Gå til innhold

Under kjolen:-(


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Det er jo flere i denne tråden som virker å synes det er greit at disse kvinnene omtales svært nedsettende som følge av sine kropper.

Nettopp.  Når de som ser ut som kvinnene på bildet omtales som fete, spiseforstyrrede og unormale, tenk på hvordan de som er større må føle seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    29

  • AnonymBruker

    28

  • Kayia

    28

  • frosken

    19

Mener du i fullt alvor at du har sluttet å gå i shorts på grunn av noen tullete og useriøse meningsytringer på nettet?

Du spurte om hvordan voksne kvinner brydde seg om idealet.  Jeg bryr meg fint lite om hva filmstjerner veier, men jeg bryr meg om hvordan vanlige mennesker ser på andre medmennesker.  Jeg begynte å tenke mer over hvordan jeg kan virke på andre, etter den tråden.  Jeg har helt siden jeg var barn hatt litt ekstra på lårene, og det er jeg klar over.  Men jeg tok det til meg at vanlige folk (som Pricilla i den tråden, som ikke var noe troll, men en alminnelig, fornuftig DOL-småbarnsmor) syntes det var slitsomt å måtte snu seg bort.  Greit, da innretter jeg meg deretter. Det siste jeg vil i verden er da at noen skal bli kvalm av å se meg på offentlig sted.   

 

Jeg går fremdeles i shorts i egen hage og i høy temperatur i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. jeg tror folk bryr seg om også det som ikke sies høyt, men som fremkommer blant annet i diskusjoner som dette. Det er jo flere i denne tråden som virker å synes det er greit at disse kvinnene omtales svært nedsettende som følge av sine kropper.

Hvis man lar andres meninger gå inn på seg på en slik måte, er det noe man velger selv.

Når det gjelder kvinnene på bildet, viker det som om en del føler seg provosert av posituren og settingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte om hvordan voksne kvinner brydde seg om idealet.  Jeg bryr meg fint lite om hva filmstjerner veier, men jeg bryr meg om hvordan vanlige mennesker ser på andre medmennesker.  Jeg begynte å tenke mer over hvordan jeg kan virke på andre, etter den tråden.  Jeg har helt siden jeg var barn hatt litt ekstra på lårene, og det er jeg klar over.  Men jeg tok det til meg at vanlige folk (som Pricilla i den tråden, som ikke var noe troll, men en alminnelig, fornuftig DOL-småbarnsmor) syntes det var slitsomt å måtte snu seg bort.  Greit, da innretter jeg meg deretter. Det siste jeg vil i verden er da at noen skal bli kvalm av å se meg på offentlig sted.   

 

Jeg går fremdeles i shorts i egen hage og i høy temperatur i utlandet. 

Også Pricilla, da. Hun har da fått vektproblemer selv siden den gang, og kunne lett møte seg selv i døra.

Hun er neppe like bråkjekk som voksen. Uansett må du da ikke ta til deg sånne kommentarer så bokstavelig at du lar være å gå i shorts. Jeg er sikker på at hun blir veldig lei seg om hun leser dette nå.

Og jeg trodde du var tøffere enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har aldri sett at de med bmi opp mot 30 lever lenger enn dem på 22-25, så kjempefint om du finner link på det senere. En annen refererte til HUNT, og der har jeg også tilgode å se at dette stemmer. Der ble det vist til en klar sammenheng mellom magefett og hjerte- og karsykdommer, og dette er enda mer kritisk for kvinner enn for menn faktisk.

Her er en link, men jeg synes du burde tatt deg bryet med å sjekke selv før du nekter å tro meg:

http://www.aftenbladet.no/magasin/helse/Litt-lubne-lever-lengst-1834185.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett at de med bmi opp mot 30 lever lenger enn dem på 22-25, så kjempefint om du finner link på det senere. En annen refererte til HUNT, og der har jeg også tilgode å se at dette stemmer. Der ble det vist til en klar sammenheng mellom magefett og hjerte- og karsykdommer, og dette er enda mer kritisk for kvinner enn for menn faktisk. 

En av de undersøkelsene som har vært omtalt er denne http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1555137#Abstract

 

Normalvektige er definert som også vesentlig lavere vekt enn BMI på 22, så grunnen til at de lett overvektige kommer så gunstig ut er sannsynligvis at man har laget en videre kategori enn bare 22-25 å sammenligne med.

