Gå til innhold

Overnatting hos det motsatte kjønn


Gjest Hilsen en mor som lurer på alt dette her.

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Har ikke inntrykk av at situasjonen er helt sammenlignbar med din datters.

Eldste broren min var forresten overraskende liberal når det gjaldt i hvilket omfang hans ungdommers kjærester fikk både overnatte og mer eller mindre bo hos dem når de var i 16-års alderen (- men det var ca jevnaldrende kjærester). Adskillige (!) år senere har dette resultert i to kjekke svigerbarn og 4 barnebarn ;-) Argumentet til broren min var at da visste han både hvor de var og hvem de var sammen med.

Nei, jeg tror heller ikke situasjonen er helt sammenlignbar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kalevaala

    6

  • frosken

    4

  • Lillemus

    3

  • Madelenemie

    2

Hei!

:-)

Du får meg til å le :-) Og jeg vet ikke hvorfor :-)

Jeg syns det er noe raust ved deg, noe som ligner meg, men ikke min mann, han er streng han :-) (likevel en fantastisk far)

Jeg vet ikke hvordan det blir... men hvorfor tror du og så mange at jeg skriver om min datter? Og ikke en sønn?

Uansett takk for hjelpen, tankene og inspirasjonen.

''Jeg vet ikke hvordan det blir... men hvorfor tror du og så mange at jeg skriver om min datter? Og ikke en sønn?''

Fordi det ikke er usannsynlig at en gutt på 18 kunne tenke seg å hoppe til sengs med en jente på 14. Men at en jente på 18 skulle være hypp på en gutt på 14 er meget lite sannsynlig... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''I dag tenkte jeg at, så rart at mitt barn vil overnatte hos en 4 år eldre tenåing, kanskje kjæreste, da jeg spurte fikk jeg beskjed om at ønsket et vist privatliv, jeg trakk meg så tilbake og tenkte "selvsagt".''

Ønsker å dele min erfaring med en 14-årig datter med en kjæreste på 18 år. Da han ville overnatte første gang sa jeg at han var hjertelig velkommen i helga (han bodde ca to timer unna), men måtte sove på gjesterommet.

Dattera mi var i harnisk, men jeg forklarte det som en prinsippsak: "Jeg skjønner at dere kan ha sex når som helst og hvor som helst, men jeg vil ikke legge til rette for at du kan leve som en voksen osv, osv".

Da så dattera mi meg hardt inn i øynene og sa: "Men mamma, du vet da ingenting om kjærlighet!!".

Jaja, vi har ledd godt av dette i ettertid :-)

For å komme til poenget: Du har et stort morshjerte, men i dette tilfellet støtter jeg mannen din.

''Da så dattera mi meg hardt inn i øynene og sa: "Men mamma, du vet da ingenting om kjærlighet!!".''

Hahaha! :)

Fjortenåringer tror virkelig de er de første i verden som tenker og føler akkurat som de gjør. Det gjorde jeg da jeg var i den alderen, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen mor som lurer :-)

Hadde jeg visst det var deg som spurte, så hadde jeg skjønt hvorfor du var usikker :)

Hei!

Takk :-)

Jeg prøver meg for tiden, uten særlig suksess på å være privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen mor som lurer :-)

''Jeg vet ikke hvordan det blir... men hvorfor tror du og så mange at jeg skriver om min datter? Og ikke en sønn?''

Fordi det ikke er usannsynlig at en gutt på 18 kunne tenke seg å hoppe til sengs med en jente på 14. Men at en jente på 18 skulle være hypp på en gutt på 14 er meget lite sannsynlig... :o)

Hei!

Javel takk for opplysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er enig med flertallet her, at jeg også hadde nektet min 14 åring å overnatte hos noen vi ikke kjente av det annet kjønn.

Jeg vet ikke helt hvilke grenser vi kommer til å ha når barna etterhvert får kjærester, men jeg tror nok vi i alle fall kommer til å ha 16 års grense, under forutsetning av at vi har blitt kjent med ungdommen først.

Mine foreldre var veldig strenge, og da jeg som 20-åring kom hjem med kjæreste (i ferier og helger - jeg studerte da), fikk ikke han lov til å overnatte på mitt rom. Jeg syntes det var veldig strengt - i praksis bodde vi da omtrent sammen der vi studerte, men fikk altså ikke lov til å sove sammen når vi var på besøk hjemme hos oss.

