Gå til innhold

Mitt kosthold


påskelilje

Anbefalte innlegg

laban skrev (1 minutt siden):

Jeg var faktisk med på å teste produktene som førte til disse: https://mills.no/mills/produkter/mills-laksepalegg/

De er nok først og fremst rettet mot de som vil ha fiskepålegg der det ikke er så tydelig at det er fisk man spiser. Men også jeg som liker fisk og tåler at det både ser ut som, lukter og smaker fisk, synes de er ganske gode.  

Har ikke tatt sjansen på å teste de der, da det eneste jeg spiser av kald fisk er makrell i tomat. Så det er ikke sånn at de lukter kraftig av eller smaker voldsomt fisk altså? Kanskje jeg skal gi det et forsøk allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Makrell er jo ikke godt i seg selv, så trenger den skarpe tomatsausen for å kamuflere smaken #digresjon

Ja, det store flertall mener tydeligvis det, siden den klassiske varianten er så populær. Jeg liker makrell bedre enn tomatsaus 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Så det er ikke sånn at de lukter kraftig av eller smaker voldsomt fisk altså?

Jeg har bare prøvd ett av de ferdige produktene og husker ikke hvilken variant det var. Jeg er nokså sikker på at de ikke lukter sterkt. Men de smaker nok mer fisk enn makrell i tomat - og man må spise noen skiver av de smørbare for at det skal bli noe særlig fisk av det.

https://www.vektklubb.no/artikkel/vektklubb/Kyj5PE/matspaneren-tester-nytt-laksepalegg-fra-mills

https://www.ungkarskokken.com/test-mills-laksepalegg-varmrokt-laks-med-varlok-og-sitron/

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Makrell er jo ikke godt i seg selv, så trenger den skarpe tomatsausen for å kamuflere smaken #digresjon

Neineinei - stekt makrell med persille, nypoteter, rømme og isbergsalat er jo sommermiddagen over alle sommermiddager ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Har ikke tatt sjansen på å teste de der, da det eneste jeg spiser av kald fisk er makrell i tomat. Så det er ikke sånn at de lukter kraftig av eller smaker voldsomt fisk altså? Kanskje jeg skal gi det et forsøk allikevel...

Begge de to typene Mills fiskepålegg er ganske midle i smaken. Den ene er det mer pepper i - den liker jeg best. Den andre smaker mer sitron. Nydelig begge deler! Vi har spist uhorvelige mengder av de glassene det siste året 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Begge de to typene Mills fiskepålegg er ganske midle i smaken. Den ene er det mer pepper i - den liker jeg best. Den andre smaker mer sitron. Nydelig begge deler! Vi har spist uhorvelige mengder av de glassene det siste året 😄

Hvor i butikken står disse da? Sammen med kaviar og sånt? Eller med pålegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Hvor i butikken står disse da? Sammen med kaviar og sånt? Eller med pålegget?

Hm... de står sammen med fisketing tror jeg - røkelaks, sushilaks, kaviar, sursild og sånn 🙂 COOP her vi bor har bare den med sitron, jeg må på Meny for å få den med pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Har ikke tatt sjansen på å teste de der, da det eneste jeg spiser av kald fisk er makrell i tomat.

Hvis du ikke liker røkelaks, tror jeg du skal styre unna den med sitron. Så vidt jeg husker, har den ganske framtredende smak av røkelaks. Men @påskelilje vet nok dette bedre enn jeg. 

Jeg ville lett etter glassene i nærheten av andre Mills-produkter som majones og kaviar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke liker røkelaks, tror jeg du skal styre unna den med sitron. Så vidt jeg husker, har den ganske framtredende smak av røkelaks. Men @påskelilje vet nok dette bedre enn jeg. 

Jeg ville lett etter glassene i nærheten av andre Mills-produkter som majones og kaviar. 

Ser nå at de inneholder bare 40% fisk! Makrell i tomat inneholder 60% / 71% (små og store bokser) og vi spiser ellers laks minst en gang i uka så jeg tror jeg hopper over ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Ser nå at de inneholder bare 40% fisk!