 

Det finnes flere studier som viser noe av det samme. Svært mange av de som ligger rett over grensen for det som defineres som normalvekt, ser ut til å leve lenge med god helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ingen som tør å være ærlig her. Damene er ikke fete, men de er virkelig litt overvektige med tanke på at de bare er i begynnelsen av 40-årene. Spesielt hun som sitter på badekaret. Det er ikke damer som trener.

Synes det må være lov å kalle en spade for en spade og si det som det er. Ekle og feite slik Madelenemie beskriver dem, er de IKKE.

 

Hvordan kan du vite hvem som trener og ikke trener? På mitt treningssenter ser jeg stadig folk med noen kg mer enn det som regnes som ideelt legge ned betydelig treningsinnsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer mange ulike ting i denne tråden. Jeg er like lite begeistret for artikkelen som du virker å være, og jeg begeistres så avgjort ikke av dobildet. Jeg opplever det nærmest som invaderende på en eller annen måte.   Men jeg liker fortsatt ikke så degraderende bemerkninger om noens kropp som ble ytret på et tidlig tidspunkt i diskusjonen.

Jeg ville ikke valgt samme begrep som Madelenemie brukte selv, og det er det jo flere årsaker til. Likevel tenker jeg at det bør være rom for at også M kan si det hun mener, selv om det ikke alltid er regnet som god takt og tone. Hun blir som regel alltid korrigert, og hun tar som regel alltid til seg korrigeringene. Det samme skjer ikke akkurat når andre lirer av seg stygge karakteristikker på spesielt psykiatriforumet her inne. 

 

Det jeg ellers prøver å poengtere er at man i en iver etter å korrigere på Madelenemies begrepsbruk går for langt andre vegen og nærmest hevder å besitte en sannhet om at disse damene er slanke. Utsagnet "disse er da vanlig slanke" er jo like usant som Madelenemies utsagn om at damene er sterkt overvektige, slik jeg ser det. Jeg ser to formfulle damer som tidstypisk har dollet seg opp og krever plass i det offentlige rom akkurat som andre ekshibisjonister, og som forsøker å provosere med stillett og trusa rundt beina. Men de er hverken slanke eller overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Pricilla, da. Hun har da fått vektproblemer selv siden den gang, og kunne lett møte seg selv i døra.

Hun er neppe like bråkjekk som voksen. Uansett må du da ikke ta til deg sånne kommentarer så bokstavelig at du lar være å gå i shorts. Jeg er sikker på at hun blir veldig lei seg om hun leser dette nå.

Og jeg trodde du var tøffere enn som så.

Jeg er over 50 år og velger selv.  Det er ikke mange steder vi føler oss OK i shorts, uansett hva som står på nett.  Så dette handler ikke spesielt om Pricilla, det var bare et eksempel på at jeg ikke bryr meg om tilfeldige nett-troll som tømmer seg for dritt.  Såpass hardhudet er jeg da ;) Men jeg tenker litt mer over det vanlige personer skriver om vanlige problemstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50 år og velger selv.  Det er ikke mange steder vi føler oss OK i shorts, uansett hva som står på nett.  Så dette handler ikke spesielt om Pricilla, det var bare et eksempel på at jeg ikke bryr meg om tilfeldige nett-troll som tømmer seg for dritt.  Såpass hardhudet er jeg da ;) Men jeg tenker litt mer over det vanlige personer skriver om vanlige problemstillinger.

Hva mener du med "vi"? Tror det er mange over 50 som føler seg vel i shorts. Folk mener mye rart, men det er vi selv som velger om vi skal ta oss nær av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hvordan kan du vite hvem som trener og ikke trener? På mitt treningssenter ser jeg stadig folk med noen kg mer enn det som regnes som ideelt legge ned betydelig treningsinnsats.

Det er ikke kiloene jeg ser det på, men armer og lår. Ser ingen antydning til at disse trener, men jeg kan ikke vite det med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var ikke feite, bare slappe.

Er du feit slik som meg er det bare en diger ball når du setter deg ned, ikke slike valker. :P



Anonymous poster hash: 1162f...993
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg liker fortsatt ikke så degraderende bemerkninger om noens kropp som ble ytret på et tidlig tidspunkt i diskusjonen.

Jeg syns mange har vært flinke til å legge ord i munnen på Madelenemie i denne tråden. Hun har sagt at hun betrakter dem som overvektige, men hverken ekle eller fete, som "overvektig" omskrives til senere i tråden. Jeg syns det bør være rom for å mene det, og heller ta en diskusjon om hvor grensen for overvekt går framfor å sette merkelapp på utsagnet. Jeg ser svært skjelden Madelenemie være ute etter å såre noen, og kan ikke tenke meg at hun har ment å tråkke på noen i denne tråden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for ordens skyld, jeg er gutt så vet ikke dette, når jenter står og tisser betyr det at det spruter rundt på hele badet, eller "treffer de" som regel ?

