Gå til innhold

Å få tenåringer til å forstå noe viktig


Gjest germinate

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

''Begynner å bli lei av å være vaktbikkje, men det ser ut til at jeg blir nødt til det enda ett år.''

Iblant kunne man ønske seg at skolen lot foresntkomming og annet slurv få mer konsekvenser som igjensitting og parade.

mvh

Iblant kunne skolen også ønske seg akkurat det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    6

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    4

  • PieLill

    4

  • Dorthe

    3

Gjest prust

Jeg har vært på enklere liv og sto lenge og tenke på om jeg skulle ta den du snakker om eller om jeg skulle ta den som bråker mest. Den som bråker mest har også en pute for å legge under hodeputa slik at den rister.

Jeg valgte den siste, for jeg tenkte at han vil stå opp og slå av den andre og legge seg igjen og tenkte at den som bråkte mest ville gjøre han våken.

Men nei, han slår den av. Situasjonen er virkelig fortvilende. Han er fullstendig i koma .

Husker at mi søster også var helt i koma i tenårene når hun skulle stå opp. Løsningen der var et gammelt sinkfat opp-ned helt borte ved døra, og en gammeldags vekkerklokke oppå den som bråkte vanvittig oppå fatet. Hun måtte stå opp fra senga for å slå av spetakkelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Husker at mi søster også var helt i koma i tenårene når hun skulle stå opp. Løsningen der var et gammelt sinkfat opp-ned helt borte ved døra, og en gammeldags vekkerklokke oppå den som bråkte vanvittig oppå fatet. Hun måtte stå opp fra senga for å slå av spetakkelet.

Det jeg ser er at nå når faren er hjemme trenger han ingen annen vekkerklokke. Da går alt så fint, så da er det noe med meg og manglende autoritet :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det jeg ser er at nå når faren er hjemme trenger han ingen annen vekkerklokke. Da går alt så fint, så da er det noe med meg og manglende autoritet :-(

Jeg vet alt om det. Ungene våre har nok mer respekt for pappaen enn for meg - selv om jeg har brølestemme når jeg vil.

Uff, jeg brølte skikkelig til mellomjenta en gang i helga. Hun tøyer virkelig grenser av og til altså :-(

Men hun er en solstråle til å stå opp om morgenen :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg vet alt om det. Ungene våre har nok mer respekt for pappaen enn for meg - selv om jeg har brølestemme når jeg vil.

Uff, jeg brølte skikkelig til mellomjenta en gang i helga. Hun tøyer virkelig grenser av og til altså :-(

Men hun er en solstråle til å stå opp om morgenen :-))))

''Men hun er en solstråle til å stå opp om morgenen :-))))''

Sånn er mi jente på samme alder også. Hun spretter opp med en gang klokka ringer, ordner seg og smører matpakke og jeg kan stole 100% på henne, selv om jeg går på jobb før hun går på skolen. Hun eldste var også slik. De gleder seg til å gå på skolen.

Mannen min har satt sønnen i arbeid nå (etter skolen) og i helga mens han har vært hjemme. Tatt han med for å vaske seilbåten og diverse ting og sier han er flink til å jobbe og står på. Og siden han har greid å beholde lagerjobben han har en dag i uka etter skolen (han har jobbet der i 2 år nå) må det bety at han gjør en bra jobb der også. Det gir meg grunn til å tro at det er håp for fremtiden :-)

Siden han ikke har skaffet seg sommerjobb, har jeg tenkt at han skal få sommerjobb hjemme. Det er nok av ting å ta tak i, så jeg har gjort klar en lang liste med gjøremål som han skal få timesbetalt for og det var han veldig positiv til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyldinduksjon (å spille på dårlig samvittighet) er en ekstremt dårlig måte å utøve makt på.

"Du får komme hjem når du vil, men du skal vite at jeg sover ikke et minutt før jeg hører at du er i hus, og jeg skal tidlig på jobben i morgen."

Det kalles også mødremetoden - uten at det gjør det noe bedre.

''Skyldinduksjon (å spille på dårlig samvittighet) er en ekstremt dårlig måte å utøve makt på.''

''Det kalles også mødremetoden''

Du har et litt anstrengt forhold til mødre, hva..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...