Gå til innhold

Mitt kosthold


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Nå har jeg logget hver minste ting jeg har spist og drukket i to uker. Og jeg vet at når jeg gjør dette, er jeg mer bevisst, og spiser litt mindre porsjoner og litt mindre usunt enn hva jeg EGENTLIG gjør sånn til vanlig. Nå tenkte jeg skulle skrive en liten analyse, og så kan jeg bruke tråden videre utover sommeren og se hvor dette bærer hen. Vil gjerne ha innspill fra dere altså 🙂

Frokost: Den er ganske jevn og konstant. Spiser som regel 2 skiver grovbrød med pålegg (sjelden smør) og drikker ett glass skummet melk. har av og til ett glass juice i tillegg. Overraskende mange kalorier i vanlig grovbrød. Ca 400 kcal her. Forbedringspotensiale: Bytte ut grøvbrød med Ryvita knekkebrød innimellom. Ha juice sjeldnere.

Lunsj: Jeg har hjemmekontor, og ofte blir lunsjen omtrent som frokosten. Av og til spiser jeg middagsrester, og av og til har jeg spist kornblanding og melk. Forferdelig mye kalorier i min favorittfrokostblanding... 😮 Rundt 450 kcal i snitt her, men store variasjoner (17. mai toppet jo helt da - men den dagen kan jeg jo ikke regne med). Forbedringspotensiale: Er egentlig fornøyd med lunsjen.

Middag: Vi spiser ganske magert, med lite kjøtt og fisk - mye plantebasert. Gjennomsnittet her er vel på rundt 550 kcal, ser det ut til. Forbedringspotensiale: Er fornøyd. Prøver å ikke spise meg stappmett, og jeg spiser som regel mye grønnsaker.

Snacks: Her ligger hunden begravet 😮 Huff og huff. Jeg er fæl til å putte i meg ting jeg ikke trenger, men som bare er godt.... Som f.eks. en pinneis (vi hadde noen pakker i frysen i forbindelse med 17. mai, kjøpe litt lakris på butikken og maule på veien hjem, et glass vin eller to noen kvelder i uka, eller en boks øl... En sjelden gang et glass brus. Snittet per dag ligger på rundt 430-450 kcal 😮 Forbedringspotensiale: IKKE spise is eller dessert eller godteri i løpet av uka, kun i helgene. Det er det viktigste. Jeg kjøpte lavkalori-pils, men det smakte jo ikke godt 😞 

Selv om jeg nå ligger på et kaloriinntak på litt over 1800, som ikke er så himla mye, så er det altså noen hundre unødvendige kalorier jeg putter i meg hver dag. Dette er det vanskeligste! Det er jo SÅ godt med lakris, chips, ostepop og sånn - og så utgjør det såpass mye selv nå når jeg legger bånd på meg og prøver å minimere det! 

MEN - jeg skal klare å knipe inn litt på snacksen og litt på frokosten. Og selvsagt bli litt mer aktiv på trimfronten. Der har jeg være litt slapp i det siste. Nå, når jeg har skrevet såpass detaljert her, og blottlagt meg sånn for dere, så forplikter det 😄 Men jeg tar gjerne i mot innspill til mitt kosthold. Synes altså at det er overraskende mange kalorier i et ganske så nøkternt kosthold 😄 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (4 timer siden):

Nå har jeg logget hver minste ting jeg har spist og drukket i to uker. Og jeg vet at når jeg gjør dette, er jeg mer bevisst, og spiser litt mindre porsjoner og litt mindre usunt enn hva jeg EGENTLIG gjør sånn til vanlig. Nå tenkte jeg skulle skrive en liten analyse, og så kan jeg bruke tråden videre utover sommeren og se hvor dette bærer hen. Vil gjerne ha innspill fra dere altså 🙂

Frokost: Den er ganske jevn og konstant. Spiser som regel 2 skiver grovbrød med pålegg (sjelden smør) og drikker ett glass skummet melk. har av og til ett glass juice i tillegg. Overraskende mange kalorier i vanlig grovbrød. Ca 400 kcal her. Forbedringspotensiale: Bytte ut grøvbrød med Ryvita knekkebrød innimellom. Ha juice sjeldnere.

