Gå til innhold

FU: Legalisering?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Merkelig. Av de som synes hasj bør legaliseres her, så er det ingen som har noen argumenter for hvorfor det bør legaliseres. Det kommer bare argumenter for hvorfor det ikke bør være forbudt.

Er det kanskje slik at regelmessige hasjbrukere er dummere enn andre?

Vet du, jeg synes denne tråden er ett glimrende eksempel på hvor dum nei-argumentasjonen kan være..Jeg har hørt noen inteligente motforestillinger mot legalisering, men ikke i denne tråden..

Er det noen her som sier at de røyker hasj, foresten?

Jeg røyker ikke, men jeg klarer faktisk å ta et stanpunkt til noe som ikke angår meg rent personlig.. Dette er vanskelig for mange å forstå..

Fortsetter under...

• Svar 246
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

33

• laguna1365380434

30

• SierDuDet

29

• Zelig

29

Mest aktive i denne tråden

Merkelig. Av de som synes hasj bør legaliseres her, så er det ingen som har noen argumenter for hvorfor det bør legaliseres. Det kommer bare argumenter for hvorfor det ikke bør være forbudt.

Jeg vil ikke påstå at de som skriver her nødvendigvis forsvarer hasjrøyking fordi de røyker selv. At hasjrøykere er dumme er også en påstandjeg vil ta avstand fra. Hasjrøykere fins i alle sosiale lag.

MEN - Av daglig hasjrøyking ser en gjerne en avflating, tiltaksløshet og apati. Hukommelsen og korttidsminnet reduseres.

Ja vi trenger det, fordi legalisering av rusmidler også vil avkriminalisere brukeren..Dette er på høy tid.

En hasjrøyker gjør ikke noe annet enn en som liker å kose seg med en drink..Det er faktisk mindre skadelige..

De fleste junkier er syke mennesker..Det er på tide at vi behandler narkomani som den sykdommen det er, istedet for å kaste de syke i fengsel..

Legalisering vil kunne føre disse tilbake i en verdigere situasjon. Det er fastslått at kriminelt levesett og sosial avsondring er like store problemer som avhengighet hos den enkelte bruker.. Dette kunne vi få bukt med..Blant annet..

Det er morsomt å lese, hva skal vi kalle det; logikken (?) din.

*ler så jeg triller under skrivebordet*

Dette må vel sies å være de mest humoristiske argumentene jeg noengang har hørt i en legaliseringsdebatt.

*klipper ut og arkiverer*

Bare en "replikk" -det er svært få som prøver hasj uten at de først røyker, alkohol spiller ikke inn i like stor grad som sigaretter. Logisk, egentlig. Men uansett, det er svært få av alle som røyker som prøver hasj, og enda færre som prøver sterkere stoffer. Men alkoholen spiller altså mindre rolle enn røyk når det gjelder hasj-prøving, det var bare det jeg ville si.

"Men uansett, det er svært få av alle som røyker som prøver hasj"

Dette er selvsagt tull fra ende til annen.

Undersøkelser viser at i visse aldersgrupper så har opp til 50 % prøvd hasj. Dette er ekstreme tall, men uansett undersøkelse så skal du lete en stund hvis du vil finne noen som viser at under 1/3 enn har prøvd hasj.

Er dette "svært få" av alle som røyker?

Det er "vanlig" å ha prøvd hasj. Det er "uvanlig" å bli "misbruker" av hasj, samt å gå over på sterkere stoffer.

Jeg røyker ikke selv. Likevel forsvarer jeg en legalisering.

laguna1365380434

Det irriterer meg nok voksne mennesker faktisk ikke klarer å skille hasj fra heroin fordi begge deler står på den samme lista.

Slik dumhet forventer jeg fra KRF-ledelsen, og ikke fra personern som faktisk klarer å tenke seg.

Så enkelte her imponerer meg veldig med deres trangsynthet.

Det er forbausende mange som bruker lignende logikk..Det mest irriterende er folk som diskuterer lover på den måten..

