Gå til innhold

dps og to behandlere samtidig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var på dps og fikk vite at ofte må det være to behandlere der samtidig når jeg har time. Jeg syns det er veldig ubehagelig. Jeg klarer ikke åpne meg opp når det er to stykker der😥

Hva skal jeg gjøre? Hvorfor må de være to? Jeg har vært på dps for flere år siden og da var det alltid bare en behandler. 

Anonymkode: a0b1b...ec7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473531-dps-og-to-behandlere-samtidig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Da må jeg spørre: 1. Har du vært voldelig? 2. Har du fremsatt påstander om utilbørlig atferd hos behandlere tidligere?

Hvis ikke, synes jeg det er rimelig å etterspørre en forklaring.

jeg har ikke vært voldelig eller sagt påstander om utilbørlig adferd om tidligere behandlere.

Når jeg spurte hvorfor de måtte være to ofte sa de at det er bare sånn de jobber. Men det er vel ikke normalt? De fleste har vel bare en behandler i psykologtimen på dps?

På Akutteamet, som ligger under DPS, er det alltid to personer tilstede.

Jeg er enig med deg at det er svært ubehagelig når det er mange tilstede når man føler seg skjør og på felgen. Jeg opplevde at det var 4 (!) personer tilstede med en selvmordsvurdering (det var div. studenter). Da er det lite sannsynlig at man klarer å være åpen og få til en smidig samtale.

AnonymBruker
bibben skrev (2 minutter siden):

På Akutteamet, som ligger under DPS, er det alltid to personer tilstede.

Jeg er enig med deg at det er svært ubehagelig når det er mange tilstede når man føler seg skjør og på felgen. Jeg opplevde at det var 4 (!) personer tilstede med en selvmordsvurdering (det var div. studenter). Da er det lite sannsynlig at man klarer å være åpen og få til en smidig samtale.

Bra jeg ikke er den eneste som syns det er ubehagelig når det er to eller flere tilstede

Oy, fire personer er veldig mye. Skjønner godt hvorfor du ikke klarte åpne deg opp

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bra jeg ikke er den eneste som syns det er ubehagelig når det er to eller flere tilstede

Oy, fire personer er veldig mye. Skjønner godt hvorfor du ikke klarte åpne deg opp

Egentlig bør de spørre tydelig før de tar med studenter inn. Jeg har ofte opplevd at de gjør det. Når man i det store og hele ønsker å være en samarbeidsvillig pasient er det ikke lett å si «nei» til dette selvom man helst ikke vil ha så mange med inn på en vanskelig samtale. Det blir til at man da underrapproterer og prøver å være «tøffere i trynet» enn det man er.

Kan skjønne det virker ubehagelig, men du kan bli vant til det. 

Jeg har vært mye innlagt i akuttpsykiatrien og der er det alltid minst to stk. En fra miljøet, behandler og av og til (blir spurt) student. Jeg har blitt så vant til det at jeg enser ikke de andre. Det er bare meg og behandler uansett. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...