Gå til innhold

Råd for vektnedgang?


lyseblå

Anbefalte innlegg

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Heyheyhey! Så gøy da!

Lommer er jo null problem for deg å fikse 😁

Meldes drittvær til helgen så da får jeg tid til å være litt på syrommet tenker jeg. Har stoff til en sommerkjole jeg skal sy til meg selv også, om jeg bare klarer å bestemme meg for hvordan den skal bli, endrer mening hele tiden! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lyseblå skrev (4 timer siden):

Jeg skal definitivt forsøke legge om kostholdet til at det blir så sunt som mulig. Akkurat nå kunne det nesten ikke vert verre, så jeg håper på at det vil gi resultater nå når jeg endrer det. Er ikke en time trening hver dag litt mye? Trener man like hardt hver dag? Hva med hviledager?

Det må trenes en time hver dag. Og kutt ut all kaloririk mat. Vær hard mot deg selv, så får du resultater. Du må ha sterk vilje og guts. Mat trenger vi ikke i store mengder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (2 minutter siden):

Det må trenes en time hver dag. Og kutt ut all kaloririk mat. Vær hard mot deg selv, så får du resultater. Du må ha sterk vilje og guts. Mat trenger vi ikke i store mengder. 

Din oppskrift er definitivt oppskriften på en snarlig sprekk med påfølgende lyst til å gi opp. Man MÅ på ingen måte trene hver dag for å gå ned i vekt, det kommer helt an på kostholdet. Trening er bra for kroppen og veldig bra for å få strammet opp og bygget muskler og alt det der, men skal du trene for å gå ned i vekt uten å forsake alt for mye i matveien så må du trene hinsides mye!

Skal du ned i vekt er det i første omgang kostholdet som teller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Din oppskrift er definitivt oppskriften på en snarlig sprekk med påfølgende lyst til å gi opp. Man MÅ på ingen måte trene hver dag for å gå ned i vekt, det kommer helt an på kostholdet. Trening er bra for kroppen og veldig bra for å få strammet opp og bygget muskler og alt det der, men skal du trene for å gå ned i vekt uten å forsake alt for mye i matveien så må du trene hinsides mye!

Skal du ned i vekt er det i første omgang kostholdet som teller. 

Kostholdet er viktig, men det er trening også. Jeg er fult klar over at mange ikke gidder å trene. Da går de ikke ned i vekt. Det er en kombinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (7 timer siden):

Kostholdet er viktig, men det er trening også. Jeg er fult klar over at mange ikke gidder å trene. Da går de ikke ned i vekt. Det er en kombinasjon. 

Jeg går ikke ned i vekt om jeg trener av en eller annen grunn. Har nå gått ned 7,5 kg kun ved å endre kosthold (lavkarbo), har de siste 2,5 mnd jogget 2-4 ggr i uka og hatt null vektnedgang. Dette har jeg erfart tidligere også, så det er ikke sånn at trening = vektnedgang nødvendigvis nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (9 timer siden):

Din oppskrift er definitivt oppskriften på en snarlig sprekk med påfølgende lyst til å gi opp. Man MÅ på ingen måte trene hver dag for å gå ned i vekt, det kommer helt an på kostholdet. Trening er bra for kroppen og veldig bra for å få strammet opp og bygget muskler og alt det der, men skal du trene for å gå ned i vekt uten å forsake alt for mye i matveien så må du trene hinsides mye!

Skal du ned i vekt er det i første omgang kostholdet som teller. 

Mhm! Kosthold! 

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, tidlig i morges skulle jeg dra på treningsenteret for første gang på lenge . Helt klar, men så var det gått hull i min eneste florlette bukse - som er - eller var - litt baggy. Ergo måtte jeg prøve andre og da mistet jeg helt motet av hvordan jeg så ut. Jeg trener ikke i trange tights med korte overdeler nå. Virker helt umulig å komme tilbake til noen ting - og parallelt med det, får jeg ironisk nok mer lyst på usunt og. Som @Lillemus rikker ikke str seg uansett trening likevel. Da kommer jeg alltid tilbake til Thors kostholdsfilosofi, som hevder at det er nær sagt umulig for noen å gå ned ved trening og høykarbo - om man ikke skal sulte seg. Men synes lavkarbo-kosthold er helt pyton. Noe må i hvert fall skje asap her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Mhm! Kosthold! 

Nei det er helt feil!! Du må trene, men mange gidder ikke det, og tror de vil gå ned i vekt. Det gjør de ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (9 timer siden):

Kostholdet er viktig, men det er trening også. Jeg er fult klar over at mange ikke gidder å trene. Da går de ikke ned i vekt. Det er en kombinasjon. 

Jeg er enig i at trening er undervurdert.

Jeg mener man må gi ulike råd til ulike folk.