Lunsj: Jeg har hjemmekontor, og ofte blir lunsjen omtrent som frokosten. Av og til spiser jeg middagsrester, og av og til har jeg spist kornblanding og melk. Forferdelig mye kalorier i min favorittfrokostblanding... 😮 Rundt 450 kcal i snitt her, men store variasjoner (17. mai toppet jo helt da - men den dagen kan jeg jo ikke regne med). Forbedringspotensiale: Er egentlig fornøyd med lunsjen.

Middag: Vi spiser ganske magert, med lite kjøtt og fisk - mye plantebasert. Gjennomsnittet her er vel på rundt 550 kcal, ser det ut til. Forbedringspotensiale: Er fornøyd. Prøver å ikke spise meg stappmett, og jeg spiser som regel mye grønnsaker.

Snacks: Her ligger hunden begravet 😮 Huff og huff. Jeg er fæl til å putte i meg ting jeg ikke trenger, men som bare er godt.... Som f.eks. en pinneis (vi hadde noen pakker i frysen i forbindelse med 17. mai, kjøpe litt lakris på butikken og maule på veien hjem, et glass vin eller to noen kvelder i uka, eller en boks øl... En sjelden gang et glass brus. Snittet per dag ligger på rundt 430-450 kcal 😮 Forbedringspotensiale: IKKE spise is eller dessert eller godteri i løpet av uka, kun i helgene. Det er det viktigste. Jeg kjøpte lavkalori-pils, men det smakte jo ikke godt 😞 

Selv om jeg nå ligger på et kaloriinntak på litt over 1800, som ikke er så himla mye, så er det altså noen hundre unødvendige kalorier jeg putter i meg hver dag. Dette er det vanskeligste! Det er jo SÅ godt med lakris, chips, ostepop og sånn - og så utgjør det såpass mye selv nå når jeg legger bånd på meg og prøver å minimere det! 

MEN - jeg skal klare å knipe inn litt på snacksen og litt på frokosten. Og selvsagt bli litt mer aktiv på trimfronten. Der har jeg være litt slapp i det siste. Nå, når jeg har skrevet såpass detaljert her, og blottlagt meg sånn for dere, så forplikter det 😄 Men jeg tar gjerne i mot innspill til mitt kosthold. Synes altså at det er overraskende mange kalorier i et ganske så nøkternt kosthold 😄 😮 

Brød inneholder mye kalorier ja, knekkebrød adskillig færre. Jeg mente tidligere at jeg ble jo aldri mett av knekkebrød, men det må være en vanesak! For jeg kan spise brødskiver til det tyter ut av ørene på meg uten å bli særlig mett (selv grovt brød), men nå spiser jeg ett (!) knekkebrød med kaviar og hvitost til frokost i 6:30-tiden og da begynner jeg på bli sulten igjen i 11-tiden, men holder meg til lunsj rundt 12. Da spiser jeg 2 knekkebrød m/kaviar og hvitost og en frukt (ev. 3 knekkebrød) og da er jeg mett til middag i 17-18-tiden. Men det hender alt for ofte at det blir noe til kvelds da, noe som drar opp kaloriinntaket ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (2 timer siden):

Brød inneholder mye kalorier ja, knekkebrød adskillig færre. Jeg mente tidligere at jeg ble jo aldri mett av knekkebrød, men det må være en vanesak! For jeg kan spise brødskiver til det tyter ut av ørene på meg uten å bli særlig mett (selv grovt brød), men nå spiser jeg ett (!) knekkebrød med kaviar og hvitost til frokost i 6:30-tiden og da begynner jeg på bli sulten igjen i 11-tiden, men holder meg til lunsj rundt 12. Da spiser jeg 2 knekkebrød m/kaviar og hvitost og en frukt (ev. 3 knekkebrød) og da er jeg mett til middag i 17-18-tiden. Men det hender alt for ofte at det blir noe til kvelds da, noe som drar opp kaloriinntaket ja... 

Det var lite mat før middag!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Det var lite mat før middag!!!!!!

