Gå til innhold

Kler du deg som en fjortis selv om du er voksen?

Anbefalte innlegg

Hun har ikke sagt at man ikke kan kle seg i hva man vil.

Problemet er at endel mennesker ikke klarer å innse at de er passert 25 år.

Ikke kom her og fortell meg at du synes ei dame på 35, som går i 16-åringens bukse, kort topp og platå-sko er kult???

Og prøv deg ikke med å si at jeg er misunnelig på dama for kroppen hennes, for det er feil.

Jeg har født et barn, og er fornøyd med kroppen min til tross for det... :-)

Heia heia:) Du er herved kåret til min favorittdolerske! Godt sagt!

Fortsetter under...

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

40

• silo

28

• rufsetufsa

14

• tonie

8

Mest aktive i denne tråden

Hun har ikke sagt at man ikke kan kle seg i hva man vil.

Problemet er at endel mennesker ikke klarer å innse at de er passert 25 år.

Ikke kom her og fortell meg at du synes ei dame på 35, som går i 16-åringens bukse, kort topp og platå-sko er kult???

Og prøv deg ikke med å si at jeg er misunnelig på dama for kroppen hennes, for det er feil.

Jeg har født et barn, og er fornøyd med kroppen min til tross for det... :-)

Sitat fra L1: "Men bare så det er sagt, alle skal få lov til å ha på seg det de vil, selv om jeg synes det er galt.."

Altså, hun synes at det er galt.

Nei, jeg forstår faktisk ikke problemet, og om en 35 år gammel dame går med bar mage så kan jeg ikke fatte at det da tilsier at hun kler seg "fjortiss", og hva en MissSixty bukse er, det aner jeg uansett ikke hva er, men merkene på klærne kan jeg ikke se at er av relevans.

Når det gjelder platåsko så synes jeg at det ser like dumt ut enten man er 14 eller 30.

Så nei, jeg er ikke enig med deg.

Det med sosial klasse og kleskode er selvsagt bullshit, så sant vi ikke snakker om svært spesielle klær til 5 sifrede beløp.

De med lite penger, og lav sosial klasse bruker ofte mye penger på klær av den grunn at de _vil_ se ut som om de er av en høyere "klasse" (jeg visste for øvrig ikke at vi hadde rare klasseskillene i dette landet), mens de av en høyere sosial "klasse" stort sett gir faen i hva de går i.

Så dere tar selvsagt feil.

Ikke prøv deg. (Du er litt for glad i diskusjoner)

Det er klart at sosial klasse betyr endel når man kjøper klær.

Og en vennegjeng handler meget ofte i de samme butikkene.

Prøver du egentlig å fortelle oss at du ikke er soss i klesveien, selv om du bor i Asker...? :-)

Ikke prøv deg. (Du er litt for glad i diskusjoner)

Det er klart at sosial klasse betyr endel når man kjøper klær.

Og en vennegjeng handler meget ofte i de samme butikkene.

Prøver du egentlig å fortelle oss at du ikke er soss i klesveien, selv om du bor i Asker...? :-)

Jeg prøver å fortelle deg at blant mine venner så er vi alt fra folk som ikke eier nåla i veggen, elektrikere, snekkere, ingeniører, idrettstjerner, millionærer, osv, og vi kler oss uansett ikke forskjellig fra hverandre.

Jeg er ikke enig i at sosial klasse har noe å si i forhold til hvordan man kler seg, selvsagt med unntak av de ekstremt rike som har penger til å kjøpe designerklær, osv.

Men normale klær, og det er vel det vi snakker om her, er ikke avhengig av sosial klasse.

Annonse

Sitat fra L1: "Men bare så det er sagt, alle skal få lov til å ha på seg det de vil, selv om jeg synes det er galt.."

Nei, jeg forstår faktisk ikke problemet, og om en 35 år gammel dame går med bar mage så kan jeg ikke fatte at det da tilsier at hun kler seg "fjortiss", og hva en MissSixty bukse er, det aner jeg uansett ikke hva er, men merkene på klærne kan jeg ikke se at er av relevans.

Når det gjelder platåsko så synes jeg at det ser like dumt ut enten man er 14 eller 30.

Ok burde definitivt puttet 2"" rundt ordet galt...det var Ironi;)

Ja, hun og jeg synes det er "galt", selv om det ble litt feil formulert.

En MissSixty bukse er en bukse som jenter på 14-20 år går i, og som de kler.

Den lages kun i minimale størrelser, så enhver kvinne over 50 kg vil få problemer med å skvise kroppen inn i den.

Det vi snakker om er ikke en dame som går i korte topper, men en som har adoptert hele klesstilen til fjortisene.

En som ikke tar hensyn til at kroppen forandrer seg, kanskje har noe stått litt stille inni hodet hennes også, slik at smaken ikke eldes som den normalt gjør.

Det er selvsagt ikke noe problem, bare en mening vi har. Og du er uenig, noe som er helt ok.

Men hadde mora di kledd seg i MissSixty-bukser og korte topper, da tenker jeg pipa hadde fått en annen lyd... :-)

Jeg prøver å fortelle deg at blant mine venner så er vi alt fra folk som ikke eier nåla i veggen, elektrikere, snekkere, ingeniører, idrettstjerner, millionærer, osv, og vi kler oss uansett ikke forskjellig fra hverandre.

Jeg er ikke enig i at sosial klasse har noe å si i forhold til hvordan man kler seg, selvsagt med unntak av de ekstremt rike som har penger til å kjøpe designerklær, osv.