Hvis man er 30 kg overvektig blir det uoverkommelig å trene det bort. Da må man spise mindre. Trening er fortsatt viktig for helse og motivasjon.

Det er et problem at ungdom som trener mye tror de er flinke når de unngår kalorier. Selvfølgelig har trening noe å si for kaloribehovet, og det er ganske mange som trener veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
erik123 skrev (17 minutter siden):

Nei det er helt feil!! Du må trene, men mange gidder ikke det, og tror de vil gå ned i vekt. Det gjør de ikke. 

Selvsagt vilje, sunt kosthold, og hard trening. Har god egenerfaring i dette tema. Er enig med det du mener lenger oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
erik123 skrev (1 time siden):

Nei det er helt feil!! Du må trene, men mange gidder ikke det, og tror de vil gå ned i vekt. Det gjør de ikke. 

Jeg gikk ned masse kilo uten å trene så det er mulig :) Det har nok med kostholdet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Selvsagt vilje, sunt kosthold, og hard trening. Har god egenerfaring i dette tema. Er enig med det du mener lenger oppe. 

Ja, og hva som er et sunt kosthold avhenger av treningsmengde. For de som trener mye kan det bety man må innta 4000 kcal om dagen.

Da nytter det ikke med riskjeks og grønn te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Grendel skrev (25 minutter siden):

Ja, og hva som er et sunt kosthold avhenger av treningsmengde. For de som trener mye kan det bety man må innta 4000 kcal om dagen.

Da nytter det ikke med riskjeks og grønn te.

Hahaha var det en vits? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (54 minutter siden):

Jeg gikk ned masse kilo uten å trene så det er mulig :) Det har nok med kostholdet å gjøre. 

Jeg gikk ned 10 kg bare ved trening, gjorde ikke mye med kostholdet. Så det er mulig å trene seg lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
erik123 skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk ned 10 kg bare ved trening, gjorde ikke mye med kostholdet. Så det er mulig å trene seg lettere. 

Ja det er nok mulig det og, bare ville si at det er mulig å gå ned i vekt uten å trene også. Jeg gikk ned 25 kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er undervurdert, men det skjønner ikke alle. Men man må kutte ut potetgull og sjokolade og sauser, kutt ut smør og hold deg til 1300 kcal om dag. Det vil hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (29 minutter siden):

Trening er undervurdert, men det skjønner ikke alle. Men man må kutte ut potetgull og sjokolade og sauser, kutt ut smør og hold deg til 1300 kcal om dag. Det vil hjelpe. 

Det sier seg selv at man kan gå ned både med og uten trening - alt er et regnestykke ifht hva man inntar.

Problemet med trening - for de som ikke liker det - er at det kan føles som det koster mye tid og krefter, uten at det gir ønsket resultat. Det kan også føre til økt matlyst og med et par brødskiver ekstra går vinningen opp i spinningen kalorimessig. Da kan det være like greit å bruke «kreftene» på å beherske matinntaket. Trening kan selvfølgelig gi velvære og dertil mer fokus på sunt inntak. Jeg tror derfor det er individuelle forskjeller og at enhver må finne sin vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (12 timer siden):

Kostholdet er viktig, men det er trening også. Jeg er fult klar over at mange ikke gidder å trene. Da går de ikke ned i vekt. Det er en kombinasjon. 

Dette er ikke riktig. Jeg har helseutfordringer som gjør at jeg ikke kan trene, men har likevel gått ned 10 kg totalt. Det samme med min mor - hun har store helseproblemer som gjør at hun bare kan gå noen meter med gåstol og har gått ned flere klesstørrelser kun ved hjelp av bevisst kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Grendel skrev (2 timer siden):

Ja, og hva som er et sunt kosthold avhenger av treningsmengde. For de som trener mye kan det bety man må innta 4000 kcal om dagen.

Da nytter det ikke med riskjeks og grønn te.

🖕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (5 timer siden):

Det sier seg selv at man kan gå ned både med og uten trening - alt er et regnestykke ifht hva man inntar.

Problemet med trening - for de som ikke liker det - er at det kan føles som det koster mye tid og krefter, uten at det gir ønsket resultat. Det kan også føre til økt matlyst og med et par brødskiver ekstra går vinningen opp i spinningen kalorimessig. Da kan det være like greit å bruke «kreftene» på å beherske matinntaket. Trening kan selvfølgelig gi velvære og dertil mer fokus på sunt inntak. Jeg tror derfor det er individuelle forskjeller og at enhver må finne sin vei. 

Som sagt jeg gikk ned 10 kg bare på trening, gjorde ikke noe med kostholdet, og det fungerte. Så begge deler virker. Jeg fæøler ikke at trening er bortkastet. Og jeg får det bedre psykisk. Da er valget lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...