er direkte bortskjemt med å få det som han vil i de fleste settinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på at han er fullstendig bukseløs. I så fall er han en sjelden tenåring. Det handler antakelig mer om å få dyre merkebukser - evt. om en "krig" mellom foreldrene. Gutten er stor nok til å skjønne tegninga hvis det er sistnevnte som stemmer.

Hvis det er avtalt at moren skal stå for kleskjøp slik trådstarter påstår, burde det være greit at klær som likevel kjøpes hos far, blir der. Bortsett fra at hvis han virkelig ankom uten bukse, eller den var så ille at den måtte gå i søpla, kan han selvsagt ha en av dem på seg når han drar tilbake.

Ettersom tenåringen bor 50/50 (annenhver uke her, resten hos mora sier trådstarter) syns jeg det vitner om fornuft hos far, som skjønner at kiden til tross for denne (for mor) dårlige avtalen 'koster' langt mer enn en dobbel barnetrygd pr mnd. Dét gjør iallefall min tenåringssønn.

Når det er sagt fører jo fars måte å håndtere dette på til irritasjon, og det er jo mer enn dumt. Til syvende og sist går jo det fort utover kiden også, så om jeg var far hadde jeg nok tatt en runde om dette med de to damene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men drar dere på sydenturer og hvordan er farens lønning i forhold til morens lønning?

''Men drar dere på sydenturer''

Egentlig uaktuelt tema...men siden du spør...så har vi dratt til syden OG hatt med poden...

'' og hvordan er farens lønning i forhold til morens lønning?''

Lik lønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke i dag nei -

''At gutten får merkeklær av faren? ''

Ja...jeg har selv hatt barn i tenårene som ikke fikk eller krevde merkeklær...

''At far (din husstand) må betale for disse? ''

Ja...det er mora som egentlig har ansvaret for klærne til poden...

''At mor slipper å betale for dette og dermed kan bruke de pengene på noe annet?''

Irriterer meg grenseløst!!!

''At du ikke har innflytelse på far? ''

Ja

''At mor har innflytelse på far?''

Ja

''At tenåringen kommer lett til ting?''

Ja...jeg har selv hatt tenåringer...men denne poden er direkte bortskjemt med å få det som han vil i de fleste settinger...

Auau. Dette må dere jo åpenbart snakke ordentlig om. Hva med å snakke sammen med uhildet tredjepart tilstede (ala familievernkontoret)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom tenåringen bor 50/50 (annenhver uke her, resten hos mora sier trådstarter) syns jeg det vitner om fornuft hos far, som skjønner at kiden til tross for denne (for mor) dårlige avtalen 'koster' langt mer enn en dobbel barnetrygd pr mnd. Dét gjør iallefall min tenåringssønn.

Når det er sagt fører jo fars måte å håndtere dette på til irritasjon, og det er jo mer enn dumt. Til syvende og sist går jo det fort utover kiden også, så om jeg var far hadde jeg nok tatt en runde om dette med de to damene. :)

Jeg er enig med deg i alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom tenåringen bor 50/50 (annenhver uke her, resten hos mora sier trådstarter) syns jeg det vitner om fornuft hos far, som skjønner at kiden til tross for denne (for mor) dårlige avtalen 'koster' langt mer enn en dobbel barnetrygd pr mnd. Dét gjør iallefall min tenåringssønn.

Når det er sagt fører jo fars måte å håndtere dette på til irritasjon, og det er jo mer enn dumt. Til syvende og sist går jo det fort utover kiden også, så om jeg var far hadde jeg nok tatt en runde om dette med de to damene. :)

''så om jeg var far hadde jeg nok tatt en runde om dette med de to damene.''

Joda...jeg får da høre dette...men han tør ikke ta det opp med mora...

Jeg irriterer meg fortsatt over dyre merkeklær...og at mora ikke betaler det som avtalen var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt stesønn, og forstår godt at du kan irritere deg grønn over ting!!!

Her er det viktig å sortere litt. Hva er målet?

Er det at faren ikke skal bruke noen penger på sønnen, eller er det greit at han f.eks. bruker 500 pr. mnd?

Når du har funnet målet, så bør du prøve å bearbeide faren. For det er faktisk det eneste du kan ha innflytelse over.

Kan du foreslå for far at dere bruker en viss sum pr. mnd. på klær til gutten? Om far er enig, så må han gå videre til sønnen og forklare dette for han. Da blir det opp til sønnen om han vil ha en dyr bukse f.eks. annen hver mnd, eller så kan han kanskje få både bukse og genser til samme pris.

Og så er det jo genialt å utnytte salg. Da kan du få myyyyye for pengene.

(Jeg har bare en 11-åring, men ho begynner da å bli bestemt. Fikk kjøpt nye slalomski, støvler, 1 bukse, 2 bikinier, 2 badeshortser og 4 par sokker for 800,- her om dagen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''så om jeg var far hadde jeg nok tatt en runde om dette med de to damene.''

Joda...jeg får da høre dette...men han tør ikke ta det opp med mora...

Jeg irriterer meg fortsatt over dyre merkeklær...og at mora ikke betaler det som avtalen var...

Les om igjen det Kayia skrev, hun mener jo ikke nødvendigvis at det er noe å ta opp med moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau. Dette må dere jo åpenbart snakke ordentlig om. Hva med å snakke sammen med uhildet tredjepart tilstede (ala familievernkontoret)?

''Auau. Dette må dere jo åpenbart snakke ordentlig om. Hva med å snakke sammen med uhildet tredjepart tilstede (ala familievernkontoret''

Jeg har nevnt det i flere settinger...men gubben ser ikke poenget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tenåring og han koster mer enn den doble barnetrygden han får så jeg synes ikke det gjør noe om faren spytter i kassa innimellom.

Tenker du da på den totale kostnaden, eller bare på klær? For man bruker vel ikke 1800 i mnd på klær til ett barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da på den totale kostnaden, eller bare på klær? For man bruker vel ikke 1800 i mnd på klær til ett barn?

Poden fikk et par sko til 1000,- kroner...

Han klarte å ødelegge disse på 14 dager...

Foreldrene sa lite om dette...

Hmmfff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...