Det går helt fint. :) Men på lørdagsvakt og seinvakt er jeg ganske fæl til å "unne" meg både det ene og det andre... Men i dag klarte jeg å holde meg unna kaffemaskina (en blanding av kaffe mokka og varm sjokolade er snaskens!) og trynet heller i en kurv med jordbær som jeg stadig momser på. :D Kaviar og  hvitost metter godt, knekkebrød med syltetøy eller brunost metter ikke i nærheten så mye. Et kokt egg eller en tykt lag makrell i tomat kan også gå an. Må være noe fett i maten for at den skal mette lenge, så kaloriene er nok på plass selv om det ikke er så mange knekkebrød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du spiser ganske fornuftig jeg, bortsett fra snacks og alkohol, som  du jo sier selv. Så du er jo ganske bevisst vil jeg si. Personlig drikker jeg sjeldent juice da det er så mye sukker  og kcal i, men til gjengjeld drikker jeg jo 3-4 iskaffer uten tilsatt sukker i uken da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (7 timer siden):

Nå har jeg logget hver minste ting jeg har spist og drukket i to uker. Og jeg vet at når jeg gjør dette, er jeg mer bevisst, og spiser litt mindre porsjoner og litt mindre usunt enn hva jeg EGENTLIG gjør sånn til vanlig. Nå tenkte jeg skulle skrive en liten analyse, og så kan jeg bruke tråden videre utover sommeren og se hvor dette bærer hen. Vil gjerne ha innspill fra dere altså 🙂

Frokost: Den er ganske jevn og konstant. Spiser som regel 2 skiver grovbrød med pålegg (sjelden smør) og drikker ett glass skummet melk. har av og til ett glass juice i tillegg. Overraskende mange kalorier i vanlig grovbrød. Ca 400 kcal her. Forbedringspotensiale: Bytte ut grøvbrød med Ryvita knekkebrød innimellom. Ha juice sjeldnere.

Lunsj: Jeg har hjemmekontor, og ofte blir lunsjen omtrent som frokosten. Av og til spiser jeg middagsrester, og av og til har jeg spist kornblanding og melk. Forferdelig mye kalorier i min favorittfrokostblanding... 😮 Rundt 450 kcal i snitt her, men store variasjoner (17. mai toppet jo helt da - men den dagen kan jeg jo ikke regne med). Forbedringspotensiale: Er egentlig fornøyd med lunsjen.

Middag: Vi spiser ganske magert, med lite kjøtt og fisk - mye plantebasert. Gjennomsnittet her er vel på rundt 550 kcal, ser det ut til. Forbedringspotensiale: Er fornøyd. Prøver å ikke spise meg stappmett, og jeg spiser som regel mye grønnsaker.

Snacks: Her ligger hunden begravet 😮 Huff og huff. Jeg er fæl til å putte i meg ting jeg ikke trenger, men som bare er godt.... Som f.eks. en pinneis (vi hadde noen pakker i frysen i forbindelse med 17. mai, kjøpe litt lakris på butikken og maule på veien hjem, et glass vin eller to noen kvelder i uka, eller en boks øl... En sjelden gang et glass brus. Snittet per dag ligger på rundt 430-450 kcal 😮 Forbedringspotensiale: IKKE spise is eller dessert eller godteri i løpet av uka, kun i helgene. Det er det viktigste. Jeg kjøpte lavkalori-pils, men det smakte jo ikke godt 😞 

Selv om jeg nå ligger på et kaloriinntak på litt over 1800, som ikke er så himla mye, så er det altså noen hundre unødvendige kalorier jeg putter i meg hver dag. Dette er det vanskeligste! Det er jo SÅ godt med lakris, chips, ostepop og sånn - og så utgjør det såpass mye selv nå når jeg legger bånd på meg og prøver å minimere det! 

