Gå til innhold

Råd for vektnedgang?


lyseblå

Anbefalte innlegg

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Hvor mye er normalt for en normal person da? 2000-2500?

Det tør jeg ikke anslå for det kommer helt på høyde / vekt / kjønn / alder / aktivitetsnivå og om man skal opp / ned / holde vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022 skrev (33 minutter siden):

Ja men de som satser langrenn er jo topp idrettsutøvere og lever et annet liv, enn de fleste. Det er vanskelig det med kalorier og egentlig dette tema. Kan svært lite om kalorier men vet nok til at jeg har valgt min type mat. 

Jeg angrer på at jeg tok et så drøyt eksempel for å få frem poenget mitt. Det blir en avsporing av tråden. Idrett og kaloriinntak kunne vært en egen tråd.

Jeg skal ta et mer nærliggende eksempel slm har mer med slanking å gjøre:

@erik123 trener en time om dagen. Det er kanskje 500 tl 1000 kcal hver dag. Det tilsvarer nesten  en ekstra middag. Den treningen hjelper nok godt på hvis han skal kontrollere vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Grendel skrev (1 minutt siden):

Jeg angrer på at jeg tok et så drøyt eksempel for å få frem poenget mitt. Det blir en avsporing av tråden. Idrett og kaloriinntak kunne vært en egen tråd.

Jeg skal ta et mer nærliggende eksempel slm har mer med slanking å gjøre:

@erik123 trener en time om dagen. Det er kanskje 500 tl 1000 kcal hver dag. Det tilsvarer nesten  en ekstra middag. Den treningen hjelper nok godt på hvis han skal kontrollere vekta.

Jeg melder meg ut fra denne tråden, da det for meg i min situasjon blir for vanskelig tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Grendel skrev (1 time siden):

Jeg angrer på at jeg tok et så drøyt eksempel for å få frem poenget mitt. Det blir en avsporing av tråden. Idrett og kaloriinntak kunne vært en egen tråd.

Jeg skal ta et mer nærliggende eksempel slm har mer med slanking å gjøre:

@erik123 trener en time om dagen. Det er kanskje 500 tl 1000 kcal hver dag. Det tilsvarer nesten  en ekstra middag. Den treningen hjelper nok godt på hvis han skal kontrollere vekta.

Det jeg synes er ganske rart sånn sett ut fra mine tråder er at her får jeg mange mange tips om det jeg sliter med mest mens et spørsmål om en trimsykkel det ble slettet 😂  Og vekt kalorier og bmi , dont care. Er ikke opptatt av det. Mat og trening går for mange på følelser. Enten en er over eller undervektig. God natt 

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (23 minutter siden):

Det jeg synes er ganske rart sånn sett ut fra mine tråder er at her får jeg mange mange tips om det jeg sliter med mest mens et spørsmål om en trimsykkel det ble slettet 😂  Og vekt kalorier og bmi , dont care. Er ikke opptatt av det. Mat og trening går for mange på følelser. Enten en er over eller undervektig. God natt 

Jeg håper du får noen tips du har nytte av. Jeg svarte litt ut ifra hva mitt hode er fyllt av og ikke hva jeg tror du trenger å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

@lyseblå - denne tråden din tok litt av i ulike retninger. Håper ikke du ble helt overveldet og rådvill nå. 

Fikk du noe konkret ut av innspillene her 🙂 ? Håper du finner din vei mot det målet du ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg holder på å forsøke å jobbe med å få vekten min ned. Er Coca cola avhengig og drikker kun cola omtrent. Dermed økte vekten min altfor mye. Økte fra 59 kg til 66 kg på 2 år. Nå skal jeg ta grep. Begynte i går. Drikker kun et glass cola på morningen  og resten er vann eller Pepsi max uten sukker. Resultatet ble at jeg i morges var ett kilo mindre: 65 kg. Trener mer. 

Anonymkode: c3528...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (På 21.3.2022 den 7.26):

Hadde mareritt  i natt om tvangs foringen  du skrev om… med den stolen så for meg tannlegestol og en spylerslange🤢

Åh huff da... Ikke meningen å gi deg mareritt akkurat, men å lese om å bli "boltet fast" i en slik sondestol når man veier så lite for å bli sondeernært mot sin egen vilje - da gjorde jeg meg en del tanker... Og som nevnt ikke meningen å påføre deg noe vondt, men om det tross alt førte til noe positivt i din egen prosess hva gjelder å ta imot hjelp og ernæring, er det det viktigste. Jeg tror ingen innerst inne ønsker seg i en slik situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Eva Sofie skrev (56 minutter siden):

Åh huff da... Ikke meningen å gi deg mareritt akkurat, men å lese om å bli "boltet fast" i en slik sondestol når man veier så lite for å bli sondeernært mot sin egen vilje - da gjorde jeg meg en del tanker... Og som nevnt ikke meningen å påføre deg noe vondt, men om det tross alt førte til noe positivt i din egen prosess hva gjelder å ta imot hjelp og ernæring, er det det viktigste. Jeg tror ingen innerst inne ønsker seg i en slik situasjon...

😭❤️ leste den nå. Så vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (På 23.3.2022 den 10.32):

@lyseblå - denne tråden din tok litt av i ulike retninger. Håper ikke du ble helt overveldet og rådvill nå. 