Så streng ønsker ikke jeg å være - men jeg tror, som noen sier her, at ungdommene innerst inne ønsker at foreldrene skal være litt strenge i første del av tenårene, slik at de kan skylde på dem og si nei til overnatting, selv om de på en måte har lyst til å overnatte fordi det er spennende.

Så si gjerne nei i alle fall frem til de er 16, evt lenger hvis du opplever at ungdommene dine kanskje egentlig ønsker litt grenser på dette - men fint at du tenker at de også skal bli kjente med seg selv, sine følelser og sin seksualitet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilsen mor som lurer :-)

Må bare si at jeg er enig med flertallet her, at jeg også hadde nektet min 14 åring å overnatte hos noen vi ikke kjente av det annet kjønn.

Jeg vet ikke helt hvilke grenser vi kommer til å ha når barna etterhvert får kjærester, men jeg tror nok vi i alle fall kommer til å ha 16 års grense, under forutsetning av at vi har blitt kjent med ungdommen først.

Mine foreldre var veldig strenge, og da jeg som 20-åring kom hjem med kjæreste (i ferier og helger - jeg studerte da), fikk ikke han lov til å overnatte på mitt rom. Jeg syntes det var veldig strengt - i praksis bodde vi da omtrent sammen der vi studerte, men fikk altså ikke lov til å sove sammen når vi var på besøk hjemme hos oss.

Så streng ønsker ikke jeg å være - men jeg tror, som noen sier her, at ungdommene innerst inne ønsker at foreldrene skal være litt strenge i første del av tenårene, slik at de kan skylde på dem og si nei til overnatting, selv om de på en måte har lyst til å overnatte fordi det er spennende.

Så si gjerne nei i alle fall frem til de er 16, evt lenger hvis du opplever at ungdommene dine kanskje egentlig ønsker litt grenser på dette - men fint at du tenker at de også skal bli kjente med seg selv, sine følelser og sin seksualitet :-)

Hei!

Takk :-)

Det er lettere å føle seg trygg i en del grensesettinger når man får andres syn på saken, og den kom tydelig frem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk :-)

Jeg prøver meg for tiden, uten særlig suksess på å være privat.

Skjønner det ikke er så lett å være privat, men sånn er det sikkert for flere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men dette andre barnet er snart 18 år, jeg syns det er rart, men det kan virke som om de liker hverandre mer enn bare som venner, og egentlig er jo ikke 4 år stor aldersforskjell. Men altså hvis vil ha mitt barn dit syns jeg h..n bør være så høflig og voksne at kommer hit på et lite besøk/ evt søndagsmiddag. Syns ikke du også?''

Med mindre ditt barn er en veldig oppvakt og moden 14-åring og 18-åringen er ganske umoden for sin alder så skjønner jeg ikke hva han skal med et barn. For en 14-åring er et barn, evt. en ung ungdom.

Det er i alle fall skikk og bruk at man får hilse på "kjæresten" før overnatting er aktuelt! Jeg er usikker på hvor vanlig det er med middagsbesøk og slikt i dag, det var i alle fall ikke aktuelt da jeg var 16 år og fikk min første ordentlige kjæreste. :o)

''Med mindre ditt barn er en veldig oppvakt og moden 14-åring og 18-åringen er ganske umoden for sin alder så skjønner jeg ikke hva han skal med et barn.''

Det er ikke heeelt uvanlig med 17-årig gutt og 14-årig jente, tror jeg. Uten at jeg sier at jeg selv synes det er en god kombinasjon...

Nå er jeg restriktiv med hvor mine "barn" overnatter etter fest, jeg vil vite hvor, og helst vil jeg ha dem hjem. Selv om de jo nærmest er voksne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen mor som lurer :-)

Skjønner det ikke er så lett å være privat, men sånn er det sikkert for flere her :)

Hei!

:-) takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klikk klikk

Jeg ville ikke latt en 14 åring overnatte hos en av motsatt kjønn som var 4 år eldre, no way. Det er faktisk straffbart å ha sex med noen under 16 år, og du er vel ikke så naiv å tro at den muligheten er helt fjern?

Nei, vær heller streng, inntil barnet er eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...