Gå til innhold

Anbefalte innlegg

påskelilje

Og i dag veide jeg 75,1 😊 Og det til tross for at jeg har vært fullstendig i ro den siste uka, uten noen trening eller bevegelse 😮 Gøy! Nå er målet de neste to ukene å vippe under det magiske 75-tallet 😄

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• påskelilje

31

• Lillemus

26

•  cilie

11

• Nicklusheletida

9

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Har kuttet ned på frokosten, til 1 skive eller 1 Ryvita + 1 glass skummet melk ELLER 1 glass juice. Og evt litt frukt. Har funnet ut at jeg faktisk er like mett om jeg spiser 1 eller 2 skiver til frok

Må bare juble litt her, i all offentlighet: I dag viste vekta 73,7 kilo 😮 🙂 🙂 Første gang under 74 kilo på flere år! Jeg startet altså på 79,5 kilo i vår, og ha telt kalorier siden mai, hver

Ikke rart du er tynn 😂.   Nei, jeg er nok altfor glad i å kose meg, det betyr nok mer for meg enn å være tynn.

påskelilje

Jeg som jublet sånn for 10 dager siden... vekta spratt opp igjen, men nå er jeg nede igjen på 75,2 😄 Jeg veier meg stort sett hver dag, og synes det er greit, for da ser jeg jo både variasjonene fra dag til dag, og ikke minst trenden - som faktisk er tydelig nedadgående.

Jeg er tilbake på kontoret - så nå er det ingen mulighet for småspising mellom måltidene. Det er en risiko med å velge varm mat i kantina, men det har jeg gjort kun en gang, tror jeg etter sommeren.

Grunnen til at det ikke går saktere nedover er glassene med vin og øl som jeg velger å ha. Har kuttet kraftig ned på "lakris på veien hjem fra butikken", ostepop og annet godteri - ikke helt men mye mindre enn tidligere i alle fall.

Gøy å se at det faktisk funker med lavere kaloriinntak. Og så elsker jeg grafer da, så jeg plotter kalorier og vekt hver dag 😄 

Styrketreningen hjelper på på å stramme opp armer og rompe, og jeg har svært sjelden vondt i ryggen nå 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 uker senere...
påskelilje

Må bare juble litt her, i all offentlighet:

I dag viste vekta 73,7 kilo 😮 🙂 🙂 Første gang under 74 kilo på flere år!

Jeg startet altså på 79,5 kilo i vår, og ha telt kalorier siden mai, hver eneste dag. Og nå har jeg funnet ut sånn akkurat hvor mye kroppen trenger for å gå ned bittelitt hele tiden, sett i forhold til det aktivitetsnivået jeg har. Det hjalp da jeg begynte å trene i august. Før det gikk det veldig seint.

Dette er gøy 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ekstra
påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg startet altså på 79,5 kilo i vår, og ha telt kalorier siden mai, hver eneste dag. Og nå har jeg funnet ut sånn akkurat hvor mye kroppen trenger for å gå ned bittelitt hele tiden, sett i forhold til det aktivitetsnivået jeg har. Det hjalp da jeg begynte å trene i august. Før det gikk det veldig seint.

Dette er gøy 🙂

Gratulerer!

Jeg har også gått ned et par kilo siden i sommer. Og til de som sier trening ikke virker - det gjør det for meg :). Har spist som normalt, unnet meg både det ene og det andre, men har trent eller "trimmet" hver dag jeg har hatt tid og mulighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
påskelilje skrev (1 time siden):

Dette er gøy 🙂

Det er bra jobba :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Ekstra skrev (36 minutter siden):

Gratulerer!

Jeg har også gått ned et par kilo siden i sommer. Og til de som sier trening ikke virker - det gjør det for meg :). Har spist som normalt, unnet meg både det ene og det andre, men har trent eller "trimmet" hver dag jeg har hatt tid og mulighet.

Så bra! Det er så gøy når en finner et opplegg som funker 🙂

Det er vel slik at når en får litt større muskelmasse, går grunnforbrenningen opp, i tillegg til at en får et større energibehov. Med samme kosthold går dette riktig vei på vekta 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider
emilie321
påskelilje skrev (9 minutter siden):

Så bra! Det er så gøy når en finner et opplegg som funker 🙂

Det er vel slik at når en får litt større muskelmasse, går grunnforbrenningen opp, i tillegg til at en får et større energibehov. Med samme kosthold går dette riktig vei på vekta 🙂

Det er iallefall det jeg har lært😊

Gratulerer med vektnedgang.  Det er godt når en får det til. Selv havnet jeg på galeien i våres og sommer, og gikk dessverre opp mye. Men for litt over 5 uker siden så greide jeg å snu (da hadde jeg også økt en medisin, så psyken ble bedre) Har nå gått ned litt over 5 av de kiloene jeg gikk opp. Og det føles godt. Kan ikke si at jeg slanker meg, men er bevisst på hva jeg putter inn. Prøver også å spise etter klokka. Har dessuten godtedag en dag i uka. Prøver også å få inn mer fysisk aktivitet, men ikke alltid jeg greier det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...