Gå til innhold

Mitt kosthold


påskelilje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjenner jeg er glad for mitt helsefremmende lavkarbokosthold når jeg leser i denne tråden. Det virker bare så himla slitsomt å skulle telle kalorier og hele tiden måtte begrense seg. Blir ofte jo-jo slanking også, da man som Nicklus påpeker, ofte ikke klarer leve med et så strengt regime over tid. 

Jeg forsaker og savner lite fra tradisjonell kost og går aldri sulten. Kan få sug etter smågodt i blant, men det går fort over. Skeier ut i blant, ved spesielle sosiale anledninger og høytider, men holder meg ellers konsekvent til lavkarbo. Spiser godt og variert, med hovedvekt på nøtter, frø, egg, bær, grønnsaker, fisk og kjøtt. 

Kiloene som hadde sklidd på i forbindelse med hormonelle endringer og overgangsalder forsvant i løpet av kort tid. Vekten er akkurat der den skal være, helt uten anstrengelser. Faktisk har jeg smalere midje nå som femtiåring enn noen gang tidligere.

Helsefremmende lavkarbo har i tillegg en rekke andre helsemessige fordeler, og jeg tenker at å spise etter disse prinsippene er noe av det beste jeg kan gjøre for å forebygge en rekke sykdommer framover. Så takknemlig og glad for denne livsstilsendringen, og jeg håper mange flere vil erfare det samme etter hvert. 

Helsefremmende lavkarbo er forresten ikke «HighFat» slik tradisjonell lavkarbo er, og består av mye mer grønnsaker. 

Føler meg nesten som en misjonær eller selger nå, blir så engasjert, men jeg håper virkelig at mange flere skal få øynene opp for dette kostholdet. Jeg har flere i min omgangskrets som lever etter disse prinsippene, og samtlige har redusert vekten, fått mer overskudd og bedre helse. 

Anonymkode: 23357...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjenner jeg er glad for mitt helsefremmende lavkarbokosthold når jeg leser i denne tråden. Det virker bare så himla slitsomt å skulle telle kalorier og hele tiden måtte begrense seg. Blir ofte jo-jo slanking også, da man som Nicklus påpeker, ofte ikke klarer leve med et så strengt regime over tid. 

Jeg forsaker og savner lite fra tradisjonell kost og går aldri sulten. Kan få sug etter smågodt i blant, men det går fort over. Skeier ut i blant, ved spesielle sosiale anledninger og høytider, men holder meg ellers konsekvent til lavkarbo. Spiser godt og variert, med hovedvekt på nøtter, frø, egg, bær, grønnsaker, fisk og kjøtt. 

Kiloene som hadde sklidd på i forbindelse med hormonelle endringer og overgangsalder forsvant i løpet av kort tid. Vekten er akkurat der den skal være, helt uten anstrengelser. Faktisk har jeg smalere midje nå som femtiåring enn noen gang tidligere.

Helsefremmende lavkarbo har i tillegg en rekke andre helsemessige fordeler, og jeg tenker at å spise etter disse prinsippene er noe av det beste jeg kan gjøre for å forebygge en rekke sykdommer framover. Så takknemlig og glad for denne livsstilsendringen, og jeg håper mange flere vil erfare det samme etter hvert. 

Helsefremmende lavkarbo er forresten ikke «HighFat» slik tradisjonell lavkarbo er, og består av mye mer grønnsaker. 

Føler meg nesten som en misjonær eller selger nå, blir så engasjert, men jeg håper virkelig at mange flere skal få øynene opp for dette kostholdet. Jeg har flere i min omgangskrets som lever etter disse prinsippene, og samtlige har redusert vekten, fått mer overskudd og bedre helse. 

Anonymkode: 23357...646

Jeg prøvde lavkarbo (opp til ca. 50 g / døgn) i et halvt års tid. Opplevde at jeg ikke var sulten ja, 3 egg med en smørklatt til frokost og jeg var mett i 6-7 timer. Mye god mat, for all del, men jeg opplevde aldri det store overskuddet. Gikk ned noe i vekt, men det skal sies at jeg ikke var overvektig (lå på bmi-grensa), men ikke mer enn 2-3 kg, ja, jeg vet det er et vektstabiliserende kosthold og ikke en slankekur. :) Men jeg fikk som sakt aldri det overskuddet mange snakker om, lårene hylte av utmattelse når jeg gikk om de 3 trappene til leiligheten min, dette etter 6 mnd på lavkarbo så det var ikke snakk om i tilvenningsfasen bare.