 

De som kan det der, trekker kjønnsleppene godt fra hverandre og holder hoftene i en slik vinkel at strålen går rett vei. :ph34r:

Anonymous poster hash: d936e...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som tør å være ærlig her. Damene er ikke fete, men de er virkelig litt overvektige med tanke på at de bare er i begynnelsen av 40-årene. Spesielt hun som sitter på badekaret. Det er ikke damer som trener.

Synes det må være lov å kalle en spade for en spade og si det som det er. Ekle og feite slik Madelenemie beskriver dem, er de IKKE.

Det er stor forskjell på å omtale folk nedsettende og kalle noen for "litt overvektig" eller "litt tykk".

Jeg reagerte også på måten Mm omtalte omtalte overvektige på. Det var respektløst, smakløst og direkte ufint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mange har vært flinke til å legge ord i munnen på Madelenemie i denne tråden. Hun har sagt at hun betrakter dem som overvektige, men hverken ekle eller fete, som "overvektig" omskrives til senere i tråden. Jeg syns det bør være rom for å mene det, og heller ta en diskusjon om hvor grensen for overvekt går framfor å sette merkelapp på utsagnet. Jeg ser svært skjelden Madelenemie være ute etter å såre noen, og kan ikke tenke meg at hun har ment å tråkke på noen i denne tråden heller.

Selvfølgelig mener ikke Madelenemie å såre noen, det gjør hun stort sett aldri. Jeg blandet meg av den grunn heller ikke inn i debatten før du, slik jeg oppfattet deg, nærmest synes det var rart at hun hadde fått mye motstand på sine synspunkter.

 

Generelt så er det jo også slik at selv om noen overhodet ikke har som intensjon å såre noen, så kan utsagn være egnet til å såre uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er stor forskjell på å omtale folk nedsettende og kalle noen for "litt overvektig" eller "litt tykk".

Jeg reagerte også på måten Mm omtalte omtalte overvektige på. Det var respektløst, smakløst og direkte ufint.

Ja og vi vet jo alle hva dette kommer av. Hun greier ikke å forestille seg at noen kan bli lei seg av slike ytringer. Hun er brutalt ærlig. Jeg er ikke enig med henne, men synes ingen som "kjenner" henne her inne behøver å bli såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mange har vært flinke til å legge ord i munnen på Madelenemie i denne tråden. Hun har sagt at hun betrakter dem som overvektige, men hverken ekle eller fete, som "overvektig" omskrives til senere i tråden.

Her er et utvalg sitater:

 

 

Nei og nei, sånn ser ikke mennesker ut.  Valk på valk og treg avføring, det er virkelig ekkelt! 

 

Sånne fete kvinner på 40 år kjenner ikke jeg.  I hvert fall ikke de overvektige som spiser opp matbutikken.

 

 

Jeg reagerer på uttrykkene umenneskelig utseende og fet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg syns mange har vært flinke til å legge ord i munnen på Madelenemie i denne tråden. Hun har sagt at hun betrakter dem som overvektige, men hverken ekle eller fete, som "overvektig" omskrives til senere i tråden. Jeg syns det bør være rom for å mene det, og heller ta en diskusjon om hvor grensen for overvekt går framfor å sette merkelapp på utsagnet. Jeg ser svært skjelden Madelenemie være ute etter å såre noen, og kan ikke tenke meg at hun har ment å tråkke på noen i denne tråden heller.

 

 

Jeg synes også at det brukes for mye energi på å fortelle Madelenemie at hun ikke bør si det hun sier, og særlig synes jeg det er unødvendig når den ene etter den andre gjentar kritikk som er omtrent identisk. Når det er sagt, så oppfatter jeg følgende utsagn som egnet til å opprøre :

 

Nei og nei, sånn ser ikke mennesker ut.

 

valk på valk og treg avføring, det er virkelig ekkelt!

 

Generelt sett så synes jeg  diskusjoner om overvekt alltid uttrykker relativt tydelig fordømmende holdninger mot overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og vi vet jo alle hva dette kommer av. Hun greier ikke å forestille seg at noen kan bli lei seg av slike ytringer. Hun er brutalt ærlig. Jeg er ikke enig med henne, men synes ingen som "kjenner" henne her inne behøver å bli såret.

Jeg blir ikke såret av utsagnene, men jeg reagerer på uttalelsene likevel. Hennes diagnose fritar henne ikke fra å utvise normal folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...