Hadde en diskusjon med en fyr på en bar engang, ang hvorfor det egentlig var forbudt å drikke noe medbrakt alkohol i parken..Det klarte han ikke gitt. Hans svar på alt var at det var klart det ikke gikk anfordi det var- nettopp-forbudt..

Moralen, hvor vidt det var viktig osv, gikk ham hus forbi..

Det ser ut til at enkelte mennesker glemmer at det er folk som bestemmer og lager lovene, ikke omvendt..hvis en lov ikke er logisk eller rettferdig eller fører til noe bra, bør den reevalueres..

Jeg diskuterer gjerne litt for sportens skyld med folk som er helt uenige med meg, men dumhet.. Både kjedelig og irriterende!!

Måtte lufte litt frustrasjoner her, håper det var greit..:o)

Annonse

Det irriterer meg nok voksne mennesker faktisk ikke klarer å skille hasj fra heroin fordi begge deler står på den samme lista.

Slik dumhet forventer jeg fra KRF-ledelsen, og ikke fra personern som faktisk klarer å tenke seg.

Så enkelte her imponerer meg veldig med deres trangsynthet.

Takk for det.

Jeg er den eneste som har bregt narkotikalisten inn i debatten, så jeg oppfatter hvem som er adressat her.

Listen er bragt inn i debatten på en ligende tråd i at annet forum.

Grunnen til det åpenbar.

En spade er en spade. Alkohol er pr. definisjon alkohol. Hasj er pr. def. narkotika.

Om du velger å bytte ut ordet "narkotika" med ordet "hasj" - så gjerne for deg. Om det skulle passe deg bedre.

Takk for det.

Jeg er den eneste som har bregt narkotikalisten inn i debatten, så jeg oppfatter hvem som er adressat her.

Listen er bragt inn i debatten på en ligende tråd i at annet forum.

Grunnen til det åpenbar.

En spade er en spade. Alkohol er pr. definisjon alkohol. Hasj er pr. def. narkotika.

Om du velger å bytte ut ordet "narkotika" med ordet "hasj" - så gjerne for deg. Om det skulle passe deg bedre.

Ja, det var deg jeg siktet til i debatten her.

Det må gå ann å være mindre firkantet enn å på død og liv å sverge til definisjonen av hasj som narkotika, når vi alle vet at det er en svært relevant forskjell på hasj og heroin/kokain/amfetamin, osv.

Med din logikk så må du for øvrig synes det er like ille at jeg kjøper C-vitaminer i Sverige (1000 mg), og tar en kapsel hver dag, som om jeg hadde brukt morfin. Begge deler er tross alt i Norge klassifisert som legemiddel.

For ikke å snakke om koffeintabletter, som også i Norge er registrert som legemiddel.

laguna1365380434

Det er morsomt å lese, hva skal vi kalle det; logikken (?) din.

*ler så jeg triller under skrivebordet*

Dette må vel sies å være de mest humoristiske argumentene jeg noengang har hørt i en legaliseringsdebatt.

*klipper ut og arkiverer*

Fint om du arkiverer, det kan jo hende du kunne lese det om en stund og faktisk forstå det du leser..

Sorry mann, du virker stokk dum..

Kizza1365380506

Og jeg har også hørt at de fleste alkoholikere begynte med brystmelk eller flaskemelk :-)

"................."

Vel det er greit at du syntes det var ett idiotisk innlegg. Men dine argumenter er jo helt bortreist.

Jeg mente det seriøst. Ikke fordi jeg mener at tobakk automatisk fører til at en begynner med hasj det er jo helt feil.

Det har kanskje noe med avhengighet å gjøre. For personer som røyker er jo avhengig av nikotin er de ikke? Kanskje disse da har lettere for å bli avhengig av andre stoffer som de som er i hasj osv.

Jeg tenkte kanskje none hadde hørt noe liknende eller hadde seriøse argumenter mot.