Fikk du noe konkret ut av innspillene her 🙂 ? Håper du finner din vei mot det målet du ønsker!

Det går helt fint, nyttig å få forskjellige innspill. Jeg har bestemt meg for å fokusere mest på å spise vanlige porsjoner, faste måltider, sunnere mat og mer grønnsaker. Telle kalorier og ha en spisedag i uken. Trening med egen kroppsvekt 3 ganger i uken og tur de andre dagene. Så skal jeg virkelig prøve å finne frem disiplinen og gi det en ordentlig innsats denne gangen. Også ikke ta det for tungt om jeg ikke alltid klarer holde meg til planen. Satser på at det blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyseblå skrev (45 minutter siden):

Det går helt fint, nyttig å få forskjellige innspill. Jeg har bestemt meg for å fokusere mest på å spise vanlige porsjoner, faste måltider, sunnere mat og mer grønnsaker. Telle kalorier og ha en spisedag i uken. Trening med egen kroppsvekt 3 ganger i uken og tur de andre dagene. Så skal jeg virkelig prøve å finne frem disiplinen og gi det en ordentlig innsats denne gangen. Også ikke ta det for tungt om jeg ikke alltid klarer holde meg til planen. Satser på at det blir bra. 

Høres ut som en grei plan. Og noen dager vil det nok gå litt skeis. Har gått litt skeis hos meg selv uken som har vært, men har klart å ikke tenke fuck it resten av uka da. Og håper nå at jeg forsetter med å klare meg greit. Da tar det bare få dager før utskeielsene har justert seg igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 26.3.2022 den 19.34):

Høres ut som en grei plan. Og noen dager vil det nok gå litt skeis. Har gått litt skeis hos meg selv uken som har vært, men har klart å ikke tenke fuck it resten av uka da. Og håper nå at jeg forsetter med å klare meg greit. Da tar det bare få dager før utskeielsene har justert seg igjen. :)

Ja, jeg tror nok ikke man klarer å unngå at det går skeis. Jeg er og lett der at jeg tenker at når jeg først har feilet litt (f.eks spist en sjokolade) så kan jeg like gjerne bare drite i alt. Så da ender det som oftest opp med at jeg spiser alt jeg kommer over. Typisk en hel sjokoladeplate og en hel pose potetgull i tillegg til det andre jeg måtte ha i hus. Gjeler å klare å ha rett fokus, håper jeg klarer det. Skal i alle fall prøve så godt jeg klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyseblå skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg tror nok ikke man klarer å unngå at det går skeis. Jeg er og lett der at jeg tenker at når jeg først har feilet litt (f.eks spist en sjokolade) så kan jeg like gjerne bare drite i alt. Så da ender det som oftest opp med at jeg spiser alt jeg kommer over. Typisk en hel sjokoladeplate og en hel pose potetgull i tillegg til det andre jeg måtte ha i hus. Gjeler å klare å ha rett fokus, håper jeg klarer det. Skal i alle fall prøve så godt jeg klarer. 

Er akkurat likens. Og kan dermed ikke ha det i hus. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

stjernestøv
erik123 skrev (34 minutter siden):

Blir du ikke feit av å drikke Pepsi Max? Det er søtstoffene som gjør at du legger på deg. 

Jeg har gått ned over 20 kilo og har drukket pepsi max hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Jeg har gått ned over 20 kilo og har drukket pepsi max hver dag. 

Jeg har gjort det samme men gått opp 3 kilo, og jeg har lest at Pepsi Max kan føre til vektoppgang. Men det slår vel forskjellig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
erik123 skrev (Akkurat nå):

Jeg har gjort det samme men gått opp 3 kilo, og jeg har lest at Pepsi Max kan føre til vektoppgang. Men det slår vel forskjellig ut. 

Ok. Jeg går ikke opp i vekt av det i hvert fall, mulig det er ulikt fra person til person da ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (44 minutter siden):

Jeg har gjort det samme men gått opp 3 kilo, og jeg har lest at Pepsi Max kan føre til vektoppgang. Men det slår vel forskjellig ut. 

Det inneholder jo ingen kalorier, men det er søtt og kan narre kroppen til å tro at det er sukker slik at den starter å skille ut insulin som jo er et fettlagrende hormon. Men som dere er inne på er det sikkert individuelle forskjeller på hvordan man reagerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Det inneholder jo ingen kalorier, men det er søtt og kan narre kroppen til å tro at det er sukker slik at den starter å skille ut insulin som jo er et fettlagrende hormon. Men som dere er inne på er det sikkert individuelle forskjeller på hvordan man reagerer på det.

Ja enig i det, ingen kalorier, men noen legger på seg. Men det har litt med mengde å gjøre. Drikker du tre liter om dag, kan det gå galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (10 minutter siden):

Ja enig i det, ingen kalorier, men noen legger på seg. Men det har litt med mengde å gjøre. Drikker du tre liter om dag, kan det gå galt. 

Det må jo være koffeinet i svartbrusen som gjør folk avhengige, man hører jo aldri om noen som drikker 3 l solo super om dagen? Mulig jeg hørte om en som var avhengig av Urge, men det er jo omtrent utelukkende svartbrus det er snakk om i slike tilfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...