MEN - jeg skal klare å knipe inn litt på snacksen og litt på frokosten. Og selvsagt bli litt mer aktiv på trimfronten. Der har jeg være litt slapp i det siste. Nå, når jeg har skrevet såpass detaljert her, og blottlagt meg sånn for dere, så forplikter det 😄 Men jeg tar gjerne i mot innspill til mitt kosthold. Synes altså at det er overraskende mange kalorier i et ganske så nøkternt kosthold 😄 😮 

Bør du ligge under 1800 da? Jeg synes ikke det høres veldig gærent ut dette! Hvis du vil ned, hadde jeg droppet frokosten - enklere når man har hjemmekontor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slanket meg 10 kg på 6 uker og spiste 1200 kalorier om dagen.  Nå tror jeg kanskje at jeg har gått opp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
cilie skrev (28 minutter siden):

Bør du ligge under 1800 da? Jeg synes ikke det høres veldig gærent ut dette! Hvis du vil ned, hadde jeg droppet frokosten - enklere når man har hjemmekontor. 

Jeg prøver jo å gå ned i vekt, så da bør jeg vel ligge på under 1800 i snitt per dag? Leste et sted at jeg har sånn ca 2200-2300 i vedlikeholdsbehov, men det tror jeg ikke stemmer, for da burde jeg jo ha gått tydelig ned i vekt. Nå går det litt ned - ned - opp - ned - opp.... 

Å droppe frokost og ikke spise før halv tolv når jeg våkner 7, er nok vanskelig. Men jeg kan kutte ned litt på frokosten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (4 timer siden):

Synes du spiser ganske fornuftig jeg, bortsett fra snacks og alkohol, som  du jo sier selv. Så du er jo ganske bevisst vil jeg si. Personlig drikker jeg sjeldent juice da det er så mye sukker  og kcal i, men til gjengjeld drikker jeg jo 3-4 iskaffer uten tilsatt sukker i uken da. :)

Må legge til at det er ikke alt innenfor kategorien "snacks" som er usunt altså.  Det kan være ei gulrot, en appelsin eller en yoghurt  - altså et lite mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Dorthe skrev (3 timer siden):

Jeg slanket meg 10 kg på 6 uker og spiste 1200 kalorier om dagen.  Nå tror jeg kanskje at jeg har gått opp noe.

Oi, det var lite mat per dag! Men 10 kilo på 6 uker var jo enormt da! Hva kuttet du ned på av mat og drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (35 minutter siden):

Oi, det var lite mat per dag! Men 10 kilo på 6 uker var jo enormt da! Hva kuttet du ned på av mat og drikke?

Jeg klarte meg bra og var mett.  Havregrøt til frokost eller 2 kokte egg.  Vanlig middag med rent kjøtt eller fisk og grønnsaker.  Jeg tok faktisk noen halvlitere innimellom også 🤭, de ble regnet med.  Ikke noe godis, ikke bacon eller pølser.  Gjerne en toast med halvfet ost til kvelds.  Og så drakk jeg mye lettbrus.
Men tror nok målet fikk meg til å holde det for brudekjolen min var for liten.  Og så hadde jeg den «sinte» sykepleierdatteren min som leste over hva jeg hadde spist og ringte hvis hun ikke var fornøyd 😉

Og jeg brukte My Fitnes Pal hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
cilie skrev (15 timer siden):

Bør du ligge under 1800 da? Jeg synes ikke det høres veldig gærent ut dette! Hvis du vil ned, hadde jeg droppet frokosten - enklere når man har hjemmekontor. 

Tok bare én skive til frokost i dag, og med en kopp te uten sukker klokka 10, klarer jeg meg nå helt fint til 11.30 🙂 Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Dorthe skrev (13 timer siden):

Jeg klarte meg bra og var mett.  Havregrøt til frokost eller 2 kokte egg.  Vanlig middag med rent kjøtt eller fisk og grønnsaker.  Jeg tok faktisk noen halvlitere innimellom også 🤭, de ble regnet med.  Ikke noe godis, ikke bacon eller pølser.  Gjerne en toast med halvfet ost til kvelds.  Og så drakk jeg mye lettbrus.
Men tror nok målet fikk meg til å holde det for brudekjolen min var for liten.  Og så hadde jeg den «sinte» sykepleierdatteren min som leste over hva jeg hadde spist og ringte hvis hun ikke var fornøyd 😉

Og jeg brukte My Fitnes Pal hver dag.