Det er forbausende mange som bruker lignende logikk..Det mest irriterende er folk som diskuterer lover på den måten..

Hadde en diskusjon med en fyr på en bar engang, ang hvorfor det egentlig var forbudt å drikke noe medbrakt alkohol i parken..Det klarte han ikke gitt. Hans svar på alt var at det var klart det ikke gikk anfordi det var- nettopp-forbudt..

Moralen, hvor vidt det var viktig osv, gikk ham hus forbi..

Det ser ut til at enkelte mennesker glemmer at det er folk som bestemmer og lager lovene, ikke omvendt..hvis en lov ikke er logisk eller rettferdig eller fører til noe bra, bør den reevalueres..

Jeg diskuterer gjerne litt for sportens skyld med folk som er helt uenige med meg, men dumhet.. Både kjedelig og irriterende!!

Måtte lufte litt frustrasjoner her, håper det var greit..:o)

For meg er selvsagt ikke dette med "fri hasj" noen kampsak, men jeg makter å se at det at bruken av det er kriminelt har fint lite for seg.

De som vil bruke det bruker det uansett, og jeg ser ikke logikken i at alkohol skal være lovlig mens hasj ikke skal være det. Det ene er tross alt bevist farligere enn det andre stoffet, og da snakker jeg ikke om alkohol som det mest skadelige.

Hvor mange var det på Woodstock? Ca 500000?

Ikke en registert slosskamp!

Sett 500000 fulle mennesker på en arena og se hvordan det utarter seg... Ja, det så vi forresten på den siste woodstock festivalen. Det var fullstendig kaos.

Uten at dette er noe argument, men vi har forlengst tapt kampen mot narkotika, og da er det kanskje å på tide å prøve noe nytt.

Gjest Zombiebob

Vet du, jeg synes denne tråden er ett glimrende eksempel på hvor dum nei-argumentasjonen kan være..Jeg har hørt noen inteligente motforestillinger mot legalisering, men ikke i denne tråden..

Jeg røyker ikke, men jeg klarer faktisk å ta et stanpunkt til noe som ikke angår meg rent personlig.. Dette er vanskelig for mange å forstå..

"Vet du, jeg synes denne tråden er ett glimrende eksempel på hvor dum nei-argumentasjonen kan være.."

For min del har den grundig vist at de som er for legalisering ikke klarer komme opp med noen argumenter i det hele tatt! Og det forbauser meg! Det er årsaken til at jeg tror "legaliser"-menneskene er litt "korte".

Fint om du arkiverer, det kan jo hende du kunne lese det om en stund og faktisk forstå det du leser..

Sorry mann, du virker stokk dum..

Selvsagt er det lett å ty til den type argumenter når man selv er tom for argumenter.

Du har i det minst klart kunsttykket å diskvalisere deg selv.

Annonse

Ja, det var deg jeg siktet til i debatten her.

Det må gå ann å være mindre firkantet enn å på død og liv å sverge til definisjonen av hasj som narkotika, når vi alle vet at det er en svært relevant forskjell på hasj og heroin/kokain/amfetamin, osv.

Med din logikk så må du for øvrig synes det er like ille at jeg kjøper C-vitaminer i Sverige (1000 mg), og tar en kapsel hver dag, som om jeg hadde brukt morfin. Begge deler er tross alt i Norge klassifisert som legemiddel.

For ikke å snakke om koffeintabletter, som også i Norge er registrert som legemiddel.

"....definisjonen av hasj som narkotika, når vi alle vet at det er en svært relevant forskjell på hasj og heroin/kokain/amfetamin, osv."

Javisst. Selvsagt er det stor forskjell på stoffene du nevner, og hva så?

Trenger vi egentlig ett legalt rusmiddel til? Det er det saken handler om, er det ikke?

laguna1365380434

Selvsagt er det lett å ty til den type argumenter når man selv er tom for argumenter.

Du har i det minst klart kunsttykket å diskvalisere deg selv.