Men at jeg hadde hatt bare godt av å kutt litt ned på raske karber igjen, det er det ingen tvil om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Jeg tror at det kreves mer for å gå ned for den som er slank i utgangspunktet og vil ned bare noen få kilo, fordi det ikke er så mye usunt man kan stramme inn på.

Det viktigste er vel at det kreves mer hvis man spiser ganske sunt i utgangspunktet, uansett vekt og utseende?  Det hjelper lite å kutte ut godteri, snacks, smør og sukker hvis man nesten aldri spiser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (34 minutter siden):

Jeg prøvde lavkarbo (opp til ca. 50 g / døgn) i et halvt års tid. Opplevde at jeg ikke var sulten ja, 3 egg med en smørklatt til frokost og jeg var mett i 6-7 timer. Mye god mat, for all del, men jeg opplevde aldri det store overskuddet. Gikk ned noe i vekt, men det skal sies at jeg ikke var overvektig (lå på bmi-grensa), men ikke mer enn 2-3 kg, ja, jeg vet det er et vektstabiliserende kosthold og ikke en slankekur. :) Men jeg fikk som sakt aldri det overskuddet mange snakker om, lårene hylte av utmattelse når jeg gikk om de 3 trappene til leiligheten min, dette etter 6 mnd på lavkarbo så det var ikke snakk om i tilvenningsfasen bare.

Men at jeg hadde hatt bare godt av å kutt litt ned på raske karber igjen, det er det ingen tvil om...

Det høres ut som om du spiste tradisjonell lavkarbo. Det prøvde jeg også for noen år siden, men måtte gi meg etter kort tid, da egg, bacon, fløte og annen fet mat bare vokste i munnen på meg. Dette blir noe helt annet, og har et mye bredere næringsinnhold. 

Ja; raske karber byr på mye godt - og vondt!😅
 

Anonymkode: 23357...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Jeg var i tvil om jeg skulle svare, for jeg tror ikke du liker mine råd. Jeg tror de bare er slitsomme 😃 Ikke sikkert du trenger dem heller, fordi jeg tror ikke du ville ha trivdes med mitt kosthold. Du har dessuten sett dem før, så det blir litt hakk i plata. Det er ikke mulig for meg å leve med å være så streng med meg selv hele året heller. Kun når jeg skal ned fra vintervekt til sommervekt. Jeg har gått ned 4 kilo siden onsdag i påsken. Kom til et punk at nok var nok. 

Jeg ville tatt vekk brød . Du spiser 4 brødskiver innen kl 12. 00 ? Det er mye. Brød er kanskje noe av det verste. I hvert fall legger jeg på meg av brød.  Erstatt med knekkebrød, ALDRI smør, ALDRI juice, Ikke kjøp det. La være å ha det i hus.  Alkohol kun i helt spesielle anledninger sammen med andre folk, vekk med den frokostblandingen og finn noe magrere. Vekk med is, lakris, ships og ostepop. Erstatt med kiwi, fersk ananas og melon f.eks. Sånn frossenpose med bær er også kjekt å ha liggende i fryseren. Jeg tar opp en liten dært , koker det og heller over mager yoplait youghurt av til hvis jeg får lyst på noe søtt. 

Salat til middagen hver eneste dag. Fyll opp tallerken med mest mulig salat. Det metter, så spiser du mindre av det andre.

Eks på lunsj jeg lager meg: Et kokt egg, noen skiver piknikskinke . Så tar jeg på litt farger på tallerken for at det skal se innbydene og fristende ut. Stangselleri, tomat, agurk, paprika. Ikke noe brød eller knekkbrød til dette.

Om sommeren når det er fint vær blir det mye grilling. Da styrer jeg unna pølser og hamburgere. Spiser som regel svinekoteletter. Av og til kylling eller laks. Potetsalat bare en bitteliten dært og heller mye salat.

Spis maten sakte og kos deg. Mat er ikke noe som skal kastes inn i munnen mens man er på farten.

Ha en liten utskeielse når det er helg. Med utskeielse mener jeg at da kan du ta en pinneis 🙂 

Gode Nicklus - klart jeg vil ha dine råd! Selv om du har sagt det før 😄 Noe går inn litt etter litt, skjønner du! Det var du som fikk meg til å gå over til skummet melk for noen år siden, og det var du som fikk meg til å kutte ut dressing på salaten når jeg kjøper det i kantina (nå har jeg jo hjemmekontor og ingen kantine...)