Så gøy å klare målet da 😊 Sikkert lurt å ha streng- datter overvåkning 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Lillemus skrev (19 timer siden):

Det går helt fint. :) Men på lørdagsvakt og seinvakt er jeg ganske fæl til å "unne" meg både det ene og det andre... Men i dag klarte jeg å holde meg unna kaffemaskina (en blanding av kaffe mokka og varm sjokolade er snaskens!) og trynet heller i en kurv med jordbær som jeg stadig momser på. :D Kaviar og  hvitost metter godt, knekkebrød med syltetøy eller brunost metter ikke i nærheten så mye. Et kokt egg eller en tykt lag makrell i tomat kan også gå an. Må være noe fett i maten for at den skal mette lenge, så kaloriene er nok på plass selv om det ikke er så mange knekkebrød...

Vi har også en sånn kaffemaskin på jobb, og den kaffekakaoen er nyyydelig. Jaja, en fordel med hjemmekontor er jo at jeg slipper å bli fristet av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Har kuttet ned på frokosten, til 1 skive eller 1 Ryvita + 1 glass skummet melk ELLER 1 glass juice. Og evt litt frukt. Har funnet ut at jeg faktisk er like mett om jeg spiser 1 eller 2 skiver til frokost. Det holder til halv tolv uansett.

Har også kuttet ned på snop og snacks i uka. Ikke 100% snopfritt, men bedre enn tidligere.

Drikker mye vann, kaffe og te i løpet av arbeidsdagen, veldig sjelden juice.

MEN - jeg var på tur i helga, og da blir det brått mange flere kalorier, men det er OK. Snittet for alle ukene er 1652 kcal per dag, og da er 17. mai inkludert.

Har gått ned 1, 4 kilo siden all-time-high-alarmen min gikk her en uke før 17. mai. Så nå forventer jeg en kilo  nedgang til i løpet av juni. Håper det går 🙂

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg var i tvil om jeg skulle svare, for jeg tror ikke du liker mine råd. Jeg tror de bare er slitsomme 😃 Ikke sikkert du trenger dem heller, fordi jeg tror ikke du ville ha trivdes med mitt kosthold. Du har dessuten sett dem før, så det blir litt hakk i plata. Det er ikke mulig for meg å leve med å være så streng med meg selv hele året heller. Kun når jeg skal ned fra vintervekt til sommervekt. Jeg har gått ned 4 kilo siden onsdag i påsken. Kom til et punk at nok var nok. 

Jeg ville tatt vekk brød . Du spiser 4 brødskiver innen kl 12. 00 ? Det er mye. Brød er kanskje noe av det verste. I hvert fall legger jeg på meg av brød.  Erstatt med knekkebrød, ALDRI smør, ALDRI juice, Ikke kjøp det. La være å ha det i hus.  Alkohol kun i helt spesielle anledninger sammen med andre folk, vekk med den frokostblandingen og finn noe magrere. Vekk med is, lakris, ships og ostepop. Erstatt med kiwi, fersk ananas og melon f.eks. Sånn frossenpose med bær er også kjekt å ha liggende i fryseren. Jeg tar opp en liten dært , koker det og heller over mager yoplait youghurt av til hvis jeg får lyst på noe søtt. 

Salat til middagen hver eneste dag. Fyll opp tallerken med mest mulig salat. Det metter, så spiser du mindre av det andre.

Eks på lunsj jeg lager meg: Et kokt egg, noen skiver piknikskinke . Så tar jeg på litt farger på tallerken for at det skal se innbydene og fristende ut. Stangselleri, tomat, agurk, paprika. Ikke noe brød eller knekkbrød til dette.

Om sommeren når det er fint vær blir det mye grilling. Da styrer jeg unna pølser og hamburgere. Spiser som regel svinekoteletter. Av og til kylling eller laks. Potetsalat bare en bitteliten dært og heller mye salat.

Spis maten sakte og kos deg. Mat er ikke noe som skal kastes inn i munnen mens man er på farten.