Bah.. Du skjønner jo tydeligvis null av det jeg skriver, så poenget med å meningsutveksle med deg forsvant for ca 4 innlegg siden..

Det er jo en kjempeintelligent vinkling av deg å informere oss 'uvitende' ved å kalle oss dumme da .... selvfølgelig skifter jeg standpunkt med en gang !!!

Så vidt jeg vet er ikke vi nordmenn de kjappeste - men nedover i europa så er vel man blitt ganske liberale når det gjelder cannabis og andre lettere stoffer - om ikke man sier det er lovlig så ser man hvertfall gjennom fingrene ved bruk. Skulle det vise seg å gi bedre resultat så tror jeg vel Norge følger etter etterhvert.

"....definisjonen av hasj som narkotika, når vi alle vet at det er en svært relevant forskjell på hasj og heroin/kokain/amfetamin, osv."

Javisst. Selvsagt er det stor forskjell på stoffene du nevner, og hva så?

Trenger vi egentlig ett legalt rusmiddel til? Det er det saken handler om, er det ikke?

"Javisst. Selvsagt er det stor forskjell på stoffene du nevner, og hva så?"

Dette er da rimelig relevant i forhold til å diskutere om det bør bli legalt eller ikke. Det er tross alt en viss forskjell på å legalisere noe som dreper og noe som sløver hjernen i noen timer.

"Trenger vi egentlig ett legalt rusmiddel til? Det er det saken handler om, er det ikke?"

Vi har rusmiddelet om vi vil eller ikke, og det blir hyppig brukt. Jeg tviler sterkt på at det blir noe mer vanlig å røyke hasj om det skulle bli lovlig, samtidig som man slipper å oppsøke en langer for å møtte kjøpe det, og dermed også få tilbud om sterkere stoffer.

Skiller man hasj fra de andre, og langt mer skadelige og vanedannende stoffene, så slipper man kanskje denne overgangen fra hasj til disse stoffene.

laguna1365380434

"Vet du, jeg synes denne tråden er ett glimrende eksempel på hvor dum nei-argumentasjonen kan være.."

For min del har den grundig vist at de som er for legalisering ikke klarer komme opp med noen argumenter i det hele tatt! Og det forbauser meg! Det er årsaken til at jeg tror "legaliser"-menneskene er litt "korte".

Jeg har skrevet endel av de jeg anser som gode på rusmiddelforum.. Om det er så at du er interessert i argumenter.. Men det virker det ærligtatt ikke som du er..

Du har bestemt deg for at alle som er betenkte til at hasj er illegalt, er korte lenge før du skrev her, har du ikke?

Gjest Zombiebob

For meg er selvsagt ikke dette med "fri hasj" noen kampsak, men jeg makter å se at det at bruken av det er kriminelt har fint lite for seg.

De som vil bruke det bruker det uansett, og jeg ser ikke logikken i at alkohol skal være lovlig mens hasj ikke skal være det. Det ene er tross alt bevist farligere enn det andre stoffet, og da snakker jeg ikke om alkohol som det mest skadelige.

Hvor mange var det på Woodstock? Ca 500000?

Ikke en registert slosskamp!

Sett 500000 fulle mennesker på en arena og se hvordan det utarter seg... Ja, det så vi forresten på den siste woodstock festivalen. Det var fullstendig kaos.

Uten at dette er noe argument, men vi har forlengst tapt kampen mot narkotika, og da er det kanskje å på tide å prøve noe nytt.

Det er selvsagt feil - det var både slosskamper og dødsfall i '69.

http://www.woodstock69.com/file5.htm

Gjest Zombiebob

Jeg har skrevet endel av de jeg anser som gode på rusmiddelforum.. Om det er så at du er interessert i argumenter.. Men det virker det ærligtatt ikke som du er..

Du har bestemt deg for at alle som er betenkte til at hasj er illegalt, er korte lenge før du skrev her, har du ikke?

Nei.

(Men det trodde selvsagt du.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...