Jeg har faktisk aldri tenkt på (før nå) at brød inneholder så mange kalorier! Har jo sett det nå, de siste ukene, at det utgjør mye. Brød har vært mitt basiskosthold fra jeg var barn, det som liksom ligger i bunnen fra morgen til kveld, og så fyller en på med litt annet oppå det 😄

Som jeg skrev i oppdateringen, har jeg nå kuttet ned på frokosten - enten 1 skive eller 1 ryvita. Og det holder faktisk. Ble litt overrasket over at den lille "sponplata" kunne holde meg mett i 4 timer. I går hadde jeg ikke brød i det hele tatt til lunsj, men stekte meg egg og hadde rester av grønnsaker inntil. Spiser alltid grønnsaker til middag, og veldig ofte til lunsj også.

Vi griller veldig sjelden. Når vi gjør det, spiser vi som regel sommerkoteletter. Så å si aldri pølser. Jeg er ikke glad i pølser.

Det med å spise sakte og nyte maten er noe jeg har fokus på. Har hatt tendens til å sluke maten, men det siste året har jeg bevisst spist saktere. Får jo med meg mer smak da 🙂

Så bare fortsett å komme med innspill. Noen av momentene dropper jeg (er fortsatt veldig glad i vin og øl, og det er ikke SÅ mye kalorier i det) - men det med brød var en tankevekker altså (som jeg oppdaget nå i mai...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
cilie skrev (10 timer siden):

Spm er jo hvorvidt det er verdt det og levbart i det lange løp da - mtp at vekta ikke er usunn. Flere og flere anbefaler heller å holde vekten enn å pine seg ned. 

Joda - men det er ikke gøy å se at kiloene sniker seg på , en etter en, de siste fem årene. Må jo stoppe det, og komme ned på det nivået jeg var for ca 5 år siden (tror det dreier seg om ca 5 kilo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Eva Sofie skrev (4 timer siden):

Når jeg skulle legge på meg, ble jeg faktisk anbefalt av ernæringsfysiologen å spise brød, og særlig det kjøpte brødet - og ikke mitt hjemmebakte som jeg har levd på i alle år tidligere. Jeg, som vektoperert som fremdeles etter så mange år har ca. 2-3 dl stor magesekk, klarer å få i meg to brødskiver med f.eks. leverpostei og masse agurkskiver mens hjemmebakt brød fikk jeg knapt ned én brødskive og ble mett som på julaften. Det viser jo bare at det er MYE luft i kjøpt brød. Dyrt er det også.

Men 200 kcal pr. brødskive regner jeg med er medberegnet pålegg? Jeg husker at da jeg telte kalorier for å få i meg nok, antok jeg at én brødskive inneholdt 125 kcal - og det ble ikke korrigert av rnæringsfysiologen. Jeg brukte da et verktøy fra Helsedirektoratet for å regne ut kalorier - for øvrig utrolig stress. På Helsehverdag leser jeg at en brødskive inneholder 90 kcal, men om det er en troverdig kilde skal jeg ikke uttale meg om.

Ja, jeg ble skikkelig overrasket over kaloriinnholdet i brød! Jeg har vel ikke skrevet at det er 200 kcal i 1 skive? Tror jeg regner med 70-100 kcal, litt avhengig av brødtype og tykkelse (jeg veier noe av maten innimellom for å sjekke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner jeg er glad for mitt helsefremmende lavkarbokosthold når jeg leser i denne tråden. Det virker bare så himla slitsomt å skulle telle kalorier og hele tiden måtte begrense seg. Blir ofte jo-jo slanking også, da man som Nicklus påpeker, ofte ikke klarer leve med et så strengt regime over tid. 

Jeg forsaker og savner lite fra tradisjonell kost og går aldri sulten. Kan få sug etter smågodt i blant, men det går fort over. Skeier ut i blant, ved spesielle sosiale anledninger og høytider, men holder meg ellers konsekvent til lavkarbo. Spiser godt og variert, med hovedvekt på nøtter, frø, egg, bær, grønnsaker, fisk og kjøtt. 

Kiloene som hadde sklidd på i forbindelse med hormonelle endringer og overgangsalder forsvant i løpet av kort tid. Vekten er akkurat der den skal være, helt uten anstrengelser. Faktisk har jeg smalere midje nå som femtiåring enn noen gang tidligere.