Ja, som jeg skrev ovenfor må man spise noen skiver for at det skal bli noe særlig fisk av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (38 minutter siden):

Neineinei - stekt makrell med persille, nypoteter, rømme og isbergsalat er jo sommermiddagen over alle sommermiddager ❤️ 

Joda, fersk makrell er noe ganske annet. Selv om heller ikke det er favoritten hos meg ;). Kanskje nedarvet at det er er havets rotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Joda, fersk makrell er noe ganske annet. Selv om heller ikke det er favoritten hos meg ;). Kanskje nedarvet at det er er havets rotter.

Huff.... 😮 

Jeg er glad i fersk, stekt makrell, syltet (kokt i lake, kald), røyket makrell, peppermakrell, makrell i tomatsaus og sikkert andre versjoner også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
AnonymBruker

Hva med en banan på brødskiver om morgenen.Hvis du vil ha det litt søtere kan du drysse på litt Sukrin(erstatning for sukker og sunnere).Hva med en appelsin i tilegg til det andre til lunch,eller trappe ned på noe av det andre i lunchen din i tilegg.Hva med havregryn til kvelds.Noe under 200 desiliter.Du kan bruke vannkoker med varmeelement,da koker det raskt så kan du ha det i havregrynen.Tilpasse det slik at vannet trekker inn i havrwgrynen,eventuelt røre noe.Og så ha litt sukrin oppå.Eller litt syltetøy.Jeg har mer enn dette til kvelds selv.Både appelsin og banan kommer ganske høyt på lister over næringsinnhold.Hva med litt honning «hver» dag.

Anonymkode: 7252b...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hm - fant frem denne gamle tråden min om kosthold, vektnedgang og diverse avsporinger 😄

Ser at jeg faktisk klarte å gå ned noen kilo i fjor da jeg telte kalorier og var veldig påpasselig med maten, og sneiet så vidt under 74 kilo på det laveste. De siste månedene har jeg ligget på 76-77,5 ganske stabilt, så jeg klarte nå å unngå all time high nivået 😄 Men det er klart, målet om å nå 70 kilo er like langt borte i år som i fjor og i forfjor.... Jaja, jeg er egentlig ganske så fornøyd med kroppen nå, styrketreningen har virkelig hjulpet på oppstrammingen på både armer, mage, rompe og lår, og jeg både merker at jeg er sterkere, og ser at musklene er mer tydelige nå enn før jeg begynte å trene styrke, for halvannet år siden 🙂

Nå tenker jeg sånn at jeg trener styrke og andre ting fordi:

1) Det er godt for kroppen min å bli sterk og ha grei kondis

2) Det er gøy

3) Jeg har mindre vondt i ryggen

4) Jeg er i bedre stand til å gå lange turer i skogen, på ski, i ulendt terreng og klare hverdagsting som løfting, tungt hagearbeid etc.

Det hadde jo vært deilig å slippe og drasse rundt på de 5-7 ekstrakiloene som jeg så gjerne skulle blitt kvitt, men samtidig så er jeg jo frisk og rask, har overskudd og energi, og klarer det jeg vil. Jeg vet jo at dersom jeg skal bli kvitt dem, må jeg ofre vin/øl, chips og lakris - og det vil jeg ikke 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 4.2.2022 den 12.11):

Makrell er jo ikke godt i seg selv, så trenger den skarpe tomatsausen for å kamuflere smaken #digresjon

Veldig enig. Pepper og olje bare fremhever makrellsmaken syns jeg, og det syns jeg basilikum i de nymotens variantene gjør også.

Peppermakrell med majones og sitron kan være kjempegodt, men da må den være røkt og ikke på boks @laban :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 minutter siden):

Peppermakrell med majones og sitron kan være kjempegodt, men da må den være røkt og ikke på boks @laban:)  

Jeg spiser mye Sunnmøre peppermakrell, bl.a. for å unngå at produktet skal utgå - det har skjedd med mange av mine matfavoritter i årenes løp. Testvinneren her (riktignok lenge siden): https://bramat.no/forsiden/tester/1179-bramat-tester-fiskepalegg-pa-boks-2014

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Jeg spiser mye Sunnmøre peppermakrell, bl.a. for å unngå at produktet skal utgå - det har skjedd med mange av mine matfavoritter i årenes løp. Testvinneren her: https://bramat.no/forsiden/tester/1179-bramat-tester-fiskepalegg-pa-boks-2014

Skjønner. Det samme gjør jeg med Knott, uten sammenligning for øvrig :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...