Ha en liten utskeielse når det er helg. Med utskeielse mener jeg at da kan du ta en pinneis 🙂 

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (På 26.5.2021 den 18.04):

Det går helt fint. :) Men på lørdagsvakt og seinvakt er jeg ganske fæl til å "unne" meg både det ene og det andre... Men i dag klarte jeg å holde meg unna kaffemaskina (en blanding av kaffe mokka og varm sjokolade er snaskens!) og trynet heller i en kurv med jordbær som jeg stadig momser på. :D Kaviar og  hvitost metter godt, knekkebrød med syltetøy eller brunost metter ikke i nærheten så mye. Et kokt egg eller en tykt lag makrell i tomat kan også gå an. Må være noe fett i maten for at den skal mette lenge, så kaloriene er nok på plass selv om det ikke er så mange knekkebrød...

Knekkbrødt med kaviar og hvitost metter ja. Helt enig 🙂 Godt er det også. Jeg har i tillegg begynt med den magre varianten av Norwegia og Jarlsbergost, så sparer jeg inn litt kalorier der også, selv om det kanskje ikke utgjør så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Jeg ville tatt vekk brød . Du spiser 4 brødskiver innen kl 12. 00 ? Det er mye. Brød er kanskje noe av det verste. I hvert fall legger jeg på meg av brød.  Erstatt med knekkebrød, ALDRI smør, ALDRI juice, Ikke kjøp det. La være å ha det i hus.  Alkohol kun i helt spesielle anledninger sammen med andre folk, vekk med den frokostblandingen og finn noe magrere. Vekk med is, lakris, ships og ostepop.

Spm er jo hvorvidt det er verdt det og levbart i det lange løp da - mtp at vekta ikke er usunn. Flere og flere anbefaler heller å holde vekten enn å pine seg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
cilie skrev (8 minutter siden):

Spm er jo hvorvidt det er verdt det og levbart i det lange løp da - mtp at vekta ikke er usunn. Flere og flere anbefaler heller å holde vekten enn å pine seg ned. 

Ja, som jeg sier så er det ikke sikkert hun trenger rådene mine. De er litt ekstreme, så de passer ikke for alle og hvis man blir i dårlig humør av å leve slik, så er det ikke verdt det.

Jeg klarer jo ikke selv heller å holde på dette hele året gjennom. Jeg legger alltid på meg 4-5-6 kilo i løpet av høsten og vinteren. Det er derfor jeg må være så streng med meg selv når våren kommer.

Jeg tror at det kreves mer for å gå ned for den som er slank i utgangspunktet og vil ned bare noen få kilo, fordi det ikke er så mye usunt man kan stramme inn på. Når jeg skal ned må jeg ha et veldig strengt regime som går i noen måneder. Jeg må også trene i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 26.5.2021 den 15.50):

Brød inneholder mye kalorier ja, knekkebrød adskillig færre. Jeg mente tidligere at jeg ble jo aldri mett av knekkebrød, men det må være en vanesak! For jeg kan spise brødskiver til det tyter ut av ørene på meg uten å bli særlig mett (selv grovt brød), men nå spiser jeg ett (!) knekkebrød med kaviar og hvitost til frokost i 6:30-tiden og da begynner jeg på bli sulten igjen i 11-tiden, men holder meg til lunsj rundt 12.

Når jeg skulle legge på meg, ble jeg faktisk anbefalt av ernæringsfysiologen å spise brød, og særlig det kjøpte brødet - og ikke mitt hjemmebakte som jeg har levd på i alle år tidligere. Jeg, som vektoperert som fremdeles etter så mange år har ca. 2-3 dl stor magesekk, klarer å få i meg to brødskiver med f.eks. leverpostei og masse agurkskiver mens hjemmebakt brød fikk jeg knapt ned én brødskive og ble mett som på julaften. Det viser jo bare at det er MYE luft i kjøpt brød. Dyrt er det også.

Men 200 kcal pr. brødskive regner jeg med er medberegnet pålegg? Jeg husker at da jeg telte kalorier for å få i meg nok, antok jeg at én brødskive inneholdt 125 kcal - og det ble ikke korrigert av rnæringsfysiologen. Jeg brukte da et verktøy fra Helsedirektoratet for å regne ut kalorier - for øvrig utrolig stress. På Helsehverdag leser jeg at en brødskive inneholder 90 kcal, men om det er en troverdig kilde skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...