Helsefremmende lavkarbo har i tillegg en rekke andre helsemessige fordeler, og jeg tenker at å spise etter disse prinsippene er noe av det beste jeg kan gjøre for å forebygge en rekke sykdommer framover. Så takknemlig og glad for denne livsstilsendringen, og jeg håper mange flere vil erfare det samme etter hvert. 

Helsefremmende lavkarbo er forresten ikke «HighFat» slik tradisjonell lavkarbo er, og består av mye mer grønnsaker. 

Føler meg nesten som en misjonær eller selger nå, blir så engasjert, men jeg håper virkelig at mange flere skal få øynene opp for dette kostholdet. Jeg har flere i min omgangskrets som lever etter disse prinsippene, og samtlige har redusert vekten, fått mer overskudd og bedre helse. 

Anonymkode: 23357...646

Jeg kjenner ikke til det kostholdet du følger. Er opptatt av at kostholdet er mest mulig plantebasert, at proteinene skal komme i størst mulig grad fra planteriket. Og har inntrykk av at det er vanskelig å kombinere med lavkarbo? Jeg er ikke vegetarianer, men spiser lite kjøtt. Spiser litt kjøttpålegg, og har litt kjøtt og fisk til middag kanskje 3 ganger per uke, men mest mulig av andre ting.

Jeg har telt kalorier tidligere en gang, og gikk da ned noen kilo. Gikk opp igjen da jeg slakket på kontrollen. Nå har jeg ikke satt meg noen mål om hvor lenge jeg skal gjøre dette. Forrige gang holdt jeg på i 6 mnd. Kanskje det blir ut året denne gangen? Jeg vet at jeg liker det meste av mat, elsker å spise mye, elsker godteri og snacks, men det er ikke bra for kroppen min å holde på sånn i hverdagen. Så derfor må jeg overstyre kroppens lyster 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg ble skikkelig overrasket over kaloriinnholdet i brød! Jeg har vel ikke skrevet at det er 200 kcal i 1 skive? Tror jeg regner med 70-100 kcal, litt avhengig av brødtype og tykkelse (jeg veier noe av maten innimellom for å sjekke).

Jeg tenkte feil og litt for lite/enkelt da jeg leste innlegget ditt første gang. Jeg føler jeg har en "hjernetåke" i hodet hele døgnet for tiden, så mulig jeg kan forsøke å skylde på det? ;) Jeg ser jo nå at du oppsummerer antall kcal på hele måltidet som ble 400 kcal... Beklager det.

Men utrolig bra av deg at du ikke har "uvanen" med smør. Jeg brukte selv smør bevisst for å få på meg kio, for smøret utgjorde i seg på to skiver så mye som 90 kcal (da brukte jeg tilsvarende en slik liten kuvertpakke med smør). Jeg har nå kommet meg opp i nedre skiktet av normalvekt og er fornøyd fra å ha vært alvorlig undervektig.

Nå i dag som vi tenker å ha til lunsj, har jeg laget yoghurtvafler av et stort yogertbeger som egentlig gikk ut på dato i slutten av mars - den hadde bare skilt seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (11 timer siden):

Jeg var i tvil om jeg skulle svare, for jeg tror ikke du liker mine råd. Jeg tror de bare er slitsomme 😃 Ikke sikkert du trenger dem heller, fordi jeg tror ikke du ville ha trivdes med mitt kosthold. Du har dessuten sett dem før, så det blir litt hakk i plata. Det er ikke mulig for meg å leve med å være så streng med meg selv hele året heller. Kun når jeg skal ned fra vintervekt til sommervekt. Jeg har gått ned 4 kilo siden onsdag i påsken. Kom til et punk at nok var nok. 

Jeg ville tatt vekk brød . Du spiser 4 brødskiver innen kl 12. 00 ? Det er mye. Brød er kanskje noe av det verste. I hvert fall legger jeg på meg av brød.  Erstatt med knekkebrød, ALDRI smør, ALDRI juice, Ikke kjøp det. La være å ha det i hus.  Alkohol kun i helt spesielle anledninger sammen med andre folk, vekk med den frokostblandingen og finn noe magrere. Vekk med is, lakris, ships og ostepop. Erstatt med kiwi, fersk ananas og melon f.eks. Sånn frossenpose med bær er også kjekt å ha liggende i fryseren. Jeg tar opp en liten dært , koker det og heller over mager yoplait youghurt av til hvis jeg får lyst på noe søtt. 

Salat til middagen hver eneste dag. Fyll opp tallerken med mest mulig salat. Det metter, så spiser du mindre av det andre.