Men normale klær, og det er vel det vi snakker om her, er ikke avhengig av sosial klasse.

Prøver du å si at du ikke ser forskjell på klesveien til folk i f.eks Bogstadveien, Grunerløkka og Grønland?

Da tror jeg du må se en gang til.

Annonse

Ja, hun og jeg synes det er "galt", selv om det ble litt feil formulert.

En MissSixty bukse er en bukse som jenter på 14-20 år går i, og som de kler.

Den lages kun i minimale størrelser, så enhver kvinne over 50 kg vil få problemer med å skvise kroppen inn i den.

Det vi snakker om er ikke en dame som går i korte topper, men en som har adoptert hele klesstilen til fjortisene.

En som ikke tar hensyn til at kroppen forandrer seg, kanskje har noe stått litt stille inni hodet hennes også, slik at smaken ikke eldes som den normalt gjør.

Det er selvsagt ikke noe problem, bare en mening vi har. Og du er uenig, noe som er helt ok.

Men hadde mora di kledd seg i MissSixty-bukser og korte topper, da tenker jeg pipa hadde fått en annen lyd... :-)

Jeg hadde ikke forstått hva en Sixtybukse var om jeg så en, så jeg fatter fortsatt ikke hva dere klager over.

Det at de ferreste over 14 greier å skvise seg inn i en bukse som er beregnet til dem som veier under 50 kg, det er nå en annen sak.

Her var det også uansett snakk om bare mager, topper, osv, og ikke bare bukser.

Joa, en kvinnes kropp kan forandre seg, men det er hva dere gjør det til selv. Det er ingenting i veien for at en 30 åring skal ha den samme kroppen som hun hadde når hun var 20 år gammel.

Det der er en myte blant dere damer... "med engang vi blir oppi 20-åra så eser vi ut, og det er selvsagt heeeeeeelt greit...".

Men det er bare en myte, og det blir det samme som om jeg skulle si at det var greit at 30 årige gutter har ølmage, "fordi det kommer naturlig med alderen".

Det hele går på hvilken innstilling man selv har til sin egen kropp.

Prøver du å si at du ikke ser forskjell på klesveien til folk i f.eks Bogstadveien, Grunerløkka og Grønland?

Da tror jeg du må se en gang til.

Forskjellen er at det på grønland befinner seg uante mengder wannebe-gangstere i alle aldere, og pga dem ser man selvsagt forskjellen.

Men generelt i forhold til sosial klasse? Nope, det gjør jeg ikke.

Men nå ser vi selvsagt bortifra gangstere, gateprostituerte og narkomaner.

Jeg hadde ikke forstått hva en Sixtybukse var om jeg så en, så jeg fatter fortsatt ikke hva dere klager over.

Det at de ferreste over 14 greier å skvise seg inn i en bukse som er beregnet til dem som veier under 50 kg, det er nå en annen sak.

Joa, en kvinnes kropp kan forandre seg, men det er hva dere gjør det til selv. Det er ingenting i veien for at en 30 åring skal ha den samme kroppen som hun hadde når hun var 20 år gammel.

Det der er en myte blant dere damer... "med engang vi blir oppi 20-åra så eser vi ut, og det er selvsagt heeeeeeelt greit...".

Men det er bare en myte, og det blir det samme som om jeg skulle si at det var greit at 30 årige gutter har ølmage, "fordi det kommer naturlig med alderen".

Nå er det vel ikke akkurat kroppen som er det største problemet for de damene som kler seg sånn, men rynkene..(dukker!)

Hvilke klær mener du passer for oss over 30 (40) da??..

Jeg bruker forresten det jeg trives i, og driter i hva andre måtte mene.

Hva er forresten miss-sixtyklær??

Det at du ikke vet hva miss sixty klær er, sier vel at du ikke faller inn under katogorien "damer på 30 med fjortisklær"

Jeg for min del har aldri, og kommmer heller aldri til, eid et miss sixty plagg

Det skjer ting med kroppen.

Hvis man ikke er treningsnarkoman. De færreste er det etter å ha skaffet seg mann og barn, tror jeg.

Det er velkjent at hvertfall rumpa blir større med tida.

Jeg var på Vivikes en gang, skulle ha meg en dress.

Buksene passet ikke i det hele tatt, det var alt for mye plass i baken.

Da jeg kommenterte det, svarte damen: "Den er designet til kvinner over tredve år. Hvor gammel er du?"

Ikke ømme tær i det hele tatt. Jeg mener selv at jeg har god smak når det klær. Synes ikke jeg kler meg som en fjortis heller, for den del. Men jeg liker ikke tantete klær.

Si meg, ser du veldig mange voksne damer i fjortisklær rundt omkring? Jeg synes voksne kvinner er flinke til å velge ut klær som er ungdommelige men som ikke er _helt_ fjortis. De som bruker ungdomsklær kombinerer dem gjerne med litt mer voksne og stilige plagg, og de aller fleste unngår de mest fjortisaktige klærne. Resultatet blir ofte bra. De er både stilige, sexy og ungdommelige. Og så er de flinke til å velge klær som framhever det som er fint med kroppene deres. Skjønner ikke hvorfor voksne kvinner ikke skal kunne ha utringede topper, forresten? Mange har da flotte pupper.

Jeg ser sjelden kvinner som kler seg sånn som du beskriver. Og de som nå gjør det, de trives vel med det da. Det er vel fint det?

Det er da forskjell på fjortisklær og tanteklær. Går jo ann å kle seg fint og ungdommelig uten å se ut som du nettopp har begynt på ungdomsskolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...