Eks på lunsj jeg lager meg: Et kokt egg, noen skiver piknikskinke . Så tar jeg på litt farger på tallerken for at det skal se innbydene og fristende ut. Stangselleri, tomat, agurk, paprika. Ikke noe brød eller knekkbrød til dette.

Om sommeren når det er fint vær blir det mye grilling. Da styrer jeg unna pølser og hamburgere. Spiser som regel svinekoteletter. Av og til kylling eller laks. Potetsalat bare en bitteliten dært og heller mye salat.

Spis maten sakte og kos deg. Mat er ikke noe som skal kastes inn i munnen mens man er på farten.

Ha en liten utskeielse når det er helg. Med utskeielse mener jeg at da kan du ta en pinneis 🙂 

 

 

.

Ikke rart du er tynn 😂.

 

Nei, jeg er nok altfor glad i å kose meg, det betyr nok mer for meg enn å være tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det høres ut som om du spiste tradisjonell lavkarbo. Det prøvde jeg også for noen år siden, men måtte gi meg etter kort tid, da egg, bacon, fløte og annen fet mat bare vokste i munnen på meg. Dette blir noe helt annet, og har et mye bredere næringsinnhold. 

Ja; raske karber byr på mye godt - og vondt!😅
 

Anonymkode: 23357...646

Nei, jeg lesset aldri på med fett i store mengder, lå på ingen måte i ketose, men var ikke redd for å spise fett heller. Husker godt da jeg etter noen mnd smakte en helt vanlig Freia melkesjokolade - mannen min holdt på å le seg i hjel for jeg var helt overbevist om at de måtte ha endret oppskriten på den for noe så søtt og ekkelt! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (14 minutter siden):

Ikke rart du er tynn 😂.

Nei, jeg er nok altfor glad i å kose meg, det betyr nok mer for meg enn å være tynn.

Helt enig. :) Et så asketisk kosthold som det Nicklaus skisserer her er ikke noe for meg, jeg er frodig (høres bedre ut enn småfeit eller stutt-tjukk!) og mannen min klager på ingen måte på det. ;) Jeg har vært på denne vekta i flere år nå og satser heller på å holde den uten å gå mer opp, enn på død og liv skulle presse meg ned 5-10 kg til en vekt jeg må sulte meg for å holde. Men det er meg da. :) Jeg er ikke helsefarlig overvektig altså, det hadde blitt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (2 timer siden):

Ikke rart du er tynn 😂.

 

Nei, jeg er nok altfor glad i å kose meg, det betyr nok mer for meg enn å være tynn.

Jeg er jo også egentlig veldig glad i å kose meg. Jeg elsker sjokolade, sjokolademuffins, ostekake, sørlandschips , smågodt, snickersis, popkorn , m peanøtt. 

Om noen uker er det ferie og da skal jeg skeie ut :)

PS. Du er ikke preget av at du liker å kose deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (13 timer siden):

Jeg var i tvil om jeg skulle svare, for jeg tror ikke du liker mine råd. Jeg tror de bare er slitsomme 😃 Ikke sikkert du trenger dem heller, fordi jeg tror ikke du ville ha trivdes med mitt kosthold. Du har dessuten sett dem før, så det blir litt hakk i plata. Det er ikke mulig for meg å leve med å være så streng med meg selv hele året heller. Kun når jeg skal ned fra vintervekt til sommervekt. Jeg har gått ned 4 kilo siden onsdag i påsken. Kom til et punk at nok var nok. 

Jeg ville tatt vekk brød . Du spiser 4 brødskiver innen kl 12. 00 ? Det er mye. Brød er kanskje noe av det verste. I hvert fall legger jeg på meg av brød.  Erstatt med knekkebrød, ALDRI smør, ALDRI juice, Ikke kjøp det. La være å ha det i hus.  Alkohol kun i helt spesielle anledninger sammen med andre folk, vekk med den frokostblandingen og finn noe magrere. Vekk med is, lakris, ships og ostepop. Erstatt med kiwi, fersk ananas og melon f.eks. Sånn frossenpose med bær er også kjekt å ha liggende i fryseren. Jeg tar opp en liten dært , koker det og heller over mager yoplait youghurt av til hvis jeg får lyst på noe søtt. 

Salat til middagen hver eneste dag. Fyll opp tallerken med mest mulig salat. Det metter, så spiser du mindre av det andre.

Eks på lunsj jeg lager meg: Et kokt egg, noen skiver piknikskinke . Så tar jeg på litt farger på tallerken for at det skal se innbydene og fristende ut. Stangselleri, tomat, agurk, paprika. Ikke noe brød eller knekkbrød til dette.

Om sommeren når det er fint vær blir det mye grilling. Da styrer jeg unna pølser og hamburgere. Spiser som regel svinekoteletter. Av og til kylling eller laks. Potetsalat bare en bitteliten dært og heller mye salat.

Spis maten sakte og kos deg. Mat er ikke noe som skal kastes inn i munnen mens man er på farten.

Ha en liten utskeielse når det er helg. Med utskeielse mener jeg at da kan du ta en pinneis 🙂 

 

 

.

Du har sikkert helt rett i at dette er det som må til for å bli skikkelig slank.

I så fall sier jeg "nei takk" og satser på moderasjon. Jeg får kanskje ikke sixpack, men jeg blir mindre tjukk enn hvis jeg gav helt blaffen.

Jeg mistenker de som sier at nærmest ingen lykkes med slanking undervurderer at de fleste lykkes med å ha en viss kontroll. Det gjelder både tykke og tynne. Jeg ville sikkert spist ti ganske så mye snop hvis det bare var sunt.

Uansett: Det er jo greit å se hvordan skikkelig slanke folk får det til, så kan man sette realistiske mål ut ifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (7 timer siden):

Du har sikkert helt rett i at dette er det som må til for å bli skikkelig slank.

I så fall sier jeg "nei takk" og satser på moderasjon. Jeg får kanskje ikke sixpack, men jeg blir mindre tjukk enn hvis jeg gav helt blaffen.

Jeg mistenker de som sier at nærmest ingen lykkes med slanking undervurderer at de fleste lykkes med å ha en viss kontroll. Det gjelder både tykke og tynne. Jeg ville sikkert spist ti ganske så mye snop hvis det bare var sunt.

Uansett: Det er jo greit å se hvordan skikkelig slanke folk får det til, så kan man sette realistiske mål ut ifra det.

Det er de siste årene jeg har holdt på sånn. 

Da jeg var ung, behøvde jeg ikke å tenke på det. Jeg var naturlig tynn og jeg behøvde ikke jobbe for det. Det har endret seg en del :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha slanket meg nå som jeg er alene hjemme.  Men jeg har spist altfor mye godis.  Og når mannen kommer hjem blir det egg og bacon til frokost osv og wienerpølser til kvelds så da blir det vanskelig.  Nå er det middag uten saus og kjøleskapsgrøt til kvelds + godiset og det blir for mange kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle egentlig ha slanket meg nå som jeg er alene hjemme.  Men jeg har spist altfor mye godis.  Og når mannen kommer hjem blir det egg og bacon til frokost osv og wienerpølser til kvelds så da blir det vanskelig.  Nå er det middag uten saus og kjøleskapsgrøt til kvelds + godiset og det blir for mange kalorier.

Er du fortsatt hjemme alene ? Er det pga hotellkarantene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

Er du fortsatt hjemme alene ? Er det pga hotellkarantene ?

Ja, har vært alene hjemme siden fabruar, men nå kommer han om to uker.  Så må han sju dager i innreisekarantene og så drar vi på ferie til en kompis som har hytte i nærheten av Geiranger.  Men han får vaksine når han er ferdig med innreisekarantenen.  Det har ikke vært noe smitte der han er de siste to ukene.  Nå er jeg lei av å være alene og han er enda mer lei så 😉

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Dorthe skrev (16 minutter siden):

Ja, har vært alene hjemme siden fabruar, men nå kommer han om to uker.  Så må han sju dager i innreisekarantene og så drar vi på ferie til en kompis som har hytte i nærheten av Geiranger.  Men han får vaksine når han er ferdig med innreisekarantenen.  Det har ikke vært noe smitte der han er de siste to ukene.  Nå er jeg lei av å være alene og han er enda mer lei så 😉

Så kjipt.... Ønsker dere en god og lang sommer sammen nå ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (1 time siden):

Ja, har vært alene hjemme siden fabruar, men nå kommer han om to uker.  Så må han sju dager i innreisekarantene og så drar vi på ferie til en kompis som har hytte i nærheten av Geiranger.  Men han får vaksine når han er ferdig med innreisekarantenen.  Det har ikke vært noe smitte der han er de siste to ukene.  Nå er jeg lei av å være alene og han er enda mer lei så 😉

God sommer :) Kanskje vi treffer på dere i Geiranger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...